Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 330 416
  • 66 848

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
– Matonna.
– Huora se on.
-Trampas, ne puhu että sinä opit linnareissulla kirjottammaan.
-Vitut ku uimaan.
-Sitähän miekin että paskapuhetta.
-Miepä Jaakkola tiiän keltä vaimos sai tippurin toukokuussa.
-Vitut sillä mikkää tippuri ollu ku satiaisia.

Legendaarista.
 

444

Jäsen
Postilaatikkoon oli tullut kirje, lähettäjänä Puolustusvoimat. Olin sillain, että ei kai ne nyt tällaista kehäraakkia (40) enää kertaamaan kutsu, kun vastahan mä 2005 kävin Norjassa kertaamassa. Mutta ei se ollutkaan. Vaan ihan sellainen hassuttelukirje, ”harrastus, jolla on tarkoitus”. Yrittävät saada innostumaan reserviläistoiminnasta. Kohderyhmänä 25-40 -vuotiaat. Olisivat edes silloin 15 vuotta sitten lähettäneet, niin olisin saattanut innostua. Ei tällainen keski-ikäinen perheellinen miesoletettu enää jaksa innostua millään pyssyköillä paukuttelusta. Ja jos oikeasti haluavat minut ”harrastamaan”, niin saavat myös maksaa siitä. Ei tää oo niin vaikeeta.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Postilaatikkoon oli tullut kirje, lähettäjänä Puolustusvoimat. Olin sillain, että ei kai ne nyt tällaista kehäraakkia (40) enää kertaamaan kutsu, kun vastahan mä 2005 kävin Norjassa kertaamassa. Mutta ei se ollutkaan. Vaan ihan sellainen hassuttelukirje, ”harrastus, jolla on tarkoitus”. Yrittävät saada innostumaan reserviläistoiminnasta. Kohderyhmänä 25-40 -vuotiaat. Olisivat edes silloin 15 vuotta sitten lähettäneet, niin olisin saattanut innostua. Ei tällainen keski-ikäinen perheellinen miesoletettu enää jaksa innostua millään pyssyköillä paukuttelusta. Ja jos oikeasti haluavat minut ”harrastamaan”, niin saavat myös maksaa siitä. Ei tää oo niin vaikeeta.
Eikös se muutu työksi, jos sinulle maksetaan siitä?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Eikös se muutu työksi, jos sinulle maksetaan siitä?
Sittenhän kertauksetkin olisi työtä. Siitäkin maksetaan, kuulemma.

En tosin koskaan ole käynyt kertaamassa, ei ole kaivattu ja tälläistä viiskymppistä ei enää huolita.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari kesää sitten tuli kolmas kutsu tai siis käsky kertaamaan, mutta peruivat sen mun osalta kun joku ihmeen turvallisuusselvitys ei mennyt läpi. Mitä ihmettä.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Suomalaiselta Suomalaiselle

Tiistain Isänmaallista Kuvaputkitarjontaa:
Master Chef Suomi
Grand Designs Suomi
Masked Singer Suomi
Leijonan luola Suomi
Selviytyjät Suomi
Naked Attraction Suomi
Hurja Painonpudotus Suomi
Amazing Race Suomi
Huutokaupan Metsästäjät Suomi
Farmi Suomi
Remppa vai Muutto Suomi
Temptation Island Suomi
Rikkaat ja Rahattomat (Suomi)
Haluatko Miljonääriksi? (Suomi)

sekä
Ruotsin Surkein Kuski - Suurmestari Ruotsi - Ruotsin Rajavartijat - Paratiisi Hotelli Ruotsi
Rikkaat ja Rahattomat UK - Suurmestari UK - Poliisit UK - Remppa vai Muutto UK
Paratiisi Hotelli Tanska - Tanskalainen Maajussi*
ja kaikkee Alaskasta ja Australiasta

Voi ristus, että hengästyttää... VäliKuoleman Aika?

Missä ovat,
Spede Show tai Tuttu Juttu Show?
Speden Spelit tai Suomen Tietoviisas?
Puhtaat Valkeat Lakanat tai Metsolat?
Pulttibois tai Manit bois?
Jyrki tai Hittimittari?
Ihmebantu tai Milkshake?
Blondi Tuli Taloon tai Ruusun Aika?
Häräntappoase tai kaikki ne Mahtavat Maalaiskomediat?


Mitä meillä on viedä Maailmalle?
Huomenta Suomi
Suomen Huutokauppakeisari
Yle Uutiset SelkoSuomeksi*
Sohvaperunat*, Pikku Kakkonen* (etenkin Pelle Hermanni ja Lasse Pöystin IltaSadut), Pentulive* Pekka ja Pätkä Suezilla* ja Salatut Elämät (etenkin Ismo ja Ulla)

(*) TV-maksulla rahoitettu
muu ohjelmisto enemmän tai vähemmän välillisesti revitty meidän selkänahoista myymällä ylipitkiä mainoskatkoja.

Kyllä mua nyt ei oikein huvita enää mikään...
 

Glove

Jäsen
Suomalaiselta Suomalaiselle

Tiistain Isänmaallista Kuvaputkitarjontaa:
Master Chef Suomi
Grand Designs Suomi
Masked Singer Suomi
Leijonan luola Suomi
Selviytyjät Suomi
Naked Attraction Suomi
Hurja Painonpudotus Suomi
Amazing Race Suomi
Huutokaupan Metsästäjät Suomi
Farmi Suomi
Remppa vai Muutto Suomi
Temptation Island Suomi
Rikkaat ja Rahattomat (Suomi)
Haluatko Miljonääriksi? (Suomi)

sekä
Ruotsin Surkein Kuski - Suurmestari Ruotsi - Ruotsin Rajavartijat - Paratiisi Hotelli Ruotsi
Rikkaat ja Rahattomat UK - Suurmestari UK - Poliisit UK - Remppa vai Muutto UK
Paratiisi Hotelli Tanska - Tanskalainen Maajussi*
ja kaikkee Alaskasta ja Australiasta

Voi ristus, että hengästyttää... VäliKuoleman Aika?

Missä ovat,
Spede Show tai Tuttu Juttu Show?
Speden Spelit tai Suomen Tietoviisas?
Puhtaat Valkeat Lakanat tai Metsolat?
Pulttibois tai Manit bois?
Jyrki tai Hittimittari?
Ihmebantu tai Milkshake?
Blondi Tuli Taloon tai Ruusun Aika?
Häräntappoase tai kaikki ne Mahtavat Maalaiskomediat?


Mitä meillä on viedä Maailmalle?
Huomenta Suomi
Suomen Huutokauppakeisari
Yle Uutiset SelkoSuomeksi*
Sohvaperunat*, Pikku Kakkonen* (etenkin Pelle Hermanni ja Lasse Pöystin IltaSadut), Pentulive* Pekka ja Pätkä Suezilla* ja Salatut Elämät (etenkin Ismo ja Ulla)

(*) TV-maksulla rahoitettu
muu ohjelmisto enemmän tai vähemmän välillisesti revitty meidän selkänahoista myymällä ylipitkiä mainoskatkoja.

Kyllä mua nyt ei oikein huvita enää mikään...
Hyvän ja pitkän listan olet laatinut. Itse olen katsonut näistä säännöllisesti Pikkukakkosta joskus kersana ja Hittimittaria hieman vanhempana. Nykyään katson telkkarista lähinnä urheilua ja joskun jonkun leffan. Esimerkiksi nuo ekassa osassa mainitut tositöllöohjelmat ei jaksa kiinnostaa edes vähää alusta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missä ovat,
Spede Show tai Tuttu Juttu Show?
Speden Spelit tai Suomen Tietoviisas?
Puhtaat Valkeat Lakanat tai Metsolat?
Pulttibois tai Manit bois?
Jyrki tai Hittimittari?
Ihmebantu tai Milkshake?
Blondi Tuli Taloon tai Ruusun Aika?
Häräntappoase tai kaikki ne Mahtavat Maalaiskomediat?
Niin mutta tunteeko kukaan sellaista, joka olisi katsonut noita. Puhtaat valkeat lakanat, Metsolat, Blondi tuli taloon, Ruusun aika jne. Ihmebantukin taisi olla jotain insinöörihuumoria. Tai en ole varma kun en ole katsonut.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Onhan tuo TV- tarjonta lähestulkoon kokonaan sellaista kuraa, ettei meinaa olla tosikaan. Jotain mielenkiintoista elokuvaa tai asiaohjelmaa/dokumenttia kohden onkin hirvittävä liuta kökköjä viihdeohjelmia ja samoja vanhoja uusintoja sekä samoja vanhoja naamoja. Pitkään olen harkinnut oikeastaan koko telkkarista luopumista. Samaan syssyyn voisi mennä älypuhelinkin. Kuulee ne uutiset radiosta, ja pakolliset puhelut hoituisivat jollain vanhalla palikka-Nokialla. Kenties olen syntynyt väärälle aikakaudelle.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Taas uusi työpaikkahaastattelu kutsuu, tällä kertaa varastohommiin, joista itselläni ei ole minkäänlaista kokemusta. Saas nähdä mitä tästä tulee, sillä vaikka työpaikkailmoituksessa sanottiinkin, ettei kokemattomuus haittaa, niin kyllä tässä jokin on haudattuna. Suhtaudun varovaisen optimistisesti kuitenkin haastatteluun, koska eihän minulla ole tässä mitään hävittävää, pelkästään voitettavaa.

Koska minulla ei ole kokemusta alalta, ei minulla luonnollisestikaan ole minkäänlaista kokemusta trukilla ajosta enkä myöskään omaa työturvallisuuskorttia. Todennäköisesti ainakin jälkimmäisen voisi tuolta paikasta hankkia ja jos pääsisin läpi seulasta, olisi tämä pysyvämpi pesti kuin joulupostin lajittelu. Täytyy vielä selvittää mahdollinen alkamisajankohta, koska en pysty repeämään kahteen paikkaan samaan aikaan ja lisäksi olen motivoitunut suorittamaan iltalukionkin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Taas uusi työpaikkahaastattelu kutsuu, tällä kertaa varastohommiin, joista itselläni ei ole minkäänlaista kokemusta. Saas nähdä mitä tästä tulee, sillä vaikka työpaikkailmoituksessa sanottiinkin, ettei kokemattomuus haittaa, niin kyllä tässä jokin on haudattuna. Suhtaudun varovaisen optimistisesti kuitenkin haastatteluun, koska eihän minulla ole tässä mitään hävittävää, pelkästään voitettavaa.

Koska minulla ei ole kokemusta alalta, ei minulla luonnollisestikaan ole minkäänlaista kokemusta trukilla ajosta enkä myöskään omaa työturvallisuuskorttia. Todennäköisesti ainakin jälkimmäisen voisi tuolta paikasta hankkia ja jos pääsisin läpi seulasta, olisi tämä pysyvämpi pesti kuin joulupostin lajittelu. Täytyy vielä selvittää mahdollinen alkamisajankohta, koska en pysty repeämään kahteen paikkaan samaan aikaan ja lisäksi olen motivoitunut suorittamaan iltalukionkin.
Ottaskohan ne mut vielä varastohommiin?

Viimeksi ollut niissä jutuissa 30v sitten, silloin osasin ajaa trukkiakin. Ei todennäköisesti enää hyväksyttäisi, kun ei ole mitään korttia millä ajaa trukkia. Leikkelin lihaakin ihan ilman mitään työterveysturvallisuuskortteja. Kivaa se oli ja tienasin hyvät opiskelurahat varsinkin sunnuntaiduuneista.

Onnea matkaan!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ottaskohan ne mut vielä varastohommiin?

Viimeksi ollut niissä jutuissa 30v sitten, silloin osasin ajaa trukkiakin. Ei todennäköisesti enää hyväksyttäisi, kun ei ole mitään korttia millä ajaa trukkia. Leikkelin lihaakin ihan ilman mitään työterveysturvallisuuskortteja. Kivaa se oli ja tienasin hyvät opiskelurahat varsinkin sunnuntaiduuneista.

Onnea matkaan!
Kiitos.

Muistan itsekin (jotenkin), että vielä vuosituhannen alussa oikeastaan kuka tahansa olisi voinut päästä esimerkiksi varastohommiin tai vaikkapa makkaratehtaalle töihin. Mahdolliset kortit olisi sitten saanut hommattua siinä työn ohessa, mikä oli ollut suorastaan ihanteellinen ratkaisu.
Muistaakseni hain johonkin teippifirmaan töihin aivan vuosituhannen alussa suunnilleen parikymppisenä kloppina vailla minkäänlaista työhistoriaa ja olisin päässyt aloittamaan ne työt vaikka heti, mutta erinäisten tapahtumaketjujen ansiosta minusta tuli yrittäjä. Työtehtävä meni siinä sitten ohitse, sillä firma menetti kiinnostuksensa minuun heti yrittäjyyteni alettua.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Monesti varastohommat ovat "tekemällä oppii"- osastoa, ja paikan päällä perehdytetään kuitenkin. Perus maalaisjärjellä ja oikealla asenteella pääsee jo pitkälle. Ensimmäiseen varastopaikkaan aikoinaan kun pääsin, niin ei ollut mitään aiempaa kokemusta eikä trukkiosaamista, mutta eipä se ollut mikään kynnyskysymys. Siinä ne kaikki kuitenkin tuli opittua kun töihin pääsi.
 

Glove

Jäsen
Minäkin menin varastohommiin ihan muista hommista. Tosin edellisestä paikasta oli kokemusta mm. tuotteiden takuu- ja huoltoasioista, joka myös kuului tuolla varastomiehen hommiin. En minä siellä sitten ollut kuin reilun vuoden. Pomo lykkäs mulle koko ajan lisää tehtäviä ja sitten se kehtas väittää, että hoidan duunini huonosti kun en enää kaikkea ehtinyt tehdä. Olisi varmaan pitänyt tehdä korvauksetta pidempää päivää, en kysynyt, mutta voisin olettaa, että sitä pomo halusi. Mulkku mikä mulkku. Sanoin sitten itseni irti ja lähdin ajamaan taksia.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Laitoin sunnuntaina lintujen ruokintapaikat. Nyt olen seuraillut kun lintuja käy syömässä. Ja kyllähän niitä on käynytkin. Ilmaiseksi saatu lintujen ruokintarehu (kaura, auringonkukansiemen, pähkinä, vehnä ja hirssi) ei maistu linnuille täysin vaan ne valitsevat parhaat päältä ja heittävät muut pois. Nyt on kauraa kunnolla maassa lintujen ruokintapaikalla. Ehkä ensi vuonna siinä on kaurapelto... ;-)
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Käyttäjät laittaa linkin "uutisesta" vaikka sama linkki olisi jo toisessa ketjussa. Tänään ja eilen tullut ainakin kolme semmoista vastaan.
Tämä Aatun ja Iitan on ehkä kolmessa eri ketjussa jo täällä...
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Käyttäjät laittaa linkin "uutisesta" vaikka sama linkki olisi jo toisessa ketjussa. Tänään ja eilen tullut ainakin kolme semmoista vastaan.
Tämä Aatun ja Iitan on ehkä kolmessa eri ketjussa jo täällä...
Olen kovin pahoillani.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös