Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 336 903
  • 66 854

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ei ole aikoihin tullut törmättyä raivokkaan rasittavaan uskovaiseen ihmistyyppiin, mutta näitä on piisannut elämässä ihan randomilla kohtaamisissa ja junnuna sitten hirveämmissä merkeissä.

Tänä aamuna odottelin 5.45 bussia ja selkeästi Jeesuksen löytänyt ex-alkoholisti-ukko pysähtyi pysäkillä kohdalleni.

Keskustelu soljui seuraavasti:

"Anteeksi. Olisiko sinulla 20 sekuntia aikaa kuunnella Herran sanaa?"

"Bussini tulee tuon taulun mukaan 5min kuluttua, eli siitä vain. Eiköhän 20 sekunnin asian viiteen minuuttiin ehdi kertoa."

"En minä mitään tauluja enkä busseja kysynyt. Kiinnostaako vai ei?"

"Tuossa tapauksessa kiitos, mutta ei kiitos"

"No jatka sinä tietäisi sinne minne ansaitsetkin"

Kovin oli hämmentävä tapaus kun asia tuntui äärimmäisen tärkeältä, muttei kuitenkaan viitsinyt käyttäytyä siten että olisi kertonut sen.

Se ei yllättänyt että asenne oli hyökkäävä, mutta ukko oli täysin selvinpäin. Nuo ovat sitten oma lukunsa ketkä ovat lukeneet Raamatun jakeita pullon pohjalta ja julistavat niitä.

No, piristystä aamuun oudon kohtaamisen myötä.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei ole aikoihin tullut törmättyä raivokkaan rasittavaan uskovaiseen ihmistyyppiin, mutta näitä on piisannut elämässä ihan randomilla kohtaamisissa ja junnuna sitten hirveämmissä merkeissä.

Tänä aamuna odottelin 5.45 bussia ja selkeästi Jeesuksen löytänyt ex-alkoholisti-ukko pysähtyi pysäkillä kohdalleni.

Keskustelu soljui seuraavasti:

"Anteeksi. Olisiko sinulla 20 sekuntia aikaa kuunnella Herran sanaa?"

"Bussini tulee tuon taulun mukaan 5min kuluttua, eli siitä vain. Eiköhän 20 sekunnin asian viiteen minuuttiin ehdi kertoa."

"En minä mitään tauluja enkä busseja kysynyt. Kiinnostaako vai ei?"

"Tuossa tapauksessa kiitos, mutta ei kiitos"

"No jatka sinä tietäisi sinne minne ansaitsetkin"

Kovin oli hämmentävä tapaus kun asia tuntui äärimmäisen tärkeältä, muttei kuitenkaan viitsinyt käyttäytyä siten että olisi kertonut sen.

Se ei yllättänyt että asenne oli hyökkäävä, mutta ukko oli täysin selvinpäin. Nuo ovat sitten oma lukunsa ketkä ovat lukeneet Raamatun jakeita pullon pohjalta ja julistavat niitä.

No, piristystä aamuun oudon kohtaamisen myötä.
Minua näissä häiritsee, että olettavat tietävänsä, kuka on uskossa ja kuka ei, eli tietäisivät kenelle heidän on tarpeen tehdä käännytystä. No paasaaminen ja tietynlainen vittuilu oli ilmeisesti hänen motiivinsa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
No paasaaminen ja tietynlainen vittuilu oli ilmeisesti hänen motiivinsa.

Minusta varsin selkeästi kun kyseli 20 sekuntia aikaani ja tarjosin 5 minuuttia.

Muutenkin tullut elämän varrella kohdattua näitä "usko Jumalaan tai joudu helvettiin" -dinosauruksia joista monet elävät nykyään maallisen matkansa loppua. Säälin noita tyyppejä nykyisellään kun jäljellä on epätoivo ja viha. Jos nyt muulloinkaan on pahemmin muuta ollut kun manipuloitu vaikkapa lapsia helvettiin joutumisella leireillä.

Sen sijaan ne itseään edes vähän päivittävät uskovaiset havaitsee nopeasti. Randomit kysyvät, toteat ei kiitos ja toivottavat hyvää päivän jatkoa. Ja ihan ylipäätään järkevät uskovaiset nyt miettivät vähän sitä platformia ja tapaa miten evankeliumiaan jakaa. Joillain tilannetajukin kohdillaan.

Mutta moneen junaan piisaa tuota osastoa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tänään onkin minun ensimmäinen päivä vastuuvapaana vanhempana, sillä nuorempi lapsistani täytti sen 18 vuotta.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kovat on valtuudet.

Sinällään kuitenkin rehellinen tapaus että koin ansaitsevani nousta bussin kyytiin.

Toki retoriikasta aisti mihin hän viittasi, mutta noita ihmistyyppejä on turha puhua umpisolmuun kun pyhä kirjansa tekee sen monessa kohtaa ihan itse.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Raportti Namibian juomapaikalta: Pitkäsarviset Jaskat ovat valloittaneet koko lähteen. Siellä saa possut ja vinosarviset ja raitapaidat kyytiä, kun myllyhalukkuutta löytyy.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Raportti Namibian juomapaikalta: Pitkäsarviset Jaskat ovat valloittaneet koko lähteen. Siellä saa possut ja vinosarviset ja raitapaidat kyytiä, kun myllyhalukkuutta löytyy.
Äsken pitkäsarviset alkoi välillä jo keskenäänkin myllyttämään.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Courteney Cox oli aika kuuma misukka tuossa 2000-luvun alussa, 36-37 vuotiaana. Siis ennen kuin alkoi harrastamaan kauneusleikkauksia.
Saman asian olen pannut itsekin merkille.
Toinen henkilö, joka on meille suomalaisille tullut hyvinkin tutuksi vuosien saatossa television kautta ja joka näyttää hyvin erilaiselta nykyään kuin aiemmin, on Hunter Tylo Kauniista ja rohkeista. 90-luvulla hän oli yksi kauneimmista ihmisistä, mitä maa päällään kantoi, kun taas nykyään hän on kuin jostain Visulahden vahakabinetista karannut figuuri.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Saman asian olen pannut itsekin merkille.
Toinen henkilö, joka on meille suomalaisille tullut hyvinkin tutuksi vuosien saatossa television kautta ja joka näyttää hyvin erilaiselta nykyään kuin aiemmin, on Hunter Tylo Kauniista ja rohkeista. 90-luvulla hän oli yksi kauneimmista ihmisistä, mitä maa päällään kantoi, kun taas nykyään hän on kuin jostain Visulahden vahakabinetista karannut figuuri.
Lara Flynn Boyle samaa, monelle tuttu ainakin Twin peaksista.
 

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps

Kiitos iltalehdelle tästä "erittäin tärkeästä" uutisesta. Nyt tiedämme että Suomessa on yksi työtön vähemmän
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Alkaa kyllä käydä kunnon päälle tämä viikko aamu 6 töihin menoa. Eilen kävin sänkyyn pötkölleen kuuntelemaan podcastia kello 20. Juuri nyt tekeydyn tekemään samaa.

Yleensä omat työt alkaa 7:30. Ihmeen kovin vaikuttaa illan jaksamiseen tämä aikaisempi töihin meneminen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Saatiin joulukukkia...
Siskoltani...
 

Liitteet

  • IMG_20231221_211335_HDR.jpg
    IMG_20231221_211335_HDR.jpg
    671 KB · kertaa luettu: 68

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Olin viime viikonloppuna vanhempieni luona ja nyt uudelleen joulun pyhät, joten Radio Suomi on tullut vähän turhan tutuksi. Ei mulla kyseistä kanavaa vastaan noin muuten mitään ole, mutta vähitellen alkaa nuo joululaulut riittämään. Niistä ensinnäkin suurin osa on ihan perseestä ja toisekseen mitkään muut niillä taajuuksilla ei ole nyt soineet.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis mitä nappia mä oon vahingossa painanut kun tossa sovelluksesta hymiöt on jotain liikkuvia lasten nallekarhuja jne. Ilotulitusraketit lentelee. Eikö se perus hymiö ole kuitenkin aina paras.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
En ole koskaan ollut paha ihminen. Aina toivonut kaikkien pärjäävän. Silti välillä tulee tunne, että pitäisi pyytää maailmalta anteeksi omaa syntymää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös