Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 644 454
  • 67 778

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Jaahas... siinäkö Joulun uusi seutaleikki varttuneemmille: Mies piilottaa rusinan naisen kätköihin ja yrittää sitten löytää sen
Maistuis varmaan sullekin...
”…naisen kätköihin”, sehän oli kuin romanttisen Harlequin-sarjan Rusinapiilo nimisestä pokkarista, kannessa leijonaharjainen Fabio loistonsa päivinä.

Jof

Jäsen
Perjantaisen Ilves-Hifk -pelin jälkeisestä Komarovin haastattelusta tuli vahva mielikuva Heikki Silvennoisen Lentäjä-sketsistä (Pelikaani lensi turbiiniin).

- Morjens, se on minä täällä. Semmonen tilanne kato tota noin, että laitaväännössä Ilari torppas sveduu päähän... se on ihan soirona. Ei siinä vielä mitään, mutta mulla rupes keittään yli...niin, mä tiedän, se on harvinainen ilmiö. Se on semmonen neurolookinen juttu, et sinä tiedä siitä mitään.
- EN ole lämännyt ketään, mä oon laituri. Tästä tulee varmaan kymppi, ne kattoo nyt videoita. No mitä, mistä minä, en minä oo mikään tuomari, mä oon laituri. Niin oon, niin oonkin lämännyt päin, mitä sitten? Kai sitä nyt lämää päin, kun Ilves voittaa ja kuuppa himmenee, saatana, haista itte. Aivan se ja sama.

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Uskaltaako painaa tuota ”näytä sisältö”-nappia?

Liitteet

• IMG_7829.png
    IMG_7829.png
    180,3 KB · kertaa luettu: 130

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Olin reilut 10 vuotta välillä pois, palattuani en ollut uskoa että tuo jatkui siitä mihin silloin jäi. Schollia ei sentään enää näy. Eikä sitä Hifk-miestä, joka oli naisasioissa kovin epävarma.

Ja kukas osti sitä alkoholitonta siideriä ns. runsaasti?
Tästä viestistä eteenpäin, varmasti ollut hyvä reissu:
Nauran paskaista naurua kämppiksilleni, jotka ostivat lavoittain alkoholitonta siideriä Virosta. Kämpässä sen verta kireä ilmapiiri tällä hetkellä, että päin naamaa vittuilu saa jäädä huomiseen.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ensimmäinen osa palkasta tuli ja se olikin sitten satasen vähemmän kuin olin odottanut. Perkeleen verottaja!
Täytyy hieman karsia to do -listaa, koska raha ei riitä kaikkeen.

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Paras asia tuossa Kakon treidissä oli ehdottomasti vapautuminen NHL-osion ärsyttävimmästä ketjuotsikosta: Church of Kakko Manhattanilla. En osaa edes sanoittaa syitä tähän, mutta alkoi joka kerta vituttamaan, kun näki tuon otsikon.

Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kuusi on tuotu sisälle ja koristeltu. Saattaapi olla vähän jopa vinossa mutta mies sanoi että on tarpeeksi suorassa ja pysyy pystyssä. Täytyy illemmalla muistaa lisätä vettä...

Liitteet

• IMG_20241223_155114~3.jpg
    IMG_20241223_155114~3.jpg
    510,1 KB · kertaa luettu: 48

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ensimmäinen osa palkasta tuli ja se olikin sitten satasen vähemmän kuin olin odottanut. Perkeleen verottaja!
Täytyy hieman karsia to do -listaa, koska raha ei riitä kaikkeen.

Tavallaan samaistun, sen verran vähän tuli liksaa tilille suhteutettuna bruttopalkkaan. Mutta toisaalta tiedostan olevani etuoikeutettu nykyisellä veroprosentilla ja työnantajan tarjoamalla osakeohjelmalla, joka näkyy verokortissa ja tilille tulevassa palkassa.

Kuka niitä tulorajoja seuraa. Mulla luiskahti joulukuun liksa lisäprosentille, mutta onneksi se on vain 25 prosenttiyksikköä perusprosenttia suurempi. Ja kyllä ne mun mielestäni minun rahojani on. Toisaalta kun on koko kuukauden vanhempainvapaalla, niin eihän mulla mitään menojakaan ole, kun mihinkään ei ehdi tuhlaamaan.

Rouva on intoutunut viime aikoina tekemään karjalanpiirakoita. Kivaa hommaa, etenkin kun mun vastuulle jää pitää tenavat ja koirat sun muut useamman tunnin ajaksi pois keittiöstä. Tämän kertaisesta satsista meni iso osa naapurin rouvalle, ja minuthan siinä pistettiin wolt-kuskiksi asialle. Autolla menin. Kävellen olisi tullut matkaa lähes 600 metriä, mikä on tuolla peilijäällä metsäpolulla vähän liikaa. Autolla selvisi 1,5 kilometrin ajolla. Ei liity asiaan mitenkään.
Totesin naapurille, että piirakat ovat uunituoreita, mitä ne myös olivat. Mulla oli takki ollut keittiössä koko päivän, joten naapurin rouva totesi, että ”sähän tuoksut ihan piirakalta”. Ilmeeni värähti, mutta tyydyin vain toteamaan ”en kommentoi”. Tuo rempseä kuusikymppinen tajusi siinä vaiheessa tahattoman kaksimielisyytensä ja repesi nauruun.

Ihmeellisiä olentoja, nuo naiset.

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olin alitajuisesti kuvitellut Urho Vaakanaisen olevan molari. Siellä se kuitenkin kenttäpelaajana veti MSG:ssä.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Miten minun vuosi Jatkoajassa meni päin sitä itseään

Kaikki sai alkunsa jo viime vuoden joulukuussa tästä todella typerästä provosta Kärppien osiossa (jota kyllä jälkikäteen kaduin ja pyysin McTorsolta itseltään anteeksi), joka palkittiin rikepisteellä:

Tämän jälkeen alkuvuosi meni ihan moitteettomasti, kunnes keväällä kutsuin Ovieta sopimattomalla nimellä:

Olisikohan "Putinin puudeli" tai "Putinin marionetti" johtanut mihinkään sanktioihin? Tuskinpa. Sikäli kyllä tääkin oli aika turha rikepiste, että tiesin tasan tarkkaan, että huorittelua modesedät tuskin katselevat hyvällä.

Tästähän ei sitten ehtinyt kulua pariakaan kuukautta, kunnes ilmiselvä trolli NHL-osiossa, sittemmin jo palstalta kengitty Evolving alkoi tympimään ja käskin hänen sit painua vittuun Barkovin ketjusta:

Jos olisin sanonut "mee nyt pois" ilman kirosanoja niin mitään olis tuskin tästäkään sinänsä muuten mielestäni perustellusta kommentista seurannut.

Vietin näin ollen syntymäpäiväviikkoni rikepistetilin täyttymisen takia kirjoituskiellossa. Auts.

Heinäkuussa sitten tulikin jo ensimmäinen varsinainen pelikielto:

Tämä nyt oli vähän semmonen, että tiesin jo kirjoitushetkellä liikkuvani vaarallisilla vesillä. Saa kai sitä sinänsä toivoa karman tavoittavan ihmiskunnan kusipäisimmät yksilöt, mutta ehkäpä sen voisi ilmaista jollain muulla tapaa kuin näinkin läpinäkyvänä vahingoittamistoiveena. Ansaittu viikon pelalti siis.

Sitten tullaankin tähän marraskuun kakkuun, joka on edelleen mielestäni ainut näistä vuoden aikana saamistani pelikielloista, joita en olisi itse itselleni antanut, mutta kaiketi vuoden aiempi rikehistoria alkoi jo painaa vaakakupissa:

Ensimmäinen näistä nyt ei todellakaan ollut mikään henkilökohtainen hyökkäys, tai ainakaan sellaiseksi tarkoitettu, vaan kuitti multa tohon "Ja Trump voitti. Hienoa!" -kommenttiin. Trumphan itse on tunnetusti erittäinkin selkärangaton niljakas, joten yritin olla nokkela ja vääntää nimimerkin Spine muotoon Spineless. Huono vitsi, myönnetään.

Jälkimmäinen taas, noh... jos oisin tuolloin tiennyt millainen juokseva vitsi tosta ostomestaruusheitosta tulee, tuskin olisin edes vaivautunut vastaamaan #28 ilmeisen huomionhakuiseen viestiin. Seison kyllä edelleen sikäli sanojeni takana, että kyseisen nimimerkin varsinainen anti palstalle on vähintäänkin kyseenalainen. Spinehan lähtikin jo isoista ovista ulos. Go figure.

Sitten tämä viimeisin hölmöilyni itsenäisyyspäivänä:

Toi "autotune nigga" kommentti nyt oli vaan epäonnistunut yritykseni puhua räppärien usein itse käyttämää gangstakieltä, kun multa meni sattumoisin lähetyksessä Ege Zulun nimi ohi enkä hänen naamakerrointakaan tunnistanut. Eli ei ollut tarkoitukseni olla rasistinen, toisin kuin raportoijani luultavasti viestin näki. Mutta opinpahan nyt sit tästäkin kommelluksesta olla käyttämättä kyseistä termiä missään asiayhteydessä.

Summa summarum, lumipallo lähti vyörymään väärään suuntaan heti tosta vuosi sitten McTorsolle kohdistetusta provosta. Se että istuin just kaks viikkoa jäähyllä yhtä epäonnistunutta sanavalintaa lukuunottamatta muuten melko harmittomasta viestistä, väitän että ilman noita aiempia hölmöilyjä toi on max rikepisteen arvoinen mauttomuus. Siinä mielessä voin siis kyllä katsoa peiliin, että mitäs tuli hölmöiltyä näin paljon yhden kalenterivuoden aikana.

Tämä oli silti vain yksittäinen huonompi vuosi jatkiksessa, ei koko mun tulevaa palstauraa määrittävä rimanalitus. Olen kuitenkin näiden tämänvuotisten toilailujeni takia nyt luultavasti jonkin aikaa modejen tarkkailevan suurennuslasin alla, josta otan täyden vastuun. Sitä suuremmalla syyllä, on korkea aika palata taas kunnon palstalaiseksi.

----

Niin, mitä sitten tapahtui kahden viikon poissaoloni aikana?

-Gary O'Neil sai viimeinkin kenkää Wolvesista. JES! Nousu voi alkaa.
-Heikki Silvennoinen menehtyi harmillisesti viikko sitten. Rauha hänen muistolleen.
-Pate Laine teki hattutempun Buffaloa vastaan - simply great!
-Kävin torstaina kirkossa semmosessa joulukonsertissa. Oli aika vaikuttava näytös.
-Perjantaina vietin peli-iltaa kaveriporukalla, Aliasta ja sen semmosta. Mukavaa oli!
-Tuli nähtyä Vaiana 2 elokuvateatterissa, ja täytyy sanoa että oli kyl loistava Disney-musikaali!
-Atalantan historiallinen voittoputki Serie A:ssa on kasvanut jo 11 peliin.
-Buffalo hävisi 13 peliä putkeen, kunnes viime yönä vihdoinkin voitti.
-Rangersissa Matt Rempe perseili taas vaihteeksi itsensä pelikieltoon.

Olikohan vielä jotain muuta? Noi nyt äkkiseltään tuli mieleen. Mut joo, I'm back ja nyt lupaan sit kans käyttäytyä kunnolla!

Ja lopuksi tietysti vielä: Hyvää Joulua teille kaikille!

-Breeze

Viimeksi muokattu:

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suzanne Hanrahan, Ogie Ogilthorpe
Siis opit vasta nyt, lähes herran vuonna 2025, että kyseistä termiä ei ole soveliasta käyttää?

…mitä?

No parempi myöhään kuin ei milloinkaan. :D
Voi kai sitä musaketjuissa käyttää kun linkittää n.w.a:n biisejä?

Suosikkijoukkue
Siis opit vasta nyt, lähes herran vuonna 2025, että kyseistä termiä ei ole soveliasta käyttää?

…mitä?

No parempi myöhään kuin ei milloinkaan. :D
Et ole varmaan ikinä kuullut yhdenkään räppärin käyttävän kyseistä termiä rap-lyriikoissaan.

Mutta joo, opinpahan kantapään kautta olla käyttämättä tuota sanaa uudelleen kontekstista riippumatta, koska se voidaan silti tulkita rasistisena.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Antakaa sakkoa saatana tai kakkua, mutta Body Countin hemmot on: Those niggers are too hardcore!!

Suosikkijoukkue
Ymmärsinkö siis oikein, että koit hyväksi ideaksi kutsua Ege Zulua tällä käyttämälläsi nimellä, koska ”kyllähän räppäritkin niin sanoo”?

Voi hyvänen aika sentään.
Siinä hetkessä tehty virhearvio, kuten pelikieltoilmoitus-yv:ssäkin modet totesivat. Jos pitäisi laittaa sama viesti uudelleen, sanoittaisin sen hieman toisin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy