Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 357 961
  • 66 890

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Mä luulen että sä pääset. Oon varma.

Kiitokset luotosta, mutta eipä jinxata vielä! Viime vuonna homma kaatui lukumotivaation puutteeseen. Alkavat MM-kisat ovat omiaan häiritsemään herkeämätöntä keskittymistä. Journalistiikka on ensisijainen tavoite, suomen kieli on hyvä varavaihtoehto.

Se on kohdallani vähän niin, että tahtovat muut asiat kiinnostaa lukemisen sijaan. Vähän kuin nuorilla lupaavilla lätkänpelaajilla: Jääkiekko ja naiset vievät huomion koulumaailmasta.

Jaa sieltä tuli virvelipoikakin jinxaamaan mun mahdollisuudet. Äh, no hyvä että ainakin muilla on luottoa allekirjoittaneen kykyihin. Itse olen skeptinen.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Se on kohdallani vähän niin, että tahtovat muut asiat kiinnostaa lukemisen sijaan. Vähän kuin nuorilla lupaavilla lätkänpelaajilla: Jääkiekko ja naiset vievät huomion koulumaailmasta.

Kai haipoika tiedät, että meillä täällä Tampereella on yleisesti mottona "lahjattomat reenaa"? Sitä kannattaa noudattaa, se on vienyt paikallisia, nuoria ja lupaavia lätkänpelaajia eteenpäin.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Kiitokset luotosta, mutta eipä jinxata vielä! Viime vuonna homma kaatui lukumotivaation puutteeseen. Alkavat MM-kisat ovat omiaan häiritsemään herkeämätöntä keskittymistä. Journalistiikka on ensisijainen tavoite, suomen kieli on hyvä varavaihtoehto.

Se on kohdallani vähän niin, että tahtovat muut asiat kiinnostaa lukemisen sijaan. Vähän kuin nuorilla lupaavilla lätkänpelaajilla: Jääkiekko ja naiset vievät huomion koulumaailmasta.

Jaa sieltä tuli virvelipoikakin jinxaamaan mun mahdollisuudet. Äh, no hyvä että ainakin muilla on luottoa allekirjoittaneen kykyihin. Itse olen skeptinen.

OT: Mutta osaatko slovakiaa? Jos osaat, niin missä olet oppinut? Kieli on kaiketi täysin ymmärrettävää tshekin kanssa?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Treenasko esim. Mika Nieminen milloinkaan? Ainakaan rankkareita ei treenannut, kuten muistamme Jawsin siittovuodelta suunnilleen. Hyvin kaikki silti meni. Kaikessa.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kai haipoika tiedät, että meillä täällä Tampereella on yleisesti mottona "lahjattomat reenaa"?

Kyllähän tuo on jostain kontekstista etäisesti tuttu tokaisu. Heh.

OT: Mutta osaatko slovakiaa? Jos osaat, niin missä olet oppinut? Kieli on kaiketi täysin ymmärrettävää tshekin kanssa?

Osaan jonkin verran slovakkia. Lätkäsanastoa vähän enemmän ja kykenen sellaiseen auttavaan perusjutusteluun, joskin lievien ongelmien ja töyssyjen höystämänä. Oppia pitäisi vielä ja omatoiminen opiskelu vähän jäi vastasuoritetun asepalveluksen ja meneillään olevien pääsykoelukemisten vuoksi. Olen siis opiskellut kieltä itsenäisesti tilattuani slovakin kielen kirjan netistä ja lukemalla sekä kuuntelemalla kieltä silloin tällöin internetistä.

Kieli on todella ymmärrettävää tshekin kielen kanssa, joskaan eivät nämä ihan samanlaisia ole.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
OT: Mutta osaatko slovakiaa? Jos osaat, niin missä olet oppinut? Kieli on kaiketi täysin ymmärrettävää tshekin kanssa?

Tässä kaikkien OT-ketjujen äidissä ja wtf:ssä on siis lopulta löydetty musta aukko, olemassaoleva OT. Ehkä.

Tämä on filosofinen kysymys. Kenties nyt on kyseessä 2OT, meta-OT?

(Tämä oli siis 3OT:tä tämä näin) @Uleåborgir voisi auttaa, sillä hänellä on Tieto. Voima.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kaksi edellistä kertaa olen pessyt hiukseni shampoon sijaan aqualan rasvalla...

Ai joo. Onko kukaan koskaan kysellyt täällä epävirallista homoketjua tai ei käyttäjien vedonlyöntiketjua?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oih ja voih! Hyvä Jaws, minä osoitan pahoitteluni! Kahdeksan aikaan Salkkareita ja Suomen kauneinta pihaa katsellessani silmät alkoi jo painumaan kiinni... Siinä sitten hetken aikaa pilkein ja kymmenen aikaan olin jo höyhensaarilla :( Nyt on sitten nukuttu univelat pois ja taas olen virkeänä valmiina yöllisiin seikkailuihimme!

Onks meillä vähän rakkautta ilmassa.. Ihanaa, vähän säpinää tänne ämpäriin kaivattiinkin.


Love is in the air.. Lalllalaaa laaaalaa..
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ikeassa neljä hot dogia ja kaks mukillista limua (toisen kun saa santsata) 2.90. Hitto mä käyn joka päivä tuolla syömässä. Ilmaisella bussilla vielä pääsee...
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Oih ja voih! Hyvä Jaws, minä osoitan pahoitteluni! Kahdeksan aikaan Salkkareita ja Suomen kauneinta pihaa katsellessani silmät alkoi jo painumaan kiinni... Siinä sitten hetken aikaa pilkein ja kymmenen aikaan olin jo höyhensaarilla :( Nyt on sitten nukuttu univelat pois ja taas olen virkeänä valmiina yöllisiin seikkailuihimme!

Ei hätää, nukuin tänään sen verran myöhään, että tuskin tänäänkään uni heti tulee.

Edit: Huomatkaa SeQuinsin käyttämä "porilaiseksi imperfektiksi" nimeämäni aikamuoto. "Pilkein", eli sanaan tunkeutuu ylimääräinen E-kirjain. Tätä todistin viime vuonna asepalveluksessa moneen otteeseen, sillä porilaiset olivat aina etseineet (etsiä - etsein) tai pisteineet (pistää - pistein).

Onks meillä vähän rakkautta ilmassa.. Ihanaa, vähän säpinää tänne ämpäriin kaivattiinkin.

Sanotaan tähän vain että höh!

*****

Oikeaa asiaa oli myös tänne, nimittäin mahtaako palstalla olla jotain hiusketjua? Kun se olisi huomenna parturin paikka, eikä yhtään osaa päättää, millaiset ohjeet parturille antaisin.
 
Viimeksi muokattu:

Nick Neim

Jäsen
Kuulehan joidenkin hullujen suusta verbejä sanosin tai vaikkapa istusin imperfektissä. Ihme kieltä se sellainen, en ymmärrä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kuulehan joidenkin hullujen suusta verbejä sanosin tai vaikkapa istusin imperfektissä. Ihme kieltä se sellainen, en ymmärrä.

Tuo on ihan normaalia. "Mä istusin tuol äske ja nyt mä oon täs istumas. Sit mä sanosi sil yhdel..."

"Ohjelma loppus" ja "se tyyppi sanos sitä et..." ovat ihan korrekteja imperfektejä minun korviini. Eiks näi?
 

Nick Neim

Jäsen
Tuo on ihan normaalia. "Mä istusin tuol äske ja nyt mä oon täs istumas. Sit mä sanosi sil yhdel..."

"Ohjelma loppus" ja "se tyyppi sanos sitä et..." ovat ihan korrekteja imperfektejä minun korviini. Eiks näi?

Mää niiii arvasin tän...

No ei, mutta varsinaisesti sitä tuli silloin yläasteella ihmeteltyä, kun puhdas ja helkkarin hidas hämäläinen tuollaisia verbejä suustaan päästeli. Käsittääkseni nuo s-kirjaimet ovat siellä lännessä yleisiä, mutta ei mitään tietoa mistä tämä Kanta-Hämeen asukki nuo puheeseensa oli tartuttanut, kun vanhemmatkin olivat ihan hämäläisiä. Eikä tiennyt itsekään, mutta luontevasti se s sinne verbiin aina sujahti.

Kuulosti kyllä silloin erikoiselta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Minä halusin kirjottaa epäviralliseen homoketjuun. En saanut tai löytänyt.

Epävirallinen homoketju vissiin löytyy Golden Card -käyttäjien B-rappu-nimisestä osiosta. Tulihan noita viivoja tuohon. On sinne linkki olemassa. Nimittäin tämä. Toimii, jos on Golden Card.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tuo on ihan normaalia. "Mä istusin tuol äske ja nyt mä oon täs istumas. Sit mä sanosi sil yhdel..."

"Ohjelma loppus" ja "se tyyppi sanos sitä et..." ovat ihan korrekteja imperfektejä minun korviini. Eiks näi?

Oikeasti tuo kyllä menisi näin:

"Mää istuin tualla äsken ja nymmää oon tässä istumas. Simmää sanoin sille yhrelle..."

"Ohjelma loppu ja se tyyppi sano et..."

Toisaalta:

"Mää pilki(n), mää etsi(n), mää käveli(n), mää syäti(n)..." N:ää ei lausuta, mutta se sisältyy tavallaan tyhjänä äänenä tuonne perään. Sitten siihen voi lisätä perään esim:"Mää etsim mustaa(makkaraa)." Minun korviini nuo ovat oikein, eivätkä mitään turkulaista mongerrusta. Eksnii?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ei vittu ei jaksa lukea politiikkaketjuja kun Stonewall on niin pessimistinen. Ja haukkuu vielä minun äänestämiäni puolueita koko ajan. Mur.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei vittu ei jaksa lukea politiikkaketjuja kun Stonewall on niin pessimistinen. Ja haukkuu vielä minun äänestämiäni puolueita koko ajan. Mur.
Pue takkisi tänä aamuna saumat ulospäin, katso älyrannekettasi, sinut luokitellaan hemmetin onnelliseksi. Rau.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
SDP:llä on paska puheenjohtajaonni, nyt. Ja eikö Sundqvistin Uffekin ollut niillä vuoden pari peejiinä, mä en edes taho muistella. Joo, okei, oli Lipponen, sehän oli ihan jees. Tuli tämmöstä vappupuheita venaillessa mieleen, vaikken niitä venaa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
SDP:llä on paska puheenjohtajaonni, nyt. Ja eikö Sundqvistin Uffekin ollut niillä vuoden pari peejiinä, mä en edes taho muistella. Joo, okei, oli Lipponen, sehän oli ihan jees. Tuli tämmöstä vappupuheita venaillessa mieleen, vaikken niitä venaa.
"Puheenjohtajaonni" on valinta; vaaleilla demaritkin puheenjohtajansa valitsevat eivätkä arpajaisilla.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Yöketjussa mainittiin riisikuppiautot. Kai kaikki tietävät, että ovat nimenomaan Toyotia? Kun merkin logoa katsoo, niin hirveän vaikeaa ei ole nähdä kolmiulotteista kuvaa kulhosta, jossa on pitkäjyväinen pystyssä.

Vappuja vaan kaikille. Itse matkustin eilen 4h 10min bussissa Turusta maailman tärkeimpään kaupunkiin ihan vaan sairastaakseni mahdollisimman raivostuttavaa limatautia. Kuumeen nousua olen pari päivää peljännyt, mutta toistaiseksi on kroppa tapellut mahdollista influenssatartuntaa vastaan tarvittavaa laatua osoittaen.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Vappuja vaan kaikille. Itse matkustin eilen 4h 10min bussissa Turusta maailman tärkeimpään kaupunkiin ihan vaan sairastaakseni mahdollisimman raivostuttavaa limatautia. Kuumeen nousua olen pari päivää peljännyt, mutta toistaiseksi on kroppa tapellut mahdollista influenssatartuntaa vastaan tarvittavaa laatua osoittaen.

Vähän hitaana poikana ihmettelin että Pietariinko sitä on junalla lähdetty ennen kuin älysin katsoa suosikkijoukkuetta, eikä se ollut junalla vaan bussilla, vähän hitaana poikana se on tällaista. Jyväskylä kieltämättä on hieno mesta where the grass is free and girls are slutty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös