Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 434 841
  • 67 209

redpecka

Jäsen
2001 tämä tuli juuri tuolla kuvaamallasi tavalla ja luin sitä sieltä, ennenkuin oli yhtään romaania ulos tullut. Päivittäin kävin katselemassa tuota, mitä siellä tapahtui. Siitä vaan tuli niin suosittu, että kirjasarjaksi muuttui.
Vuorinen on jälkeenpäin sanonut, että jos olisi arvannut netti"päiväkirjan" tulevan noin suosituksi, olisi antanut päähenkilölle eri nimen.
Ai noinko se Juoppis alkoi aikoinaan? Okei (tai wikin mukaan 1998). Mahdotonta sanoa oliko tämä sama, selvästi hyvä kirjoittaja ainakin oli tässäkin.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Äsken asetuin terassille lukemaan kirjaa ja ihmettelin, mistä ihmeestä tulee sellainen epämiellyttävä, vahva homejuuston+paskan tuoksu ja, jumalauta, se tulee tuosta kirjasta.

Tää on oikeasti niin häiritsevä, että jouduin siirtämään kirjan tuulettumaan terrasin kulmaukseen. Hyi helvetti.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Äsken asetuin terassille lukemaan kirjaa ja ihmettelin, mistä ihmeestä tulee sellainen epämiellyttävä, vahva homejuuston+paskan tuoksu ja, jumalauta, se tulee tuosta kirjasta.

Tää on oikeasti niin häiritsevä, että jouduin siirtämään kirjan tuulettumaan terrasin kulmaukseen. Hyi helvetti.
Tämä aiheutti kyllä spontaanin repeämisen. Vinkki: kannattaa suosia äänikirjoja. Saa itse valita mielensä tuoksut ja ei mene aikaa hukkaan kirjaa tuuletellessa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tänään tuli käytyä tekemässä ensivisiitti Didrichsenin taidemuseoon. Rehellisesti sanottuna esillä ollut taide ei iskenyt minuun, mutta silti tulin viettäneeksi reilusti yli tunnin alueella. Nimittäin taidemuseon takapihalta avautuvat maisemat olivat sen verran kauniit, että suurin osa vierailuajasta kului niitä ihaillessa ja raikkaasta meri-ilmasta nautiskellessa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jotenkin aina huvittavaa kun tulee jossain käännetyssä kirjassa vastaan joku suomalainen murre kun on pitänyt kääntää joku amerikkalainen murre suomeksi. Nyt tuli vastaan vahvahkoa itämurretta Musta torni 3 kirjassa.
 

redpecka

Jäsen
Puolisen vuotta ja ollaan vuodessa 2025 eli 20-luvun puolivälissä. Tamin sanoin, mai Gaaaad. Vanhaks tulee ku kauan elää.
Meni tää 20-luku ihan vituiks kun oli tätä pandemiaa. Pienin vaurioin itte selvisin, mutta hävisi muutama vuosi elämästäni joista en muista mitään. Nyt tosiaan keskitytään kauteen 24-25.

Olisi kiva nähdä joku päiväkirjamerkintä kun vaikka joku newyorklainen kirjoittelisi sata vuotta sitten paikalliseen jatkoaikaan: "Hitto kun on kylmä, rotat syö kaikki meidän lapset ja pörssit romahtaa varmana kohta."
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Siskon mini-ihmiset (5v kaksostytöt ja 2v pikkumies) tulivat meidän luokse hoitoon huomiseen asti, kun sisko muuttaa. Joku 4h ovat täällä olleet ja minä olen jo ihan poikki. Onneksi tuli omat lapset saatua nuorempana.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Monethan oli Metallican keikalla, mutta me musapummit pällistellään välillä siellä ulkopuolella. Tai en mä mitään Metallicaa ollut kuulemassa vaan nyt näitä mitä lie nailon biittejä. Tietty. Onhan kyseessä meitsi.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Monethan oli Metallican keikalla, mutta me musapummit pällistellään välillä siellä ulkopuolella. Tai en mä mitään Metallicaa ollut kuulemassa vaan nyt näitä mitä lie nailon biittejä. Tietty. Onhan kyseessä meitsi.
Sonispheren aikaan Porissa itse ahmein Linkin Parkia ilmaiseksi Porkan puolelta.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Enpä muistanutkaan miten mukavaa, että telkkarista alkaa lastenohjelmat jo kuudelta. Pikkuväki kömpi huoneestaan (meidän makuuhuoneesta, me nukuimme olohuoneessa) klo 5:50. Antaa aikuisille kivasti aikaa heräillä ja keitellä aamukahvit kun pikkunassikat tuijottavat telkkaria.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Enpä muistanutkaan miten mukavaa, että telkkarista alkaa lastenohjelmat jo kuudelta. Pikkuväki kömpi huoneestaan (meidän makuuhuoneesta, me nukuimme olohuoneessa) klo 5:50. Antaa aikuisille kivasti aikaa heräillä ja keitellä aamukahvit kun pikkunassikat tuijottavat telkkaria.
Täällä allekirjoittanut aikuinen lapsi on katsellu änärien jälkeen muumeja *hymiö*
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Aloin joulukuussa poistelemaan vanhoja Facebook-postauksiani, koska huomasin, miten noloja sekä turhia ne olivat. Joka päivä olen poistanut vähintään kolme postausta enkä voi kuin ihmetellä, mitä helvettiä olen oikein ajatellut, kun olen joskus tuollaisia tekstejä ulos suoltanut. Onneksi olen sen verran epäsosiaalinen ihminen, että vain suhteellisen pieni määrä ihmisiä on päässyt noita päivityksiä lukemaan, mutta silti.
 
Viimeksi muokattu:

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Äsken asetuin terassille lukemaan kirjaa ja ihmettelin, mistä ihmeestä tulee sellainen epämiellyttävä, vahva homejuuston+paskan tuoksu ja, jumalauta, se tulee tuosta kirjasta.

Tää on oikeasti niin häiritsevä, että jouduin siirtämään kirjan tuulettumaan terrasin kulmaukseen. Hyi helvetti.
Luet juustoista ja paskaa kirjallisuutta, varmaan joku Harlekiini -sarjan pökäle.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tuntuu oudolta kun on herännyt aamuneljältä, eli ollut kohta 10 tuntia hereillä ja töihin lähtö siintää vieläkin edessä :D
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Oho, VR lähetti anteeksipyynnön kun juna oli oli ~20min myöhässä. Myöhästymisen syyt oli kun odotettiin vastaantulevaa tavarajunaa ja ratatyöt.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240616_172545_Gmail.jpg
    Screenshot_20240616_172545_Gmail.jpg
    452,7 KB · kertaa luettu: 43

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Oho, VR lähetti anteeksipyynnön kun juna oli oli ~20min myöhässä. Myöhästymisen syyt oli kun odotettiin vastaantulevaa tavarajunaa ja ratatyöt.
Jaa että myöhästymistä sentään pahoittelevat. Eivät ole mitenkään pahoitelleet mulle, kun pari viikkoa sitten puoli junallista missasi jatkoyhteyden, kun "odoteltiin vapautuvaa raidetta".
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Jaa että myöhästymistä sentään pahoittelevat. Eivät ole mitenkään pahoitelleet mulle, kun pari viikkoa sitten puoli junallista missasi jatkoyhteyden, kun "odoteltiin vapautuvaa raidetta".
Yllätys tämä anteeksipyyntö mullekin oli, on näitä myöhästymisiä ennenkin nähty, mutta nyt ensimmäistä kertaa pyydetään anteeksi. Aihetta sivuten pisin oma myöhästyminen on ~3 tuntia kun törmättiin hirviin ja veturi hajos, mutta tuo ei nyt VR:n syytä ollut.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oho, VR lähetti anteeksipyynnön kun juna oli oli ~20min myöhässä. Myöhästymisen syyt oli kun odotettiin vastaantulevaa tavarajunaa ja ratatyöt.
Mulla kävi viime vuonna kerran niin, että juna hajosi ja sitä tuli paikkaamaan bussi, jolla meni matkaan niin paljon aikaa, että olin perillä kolme tuntia aikataulua myöhässä.

Ei pahoiteltu.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Mulla kävi viime vuonna kerran niin, että juna hajosi ja sitä tuli paikkaamaan bussi, jolla meni matkaan niin paljon aikaa, että olin perillä kolme tuntia aikataulua myöhässä.

Ei pahoiteltu.
Vittu mitä paskaa.

Ajattelin kun kerrankin päästiin ajallaan liikkeelle, että oisko aikataulussa ja ilman mitään hidasteita, niin sitten piti odottaa jotain puutavarajunaa joka ilmeisesti Rovaniemeltä oli hakemassa lastin kyytiin. Ratatyöt ei tällä kertaa ärsyttänyt, mutta juhannuksen jälkeen uudestaan pääsee kokeilemaan miten menee...
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Ai, että kun mä nautin. Jalkapallon EM-kisat Ylen-kanavilla.

Pikkaisen rupes kyrpiin kun katteli maikkarin kautta jääkiekon MM-kisoja. Kokoajan mainoksia ja katkoja. Lisäksi studioissa mennään viihdepuoli edellä ja niitä ei jaksa kyllä katsoa yhtään.

Lisäksi voin ottaa tabletin syliin ja katsoa vaikka parvekkeelle pelejä. Tämä ei onnistu nykyään enää jääkiekon MM-kisojen kanssa, koska joutuisi maksamaan lisää jos haluaa vahdata kisoja muualta kuin telkkarista. Se on kyllä aika hanurista.

Maksan Yle-veroa mielellään pelkästään jo tästä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös