Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 341 467
  • 66 863

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei siinä mitään, muista vaan että kun samaa juttua toistaa tarpeeksi niin se menettää hohdokkuutensa.
En mä mitään hohdokkuutta etsi. Aika suoraan oon ajatuksistani kertonut. Vissiinkin suht arkisia juttuja, nolojakin jopa. Ja esimerkiksi mäkkäriä oon puolustellut jne. Eikö kaikkien kuitenkin pidä syödä. Mä teen sitä joka päivä. Ja en mä varmaankaan mikään erityisen harvinainen heteromies ole kun naisista tykkään ja niitä sillä silmällä katselen.

Jotain politiikkaako sitä pitäisi mietiskellä. Paavo Väyrynen Kalevi Sorsa Esko Aho blaablaa. Ei mua kiinnosta. Tai jotain talousjuttuja. Markka rupla dollari devalvaatio revalvaatio... Ei nappaa.

Lätkästä mä tykkään ja se vissiin meitä jatkislaisia yhdistää. Go IFK!
 
Viimeksi muokattu:

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Aika erikoista että sun ainoa antisi tälle palstalle on huorista kertominen, dokaaminen ja kokemukset persereiän nuolemisesta. Viimeisin lätkään liittyvä viesti 4.11, ja sekin liittyi mulkku-Trevoriin.

Ei siinä mitään, muista vaan että kun samaa juttua toistaa tarpeeksi niin se menettää hohdokkuutensa.

Pettterin anti palstalle on paljon mielenkiintoisempi ja hohdokkaampi kuin ison osan muista kirjoittajista. Eivät nuo lätkäketjujen jaaritukset tai riitelyt jossain otteluketjuissa niin mielekkäitä ole, samaa vääntöä vuodesta toiseen. Jostain pelitapaketjuista nyt puhumattakaan. Montako vuotta on jostain viivelähdöistäkin Jatkoajassa kirjoitettu vuosien varrella? Tai laadittu vuosi toisensa perään kerta kerralta päättömämpiä fantasiarostereita tulevien vuosien turnauksiin?

Minä ainakin luen pettterin viestit aina kun niitä vastaan tulee. Rehellisiä tarinoita tavallista räväkämmästä arkielämästä, jota eletään pettterin omilla ehdoilla ilman ylimääräistä kaunistelua tai tarvetta mukautua ns. tavanomaiseen elämäntapaan. Muut tekevät mitä osaavat, pettter tekee mitä haluaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Piipahdin eilen alkuyöstä paikallisessa ravitsemusliikkeessä ja koin suhteellisen piristävän kokemuksen. Tämän olisi voinut myös kirjoittaa tuonne "veti hymyn lärviin"- ketjuun mutta mennään näillä.

Siinä baaritiskillä notkuin ja juomanlaskijan kanssa lätistiin niitä näitä. Joku koputtaa olkapäälle ja kysyy: "Oletko sinä Matti Virtanen (nimi muutettu)"? Vastasin myöntävästi, joka johti seuraavaan dialogiin: "Se on nyt sellainen juttu, että vedän sua turpiin". Häkellyin totaalisesti sillä tämä jantteri oli hyvin pieni ja varmasti 20 vuotta nuorempi. Meikäläinen on 189/120 ja omaan suhteellisen mittavan kokemuksen erilaisista nahinoista. Ei niin mieluisat lähtökohdat lähteä hippasille kaverin puolelta. Voi tosin olla, että niitä olisi ollut isompi lauma änkeä samalle tontille mutta enpä usko.

Viehätti suuresti kaverin järjetön pokka mutta samalla ihmettelin sitä, että mistä helvetistä tuo tiesi nimeni. Siinä sitten ympärillä olijat näkivät myös tilanteen ja veivät tämän kaverin sivummalle. En tuota enää illan aikana nähnyt vaikkakaan en ravintelissa pitkään viipynytkään kun en alkoholia tällä hetkellä käytä.

Pitää kyllä antaa tyypille rispektiä vaikkakin kännissähän tuo oli.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Siinä baaritiskillä notkuin ja juomanlaskijan kanssa lätistiin niitä näitä. Joku koputtaa olkapäälle ja kysyy: "Oletko sinä Matti Virtanen (nimi muutettu)"? Vastasin myöntävästi, joka johti seuraavaan dialogiin: "Se on nyt sellainen juttu, että vedän sua turpiin". Häkellyin totaalisesti sillä tämä jantteri oli hyvin pieni ja varmasti 20 vuotta nuorempi.

Oliko kaveri mitenkään tuttu mistään yhteyksistä, vai täysin tuntematon tapaus? Olisiko voinut olla kyseessä väärinkäsitys henkilöstä saman nimen perusteella?

Eli jos sinulla on yleinen nimi eli vaikkapa "Matti Virtanen" (nimi muutettu) eikä mikään eksoottisempi nimi kuten "Abdullah Kirkastusvalo Sepeteus Adolf Siitoin" (nimi muutettu), niin mattivirtasia voi olla sen verran monta olemassa, että kaveri sekoitti sinut johonkin täysin toiseen mattivirtaseen.

Kenties jossain on olemassa joku tyystin eri mattivirtanen, joka on nusaissut tuon pikkukaverin vaimoa ja pöllinyt tämän Mazdan, ja jota tämän kaverin oli tarkoitus vetää turpaan?

Maailma on mysteerejä täynnä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Oliko kaveri mitenkään tuttu mistään yhteyksistä, vai täysin tuntematon tapaus? Olisiko voinut olla kyseessä väärinkäsitys henkilöstä saman nimen perusteella?

Ei ollut tuttu mistään yhteyksistä ja mulla on kyllä niin harvinainen nimi, ettei sekään ole selitys. Tosin paikkakunta on suht pieni. Luulen, että kaveri oli jotenkin laitettu/yllytetty tuohon "tehtävään". Oli tilanne niin pirun koominen.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Olisit voinut Vanha Len tarjota pikkusintille kunnon lumipesun niin oppisi olemaan ihmisiksi.

Aikoinaan olisin varmasti antanut välittömästi tillikan mutta nykyisin en siedä minkäänlaista väkivaltaa. Sen verran olen ollut virkavallan kanssa läheisessä suhteessa, että käräjille ei ole ikävä. Tietenkin tilanteen vaatiessa pitää puolustautua. Harmi vaan kun niitä riitapukareita tulee toisinaan vastaan.

Viimeksi, ennen eilistä tapausta mulle alkoi uhoamaan viikonlopuksi kotiin tulleiden vieraspariskunnan mies. Potki mua hereille kolmen aikaan yöllä ja vaati juomaan viinaa. Kun kieltäydyin niin uhosi hakkaavani mut. Tätä kesti noin tunnin ja olin jo valmis deletoimaan kaverin. Jokin järjen ääni sisällä kuitenkin oli ja väkivallat jäi käyttämättä. Seuraavana päivänä annoin sellaisen ukaasin, etten moista enää katso läpi sormien vaan vedän tarvittaessa tajun kankaalle. Oli kaveri melko nolona ja pyyteli anteeksi lopun iltaa. Viina on perseestä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo eilen sattui huvittava tapaus. Frendin luona oon käymässä täällä jossakin Turun suunnalla ja illalla mentiin tohon läheiseen baariin. No siellä sitten istuskeltiin ja kaljaa kitattiin kun yhtäkkiä tää frendi kysyi, että näenkö mä tota yhtä baaritiskillä notkuvaa korstoa. No näinhän mä tietenkin sen. Kuulemma se oli yks tyyppi, jolla oli aivan saatanan iso mulkku ja joka vie kaikki naiset. Sano se sen nimenkin, mutta enää en muista. Kutsutaan sitä nyt vaikka jättimunaksi. Hitto siinä kännissä pisti vihaksi kun kuvittelin millainen mela sillä on pöksyissä ja meitsillä tällainen nysä. No menin sitten ja uhkasin vetää lättyyn, mut frendit onneks veti mut sivummalle...
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Joo eilen sattui huvittava tapaus. Frendin luona oon käymässä täällä jossakin Turun suunnalla ja illalla mentiin tohon läheiseen baariin. No siellä sitten istuskeltiin ja kaljaa kitattiin kun yhtäkkiä tää frendi kysyi, että näenkö mä tota yhtä baaritiskillä notkuvaa korstoa. No näinhän mä tietenkin sen. Kuulemma se oli yks tyyppi, jolla oli aivan saatanan iso mulkku ja joka vie kaikki naiset. Sano se sen nimenkin, mutta enää en muista. Kutsutaan sitä nyt vaikka jättimunaksi. Hitto siinä kännissä pisti vihaksi kun kuvittelin millainen mela sillä on pöksyissä ja meitsillä tällainen nysä. No menin sitten ja uhkasin vetää lättyyn, mut frendit onneks veti mut sivummalle...

Hetken jo luulin mutta sillä eilisellä kaverilla ei ollut isoa vatsaa. Olin myöskin Turusta melko etäällä eikä mulla ole isoa mulkkua. Kaikki naiset tosin vien eli tää piti kutinsa. Sulla kävi pääsiäinen.
 
Voisi jo melkein kirjoittaa vitutusketjuun tai perustaa ihka uuden ketjun, mutta enpä taida viitsiä hankkia penaltia nimeämällä moista (enkä kyllä kehtaa muutenkaan;).
Joka tapauksessa: että voi olla idiootti tilanne, joka vaivaa ajankohdan lähestyessä aina vaan pahemmin ja koottu kommunikaatio + suunnitelmat alkaa olla lähinnä kaistapäisiä. Naurattaisi, jos ei turhauttaisi näin saatanasti - ja suoraan sanoen hirvittäisikin vähän.
"Lyökkä kyynärpäät kiveen, kyl siit tokenee!" Paitsi ettei tokene:).
 

TumE#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset NHL:ssä.
Kylläpä ärsyttää, kun ESPN America ei enää Suomessa näy. Tuli seurattua paljon NCAA sarjoja, erityisesti koripalloa tuolta kanavalta. Jotenkin seurasi huomattavasti suuremmalla mielenkiinnolla, kuin esim. NBA:ta. Sunnuntai, krapulapäivä ja koko päivä yliopistokorista, mikä sen parempaa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Suoritin vasiten Google-haun seuraavilla hakusanoilla: "skäms att vara svensk" ja "hävettää olla suomalainen". Arvatkaa kumpi voitti. Ensimmäinen tietenkin ja reippaasti. "Skäms att vara svensk" pesi lauseen "hävettää olla suomalainen" lukemin 1 720 000 - 268 000.

Mikä heitä ruotsalaisia vaivaa?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Suoritin vasiten Google-haun seuraavilla hakusanoilla: "skäms att vara svensk" ja "hävettää olla suomalainen". Arvatkaa kumpi voitti. Ensimmäinen tietenkin ja reippaasti. "Skäms att vara svensk" pesi lauseen "hävettää olla suomalainen" lukemin 1 720 000 - 268 000.
Ruotsissa ei kuolla häpeästä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Suoritin vasiten Google-haun seuraavilla hakusanoilla: "skäms att vara svensk" ja "hävettää olla suomalainen". Arvatkaa kumpi voitti. Ensimmäinen tietenkin ja reippaasti. "Skäms att vara svensk" pesi lauseen "hävettää olla suomalainen" lukemin 1 720 000 - 268 000.

Mikä heitä ruotsalaisia vaivaa?

Enää jää avoimeksi, kummassa maassa tuo kansallinen, kollektiivinen häpeäntunne lopulta keksittiin. Sitten sitä vasta häpeämistä onkin, jos hurrit ehti senkin keksiä, voi taas taivastella että ei meistä oo mihinkään.

Testailin viikonloppuna sellaista asiaa, että olin lauantain selvinpäin (perjantaina en ole juuri koskaan ryypännytkään). Tulokset olivat hämmästyttävät: sunnuntaina oli ne samat vainoharhat ja pelkotilat kuin yleensäkin, jopa päätä meinasi aamulla kivistää. Se etu tässä kuitenkin on, että nyt maanantaina kulkee henki paremmin, eikä olokaan tunnu niin tyhjältä ja merkityksettömältä. Pitää kokeilla kymmenen vuoden päästä uudelleen.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Testailin viikonloppuna sellaista asiaa, että olin lauantain selvinpäin (perjantaina en ole juuri koskaan ryypännytkään). Tulokset olivat hämmästyttävät: sunnuntaina oli ne samat vainoharhat ja pelkotilat kuin yleensäkin, jopa päätä meinasi aamulla kivistää. Se etu tässä kuitenkin on, että nyt maanantaina kulkee henki paremmin, eikä olokaan tunnu niin tyhjältä ja merkityksettömältä. Pitää kokeilla kymmenen vuoden päästä uudelleen.

Mikäs se Pasilan termi olikaan? Ehdollistunut lauantaikänni?
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuosta tulikin mieleeni, että en ole koskaan lähettänyt postin kautta ainuttakaan joulukorttia. Kymmeniin olen joutunut nimeni kirjoittamaan joka vuosi, mutta en koskaan mitään muuta ole asian eteen tehnyt. Sen verran saattaa muisti pätkiä, että voi olla mahdollista että joskus ihan pentuna olen jonkun kortin esim. mummolle väkertänyt ja tiputtanut ihan itse postilaatikkoon, mutta siitäkään ei ole varmuutta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tänä vuonna lähetin vain pari joulukorttia normaalin määrän eli noin kymmenen kortin sijasta. Tämä sen takia, että tulin laittaneeksi viimekuiselta lomaviikonloppureissultani lähes samoille ihmisille postikortit, enkä jaksa nyt toistamiseen korteilla vaivata, varsinkin kun puolet tästä porukasta on lähisukua ja loputkin näen ennen joulua kasvokkain.

Millekään kumminkaimoille ja semi-tutuille en mitään kortteja lähettele ylipäätään, mutta suppealle lähipiirille on aina mukava pistää korttia aika ajoin. Kortti on fyysinen ja konkreettinen viesti ja suppeimmillaankin persoonallisempi kuin mikään kylmän mekaaninen pikaviesti. Tekstareita laitan jouluaattona pari kappaletta jokuselle ns. ulkokehään kuuluvalle ihmiselle, mutta vasta inner circle saa joululahjoja ja/tai postikortteja.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Koulun kinkkukiusaus aina aivan jäätävää kuraa, mutta kotona tehtynä kyseessä on ihan eri ruoka. Ei tarvita edes erityisen laadukkaita raaka-aineita, vain aikaa, peruna-sipulisekoituksen pitää antaa sulaa kunnolla ja sen jälkeen koko komeuden on annettava muhia uunissa vähintään puolentoista tunnin ajan.

Parasta kotitekoisessa kinkkukiusauksessa on ehdottomasti se, ettei sen taso romahda ensimmäisen päivän jälkeen, toisin kuin esimerkiksi makaronilaatikon.
 

passenger

Jäsen
Suoritin vasiten Google-haun seuraavilla hakusanoilla: "skäms att vara svensk" ja "hävettää olla suomalainen". Arvatkaa kumpi voitti. Ensimmäinen tietenkin ja reippaasti. "Skäms att vara svensk" pesi lauseen "hävettää olla suomalainen" lukemin 1 720 000 - 268 000.

Mikä heitä ruotsalaisia vaivaa?

Minä saan tulokseksi 41 700 - 99 600. Tilanne muuttuu lukemiin 82 200 - 99 600, mikäli lisään skäms-sanan jälkeen preposition över. Kuitenkin aikamoinen ero. Vaikuttaakohan näihin hakutuloksiin oma hakuhistoria mitenkään?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös