Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 326 258
  • 66 841

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Monen mutkan kautta olin jostain syystä Wikipedian artikkelissa koskien valkokärpässientä. Kohta, jossa puhuttiin oireiden alkavan 8-24h sienen nauttimisen jälkeen, alkoi naurattamaan. Ajatus jostakusta "nauttimassa" valkokärpässientä kuulostaa vain niin koomiselta.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pakastimesta löytyisi suppilovahveroita. Pitää harkita nauttimista ennen huomista Bluesin alennushintaista taistoa Susi-Jussin joukkoja vastaan.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Sanainen arkku:n nilkka kesti jo toistamiseen sählypallon maaliinmenemisen estoharrasteen usean kuukauden kuntouttamisen jälkeen, ja ilo rakkaan harrastuksen positiivisista jatkonäkymistä lämmittävät mieltä.

Ihminen on ihme kone. Kun sen antaa huilata, kun sitä ruokkii viisaasti, ja kun sitä rasittaa oikealla tavalla niin ihmeellisesti se korjaa itsensä. Usein.
 

Ralph

Jäsen
Huomiseksi olisi kaikenlaista pitänyt muistaa tehdä, mutten ole muistanut mitään.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Maailmanloppua odotellessa.
 

Ralph

Jäsen
Joo, samalla voisi raapustella vakioveikkauksia tohon sun peliisi

Yks risti kaks, pennit miljoonaks. Pitäisikö laittaa siihen joku panoskin, vaikkapa tuollainen 10 euroa, jonka jokainen laittaa minulle postissa? Sitten voittaja saa 10% koko pelin tuotoista ja loput 90% lahjoitetaan hyväntekeväisyyskassaan eli minun rahapussiini.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toinen perjantai putkeen ilman alkoholismia. No, huomenna pitää varmaan addiktoitua senkin edestä. Tullut oltua pari viimeistä kuukautta harvinaisen selvinpäin. Nyt roudaan perseeni saunaan. Näköjään tuollakin voi käydä ilman olutta, vaikeaa se toki on. Aina oppii uutta.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Saat tehdä loppuikäsi mitä haluat ilman alkoholismia; alkoholismia ei ole. Se on raitistelijoiden vaalima myytti.

Wow, wow, wow! Vihapuhetta. Tietyn kansanosan, alkoholistien syyllistämistä. Ei vain saa tehdä noin vuonna 2011.

Sure! Perheväkivalta, katuväkivalta, mielenterveysongelmat, syrjäytyminen, itsemurhatilastot, henkirikostilastot, rattijuoppojen aiheuttamat onnettomuudet ovat slightly, slightly linkittyneitä alkoholin väärinkäyttöön. Mutta ajattele niitä myönteisiä puolia. Lasi puoliksi tyhjä vai puoliksi täynnä. Niinku, c'mon man, c'mon!

Jos saisin alkon karsittua, urheilisin itseni mr. Finland kuntoon. Peruskunto ok tälläkin hetkellä, mutta pystysin vielä kiristämään ruuvia ilman yhtään turhaa krapulapäivää. Täytin kuitenkin just 30v, olen neljännellä vuosikymmenellä, toinen jalka haudassa. Ei se tästä enää parane. Pitäskö heittäytyä elämäntapa-alamäkeen tyyliin Juice Leskinen?

Ymmärrän tosin nykyään paremmin mitä T.Halme, jonka näin noin puoli vuotta ennen edesmenoansa keikalla, tarkoitti sanoessaan että kunhan saa elää 30-vuotiaaksi, kaikki sen jälkeen on plussaa. Tuon numeron jälkeen nuoruus loppuu ja loppuelämä alkaa. Ja loppuelämän takarajalla ei odota sateenkaari vaan viikatemies. Itse asiassa sangen kiva kaveri.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Wow, wow, wow! Vihapuhetta. Tietyn kansanosan, alkoholistien syyllistämistä. Ei vain saa tehdä noin vuonna 2011.
Tyylikkäästi otat roolia kyllä, mutta totuus on että en ketään syyllistä. En edes vihapuhetta viljele, mitä se nyt onkin sitten kenellekin.

Juopon poikana, juoppona, sanon että juoppoutta on. Alkoholismia ei. Se on vaan suojakilpi, pakotie. Tapa asettua omien tekojen ulkopuolelle. "En mä voi, kun mä olin kännissä. Mä olen alkoholisti!"

Surkeinta, epätoivoisinta ja itsekkäintä paskaa kuulette sellaisen ihmisen suusta, joka mainitsee sanan "alkoholismi".
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Juopon poikana, juoppona, sanon että juoppoutta on. Alkoholismia ei. Se on vaan suojakilpi, pakotie. Tapa asettua omien tekojen ulkopuolelle. "En mä voi, kun mä olin kännissä. Mä olen alkoholisti!"

Sanotaanko näin, että meikänkään kotona ei ole varsinaisesti syljetty lasiin. Työteliäät, eri aloilla vaikuttavat vanhemmat, mutta tiettyjä lieveilmiöitä perhepiirissä esiintyi. Olen jo niin vanha mies, etten jossittele tai katkeroidu, mutta analyyttisesti: tiedän joitain ikätovereita, joiden vanhemmille alkoholi tarkoitti muutamaa olutta lauantai-iltana, punaviinilasia juhlapäivinä. Meillä oli vähän eri lailla. Itse asiassa, tuohan vaikuttaa suoraan asenteeseen omassa mielessä: alkoholin käyttö johtaa ongelmiin, mutta se on tavallaan normi. Osa kulttuuria. Piste. Mitä olisi ollut elää kohtuukäyttöisessä perheessä, sitähän en saa koskaan tietää.

Näillä mennään, perhesuhteet ovat paremmat kuin koskaan. Yksilönä olen romuna ja eksyksissä kuin 80-luvun Lada Samara ilman GPS:ää, mutta se on pieni asia se.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kun olin lataamossa, tapasin muudansia alkoholisteja. Melkein niillä valui kuola suupielestä ja tippa linssistä kun totesivat "että me ollaan sairaita, ei tahdonvoimalla voi voittaa alkoholia, yhteiskunnan pitää hoitaa meitä." Melkein oksensin.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Juurli alkoi JJK:n ja Interlin futismatsi. Selostajana Terlo Karlhu.

Joka HUUTAA aivan perlkeleesti. Ok, matsissa oli panosta ja ihan kiva että on innostunut, mutta kukaan jaksa kuunnella tota hengästynyttä kiljumista 90 minuuttia putkeen. (Ja vaikkei näin kai saisi sanoa, puhevika ja selostajan duuni eivät nyt vaan ole se optimaalisin yhdistelmä.)
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Olisikohan ollut viime viikolla kun aloin miettiä, että lauleskelen äänetönnä joka paikassa ja aina. Esimerkiksi Queen-klassikkoa I Want To Break Freetä. Väki eli posse varmaan katselee minua ja judgettaa minut omituiseksi höpöttäjäksi, hulluksi ja koritapaukseksi eli basket caseksi.

Tää linkki ei vie mihinkään, nyt sen nään, kun viimein silmät aukaisen.

Linkki ei siis vie mihinkään, että turhaan painallat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös