Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 352 951
  • 66 882

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten olisi "Suomalaisinta mitä tiedät"-ketju, vai onko liian paljon yhtäläisyyksiä "Junttimaisinta mitä tiedät"-ketjun kanssa?
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Vantaalla äitinsä ja naisystävänsä murhannut ukko jätettiin syyntakeettomana tuomitsematta rangaistukseen. Tosin näissä tapauksissa kutsuu hoito ja mielisairaalassa voi joutua viettämään pidemmänkin aikaa kuin vankilassa. Sekava kaveri on kyseessä.

IS
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Miten olisi "Suomalaisinta mitä tiedät"-ketju, vai onko liian paljon yhtäläisyyksiä "Junttimaisinta mitä tiedät"-ketjun kanssa?

Mamumaisinta mitä tiedän. Ryssäläisintä mitä tiedän/t.

Yleisketju mitä tiedät -asioista. Tahitilaisinta mitä tiedät saisi monenlaista lisää illan futisottelun tiimoilta.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Miten olisi "Suomalaisinta mitä tiedät"-ketju, vai onko liian paljon yhtäläisyyksiä "Junttimaisinta mitä tiedät"-ketjun kanssa?

Se olisi lista ihmisten piirteistä, joita pidettäisiin nimenomaan suomalaisina. Mainittu asia ei sekään ole nimenomaan suomalainen piirre, vaan erittäin maailmanlaajuinen.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Montakohan "...mitä tiedät" -ketjua vielä tuleekaan?
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Modet voisi paukauttaa penalttia vielä wilcolle, niin loppuisi tällä palstalla letkauttelu kuin seinään.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Suomessa voitaisiin vihdoin päästä siihen mihin ollaan menossa eli kaikki mitä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.
Helpommalla päästään kaikki, kun on ne muutama hassu asia, joka on sallittua ja kaikki muu onkin kiellettyä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Muutama kuukausi sitten duunipaikkani viereen eli samaan taloon avattiin kuntosali. Valtaosa asiakkaista on naisia ja varsin hyvässä lihassa olevia sellaisia. Ei noiden naikkosten pärstissäkään ole valittamista. Kaltaiseni likaisella mielellä varustettu peräkammarin poika on aivan haltioissaan, kun pääsee päivittäin näkemään treenattuja naisia kipittämässä vähintään viidesti päivässä ikkunani editse.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo koko päivää en jaksanut krapulassa sängyn pohjalla maata, joten lähdin metrolla kiertelemään. Pitkästä aikaa kävin Mellunmäessä, Kontulassa ja Myllypurossa. Metron toinen haara on mulle paljon tutumpi ja joskus olin Vuosaaressa töissäkin. Mutta siis noissa kolmessa paikassa käppäilin ja sellaisen havainnon tein, että ei noi niin kurjilta paikoilta vaikuttaneet kuin millainen maine niillä on. Ennemmin mä noissa asuisin kuin vaikkapa jossakin omakotitalossa keskellä korpea, keskellä ei mitään. Tai jossakin syrjäisessä tuppukylässä, jossa ei ole mitään menoa.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo koko päivää en jaksanut krapulassa sängyn pohjalla maata, joten lähdin metrolla kiertelemään.

Pitkäänkinkö kiertelit metrolla? Ja kai sentään kävit kaikki kaksi linjaa läpi aina Ruoholahesta Mellunmäkeen sekä Ruoholahesta Vuosaareen?

Pitäs varmaan mennä nukkumaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitkäänkinkö kiertelit metrolla?
Mulla on sellainen vähän kumma juttu, että mä tykkään kierrellä noilla vekottimilla. Pikkupojan lailla tykkään edelleen istua vaikka ratikassa. Se on jotenkin luksusta kun ei itse tarvitse ajaa, eikä keskittyä liikenteeseen. On kiva katsella maisemia ja ihmisiä. Ja varsinkin pienessä krapulassa on kiva päästä ihmisten ilmoille. Samalla saa raitista ilmaa ja liikuntaakin kun välillä käppäilee jossakin. Ennemmin mä kävelen kaupungissa kuin jossakin metsäpoluilla. Ja mä tykkään olla liikkeessä, matkalla jonnekin, vaikka enhän mä edes minnekään ole menossa.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulla on sellainen vähän kumma juttu, että mä tykkään kierrellä noilla vekottimilla. Pikkupojan lailla tykkään edelleen istua vaikka ratikassa.

Itsekin tykkään tehdä näin, kierrellä ympäri U-Bahnilla ja S-Bahnilla, katsoa maisemia ja ihmisiä. Se on varsin rentouttavaa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tykkään kierrellä jalkaisin ympäri kämppääni ja repiä hiuksia päästäni. No ei vaineskaan.

Julkisissa liikennevälineissä tykkään istua minäkin ja katsella maisemia. Linja-autolla varsinkin on lystiä ajella. Jos valitsee linjan oikein, voi esimerkiksi Oulun ja Tornion välisessä matkassa (133 km) kulua reippaasti yli kaksi tuntia, kun linja-auto kiertää peräkylien sinisellä merkityt pysäkit. Kanssamatkustajia ei etenkään maanantaista torstaihin ole kuin jokunen. Myös tavallinen henkilöautolla ajeleminen joko kuskina tai kyytiläisenä on himohommaa. Pyöräilystä en perusta, mikä johtuu pyöräilijöiden parempi ihminen -tunteesta ja kyseisen ilmiön esiintuomisesta erilaisilla näyttämöillä kuten täällä kohta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Julkisissa liikennevälineissä tykkään istua minäkin ja katsella maisemia. Linja-autolla varsinkin on lystiä ajella. Jos valitsee linjan oikein, voi esimerkiksi Oulun ja Tornion välisessä matkassa (133 km) kulua reippaasti yli kaksi tuntia, kun linja-auto kiertää peräkylien sinisellä merkityt pysäkit. Kanssamatkustajia ei etenkään maanantaista torstaihin ole kuin jokunen.

Velj. Salmelan välineissä on hauska tutustua esim. Tornion Laivaniemeen. Usein olen tehnyt matkan Tornion ja Kemin väliä ja on parasta kun ei tarvitse olla kummassakaan paikassa. Henkilöautolla olen vieraillut Pohjantähdessä kahtomassa mielipoliitikkoni yritelmiä myös. Ja Kemin ja Oulun välillä on Simo ja Simojoki, jota ennen lukee kyltissä Simojoki - Salmon River. Kutsunkin nykyisin Simoa ja Simoja yleiseurooppalaisesti Salmoneiksi. Vielä tulee päivä, että matkaan postiautolla Rovaniemeltä Kittilään. Viimeksi kun ajettiin Hyvinkäältä Turkuun niin mentiin Tarvasjoelle saakka kaiken maailman kärripolkuja myöten. Aikaa meni mutta mieli oli hyvä. Someron kohdilla lauloimme Satumaan.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Junassa on hauska matkustaa. Iskulause pitää paikkansa. Junassa on mukavampi olla kuin bussissa, koska yleensä saa istua vähän väljemmin ja matkapahoinvointikaan ei pääse yllättämään. Maisemia näkee mukavasti, ja samalla tuntee matkustavansa kun juna etenee suoraa raidetta pitkin.

Tosin junassa olisi hauskempi matkustaa, jos se olisi halvempaa ja jos VR:n laitteet, erityisesti Pendolinot, toimisivat moitteettomammin. Lisäksi junamatkailussa voi tulla ärsyttäviä keskeytyksiä matkaan itsensälopettajien toimesta. Vituttaa, kun moiset häiriköt eivät yhtään ajattele junan matkustajille koituvaa viivästystä saatika veturinkuljettajalle aiheuttamiaan traumoja. Jos pitää itsemurha tehdä, niin sitten voisi vaikka hirttää itsensä tai vetää luodin päähänsä, mutta junan tai rekan eteen ei perkele pitäisi tunkea.

Kerrankin juna oli miltei Turussa perillä illalla, kun se tyssäsi jonnekin pimeään metsään. Mitään ei erityisemmin kuulutettu, mutta myöhemmin selvisi, että joku oli loikannut veturimiehen eteen, ja matkaani hidastanut ryökäle piti sitten lapioida pois raiteilta. Juna sitten lähti aikanaan, mutta oli jo niin myöhään, että kaikki bussit olivat jo menneet. Siitä sitten kävelin Kupittaan asemalta Varissuolle, jossa silloin asuin. Rahattomana opiskelijana (se oli sitä aikaa se) ei ollut oikein varaa taksiinkaan. Jälkeenpäin kuulin, että junan pysähdyspaikka oli lähellä Varissuota, eli jos olisin tämän tiennyt, niin olisin voinut häipyä junasta jo tuolloin ja olla kotona kaksi tuntia aikaisemmin. Vitutti moinen.

Junassa on silti hauska matkustaa. Kesäisin on myös hauska matkustaa vesibussilla tai vastaavalla kulkuvälineellä, yritän vesibussiristeilyn kyytiin päästä edes kerran kesässä. Jos ei muu auta, ylitän Aurajoen förillä pari kertaa. Yksi paras matkustusmuistoni on pari kolme kesää sitten, kun matkustin kantosiipialuksella Budapestista Tonavaa pitkin Wieniin. Tonava kaunoinen liplatti, aurinko paistoi ja 6-7h kyydityksen aikana näki kolmen eri maan maisemia ja pääkaupungit.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Mikä se nyt kesällä vaivaa, kun ei jaksa kirjoittaa palstalle eikä oikeastaan edes lukeakaan kuin vaan joitain suosikkiketjuja. Olen lomalla, mutta tuntuu ettei aikaa ole ollenkaan. Nauttikaa minun hiljaiselostani vielä kun voitte!
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Tepsin KUBE fanitus on varmaan kaikkien tiedossa, mutta koska Hostikka ja Morrison saavat omat yhteisen faniketjunsa?
 

JofaPlayer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On se kumma kun jo nyt kiekkohammasta kolottaa...keskellä kesää ja vastahan Skodacup ja SM-Liiga päättyivät! Ja siitä kauden isoimmasta taistelee Suomen oma Rask vieläkin. Yleensä vasta siinä elokuun paikkeilla rupeaa kiekkokiima kasvamaan, mutta jostain syystä nyt jo odottelee pelejä. Johtuuko sitten siitä että kevät oli niin kova pettymys seurajoukkueen osalta.

Lueskelin ajan kuluksi pari tuntia kevään 2011 ja 2012 Stadin paikallissarjojen keskusteluita Jatkoajasta ja kylläpä tuli nostalgiset fiilikset. Maalikoosteetkin piti katsoa. Ensimmäinen sarja oli jännittävin playoffsarja jonka olen koskaan kokenut livenä. Game 7:n tappio oli/on vieläkin samaa luokkaa Torinon finaalin tai 2003 MM-puolivälierän kanssa, vaikka sarja oli kokonaisuudessaan aivan huikean mahtava. Luojan kiitos pääsimme kuittaamaan heti vuoden päästä täystyrmäyksellä samassa paikassa, voitoin 4-0. Itseasiassa pronssi maistui jopa hyvälle, varmaankin lähinnä siksi että tuo kamala game 7 keväältä 2011 saatiin kuitattua enemmän kuin täydellisesti ja sydämessä oli jälleen rauha. Tänäkin vuonna oli hyvin lähellä kolmas perättäinen paikallinen, mutta pari yllätystulosta vikalta liigakierrokselta esti sen.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Lopetin työt n. tunti sitten ja pari tilannetta jäi loistavasti mieleen. Yksi:

Asiakas; mitä tupakkia teillä on?
Minä; mallu, nortti ja smartti.
Asiakas; mikä se mallu on?

Tää on vielä suhteellisen lame, mutta illan kohokohta kun tiskillä oli todella kaunis n. 20v typy ja keski-ikäinen nainen. Viereen tuli mies n. 30v ja ensieleenä veti hänen venytyskorujaan ns. pitkälle molemmista korvista, Sanomatta sanaakaan.

Tuli vaan mieleen, että mikä vittu ihmisiä vaivaa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tää on vielä suhteellisen lame, mutta illan kohokohta kun tiskillä oli todella kaunis n. 20v typy ja keski-ikäinen nainen. Viereen tuli mies n. 30v ja ensieleenä veti hänen venytyskorujaan ns. pitkälle molemmista korvista, Sanomatta sanaakaan.

Kenen venytyskoruja? 20-vuotiaan typyn vai keski-ikäisen naisen? Vai omia venytykorujaan?

Jäi vähän tilanne epäselväksi.

Eikö venytyskorut ole tarkoitettukin venyttämiseen, joten mies teki selvästikin palveluksen. Onneksi jommalla kummalla naisella ei kuitenkaan ollut nenärengasta, josta mies olisi vetänyt. Tosin sítähän varten ne muillakin naudoilla nenässä ovat, että niistä vedetään, oli kyseessä sitten lehmä tai härkä.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
On taas aika hörhöilyn, ja nythän en puhu juhannuksesta ja sen känniääliö ylistäjistä, vaan rippijuhlista. Taitaa nykypäivänä olla niin, että nuoret menevät näille leireille pelkästään rahan takia. Itsehän en siis ikinä rippiä käynyt, vaan tekemisen puutteesta ja mielenkiinnosta päädyin protulle. Se oli hieno kokemus.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
On taas aika hörhöilyn, ja nythän en puhu juhannuksesta ja sen känniääliö ylistäjistä, vaan rippijuhlista. Taitaa nykypäivänä olla niin, että nuoret menevät näille leireille pelkästään rahan takia. Itsehän en siis ikinä rippiä käynyt, vaan tekemisen puutteesta ja mielenkiinnosta päädyin protulle. Se oli hieno kokemus.

Ainahan teinit ovat rippileireille menneet sekä örveltämisen että rahan takia, sekä sen takia, että lähes kaikki muutkin menevät. Vain marginaalisen pieni prosentti menee leirille ns. uskonnollisista syistä.

Minä menin rippikouluun sekä vähimmän vaivan periaatteen että pienien rahalahjoitusten toivossa. Eipä tuo kiinnostanut kauheasti, mutta eipä myöskään homman jättäminen väliin. Turha sitä liikaa erottua massasta ja kiinnittää huomiota, se oli vankka peruslähtökohtani 15 vuoden herkässä iässä.

Mikään leirielämä hevonvitunkorvessa ei ole koskaan kiinnostanut millään lailla, joten varsinainen rippileiri (tai Prometheus-leiri) jäi taktisista syistä väliin ja valitsin kaupungissa pidetyn kesärippikoulun, joka olikin ihan mukava ja vaivaton tapa hoitaa tämä alta pois. Muutama muukin samasta koulusta valitsi saman metodin.

Eli korpikuusien sijasta kesälomasta meni pari viikkoa Turun keskustassa olevassa Mikaelin seurakunnan kiinteistössä, "Mikonmökissä", jossa kävimme muutaman tunnin päivässä ns. koulua ja hengailimme siinä lomassa Turun keskustassa. Rippikoulu meni omalla painollaan, sitä edeltävät pakkopullat eli tietty määrä osallistumisia jumalanpalveluksiin ja hölynpölytapahtumiin taas olivat nihkeämpiä. Kerran sain moitteet, kun olin jumalanpalveluksessa kuunnellut Sony Walkmaneista Sepulturaa koko setin ajan. Enkä toki millään nappikuulokkeilla vaan luureilla.

Mitä jäi rippikesäkoulusta mieleen ja mikä oli sen anti?

Vaihdoin erään rippikoulussa olleen hevimiehen kanssa pari levyä (vinyylejä) päittäin, lisäksi taisimme vaihtaa päittäin pari bändipaitaa. Kreatorin Extreme Aggression -vinyylin taisin juuri tuolloin saada, se oli ja on loistava levy.

Yhdestäkään rippikoululaisesta kohtalotoverista ei kuitenkaan tullut minkään valtakunnan kaveria tai toveria, eli kehenkään en pitänyt myöhemmin yhteyttä ja kenenkään nimeä en edes muista, paitsi niiden, jotka olivat jo ennestään tuttuja yläasteelta.

Toinen rippipapeista, nimeltämainitsematon Turun kunnallisvaalitoimintaankin osallistunut ja lähetystyössä ollut pappi oli kimittävä, parraton läski, joka tykkäsi myllertää ja pyllertää jossain tanssi- ja leikkiesityksissä. Häneltä näkyi jatkuvasti persevako, kun hän pyllisteli. Oletin hänen silloin olevan eunukki kimityksestä, parrattomuudesta ja lihavuudesta johtuen.

Toinen rippipappi, arpinaamainen synkistelijä, oli jo varhain ymmärtänyt mistä hommassa on kyse. Hän tiesi, että enemmistöä ei yhtään kiinnostanut herransana, joten hän ei liikaa tivannut detaljeja. Hänen onnekseen joukossa oli yksi aidosti uskovainen tytönhissukka, jota hän pomotti jatkuvasti. Kun muut säntäsivät päivän päätyttyä saman tien tiehensä ja jättivät kaikki tavarat iloiseen sekasortoon, niin rippipappi tokaisi tälle tytölle, että "sinähän voit sitten jäädä ja korjata kaikkien jäljet, koska sinähän olet uskossa". Toivottavasti sentään oli kyse vain siivoamiseen patistamisesta eikä siitä, että pappi olisi halunnut yksityisesti levittää Herran siementä uskovaistytön vakoon.

Konfirmaatiotilaisuudesta en kauheasti muista, mutta olisikohan se ollut Turun linnassa? Sain kuitenkin uuden rannekellon ja polkupyörän, ja vanhemmalta veljeltäni rippiristien yms. turhuuksien sijasta hopeisen ankh-korun. Rannekello oli hyvä kello, sitä pidin seuraavat 17-18 vuotta. Itse asiassa polkupyöränkin elinikä oli saman verran. Ennen tehtiin sentään kestäviä tavaroita eikä nykyaikaista nopeasti hajoavaa sekundaa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Slayerin At Dawn They Sleep -kappaleen innoittamana päätän sulkeutua kryptaani nyt kun aurinko sarastaa.

Ilmoitusasia: katsoin juhannusyön ratoksi äsken dvd:ltä Kemmon veljesten elokuvan Ponterosa. Olen syvästi järkyttyneessä mielentilassa ja sen kokonaisvaltaisesta vaikutuksesta. Elokuva, jonka ylivoimaisesti paras näyttelijä on Tony Halme, on aivan omanlaisensa elokuva.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Ponterosa on klassikko. Tony Halme oli siinä leffassa aika suvereeni näyttelijä. Halmehan oli myös die hard leffassa. Ei vissiin kuiten se Rennyn ohjaama die hard? Kurkunleikkaajien saari on kaiketi vieläkin kaikkien aikojen eniten persenettoa tehnyt elokuva hollywoodissa. Ei se oikeastaan paska elokuva ole. Joku Driven on kyllä oikeasti elokuva maailman Auschwitz.
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Ihminen kehittyi apinasta. Mikä kehittyy ihmisestä? Voiko ihminen enää kehittyä "älykkäämpään" suuntaan? Vai kehittyykö ihminen taas apinan suuntaan ja ympyrä sulkeutuu?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös