Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 602 006
  • 68 357

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Isä on alkanut vähän huolestuttamaan. On edellisen ehkä jonkun parin vuoden aikana ollut aika usein vähintään pienessä flunssassa. Onhan isällä toki ikääkin jo 75 vuotta ja voi olla että ikä vaikuttaa vastustuskykyyn, en tiedä?

Nyt lokakuun lopussa sairasti koronankin jo toiseen kertaan ja valittaa väsymyksestä. Ettei oikein jaksa tehdä mitään kun on väsynyt. Onhan korona etenkin iäkkäämmille ihmisille melko kova tauti kai ja vielä jos sen joutuu sairastamaan kahdesti.

Ollaan usein vietetty joulu kaksin äidin ja veljeni menehtymisten jälkeen mutta nyt ei vastaa vielä siihenkään mitään voinko tänä jouluna mennä taas lapsuuden kotiin. Ei vastaa mitään kun ei tiedä vielä jaksaako valmistella joulua. Vaikka sääliksihän minua sitten siinäkin tapauksessa isä kävisi jos teen joulun itselleni ja juhlin sitä yksin omassa kodissani ja isä on yksin myös. Jollain tavalla olisi kuitenkin kiva juttu jos isäkin pääsisi joulua juhlimaan. Ehkä jos valmistelisin suurimman osan joulusta niin onnistuisi sillä tavoin taas yhteinen joulu.

Vaikka ei se joulukaan niin iso juttu ole kunhan isä taas tervehtyisi. Olisi se oma itsensä joka jaksaa touhuta kotiaskareita kotonaan. Vaikka onhan se niinkin että vanhuus ei tule yksinään.

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Kohta tullut oltua kymmenen tuntia risteilyn jälkeen himassa mutta laivan hissin merkkiäänet kaikuu edelleen korvissa ja kädet tärisee niin maan perkeleesti.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Isä on alkanut vähän huolestuttamaan. On edellisen ehkä jonkun parin vuoden aikana ollut aika usein vähintään pienessä flunssassa. Onhan isällä toki ikääkin jo 75 vuotta ja voi olla että ikä vaikuttaa vastustuskykyyn, en tiedä?

Nyt lokakuun lopussa sairasti koronankin jo toiseen kertaan ja valittaa väsymyksestä. Ettei oikein jaksa tehdä mitään kun on väsynyt. Onhan korona etenkin iäkkäämmille ihmisille melko kova tauti kai ja vielä jos sen joutuu sairastamaan kahdesti.

Ollaan usein vietetty joulu kaksin äidin ja veljeni menehtymisten jälkeen mutta nyt ei vastaa vielä siihenkään mitään voinko tänä jouluna mennä taas lapsuuden kotiin. Ei vastaa mitään kun ei tiedä vielä jaksaako valmistella joulua. Vaikka sääliksihän minua sitten siinäkin tapauksessa isä kävisi jos teen joulun itselleni ja juhlin sitä yksin omassa kodissani ja isä on yksin myös. Jollain tavalla olisi kuitenkin kiva juttu jos isäkin pääsisi joulua juhlimaan. Ehkä jos valmistelisin suurimman osan joulusta niin onnistuisi sillä tavoin taas yhteinen joulu.

Vaikka ei se joulukaan niin iso juttu ole kunhan isä taas tervehtyisi. Olisi se oma itsensä joka jaksaa touhuta kotiaskareita kotonaan. Vaikka onhan se niinkin että vanhuus ei tule yksinään.
Boldattu on loppupeleissä meidän lasten homma sit joskus. Itse tuota thenyt äitini luona ainakin osittain jo vuosikausia, että mene sinne ja tee valmistelut.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boldattu on loppupeleissä meidän lasten homma sit joskus. Itse tuota thenyt äitini luona ainakin osittain jo vuosikausia, että mene sinne ja tee valmistelut.

Se on varmasti yksi vaihtoehto. Jos isä innostuu siitä, tosin isä ei ole läheskään yhtä innokas jouluttaja kuin minä ja saattaa herkästi haluta jättää joulun väliin.

Aika paljon minä nyt olen jo tehnytkin aiempina vuosina joulun eteen kun olen leiponut kaikki jouluna syötävät leivonnaiset ja tehnyt porkkana-ja lanttulaatikot ja nykyään myös hommannut ison osan lisukkeista. Että ei siihen suurta muutosta tulisi.

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Itse olen kehittänyt vuosien varrella riippuvuuden muiden paheiden lisäksi Fisherman friend pastilleihin. Aina töistä kotiin polkupyörällä lähtiessäni otan pastillin suuhun. Eilen kävi niin hassusti, että taskuista ei löytynyt pussukkaa. Voi vihtori, että harmitti! En edes muista, milloin viimeeksi on näin hassusti käynyt. Yleensä miulla on joka takin/housujen taskussa noita herkkuja.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Itse olen kehittänyt vuosien varrella riippuvuuden muiden paheiden lisäksi Fisherman friend pastilleihin. Aina töistä kotiin polkupyörällä lähtiessäni otan pastillin suuhun. Eilen kävi niin hassusti, että taskuista ei löytynyt pussukkaa. Voi vihtori, että harmitti! En edes muista, milloin viimeeksi on näin hassusti käynyt. Yleensä miulla on joka takin/housujen taskussa noita herkkuja.
Minulla pitää olla aina autossa xylitol Sisuja. Muuten harmittaa.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tulee olemaan taas mielenkiintoista seurata huomenissa, kuinka moni onkaan unohtanut vaihtaa talvirenkaat alle ja kuinka paljon "yllättävä" lumimyräkkä vaikuttaa liikenteeseen. Onneksi huomenna on etäpäivä ja jääkaappi on suhteellisen täynnä ruokaa, koska sairaana ei ole jaksanut paljoa syödä, joten ei tarvitse juurikaan poistua kotoa.

Québec

Jäsen
Kuulin jotain ihmeellistä vinkunaa. Etsin vaikka kuinka kauan että mistä se kuuluu ja sitten tajusin että eihän se mistään kuulu vaan se on mun pään sisässä. Ei helvetti, mulla on varmaan joku tinnitus. Todella häiritsevää. Enää ei tahdo kuulla mitään muuta kuin sen äänen. Toivottavasti on vain väliaikainen koska en muuten keskity enää koskaan mihinkään enkä myöskään nuku enää ikinä.

Kuulin jotain ihmeellistä vinkunaa. Etsin vaikka kuinka kauan että mistä se kuuluu ja sitten tajusin että eihän se mistään kuulu vaan se on mun pään sisässä. Ei helvetti, mulla on varmaan joku tinnitus. Todella häiritsevää. Enää ei tahdo kuulla mitään muuta kuin sen äänen. Toivottavasti on vain väliaikainen koska en muuten keskity enää koskaan mihinkään enkä myöskään nuku enää ikinä.
Kiva, kun mainitsit, nyt kuulen oman tinnituksen taas pitkästä aikaa. Se on kyllä suht kova ääni, mutta yleensä se vaan jää huomaamatta.

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juoksin tuollaisen ulkokuntosalin ohi illalla ja joku tyyppi oli vetämässä laitteilla treeniä ilman paitaa. Ei varmaan muiden käyttäjien kannalta se kaikkein huomaavaisin ratkaisu, mutta jokainen tyylillään… myös pikkupakkasella.

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Juoksin tuollaisen ulkokuntosalin ohi illalla ja joku tyyppi oli vetämässä laitteilla treeniä ilman paitaa. Ei varmaan muiden käyttäjien kannalta se kaikkein huomaavaisin ratkaisu, mutta jokainen tyylillään… myös pikkupakkasella.
Täällä meillä päin eräs nuori herra juoksi vielä pari vuotta sitten talvellakin pelkillä shortseilla lenkkiä. Kaikki kuulemma kotona ja halusi vaan kokeilla rajojaan.

Nyt ei ole pariin vuoteen näkynyt, niin mahtoikohan rajat tulla lopulta vastaan…

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Kiva, kun mainitsit, nyt kuulen oman tinnituksen taas pitkästä aikaa. Se on kyllä suht kova ääni, mutta yleensä se vaan jää huomaamatta.
Itsellä soinut korvat vuonna 2017 tapahtuneen onnettomuuden jälkeen tauotta. Ensimmäiset viikot ja kuukaudet olivat ihan helvettiä kun tuntui että peittää alleen kaiken muun. Nyt siihen on niin tottunut, että 90% ajasta en edes tiedosta koko äänen olemassaoloa.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tinnituksesta puheen ollen: itse olen kärsinyt kyseisestä ongelmasta aina vuodesta 1997 lähtien, jolloin idioottimaisuuttani innostuin muutaman viikon ajan kuuntelemaan musiikkia aivan liian kovalla ja aivan liian pitkään. Korkeataajuista vinkunaa on esiintynyt siitä lähtien, aluksi melkein päivittäin, myöhemmin viikottain. Enimmäkseen sitä on kuulunut oikeasta korvasta, mutta toisinaan myös vasemmasta ja useimmiten juuri ennen nukahtamista. Ärsyttävä "vamma", mutta eipä siitä voi ketään muuta syyttää kuin itseään.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tinnituksesta puheen ollen: itse olen kärsinyt kyseisestä ongelmasta aina vuodesta 1997 lähtien, jolloin idioottimaisuuttani innostuin muutaman viikon ajan kuuntelemaan musiikkia aivan liian kovalla ja aivan liian pitkään. Korkeataajuista vinkunaa on esiintynyt siitä lähtien, aluksi melkein päivittäin, myöhemmin viikottain. Enimmäkseen sitä on kuulunut oikeasta korvasta, mutta toisinaan myös vasemmasta ja useimmiten juuri ennen nukahtamista. Ärsyttävä "vamma", mutta eipä siitä voi ketään muuta syyttää kuin itseään.
Minulla oli armeijassa vuonna 2004 korvatulehdus. Korvissa oli tuolloin kovaa tinnitystä. Oli kyllä rasittava vaiva ja olisi aika paha jos siitä joutuisi jatkuvasti kärsimään. Jonkun viikon sitä kesti ja sitten se tuli vielä takaisinkin armeijassa. Mutta ei siitä onneksi tämän jälkeen ole mitään kuulunut.

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä meillä päin eräs nuori herra juoksi vielä pari vuotta sitten talvellakin pelkillä shortseilla lenkkiä. Kaikki kuulemma kotona ja halusi vaan kokeilla rajojaan.

Nyt ei ole pariin vuoteen näkynyt, niin mahtoikohan rajat tulla lopulta vastaan…

Noita shortseissa pakkasella juoksevia näkyi jokunen vuosi sitten enemmänkin; en tiedä, oliko varsinaisesti ilmiö, mutta muistan lukeneeni taustalla olleen joku broscience(?)-ajatus positiivisesta vaikutuksesta verenkiertoon tms..

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se hyvä puoli tällaisessa viikon kestävässä flunssassa on, että ainakin rahaa säästyy, kun ei pysty paljoa ulkona olemaan. Toinen hyvä puoli on se, että toipuessa pystyy keskittymään koulutehtävien tekoon lähes sataprosenttisesti.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minulla on tämä päivä vapaata niin ei tarvinnut lähteä kokeilemaan pääseekö autolla tielle vai ei. Olen nyt vähän työnnellyt lunta pihassa ja kyllähän sitä on melko paljon ja se on raskasta (koska osa tuli vissiin vetenä tai räntänä yöllä). No eipähän tarvitse muuta "kuntoilua" tänään miettiä. Ja niin on ollut huonot kelit ettei lehtikään ollut aamulla tullut.

Liitteet

• lumen_kolaus.jpg
    lumen_kolaus.jpg
    1,3 MB · kertaa luettu: 47

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään tuli vähän askarreltua tonttuja (liite). Eikös joulu ole ihan kohta... Tai ainakin reilun kuukauden päästä.

Liitteet

• tonttuja.jpg
    tonttuja.jpg
    131,7 KB · kertaa luettu: 20
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy