Pari asiaa avautui äsken, joten tämän viestin olisi voinut oikeastaan kirjoittaa nimenomaiseen ketjuun, mutta koska en jaksa, niin rustaan ajatukseni tähän ketjuun.
Ruotsin koe takana ja kyseessä oli erikoisin ruotsin koe, jonka olen koskaan tehnyt. Se vaikutti ainakin alussa liiankin helpolta ja vaikeutui asteittain loppua kohden, missä odottivat akilleen kantapääni eli kielioppi.
Muistoni aiemmista ruotsin kokeista ensimmäiseltä lukioajaltani ovat sellaisia, että niissä piti todellakin osata jotain eikä mitään annettu suoraan käteen. Lisäksi nuo kokeet olivat olleet niin paljon ajatusta vaativia, että niiden kanssa tuli usein taisteltua ainakin parin tunnin ajan. Nyt sain tehtyä kokeen suunnilleen 50:ssä minuutissa ja vaikka olen täysin varma siitä, että kiitettävää ei ole tulossa, ei edes hyvää arvosanaa, niin olihan tuo aikamoinen pehmeä lasku lukion ruotsiin.
Toinen asia, johon sain jonkinlaisen varmistuksen tänään liittyy siihen persoonallisella tavalla viehättävään naispuoleiseen kurssikaveriini. Ei mitään kiinnostusta minua kohtaan, joten etsintä jatkuu. En rupea ahdistelemaan häntä asian vuoksi, vaan tyydyn kohtalooni. There are plenty of fish in the sea.