Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 358 163
  • 66 893
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Koskakohan ekikansleri69 tekee comebackin comebackin eli takaisin tulon takaisin tulon, eli paluun paluun. KT on saattanut jo päästä mukavoitumaan, kyllähän määrättyä prässiä pitäisi antaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kukaan muu jättänyt menemättä kokoaikaiseen työhön sen takia, että mielikuvat työnantajasta ovat kaikkea muuta kuin positiivisia? Se olisi toki eri juttu, jos olisin kokonaan työtön. SIlloin voisin kantaa vaikka vettä avannosta toiseen, kunhan siitä saa palkkaa.
Kahdesti on ollut tällaisia piirteitä kieltäytymispäätöksessä mukana. Molemmilla kerroilla minulla oli kylläkin työsuhde voimassa toisaalla, eikä siis mikään kipeä tarve ottaa vastaan eka irtoava duuni.

Ekalla kerralla tarjottiin työtä isohkosta suomalaisyrityksestä, joka oli yhteen aikaan kyllä suosittu työnantaja, mutta tuossa vaiheessa porukkaa paremminkin lähti talosta tai potkittiin pihalle. Ei oikein napannut kokeilla tuossa kohdassa arpaonnea, kun tarjottu homma ei ollut mikään perfect match muutenkaan.

Toisella kerralla kyse oli pienestä omia tuotteita hienosti innovoineesta firmasta, jonka omistaja-toimitusjohtaja on yrityksessä kaiken keskiössä. Ihan kaiken. Tarina oli muutenkin erikoinen, eikä siitä sen enempää, mutta en saavuttanut varmuutta, löytäisinkö tämän patruunan kanssa pysyvää yhteisymmärrystä. Mielikuva yrityksestä ei niinkään ollut vetäytymiseni takana kuin mielikuva pääjehusta ja hänen tavoistaan. Kaikki kunnia hänelle, hienon bisneksen on mies potkinut pystyyn, mutta jos ylipäätään koskaan on parasta luottaa intuitioon, niin minulla se kerta oli tuolloin.

Onko palkkaava taho työhaastattelussa tai vastaavassa tilanteessa koskaan kehunut kenellekään omaa spermaansa? Minulle on. Kaikki läsnäolijat olivat miehiä, sanotaan se nyt tarkennukseksi, vaikka ei tämä kai tarkenna oikeasti mitään. Onpahan tuollainenkin tapaus koettu.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Onko palkkaava taho työhaastattelussa tai vastaavassa tilanteessa koskaan kehunut kenellekään omaa spermaansa?
Kehuiko hyvänmakuiseksi?

Erään työhaastattelun jälkeen tuleva esinaiseni oli todennut muille, että "oli sillä kyllä siniset silmät". No, rekrypäätös oli taidettu tehdä jo ennen haastattelua, kun kaverin suosituksilla saavuin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kehuiko hyvänmakuiseksi?
Ei, eikä edes tarjonnut maistiaisia. Kävi kyllä mielessä, joudunko vielä perhana heittämään oman näytteen mukiin ennen työsopimuksen allekirjoittamista. Ei tullut diiliä sillä kertaa, joten jäi tämä seikka selvittämättä.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Työsopimus on voimassa ehdollisena, kunnes työterveyslääkäri on todennut hakijan sperman hyvälaatuiseksi.
 

Jeffrey

Jäsen
Vähän olen pohdiskellut tässä nationalistisessa mielessäni, että joskos minä spermaani luovuttaisin, niin ei tarvitsisi hoidettavien lähteä muille maille nuottasille. En vain kuitenkaan ole löytänyt oikein mitään hyötyä itselleni tuosta hommasta, sen sijaan sitten mahdollinen uusi tulokki voisi joskus kysellä perään. Ei taida olla siis kannattava peli tämä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
MTV Median kanavilla näytetään jälleen Frendien uusintoja. Moneskohan kymmenes Frendit-uusintakierros tämä on? Vuodet vierivät, mutta MTV lähettää jatkuvalla syötöllä Frendien ja Simpsonien uusintoja.

Että näin tänä(kin) vuonna.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Frendit nyt vielä jotenkin ymmärtää, mutta että Simpsonit? Nykynuorilla on varmaan ihan muut sarjat ja puuhat mielessä, ja aikuisista taas harva viitsii mitään piirrettyjä katsella.

Joskus vajaa kymmenen vuotta sitten muuten näin yhden muijan, joka ihan pokkana katseli jotain Disneyn piirrettyjä. Aku Ankkaa jne. Mikki Hiirtä ja Leijonakuningasta. Jotain pehmonallejakin sama nainen keräili. Varmaan sinkkuna edelleen...
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Disneyn klassikoissa ei ole mitään vikaa ja katson niitä aina, kun sille päälle satun. Leijonakuningas, Kaunotar ja Hirviö, Dumbo, Kaunotar ja Kulkuri, Aladdin, Pocahontas ja tietyin varauksin Tarzankin kestävät hyvin katselua. Olen nähnyt jokaisen vähintään 10 kertaa (viimeksi katsoin Leijonakuninkaan ollessani 30) eikä se tee minusta yhtään vähemmän aikuista.
 

Ralph

Jäsen
Itsekin olen katsonut pari Disney-klassikkoa viimeisen viikon sisään. Tuli sattuman kautta törmättyä internetissä linkkiin, josta näki kokopitkän leffan ja jäin katsomaan sitä. Kyllä ne tosiaan kestää katselua vähän vanhemmalla iällä, asioita näkee niin eri valossa kun on vähän enemmän elämänkokemusta.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Disneyn leffoja tulee täälläkin katseltua. Prinsessa Ruusunen ja Kaunotar ja hirviö on niin pelottavia ettei kakrut uskalla yksin katsoa. Oon kerännyt kaikki Disney-klassikot, Viidakkokirja uupuu, sitä ei löydy mistään. Kuuluin sellaseen leffakerhoonkin ja napsin sieltä ne kerran kuukaudessa. Nykyiset animaatioelokuvat on ihan tyhmiä, poislukien Näin koulutat lohikäärmeesi, se oli ihan hauska.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Alan hiljalleen ymmärtämään, minkä vuoksi @Jaws niin kovasti hehkuttaa sinua, @SeQuins . Ihminen, joka osaa ulkomuistista siteerata Kaunotar ja Hirviö-leffan vuorosanoja, ei voi olla mitenkään huono ihminen.
 

Scipio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Mä arvostan ihmisiä, jotka osaavat siteerata Hopeanuolta:
Minä tapoin sen!
Älä puhu roskaa! Me sen tapoimme!
 

Scipio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Ekat kymmenen kertaa tuo on ihan kivaa vaikka itse en ole tuota anime-sarjaa ikinä katsonut. Sen jälkeen alkaa jutut toistamaan itseään.

Ehkä tuon sarjan hienous ei enää aikuisiällä avaudu, mutta alle kymmenvuotiaana noita katsellessa vaikutus oli melkoinen. Hakkasi Disneyn klassikot mennen tullen, vaikka ei niissäkään mitään vikaa olllut!
Jostain syystä noi alkuperäiset Hopeanuolet oli muistaakseni K3 ja esim. Aladdin K9. Tänä päivänä Hopeanuoli saisi varmaan K12 merkinnän. Sensuroimaton, japaninkielinenhän sai K18 merkinnän.
Tämän vuosituhannen alussa julkaistiin Hopeanuolen jatko-osa Weed, joka oli 12 DVD:n julkaisu. Tuli nuo nostalgiamielessä hommattua eivätkä sinänsä pettäneet, mutta eivät kyllä toimineetkaan. Kyllähän sielläkin jotain klassikkokohtauksia oli, esim. jonkin koiran erikoisliike oli vastustajan kiveksien pois pureminen.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Itselläni on kavereita jotka katsovat animea ja lukevat mangaa joten saan kuulla jonkun verran miten esim juuri tuo Hopeanuoli on legendaarinen sarja heidän lapsuudestaan. Itse olen katsonut vain osan Studio Ghibli tuotannosta ja manga sarjakuvia alle 10 kpl vaikka olen muuten kohtuu iso sarjakuvien ystävä. Ei vain kolahda minulle ja kun tarpeeksi joku kaverini yrittää tuputtaa minulle animea niin vastareaktiota ei ole vaikea ennakoida.

-Tinke
 

Scipio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Itselläni on kavereita jotka katsovat animea ja lukevat mangaa joten saan kuulla jonkun verran miten esim juuri tuo Hopeanuoli on legendaarinen sarja heidän lapsuudestaan. Itse olen katsonut vain osan Studio Ghibli tuotannosta ja manga sarjakuvia alle 10 kpl vaikka olen muuten kohtuu iso sarjakuvien ystävä. Ei vain kolahda minulle ja kun tarpeeksi joku kaverini yrittää tuputtaa minulle animea niin vastareaktiota ei ole vaikea ennakoida.

Ehkä pahin anime ja manga vaihe on mennyt jo ohi Suomessa. Tai ainakaan se ei enää omissa piireissä näy mitenkään.
Tuo anime/manga-kiinnostus vaikutti muuten suurimpaan osaan ihmisistä hyvin negatiivisesti. Eli sen jälkeen kaikki muu oli paskaa ja vain japanilainen tuotanto oli katsomisen arvoista. Hehkutus ja käännytystyö oli aika vaivaannuttava. Itse pidin vain Hopeanuolesta ja se riitti minulle. Osalle se ei riittänyt ja siitä sai sitten kuulla.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä tykkäsin pienenä Tintistä ja muistakin sellaisista ihmishahmoista. Mitään valkoisia möykkyjä en halunnut katsella tai muitakaan epäuskottavia juttuja. Oikeastaan sama juttu oli leluissakin. Ne kaikki Transformers-jutut oli naurettavia. Tavallisilla pikkuautoilla sentään pystyi leikkimään realistisesti. Ei tarvinnut kuvitella mitään skeidaa. Aina pitää miettiä mikä on järkevää. Mä hoksasin sen jo penskana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös