Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 318 537
  • 66 802

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Nenä vuotaa vesiräkää ja aivastuttaa ihan kuin kesän aggressiivisimman siitepölykauden aikaan. Pitää varmaan tässä keskellä Tammikuun synkkyyttä alkaa vetämään allergialääkkeitä.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Voisi kyllä periaatteessa paiskata viestin Naisasiat -ketjuun, mutta jotenkin tuntuu ettei asiani sinne kuulu. Sielläpähän vetouistelijat ja tyhjän lässyttäjät jatkakoot, en viitsi häiritä.

Helvetti vieköön että ihastus voi joskus viedä jalat alta. Ihan mukavaa vaihtelua yhdentekevien tuttavuuksien sijaan! Tai no "ihan mukavaa vaihtelua"... taivas että tämä tuntuu hyvältä.

Olkoot vaikka millainen crash and burn tiedossa, mutta kun tuntuu hyvältä niin antaa mennä vaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ilmeisesti tässä on tehtävä perusteellinen remontti elämäntavoissa. Tänään oli työhöntulotarkastus ja sitä varten olin käynyt labroissa jokunen viikko sitten, tulokset kuulin siis tänään. Eivätkä ne olleet mieltäylentäviä ja minua mairittelevia - ja siitäkin sain sanallisia sivalluksia osakseni terveydenhoitajalta. Kolesteroliarvot ovat koholla ja hyvän kolesterolin arvot olivat melkoisen matalalla. Paastosokeriarvot olivat myös aivan hyväksyttävän lukeman ylärajalla - tasan sillä. Maksa-arvot olivat sentään hyvät.

Ja kyllähän nämä epäterveet elintavat - paljon makeaa ja herkkuja - näkyvät myös kehossa, joten tässä suhteessa terveydenhoitaja on oikeassa. Minun pitäisi tehdä jotain itselleni - heti eikä viidestoistapäivä. Kontrollikäynti toukokuussa uusine labroineen ja silloin arvojen olisi syytä näyttää jo jotain muuta.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Okei, onhan toi Kanadan kiekkojengi Sotshiin nimellisesti kova, mutta pitää huomioida, ettei mukana ole yhtään Euroopassa pelaavaa (kuten Kurtis McLean tai Josh Holden). Vaikeuksissa ovat isossa kaukalossa, vaikka NHL-staroja ovatkin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Okei, onhan toi Kanadan kiekkojengi Sotshiin nimellisesti kova, mutta pitää huomioida, ettei mukana ole yhtään Euroopassa pelaavaa (kuten Kurtis McLean tai Josh Holden). Vaikeuksissa ovat isossa kaukalossa, vaikka NHL-staroja ovatkin.

Joo mut pitää muistaa, että tästä huolimatta tulevat ennakkoluulottomasti maalille ja laukovat hanakasti. Ripareista laittavat sisään. Siellä on aina maalilla maskia ja hässäkkää. Kanadalla myös perusvarmat pakit, jotka osaavat ohjata pelin kulmiin suht helposti. Oli sitten iso kaukalo tai ei. Oikeastaan aina selkeä kärkijengi.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Tässä kun seuraa JokeritSaiPaa ja syö samalla voileipäkeksejä tuorejuustolla, niin tuo tiki pitäisi kyllä poistaa tuolta studiosta. Mutta se ei ollut asia, vaan se, että peli on paljon jännempää kun kuvittelee, että siinä pelataan jostain isosta pokaalista ja että sillä olisi jotain merkitystä minulle, että kuinka käy. Alkaa jo vähän jännittää, että jos tämäkin menee jatkoerään niinku u20 finaali.. p.s. kanatan SaiPaa
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Teksti-tv:n etusivulla on otsikko:"SaiPa haki murskavoiton Jokereista."
Kävi ilmi, että SaiPa voitti ottelun 1-5. Olin vähän pettynyt.
"Murskavoitto" on kyllä aivan liian usein, tai väärin, käytetty termi.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Teksti-tv:n etusivulla on otsikko:"SaiPa haki murskavoiton Jokereista."
Kävi ilmi, että SaiPa voitti ottelun 1-5. Olin vähän pettynyt.
"Murskavoitto" on kyllä aivan liian usein, tai väärin, käytetty termi.
Minä puolestani laskisin 5-1-vierasvoiton hyvinkin "murskalukemiksi"; maalin-kahden voitto on mielestäni niukka (vrt. "Joukkue X otti niukan 2-1-kotivoiton"), kolmen maalin voitto selvä (vrt. "Joukkue Y voitti selvin 4-1-lukemin") ja yli neljän maalin voittomarginaalista voi jo puhua murska-etuliitteellä.

Hyvä SaiPa!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Teksti-tv:n etusivulla on otsikko:"SaiPa haki murskavoiton Jokereista."
Kävi ilmi, että SaiPa voitti ottelun 1-5. Olin vähän pettynyt.
"Murskavoitto" on kyllä aivan liian usein, tai väärin, käytetty termi.
Toimittajan työ on vaikeaa. Futiksessa 5-1 olisi jonkinlainen murskavoiton poikanen, käsipallossa taas mitätön nyhjäyspeli tai ilmiömäisten maalivahtien show.

Jääkiekossa luulisi tilastoja katsomatta syntyvän vähintään 5 maalia vähintään 4 maalin erolla sen verran monta kertaa kaudessa, että murskavoitto kokee tällä tyylillä inflaation.

Tai sitten Teksti-tv on mennyt tähän klikkiotsikointijuttuun mukaan. Ehkä ensi kerralla "221 Tämä joukkue koki murskatappion" (Norpat voitti Hillerit 5-3) ja "222 Vau, katso kuka latoi verkot tötterölle USEASTI" (Horttanainen teki 2+0).
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Minä puolestani laskisin 5-1-vierasvoiton hyvinkin "murskalukemiksi"; maalin-kahden voitto on mielestäni niukka (vrt. "Joukkue X otti niukan 2-1-kotivoiton"), kolmen maalin voitto selvä (vrt. "Joukkue Y voitti selvin 4-1-lukemin") ja yli neljän maalin voittomarginaalista voi jo puhua murska-etuliitteellä.

Hyvä SaiPa!

Meikäläinen taas jaottelee voitot seuraavanlaisesti.

"Niukka voitto" (1 maali) "SaiPa voitti niukasti Jokerit.")
"Voitto" (2-3 maalia) ("SaiPa voitti Jokerit.")
"Selvä voitto" (4 maalia) (SaiPa selvään voittoon Jokereista.")
"Jyräys" (5 maalia) ("SaiPa jyräsi Jokerit.")
"Murskavoitto" (6 maalia) ("SaiPa murskavoittoon Jokereista.")

Näin niinkö elohiiri silmäkulmassa.
 

Alejandro

Jäsen
Olen opiskelija ja haluaisin ostaa e-kirjan lukulaitteen. Kaikki tärkeät materiaalit löytyvät digitaalisessa muodossa, mutta niiden lukeminen on todella raskasta tietokoneen näytöltä. Lukulaitteen mustenäyttö taas vastaa kirjaa ja tällaista vehjettä olen nyt 'joululoman' aikana etsinyt Lappeenrannassa. Eipähän vain onnistu. Elektroniikkaliikkeissä ehdotetaan jotan tablettia, sillä myyjien mukaan "--tällä voi lukea ja tehdä kaikkea muutakin." Jos haluan ostaa 200 euron lelun, niin silloin ostan 200 euron lelun. Haluan kuitenkin lukea enkä pelata Farmvillea. Kuulostaa ehkä ensimmäisen maailman ongelmilta, mutta uskon sijoitukseni maksavan itsensä takaisin.

Tilaan sitten jostain nettikaupasta kun ei muuten saa.

Edit: Kiitos, Kourujärven Ponnistus. Pitää vähän tehdä tutkimusta.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Olen opiskelija ja haluaisin ostaa e-kirjan lukulaitteen. Kaikki tärkeät materiaalit löytyvät digitaalisessa muodossa, mutta niiden lukeminen on todella raskasta tietokoneen näytöltä. Lukulaitteen mustenäyttö taas vastaa kirjaa ja tällaista vehjettä olen nyt 'joululoman' aikana etsinyt Lappeenrannassa. Eipähän vain onnistu. Elektroniikkaliikkeissä ehdotetaan jotan tablettia, sillä myyjien mukaan "--tällä voi lukea ja tehdä kaikkea muutakin." Jos haluan ostaa 200 euron lelun, niin silloin ostan 200 euron lelun. Haluan kuitenkin lukea enkä pelata Farmvillea. Kuulostaa ehkä ensimmäisen maailman ongelmilta, mutta uskon sijoitukseni maksavan itsensä takaisin.

Tilaan sitten jostain nettikaupasta kun ei muuten saa.

Yksi vinkki: Kindle.

Kindle e-reader with WiFi 6 E Ink Display

Tuon kun hommaat, niin et muuta tarvitse.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Yle Puheella suuri mielensäpahoittamiskeskustelu, kuunnelkaa.
 

Nick Neim

Jäsen
Kolmannes koko maapallon väestöstä elää ilman kunnollista sanitaatiota. Heille Euroshopperin vessapaperi olisi suurta ylellisyyttä paskaan verrattuna.

Paskooko ne muka, kun eihän niillä köyhillä ole edes ruokaa? Luonnollisesti afrikkalaisia orpoja tarkoitin.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lidlin paperit ovat yleisesti ottaen hyviä, mutta nyt on käytössä jotain kierrätyspaperista tehtyä. Pehmeää kuin santapaperi ja kaiken lisäksi se ei tahdo mennä millään pytystä alas, kun siihen muodostuu helposti jotain ilmataskuja.
 

Bacon

Jäsen
Kolmannes koko maapallon väestöstä elää ilman kunnollista sanitaatiota. Heille Euroshopperin vessapaperi olisi suurta ylellisyyttä paskaan verrattuna.

Vai vedit tämän kortin käyttöön. Uskon, että sama kolmannes ei pääse koskaan tuntemaan samanlaista ilon fiilistä kuin sinä, kun esimerkiksi Lukko tekee maalin. Eli jos en saa valittaa vessapaperista (tämä on vakava asia!) niin muistan valituksesi, kun Lukolla menee heikosti, koska saat myös välillä olla onnellinen Lukon takia ja tämä kyseinen kolmannes ei pääse niitä hetkiä kokemaan.
 
Viimeksi muokattu:

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Idols on antanut kansalle Anna Abröön, Antti Tuiskun ja Hanna Pakarisen, Voice Of Finland on tarjonnut kansalle vain Tartu Mikkiin -ohjelman sekundaversion, jonka pääosassa on tuomarit.
Missä on Valavuori? Jääkiekkostudiossa!? Tuokaa se pois sieltä, nyt heti! Me tarvitsemme VoF -ilmiön!
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Euroshopperin paskapaperi ei silti voi olla yhtä karmea työväline perseenpyyhkimiseen kuin joistain baareista ja työpaikoilta löytyvä, isoissa rullissa oleva wc-paperiksi kutsuttava hiekkapaperi. Niiden käyttämisen sijaan käyttäisi mieluummin vaikka intialaista tapaa(vesisanko ja vasen käsi) perseen puhdistamiseen. Entisessä työpaikassani tuotannon wc-tiloissa oli käytössä ko. paperi, enkä tiedä mistä moinen bulkkikama hommataan. Siivousfirmalle säästöä.
 

Bacon

Jäsen
Euroshopperin paskapaperi ei silti voi olla yhtä karmea työväline perseenpyyhkimiseen kuin joistain baareista ja työpaikoilta löytyvä, isoissa rullissa oleva wc-paperiksi kutsuttava hiekkapaperi. Niiden käyttämisen sijaan käyttäisi mieluummin vaikka intialaista tapaa(vesisanko ja vasen käsi) perseen puhdistamiseen. Entisessä työpaikassani tuotannon wc-tiloissa oli käytössä ko. paperi, enkä tiedä mistä moinen bulkkikama hommataan. Siivousfirmalle säästöä.

No itse asiassa tuo Euroshopperin käyttö on aika lähellä sitä intialaista tapaa. Se on niin ohutta, että katkee millo sattuu ja siitä nyt puuttuu lähinnä se vesisanko. Enkä ihmeenä pidä kun se paperi niin heikkoa on, että joltain tulee seuraavan satsin mukana Euroshopperin palasia, jotka ovat jääneet sinne riemureikään muhimaan hajottuaan käsiin.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Huomenta jumankauta. On kummallista tämä elämä. Vielä viikonloppuna rytmi oli sellainen, etten saanut unta ennen aamua, mutta nyt se on kääntynyt täysin päinvastaiseksi. Heräsin nimittäin jo puoli viiden aikaan enkä saanut enää unta.
Kahvia koneeseen, koulutehtävää tehden, änäriä pelaillen ja musaa kuunnellen on aamu(yö) mennyt mukavasti.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Huomenta jumankauta.
Huomenta vaan. Itsellä tämä toisen koulupäivän alku meni niin, että klo 21 edellisenä iltana väsytti niin paljon, etten meinannut edes pysyä pystyssä, mutta sitten vähän ajan päästä kun olin nukkumassa, ei väsyttänyt sitten yhtään. Pyörin siinä sängyssä sitten vajaa kolme tuntia saamatta unta. Tänään olis vielä treenit, mutta onneksi iltapäivällä on aikaa nukkua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös