Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 352 502
  • 66 881

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Sama. Työnantajani on hollantilaisomistuksessa, mutta jouduin tuon kyllä translaten kautta kierrättämään. Mikähän on päiväkänni hollanniksi, eihän tuo amerikkalaisroska sellaista termiä tunnista.

Kenties daytime drunk eli DD. Vrt. Sashan muijan tissit. Jos moottoriajoneuvon kuljettaminen humalatilassa on driving under influence, DUI, niin sitten päiväkänni on daytime under influence, DUI sekin. Kalsarikänni on drinking under pants, DUP.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Miten on? Tykkäättekö eniten platinoista, hopeoista vai kullista?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Katsoin netistä Haluatko miljoonääriksi? -ohjelman uusia jaksoja ja huomasin, että se moppitukka on todella huono juontaja. Sillä ei ilmeisesti ole mitään siviiliammattia, vaan tekee juontohommia päätyökseen, ja on silti noin huono. Onko se saanut tuon homman Nelosen sisäisenä siirtona vai miksi siihen ei ole palkattu jotain osaavaa henkilöä. Tai sitten tämä on puoluepoliittinen asia, eikä kokoomuksesta ei löytynyt parempaa juontajaa ottamaan ennen demareille kuulunut pesti vastaan. Toivottavasti ensi kaudella on persujen vuoro ja saadaan Tuomo Kaminen takaisin ruutuun.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Minusta Jaajo on ihan ok. Saa vähän jäätä rikottua ja kilpailijaa rentoutettua vaikka ei niin rasvaisia voikaan jutella kuin radiossa. Tottumiskysymys sanon minä. Itse en jaksa häntä radiossa mutta tuossa menee ihan hyvin. Räsypokkaohjelmassa oli mainio joskus vuosia sitten.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo ei ole Jaajo mun suosikkeja, tai itse asiassa en ole koskaan sen ohjelmia kuunnellut tai katsellut, mutta ehkä joku vastaava sopii tuollaiseen formaattiin, ainakin tänä päivänä. Itse tietokilpailuhan on pelkkä nolouden mittari. Miksi sitä katsois jos siitä puuttuu viihde kokonaan. No jotkut harvat ehkä haluaa tietää turhanpäiväistä nippelitietoa, tai en tiedä mitä tuolla kysytään. Joku päivä voisin katsoa netistä. Vaikka mitä ohjelmia on rästissä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taas katselen miljonääriä jälkijunassa. Haluaisin kyllä nähdä Jouko Turkan ohjaaman Risto Räppääjän.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Itse tietokilpailuhan on pelkkä nolouden mittari.

Eikö se riitä, että kilpailijat nolaavat itsensä vai pitääkö juontajankin näyttää kaikelle kansalle, miten nolo ja typerä tyyppi on. Minusta siinä on jo noloutta kerrakseen, että tekee päätyökseen juontohommia. Santeri Kinnunen sanoi joskus, että häntä arvosteltiin siitä, kun juonsi jotain tv-visailua tv:ssä vaikka teki sitä vain yhtenä päivänä viikossa ns. keikkahommana päätyön olleen silti teatterissa. TV:ssä nämä yhden päivän työt näkyivät kai kuukauden tai ehkä jopa pidempään. Keikkatyötä tämä sille Joopajoollekin on, mutta olisi nyt hankkinut yleisivistystä ja koulutuksen, niin ei tarvitsi pelkkänä tv- ja radiopellenä olla. Nolo tyyppi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Minusta Jaajo on ihan ok. Saa vähän jäätä rikottua ja kilpailijaa rentoutettua vaikka ei niin rasvaisia voikaan jutella kuin radiossa. Tottumiskysymys sanon minä. Itse en jaksa häntä radiossa mutta tuossa menee ihan hyvin. Räsypokkaohjelmassa oli mainio joskus vuosia sitten.

No niin, nyt alkaa olla järkeä tässä keskustelussa! Räsypokka & Jaajon jacuzzi olivat loistavia ohjelmia!

Taidatte olla vaan kateellisia.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eikö se riitä, että kilpailijat nolaavat itsensä vai pitääkö juontajankin näyttää kaikelle kansalle, miten nolo ja typerä tyyppi on. Minusta siinä on jo noloutta kerrakseen, että tekee päätyökseen juontohommia. Santeri Kinnunen sanoi joskus, että häntä arvosteltiin siitä, kun juonsi jotain tv-visailua tv:ssä vaikka teki sitä vain yhtenä päivänä viikossa ns. keikkahommana päätyön olleen silti teatterissa. TV:ssä nämä yhden päivän työt näkyivät kai kuukauden tai ehkä jopa pidempään. Keikkatyötä tämä sille Joopajoollekin on, mutta olisi nyt hankkinut yleisivistystä ja koulutuksen, niin ei tarvitsi pelkkänä tv- ja radiopellenä olla. Nolo tyyppi.

Olisi mukava saada lista ammateista, jotka ei ole noloja. Tietäisi mihin ammattiin kannattaa vaihtaa ja mihin ei.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Katsottuani muutamia dokumentteja (Trainspotting ja Filth) ja informatiivisia puheita (Frankie Boylen stand-up showt) olen tullut siihen lopputulokseen että Skotlanti voisi olla mukava paikka asua.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Me ihmiset ollaan tehty välittämisestä. Haleista ja hellyydestä. Kuuntelemisesta ja ymmärtämisestä. Me ihmiset ollaan tehty rakkaudesta. Kaveruudesta ja ystävyydestä. Veljeydestä ja toveruudesta. Jätkät eiköhän oteta kaljaa ja naiset antakaa pillua, mutta ei nyt.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo onhan nää illat meille sellaisia ettei naisten kanssa haluaisi olla. Kaljaa on kivointa kitata rauhassa, no kerran viikkoon nyt ehkä jonkun kaverin kanssa. Yöt on kanssa toinen milloin ei naisia pahemmin kaipaile. Tai miten siinä voikaan edes kaivata kun sähän nukut. Sä oot taju kankaalla. Aamulla herätessäkin on yksi milloin haluaa olla rauhassa. Miten siinä naisten kitinöitä jaksaa kun krapulassa koitat vielä saada unta. Se on hirveintä jos herätessä näet toisen pärstän siinä 30 cm päässä.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Taas katselen miljonääriä jälkijunassa. Haluaisin kyllä nähdä Jouko Turkan ohjaaman Risto Räppääjän.

Sama tuli välittömästi Mieleen. Pystyin näkemään sieluni peilissä räkää ja kuolaa tursuavan Risto Räppääjän repimässä vaatteita yltään. Räpin sijasta suusta tulisi vaahtoa ja vokaaleja. Jumalauta, se olis jotain.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Ahdistava maanantai. Ei saanu edes päiväunia nukuttua kun pääkoppaa kiristää. Täytyy lähteen ottaa kuntosalille hiki pintaan niin eiköhän se olokin parane.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö se riitä, että kilpailijat nolaavat itsensä vai pitääkö juontajankin näyttää kaikelle kansalle, miten nolo ja typerä tyyppi on. Minusta siinä on jo noloutta kerrakseen, että tekee päätyökseen juontohommia... ...Keikkatyötä tämä sille Joopajoollekin on, mutta olisi nyt hankkinut yleisivistystä ja koulutuksen, niin ei tarvitsi pelkkänä tv- ja radiopellenä olla. Nolo tyyppi.
Mutta ne työjututhan on vaan siellä töissä, ja sielläkin tavallaan teennäisiä. Tavallinen elämä on sitten toisaalla, mistä se ihmisten arvostus tulee. Esimerkiksi siitä millainen oot muita kohtaan. Intissä jo huomasi että skapparit ovat hieman keskimääräistä mulkumpia ja tavallisista varusmiehiehistäkin ne alikessuksi hakeutuneet. Ja opiskeluaikoihin kaveripiiristä huomasi saman. Yliopistossa tai insinöörikoulussa opiskelleet kuvitteli monesti olevansa jotenkin muiden yläpuolella jne. Ei urheilufanit tai musadiggarit arvostele silleen muita, vaikka ne ei olisikaan kiinnostunut just samoista jutuista, mutta "yleistietoa" harrastavat tuntuu keskimääräistä enemmän tekevän sitä. Ja se varmaan johtuu siitä roolista, mihin ovat lapsena joutuneet suhteessa muihin. Senhän kaikki näki silloin. Mutta miksi toi hikarien oma juttu pitäisi ottaa joksikin yleiseksi jutuksi, millä arvostelee ihmisiä? Mä en ymmärrä.

Onko putkimies nolo? Tai jos joku rakastaa valmistaa ruokaa ja opiskelee ammattikoulussa kokiksi ja menee keittiöön töihin niin onko se nolo? Mutta entä jos naapurissa onkin vaikka joku vittuileva lakimies, joka on ylimielinen ja vaikka mitä muuta negatiivista muita kohtaan. Mä ajattelen että se on ihmisenä vähän huonompi. Molemmat nyt varmaan on omissa ammateissaan toista parempi, mutta mitä sillä on väliä? Ja toinen saattaa harrastaa jalkapalloa ja toinen taas lukee kaikkea nippelitietoa.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ei urheilufanit tai musadiggarit arvostele silleen muita
Ei vai? Urheilulajien ja varsinkin faniryhmien välisiä vääntöjä on ollut niin kauan kun minä olen asioista jotain ymmärtänyt. Urheilijoiden ja urheilufanien yleinen luonteenpiirre on ollut myös tuo sinun elämässäsi hyvin vahvasti hallitseva tapa haukkua nössöiksi, nörteiksi ja hikareiksi kaikkia niitä, joilla on elämässään jotain muutakin puhuttavaa kuin lätkä, kalja ja tissit. Musafanit sitten haukkuvat lähinnä toisiaan, mutta siinä ovat sitten ihan mestareita. Kauaa ei tarvitse yhdenkään radiosoittoa saavan kappaleen youtubevideon kommentteja lukea huomatakseen miten valtavaa vihaa vääränlainen musiikki saa osakseen. Vaihtoehtoisesti voi seurata Cheekiä koskevaa keskustelua missä tahansa sosiaalisessa mediassa.

Onko putkimies nolo? Tai jos joku rakastaa valmistaa ruokaa ja opiskelee ammattikoulussa kokiksi ja menee keittiöön töihin niin onko se nolo? Mutta entä jos naapurissa onkin vaikka joku vittuileva lakimies, joka on ylimielinen ja vaikka mitä muuta negatiivista muita kohtaan. Mä ajattelen että se on ihmisenä vähän huonompi. Molemmat nyt varmaan on omissa ammateissaan toista parempi, mutta mitä sillä on väliä? Ja toinen saattaa harrastaa jalkapalloa ja toinen taas lukee kaikkea nippelitietoa.
Niin, mukava kokki on parempi tyyppi kuin vittuileva lakimies, mutta kai se lakimieskin voi rakastaa sitä lakiaan ja kokiksi voi hakeutua joku ihan mulkku, joka ei elämällään vaan sattunut muuta tekemistä keksimään. Sillä ei todellakaan ole mitään väliä mitä kukin tekee ammatikseen, mutta sinä lokeroit ihmisiä silti mielenkiinnon kohteiden tai ammatin mukaan ehkä enemmän kuin kukaan tällä palstalla. Jännä juttu.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Alkoholistit on melkein aina miellyttäviä ihmisiä, jotka rakastaa alkoholin makua ja alkoholista aiheutuvaa tunnetta. Tosin ei kaikki pidä alkoholin mausta, mutta se tunne... ehkä voi olla toisinkin päin. Varmasti voi olla.

Edit. Oon kerran tavannut aivan vitun nolon putkimiehen. Se oli kleptomaani. Tuntemani lakimiehet on ollut yleensä ihan ok. Mutta sen sanon, että on niissä lakiopinnoissa hirveä työ.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei vai? Urheilulajien ja varsinkin faniryhmien välisiä vääntöjä on ollut niin kauan kun minä olen asioista jotain ymmärtänyt. Urheilijoiden ja urheilufanien yleinen luonteenpiirre on ollut myös tuo sinun elämässäsi hyvin vahvasti hallitseva tapa haukkua nössöiksi, nörteiksi ja hikareiksi kaikkia niitä, joilla on elämässään jotain muutakin puhuttavaa kuin lätkä, kalja ja tissit.
En mä lätkäfanina muista että olisin silleen haukkunut muita lajeja tai varsinkaan niitä tyyppejä, mitkä ei seuraa urheilua. Enkä mä kavereistakaan tota erityisemmin huomaa. En mä sen takia nössöksi tai nörtiksi hauku. Nörtiksi olen sanonut nörttejä. Oon mä varmaan itsekin sellainen kun päivät pitkät koneella jumitan, mutta mä miellän tuohon sanaan myös esimerkiksi jotain scifikiinnostuksen tapaista ja vähän myös tietynlaista luonteenpiirrettäkin. Nössöiksi taas olen sanonut nössöjä eli jotain sellaisia pelkurimaisia ja alistuvia. Varmaan tietosanakirjastakin löytyy jotain suht vastaavaa. Ja hikariksi olen sanonut hikipinkoja eli niitä, jotka lukivat ja opiskelivat muita enemmän. Ei se ole esimerkiksi hikari, joka ei tykkää tisseistä tai vaikka lätkästä. Enhän mä skeidaa puhu.

Ja tuosta lukemisestakin oon puhunut sen överiksi vetämisestä vai miksikä sitä nyt sanoisi kun esimerkiksi noissa tietovisoissa yli puolet on sellaisia turhanpäiväisiä kysymyksiä, mihin ei edes halua tietää vastausta. Siinä vaiheessa mä yleensä suljen välilehden ja luen toista ketjua.

Niin, mukava kokki on parempi tyyppi kuin vittuileva lakimies, mutta kai se lakimieskin voi rakastaa sitä lakiaan ja kokiksi voi hakeutua joku ihan mulkku, joka ei elämällään vaan sattunut muuta tekemistä keksimään. Sillä ei todellakaan ole mitään väliä mitä kukin tekee ammatikseen, mutta sinä lokeroit ihmisiä silti mielenkiinnon kohteiden tai ammateiden mukaan ehkä enemmän kuin kukaan tällä palstalla. Jännä juttu.
Joo missä tahansa ammatissa on mulkkuja jne, mutta kyllähän kaikki varmaan huomaa tuon eron noiden ihmisryhmien kesken. Intin kun yhtenä pienenä esimerkkinä mainitsin niin mä jälkiaukin käyneenä huomasin tuon selvästi. Tykkimiehenä meidän tuvassa oli tosi hyvä meininki ja yhteishenki, mitä ei silleen hoksannut kun vasta aukissa, missä oli niitä "kilpailijoita" ja muutenkin hieman enemmän sitä tiettyä ihmisryhmää. Ja opiskelukavereista ton huomaa varmaan kaikki, tai en mä tiedä huomaako sitä jos itse kuuluu siihen ryhmään ja ajattelee samoin. Mä ajattelin monista luokkalaisista etten oikein ymmärrä sitä niiden tarvetta päteä tai nostaa itseään mihinkään asemaan. Mä haluan asettua tavallisen tallaajan asemaan jos johonkin. Niitähän me kaikki ollaan tällä pallolla. Täällä Jatkoajassa ton muiden yläpuolelle asettamisen huomaa paremmin kuin millään muulla forumilla, mitä mä olen lukenut. Kyllähän täällä noista teksteistäkin näkee millaista porukkaa täällä keskimääräistä enemmän on.

Ja kaikki varmaan muistaa ala-asteelta millaiset tyypit oli niitä tuollaisia. Ne ei oikein pärjännyt muiden ihmisten kanssa yleisimmissä jutuissa. Ei tietenkään kaikki, mutta varmaan voi sanoa että keskimääräistä enemmän. Yks mun kaveri sanoi joskus 5v sitten että niiden luokalla yksi "koulukiusattu" oli kerran saanut suunsa auki ja oikein kiukkuisena sanonut että kostaa tän muille näyttämällä mikä on 20v päästä, ja siis jotain ammattia tai titteliä just varmaan tarkoitti. Ei kait tuollaista ajatusta pysty ymmärtämään kuin vain ne siinä asemassa olevat. Ihan järjetön koko ajatus. Itsensä kanssahan se käy sitä jotain kilpailua, oman pään sisällä.

Mutta siis joo. Olen kyllä itsekin varmasti syyllistynyt noihin juttuihin mitä kirjoitit, ja välillä kirjoitan turhankin kärjistetysti kun vituttaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
pettter on ottanut tässä esille tärkeän asian: mitä kukin tekee elämällään. Onko jonkinlainen tavoite olemassa, joka useinkin on ammatillinen tavoite. Sitten voi olla tavoitteena perheen perustaminen, lapset, oma koti ja mitä kaikkea, auto ynnä kesämökki. Olen huomannut, että monilla menee elämä pilalle asuntolainaa maksaessa ja tyhmää akkaa ja kusipäisiä lapsia katsellessa, mutta varmasti monella on asiat hyvin, vaimo on sävyisä ja lapset normaaleja. Laina lyhentyy mukavasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös