Mä oon asunut lähes 3v tässä samassa asunnossa, mutsi asuu 1,5km päässä ja se on käynyt kolme kertaa mun luona tänä aikana. Esim. isä, joka asuu 130km päässä, on käynyt sen 30 kertaa tässä.
Ja sitten kun tästä äidille sanoo ja muutenkin parjaa sen käsittämätöntä elämäntyyliä, niin se suuttuu. Se ei käy tutkimuksissa, siirtelee vaan sitä aikaa. Kyse on kuitenkin hyvin huolestuttavasta asiasta, mutta kun ei niin ei. Isäpuoli toki on sitten sen luokan kaveri, että se vaan käytännössä tukee mutsin rapistumista kohti hautaa. Muuten hyvä tyyppi, mutta täysin käsi ja heidän laivaansa kun ei kukaan ohjaa, niin lopputulos on surkea. Mun pitäisi ottaa laiva haltuun ja tehdä päätöksiä jolla mude saataisiin takaisin ruotuun, mutta onko se mun tehtävä? Onko mun tehtävä soitella ne ambulanssit jne että edes pieni toivonkipinä eläisi? No kerran sen jo teinkin syksyllä, mutta eikös mutsin aviomiehen pitäisi tehdä jotain? Siis jotain muuta kuin hakea se viinapullo 6x viikossa?
Mä tiedän, että ihmisen ITSE pitäisi tehdä asioille jotain kun ei kukaan muu voi tehdä toisen puolesta sellaisia asioita. Mutta esim. minä voin tukea ja potkia persiille, että äiti menisi oikeaan suuntaan, mutta kun ei jaksa saatana enää! Välillä on vaan niin vitun väsynyt kaikkeen mikä liittyy noiden huusholliin, mutta melkein eniten mua ihmetyttää tuo isäpuolen tarkoitushakuinen (?) mutsin hautaan ajaminen. Vai onko se vaan niin saamaton ja peloissaan, ettei vaan kykene tekemään tiukkoja ratkaisuja? Ja kun elämä on molemmilla niin hemmetin viinahuuruista, että eipä siinä sumussa taida kyllä edes nähdä sitä kuuluisaa isoa kuvaa. Sivullinen kyllä näkee, mutta kun siitä sanoo niin suututaan jne.
Vittu mikä pähkinä...