Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 332 303
  • 66 849

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viime aikoina olen alkanut kiinnostumaan Argentiinasta, vielä tarkemmin sen pääkaupungista Buenos Airesista. En oikein tiedä mistä kiinnostus edes johtuu, sillä en ennen juuri välittänyt espanjankielisistä maista ja niiden kulttuurista. Olen myös miettinyt espanjan kielen opettelemista.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Katselen Dire Straitsin Alcemy liveä vuodelta 1983. Olin tuolloin 15 vuotias finninaama mutta musiikki kolahti kuten Van Halen ja Led Zeppelin. Vuosi vaihtuu ja fiilikset sen mukaiset.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Jees, n. 1,5h vielä duunia ja sitten vuodenvaihdetta juhlimaan, hyvvee uutta vuotta 2014!
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Hyvää Slovakian itsenäisyyspäivää koko palstaväelle! Kiva, kun Suomikin juhlistaa.

Ja sitten oikeasti ihan helvetin hyvää uutta vuotta koko palstaväelle! Tehdään tästä hieno vuosi! Päättynytkin vuosi oli hieno, mutta tänä vuonna meitä ja ainakaan minua ei mikään eikä kukaan pysäytä!

2014! <3
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Viime vuosi oli perseestä ja jo tässä vaiheessa tämä vuosi tuntuu paremmalta. Liekö sitten syynä tähän tuntemukseen äsken jo toistamiseen katsomani Hobitti: Smaugin autioittama maa, sitä en osaa sanoa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Viime vuosi oli perseestä ja jo tässä vaiheessa tämä vuosi tuntuu paremmalta. Liekö sitten syynä tähän tuntemukseen äsken jo toistamiseen katsomani Hobitti: Smaugin autioittama maa, sitä en osaa sanoa.

Vuoden päättymisessä on mukana aina tiettyä helpotusta. Ei enää, nyt se on ohi.

Lähden silti siitä olettamuksesta, että uusi alkanut vuosi on edellistä huonompi. Koska ennen oli kaikki paremmin, niin loogisesti tulevaisuudessa kaikki on aina huonommin.

Lisäksi vuoden alut eli tammi- ja helmikuu ovat aina perin raskaita, koska juhlat on juhlittu, sysipimeys ja sade/talvi eivät mihinkään katoa ja valon lisääntyminenkin näkyy vasta maaliskuussa tosimielellä.

Se hyvä asia vuosien karttumisessa on, että elinkautista on jäljellä taas yksi vuosi vähemmän, eli eläkeikään ei ole enää kuin 31 vuotta (tiedän, tuskin sitä aikanaan lainkaan maksetaan kun olen 68-vuotias) ja todennäköiseen elämän päättymiseeni on noin 35 vuotta. Vuosi kerrallaan näitä lusitaan. Vielä ovat kohtalaiset toiminnan vuodet käsillä, mutta onhan parasta ennen -päiväys toki saavutettu jo ajat sitten, vaikka viimeinen käyttöpäivä ei vielä ihan koitakaan. Aikanaan sitten vanhuus ei tule yksin, mutta vanhus tulee yksin.

Urheilun kannalta vuodessa 2014 on odotettavaa sekä hyvässä että pahassa.

Hyvää ovat talviolympialaiset ja jalkapallon MM-kisat. Niitä on odotettu.

Huonoa ovat Mestis-sekoilujen jatkuminen, kabinettipäätökset ja se absurdi tilanne keväällä, että Sport nostetaan liigaan kävi sen loppukauden peleissä miten tahansa. Joku toinen voi voittaa Mestiksen, mutta saa sitten palkinnoksi mehukannun. Selänpesu- ja saunamajurimestaruudet ovat lopullisesti voittaneet urheilulliset mestaruudet.

Tavallaan huonoa on myös Teemu Selänteen NHL-uran loppuminen. Aika aikaansa kutakin, ja taso ei Teukalla enää riitä, mutta yksi aikakausi siinä tulee lopullisesti päättymään. Ja kunhan Saku Koivu, Kimmo Timonen ja Sami Salo pistävät pillit pussiin, niin kultainen sukupolvi on sitten siinä. Eipä näistä nykyisistä jaksa vastaavalla tavalla kiinnostua ja innostua, vaikka mikä kulta-Mikke veivaisi jatkossa 30-40 pisteen kausia NHL:ssä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Yksi asia ainakin on varma. Tänä ja tulevina vuosina en enää ikinä joudu vanhempiani hautaamaan.

Tähän liittyy moniaitakin sivulauseita koskien suomalaista vanhustenhoitoa ja edunvalvontaa, mutten ala niitä enää aukikirjoittamaan, viranomaisten käsissä olkoon se tästä lähin.

Kaikesta huolimatta Hyvää Uutta Vuotta!
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos olen hengissä vielä ensi huhtikuun 19. päivä, niin olen silloin elänyt pidemmän elämän kuin oma isäni aikoinaan. Rauha hänen muistolleen. Ollos huoleton, poikas valveil´ on!
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Vuosi 2013 oli pieniä valonhäivähdyksiä lukuunottamatta pelkkää tappiota ja tappioiden aiheuttaman haikean masennuksen jälkeistä typerää spedeilyä. Tästä on hyvä ottaa opiksi ja uudenvuoden lupaukseni kaikuukin ilmoille seuraavasti: pidän yksinkertaisesti suuni kiinni tilanteissa joissa minulla ei ole mitään sanottavaa, tai verbaalinen antini on sellaista joka ei tuo muuta kuin tuskaa ja kipua. Liian paljon aiheutin tuttavapiirissä katkeruutta ja surua, pelkästään sen takia että puhuin lämpimikseni silkkaa paskaa. Se saa jäädä, vaikeata tulee olemaan koska tapa on pinttinyt syvälle.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
pidän yksinkertaisesti suuni kiinni tilanteissa joissa minulla ei ole mitään sanottavaa, tai verbaalinen antini on sellaista joka ei tuo muuta kuin tuskaa ja kipua.

Eikös tätä kutsuta small talkiksi?
 

Ralph

Jäsen
Eipä tämä 2014 tunnu sen erikoisemmalta kuin esim. 2013.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Retrospektiivistä asiaa tarkasteltuani, tulin siihen tulokseen, että itselläni vuosi 2008 oli viimeinen, joka tuntui jotenkin erilaiselta. Sen jälkeen on laskettu numeroita ilmeettömästi, ison pyörän pyöriessä taustalla yskähdellen.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Välipäivien aikana sairastelemani vatsatauti on kyllä myllertänyt suoliston uuteen kuosiin. Helvetti tällä kaasumäärällä lämmittäisi keskikokoista teollisuushallia puoli vuotta...
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Eipä tämä 2014 tunnu sen erikoisemmalta kuin esim. 2013.
Allekirjoitan tämän.

Muistaakseni joskus oli vuosi, jolloin Suomessa paistoi kerran aurinko pilvien lomasta. Voi olla, että muistan väärin.
 

Bacon

Jäsen
Eipä tämä 2014 tunnu sen erikoisemmalta kuin esim. 2013.

Täytyy olla eri mieltä. Pelkäsin, että nään lentäviä kameleita ja epäpyhän Pietarin Helvetin porttien vieressä kutsuvan mua sinne, mutta mitä vielä. Heräsin ilman krapulaa ja tätä ei oo tapahtunut pariin vuoteen.
 

Bacon

Jäsen
On äijällä ollut aika raskas putki päällä.

Se on rankkaa tuo alkoholin käyttäminen, kun oikein lapasesta lähtee. Jotkut väittävät löytävänsä Jeesuksen pullon pohjasta. Onneksi ei sentään iha noin pitkää putkea ollut päällä, mitä tossa annoin ymmärtää. Nyt kyllä jäi se tärkeä asia mainitsematta, että heräsin uudenvuoden juhlien jälkeen ilman krapulaa. Kiitos kuitenkin tästä kuittauksesta, ensi kerralla oltava entistä tarkempi kirjoituksieni kanssa!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jännät paikat. Ihmettelyketjun suuri ja typerä olut-väittely saatiin vihdoin taklattua pois pelistä, mutta nyt makkara-debatti näyttää ottavan roolia.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Jännät paikat. Ihmettelyketjun suuri ja typerä olut-väittely saatiin vihdoin taklattua pois pelistä, mutta nyt makkara-debatti näyttää ottavan roolia.

Olutta, makkaraa... kiljua, pihvejä? Kyllä huomaa, että suurin osa tänne palstalle kirjoittajista on miehiä. Ei sillä että naiset eivät voisi kuluttaa näitä asioita
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös