Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 315 698
  • 66 798
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jos/kun konflikti on ratkaistu, niin sitten jatketaan entiseen malliin sukutapaamisissa ja protokollan mukaisesti.
Joskus mutta ei ihan aina. Johonkin aikaan oli muodikasta irrottaa hävinneen osapuolen kuninkaalta pää ja kuskata tätä ruumiinosaa seipäännokassa kansan nähtävänä. Näin valtasuhteissa tapahtuneet muutokset tulivat konkreettisella tavalla selviksi.

Dekapitaatio on islamistit pois lukien jo vähän viime talven lumia. Sen sijaan muita pääjehujen päiviltäpoistomenetelmiä on käytetty myöhempinä aikoina konfliktien jälkihoidossa. Nürnbergissä määrättiin moni narun jatkoksi, ja epäilemättä myös Hitler olisi päässyt jojoon, jos olisi oikeuteen saakka päätynyt. Irakissa konflikti tavallaan jatkuu yhä sanotaan nyt vaikka sekasortona, mutta Saddamin osalta konfliktit päättyivät hamppunaruun. Ja niin päin pois.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Joskus mutta ei ihan aina. Johonkin aikaan oli muodikasta irrottaa hävinneen osapuolen kuninkaalta pää ja kuskata tätä ruumiinosaa seipäännokassa kansan nähtävänä.

Myös jälkikasvun hävittäminen on ollut muodissa, kuten hameväen raiskauksetkin. Noinniinkuin kaupanpäälle.

Tärkeintä ei kuitenkaan ole voittaminen, vaan vastustajan täydellinen nöyryyttäminen.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Politiikkakeskusteluissa on taas kunnon kissatappelut käynnissä, ja sääntöjä ei ole. Anything goes. Viihdearvoa!
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä oon asunut lähes 3v tässä samassa asunnossa, mutsi asuu 1,5km päässä ja se on käynyt kolme kertaa mun luona tänä aikana. Esim. isä, joka asuu 130km päässä, on käynyt sen 30 kertaa tässä.

Ja sitten kun tästä äidille sanoo ja muutenkin parjaa sen käsittämätöntä elämäntyyliä, niin se suuttuu. Se ei käy tutkimuksissa, siirtelee vaan sitä aikaa. Kyse on kuitenkin hyvin huolestuttavasta asiasta, mutta kun ei niin ei. Isäpuoli toki on sitten sen luokan kaveri, että se vaan käytännössä tukee mutsin rapistumista kohti hautaa. Muuten hyvä tyyppi, mutta täysin käsi ja heidän laivaansa kun ei kukaan ohjaa, niin lopputulos on surkea. Mun pitäisi ottaa laiva haltuun ja tehdä päätöksiä jolla mude saataisiin takaisin ruotuun, mutta onko se mun tehtävä? Onko mun tehtävä soitella ne ambulanssit jne että edes pieni toivonkipinä eläisi? No kerran sen jo teinkin syksyllä, mutta eikös mutsin aviomiehen pitäisi tehdä jotain? Siis jotain muuta kuin hakea se viinapullo 6x viikossa?

Mä tiedän, että ihmisen ITSE pitäisi tehdä asioille jotain kun ei kukaan muu voi tehdä toisen puolesta sellaisia asioita. Mutta esim. minä voin tukea ja potkia persiille, että äiti menisi oikeaan suuntaan, mutta kun ei jaksa saatana enää! Välillä on vaan niin vitun väsynyt kaikkeen mikä liittyy noiden huusholliin, mutta melkein eniten mua ihmetyttää tuo isäpuolen tarkoitushakuinen (?) mutsin hautaan ajaminen. Vai onko se vaan niin saamaton ja peloissaan, ettei vaan kykene tekemään tiukkoja ratkaisuja? Ja kun elämä on molemmilla niin hemmetin viinahuuruista, että eipä siinä sumussa taida kyllä edes nähdä sitä kuuluisaa isoa kuvaa. Sivullinen kyllä näkee, mutta kun siitä sanoo niin suututaan jne.

Vittu mikä pähkinä...
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
..Vittu mikä pähkinä...

On aina sääli jos lapsi joutuu kantamaan moista huolta ja murhetta omasta vanhemmastaan ja avuttomana seuraamaan vierestä toisen rappiotilaa. Yhden kerran kun ambulanssin soitat, saat niitä soitella jos toisenkin. Tilapäinen apu jos äiti viedään selviytymisasemalle tms., mutta pidemmän päälle tarviit kauaskantosemmat toimet. Tosin sanoithan itekin ettei paukut oikeen nyt riitä.

Jos kuitenkin haluat vielä yrittää niin kädestä pitäen voisit johonkin Emppuun viedä tai terveyskeskuslääkärille ja yrittää saada vaikka Ridasjärvelle lähetettä. Se olisi siinäkin suhteessä hyvä että tulisi ne muutkin tutkimukset ja hoidot siellä hoidettua. Isäpuolen tapauksesta ajattelen, että onhan hänelle se vaimo siinä kiva ryyppykaveri. Tuttu ja turvallinen. Taitavat juoda kuitenkin aika paljon jos kuuspulloa kossua menee viikossa. Aikamoinen muutos jos se toinen siitä ykskaks yrittäisi raitistua. Nuorena kun yritin tupakasta päästä eroon ja kavereille tämän kerroin niin tarjottiin koko ajan, ota nyt yks rööki, ei yks haittaa, tuuny kaveriksi. Ja kun repsahti niin eipä enää tarjottukaan, ihan piti omat ostaa :)

Ihan konkreettisena apuna voisit äidille käydä B12- vitamiinia ostamassa, auttaa pidemmänpäälle toimintakykyyn, muistiin ja ihan fyysiseen kuntoon. Voisi olla muori vastaanottavammassa tilassa. Esim. Neurobion Forte on hyvä valmiste. Mm. Tiamiini toimii hyvin deliriumin jälkeisessä hoidossa. Tätä ostin CD-levyä syövälle katkokävelijälle ja käsien vapina loppui kahdessa päivässä.

Noh ei ollut tarkotus alkaa holhoamaan ja vetämään omia johtopäätöksiä, mutta tsemppiä sulle ja jaksamista.
 
Piti sitten tänään törmätä yhteen tiettyyn ihmiseen. Sanaakaan ei vaihdettu onneksi mutta kyllähän sen karun totuuden ilman sananvaihtojakin huomaa. Itse olen yhä siinä samassa pisteessä kuin viimeksi, kun toinen on jotain ihan päinvastaista. Mun virheitä aikanaan mutta tänään sen taas huomasi, miten typerästi sitä tulikaan silloin ajateltua...

Pitäisi vaan unohtaa toi juttu, lopettaa tää itsesäälissä rypeminen ja alkaa taas elämään. Toisinaan vaan niin vaikeeta. Ja olisin pistänyt naisasioihin muuten mutta kun tälle asialle ei voi tehdä enää mitään.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On aina sääli jos lapsi joutuu kantamaan moista huolta ja murhetta omasta vanhemmastaan ja avuttomana seuraamaan vierestä toisen rappiotilaa. Yhden kerran kun ambulanssin soitat, saat niitä soitella jos toisenkin. Tilapäinen apu jos äiti viedään selviytymisasemalle tms., mutta pidemmän päälle tarviit kauaskantosemmat toimet. Tosin sanoithan itekin ettei paukut oikeen nyt riitä.

Tähän sen verran pikasesti, että tosiaan soitin sen ambulanssin sille syksyllä ja kyse ei ollut silloin siitä, että se olisi ollut kännissä siinä kunnossa jotta selviytymisasemalle tms olisi matka vienyt, vaan kyse oli puhtaasi siitä kun sen yleinen terveydentila oli niin hemmetin heikko, että oli vaan pakko tehdä jotain. Minuutin puhelun jälkeen sen ratkaisun tein pikapikaa ja mutsin matka veikin sitten jonnekin hoitopaikkaan jossa se 8vrk vietti aikaa. Kännissä se ei siis silloin ollut, mutta toki ylenpalttisen viinanjuonnin sekä epäterveellisen ruokailun ja täysin olemattoman liikunnan yhteisvaikutuksesta fyysinen kunto oli täysin paska. Ja sitä se on edelleen vaikkakin 15kg lähti painosta pois pelkillä sairaalaruoilla. Toki vaikka siltä lähtisi 50kg painosta pois vielä lisää, niin siltikin ylipaino oli huomattava, että sikäli tilanne totaalisen surkea edelleen.

Yksi syy miksi se ei mun luona ole käynyt on se kun se ei muka jaksa nousta rappusia ylös. Asun toisessa kerroksessa... Sen kyllä uskon, että sillä liikkuminen on tosi hankalaa, mutta eniten tässä oikein huokuu se, että mutsi ei vaan yksi kertaisesti kehtaa tehdä yhtikäs mitään mikä vaatisi edes pientä ponnistelua. Ja kun koko olemus ja asenne on hälläväliä -luokkaa ihan kaikessa niin mitäpä tässä voi tehdä? Niin, eipä kyllä mitään. Enää en aijo soittaa lanssia sille, sen saa tehdä isäpuoli, mutta sillä kun on se tyyli, että "kattellaan vielä päivä pari ja sitten..." niin sitä soittoa hätäkeskukseen ei tuu ikinä tapahtumaan.

Onneksi, korostan onneksi, olen siinä määrin turtunut koko tilanteeseen, ettei se vie mun yöunia tahi en mieti 24/7 tätä vallitsevaa hässäkkää, vaan saan suljettua sen pois mielestä tosi tehokkaasti. Siskolla taas on sitten juuri päin vastoin, eli se vatvoo yöt läpensä ihan kaikkea, mutta se on toinen tarina se.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Mietiskelin tuossa äsken, kun monet tälläkin palstalla puhuvat alkolukosta ja sen liittämistä tietokoneeseen, että mitenköhän tuollainen käytännössä voisi toimia. (Tietty sellainen on varmaan jo keksittykin, nyt kun olen muka keksinyt jotain innovatiivista ja uutta.)
Onko kuinka mahdotonta teknisestä hoitaa esimerkiksi usb-portin kautta tälläistä vehjettä, siihen joku ohjelma, joka pitää huolen itse puhallusoperaatiosta tuloksineen ja tietyn rajan ylittäessä joko sulkee auki olevan selaimen, tai ei aukaise sitä lainkaan.
Jos ohjelma huomaa vilppiä, eli usb-väylästä katoaa laite, se automaattisesti sulkee koko koneen, rangaistuksena vilpistä. Koneen saa toki aukaistua normaalisti ilman laitetta, mutta nettiin pääseminen ei onnistu ennen 0-tulosta.
Tietty tuon vesiselvä-rajankin saa säädettyä max. 0.6 promilleen. Joo, näin me tehdään.

Kauhea krapula muuten.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Itsenäisyyspäivän sauna tulilla ja leppoisa fiilis. Uuniperunoita lisukkeineen syötäväksi ja pari leffaa illalla. Red 2 ja Elysium. Ilman viinaksia mennään jo tovin. Nainen lähtee kasin jälkeen yövuoroon eli tältäkin osin mukava myöhäinen ilta jatkuu sitten GTA V:n parissa. Juomana ainoastaan iso tonkka Pepsi Maxin ja appelsiinimehun mixiä jäillä.

Ja viikonloppu edessä. Great.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kymmenen päivää olin selvin päin, mitä nyt yhtenä iltana hieman vodkaa maistelin. Mutta siis ihan samalla tavalla vitutti koko ajan. Ei auttanut yhtään vaikka korkki oli kiinni. No sellaista pökkeröä oloa ei kuitenkaan ollut, mikä oli hyvä juttu. Ja koko ajan teki mieli urheilla. No eilen sitten vetäsin perseet. Oli kyllä jotenkin ikävä sitä tunnetta. Selvänä kun sä et silleen pääse fiiliksiin. Elämä on vaan sellaista tasapaksua. Mikään ei tunnu miltään.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
On eräs ilmiö, josta on kirjoitettava. Nimittäin äänekäs kierrättäminen. Varmasti moni tuntee kovan paukkeen ja kilinän roskakatoksessa? Siellä kierrätetään, että kaikki varmasti saavat kuulla tästä. Varsinkin lasinkeräyslaatikko saa vastaanottaa lasin erityisen reippaasti toimitettuna. Ilmiöllä saattaa olla jonkin verran sukulaisuussuhdetta humble bragin kanssa, ilmaistaanhan äänekkäässä kierrätyksessä tiedostavaa ajattelua.

Vastuuvapauslauseke: lasit voi laskea laatikkoon myös maltillisesti. Toinen vastuuvapauslauseke: lopulta laatikon kannen voimaperäinen jysäytys paljastaa äänekkään kierrättäjän.

Muita äänekkäitä toimituksia, joissa äänekkyydellä kerrotaan suorittajan psykologisista tapahtumista: imurointi, jossa imurin suulake iskeytyy taajaan listoihin ja seiniin, astioiden pesu, jossa astiat kolisevat erityisen paljon, paneminen niin että naapurit kuulevat varmasti.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Vihervasemmiston oma jarehenriktiihonen, Sini Saarela, on näemmä sijoittunut The Guardianin "Vuoden henkilö" -äänestyksessä toiseksi, ja palkintoja on Iltalehden verkkolööpin mukaan luvassa oikein Vatikaanista asti...
 

Liitteet

  • et_phone_home.gif
    et_phone_home.gif
    73,8 KB · kertaa luettu: 346

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
On eräs ilmiö, josta on kirjoitettava. Nimittäin äänekäs kierrättäminen. Varmasti moni tuntee kovan paukkeen ja kilinän roskakatoksessa? Siellä kierrätetään, että kaikki varmasti saavat kuulla tästä. Varsinkin lasinkeräyslaatikko saa vastaanottaa lasin erityisen reippaasti toimitettuna. Ilmiöllä saattaa olla jonkin verran sukulaisuussuhdetta humble bragin kanssa, ilmaistaanhan äänekkäässä kierrätyksessä tiedostavaa ajattelua.

Ilmiössä voi olla kyse myös primitiivisestä himosta pistää kerrankin lasitavaraa paskaksi ja kuunnella nautinnollisesti sitä ääntä, kun lasi osuu lasia vasten ja hajoaa tuhannen pirstaleiksi.

Lasipullojahan ei tietysti voi eikä kuulu rikkoa asfalttia, kalliota tai mitään muutakaan vasten, se olisi vastuutonta kusipäisyyttä, mutta voi sitä silti nauttia murskaantumisen äänistä ja kelpo kilinästä ja fantasioida totaalisesta tuhosta edes sen ohikiitävän hetken, joka kestää kierrättää lasipurkki. Vastuullinen kierrättäjä voikin siis olla patoumiaan purkava ja lasinmurskaamisesta nauttiva herrasmies-lasinrikkoja.

Samasta syystä on olemassa ilmiö, jossa puhkotaan mikroaterian muovikalvo tarpeettoman väkivaltaisesti, suurella voimalla ja isän kädestä mäiskien. Ateriassa kun lukee "puhkaise kalvoon reikiä", ja sivistyneen punkturoinnin sijasta tätä tarvetta voi tyydyttää silpomalla mikroaterian kalvoa kuin Viiltäjä-Jack huoria.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
lasit voi laskea laatikkoon myös maltillisesti.
Mitä jos ei ole puolitoistametristä käsivartta? Onko taloyhtiön vai kierrättäjän itsensä vastuulla hankkia kättä pidempää, jolla ylettyy asettamaan purnukan tahi pullon kierrätysastian pohjalle?
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Mitä jos ei ole puolitoistametristä käsivartta? Onko taloyhtiön vai kierrättäjän itsensä vastuulla hankkia kättä pidempää, jolla ylettyy asettamaan purnukan tahi pullon kierrätysastian pohjalle?

Niinpä. Kyllä ne sinne pitää tipauttaa, joten taitaa tuo analyysi mennä Uleålta salaliittoteorian puolelle.

Oletteko muuten hengittäneet paljonkin? Huomasin että hengittäminen on ihan oukei - varsinkin syvä sellainen nenän kautta (ellei ilmassa ole pahaa hajua).
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ilmiössä voi olla kyse myös primitiivisestä himosta pistää kerrankin lasitavaraa paskaksi ja kuunnella nautinnollisesti sitä ääntä, kun lasi osuu lasia vasten ja hajoaa tuhannen pirstaleiksi.

Lasipullojahan ei tietysti voi eikä kuulu rikkoa asfalttia, kalliota tai mitään muutakaan vasten, se olisi vastuutonta kusipäisyyttä, mutta voi sitä silti nauttia murskaantumisen äänistä ja kelpo kilinästä ja fantasioida totaalisesta tuhosta edes sen ohikiitävän hetken, joka kestää kierrättää lasipurkki. Vastuullinen kierrättäjä voikin siis olla patoumiaan purkava ja lasinmurskaamisesta nauttiva herrasmies-lasinrikkoja.

Samasta syystä on olemassa ilmiö, jossa puhkotaan mikroaterian muovikalvo tarpeettoman väkivaltaisesti, suurella voimalla ja isän kädestä mäiskien. Ateriassa kun lukee "puhkaise kalvoon reikiä", ja sivistyneen punkturoinnin sijasta tätä tarvetta voi tyydyttää silpomalla mikroaterian kalvoa kuin Viiltäjä-Jack huoria.

Mitä jos ei ole puolitoistametristä käsivartta? Onko taloyhtiön vai kierrättäjän itsensä vastuulla hankkia kättä pidempää, jolla ylettyy asettamaan purnukan tahi pullon kierrätysastian pohjalle?

Niinpä. Kyllä ne sinne pitää tipauttaa, joten taitaa tuo analyysi mennä Uleålta salaliittoteorian puolelle.

Oletteko muuten hengittäneet paljonkin? Huomasin että hengittäminen on ihan oukei - varsinkin syvä sellainen nenän kautta (ellei ilmassa ole pahaa hajua).

Nuolen selitysmalli särkemisen huvista voi selittää osan tapauksista. Varsinkin ne tapaukset, joissa koko kaupunginosa kilahtaa. Pelkällä pudottamisella ei saa sellaista ääntä aikaan. Myös lasken, etteivät kaikki nämä tapaukset voi selittyä hajottamisen lystillä. Tällöinhän jää jäljelle vain ja ainoastaan ne tapaukset, joissa ryskimisellä tuodaan julki oma tiedostavuus.

Ja jos joku väittää vastaan, niin aion pyytää linkkejä todisteeksi.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Lasinkeräykseen viedään tietysti kaikki mm. Bulvaniasta ja Numibiasta tilatut pulloharvinaisuudet, jahka kaikkine toimituskuluineen aivan sietämättömän hintava rähinäviina on ekaksi juotu. Tai toimitettu wc-pönttöön. Tai tehty molemmat, huikalla ja käänteishuikalla.

Palautusarvoa sisältävät lasipullot kannattaa nekin murjoa äänekkäästi Moolokiin. Teko on köyhän miehen versio sätkien käärimisestä 500 euron seteleihin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mies, oletko koskaan lauennut Tuomo Ruudun kasvoille?

Nyt siihen on oiva tilaisuus! Tee kuten minä ja osta pullollinen Head & Shoulders -shampoota, jonka kylkeä koristaa Tuomon lätty. Sitten vaan suihkuun rannailemaan, Tuomo toisessa kädessä.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Koko viikko mennyt puoliväkisin puurtaen läpi, kun joka välissä on vain väsyttänyt turhankin kovasti. Nyt lauantaina aamulla ylös heti kahdeksalta virkeänä kuin peipponen, ikään kuin koko raskasta viikkoa ei olisi ollutkaan. Eihän tämän näin pitänyt mennä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä olla tumma Afrikan kaunotar kuumat huulet kiihkeä yö. Iso perintö tulla tarvitsee only maksu verot jotta raha saapua viettää romantiikka elämä suuret rinnat musta yö kiihkeä kohtaaminen loppuelämä together. Minä tuntea suuri rakkaus vain teitä. Yhteyshenkilö pettter rahastaa.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Minä olla tumma Afrikan kaunotar kuumat huulet kiihkeä yö. Iso perintö tulla tarvitsee only maksu verot jotta raha saapua viettää romantiikka elämä suuret rinnat musta yö kiihkeä kohtaaminen loppuelämä together. Minä tuntea suuri rakkaus vain teitä. Yhteyshenkilö pettter rahastaa.

Mitä vittua nyt oikeasti.

Aika erikoista että sun ainoa antisi tälle palstalle on huorista kertominen, dokaaminen ja kokemukset persereiän nuolemisesta. Viimeisin lätkään liittyvä viesti 4.11, ja sekin liittyi mulkku-Trevoriin.

Ei siinä mitään, muista vaan että kun samaa juttua toistaa tarpeeksi niin se menettää hohdokkuutensa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös