Ilmeisesti oli yrittänyt soittaa ensin mutta oli luuri äänettömällä. Mitään muuta ilmoitusta en kyllä ole saanut.Etkö saanut mitään ennakkoilmoitusta päivästä ja millä aikavälillä tuona kyseisenä päivänä tarkastus tehdään?
Ilmeisesti oli yrittänyt soittaa ensin mutta oli luuri äänettömällä. Mitään muuta ilmoitusta en kyllä ole saanut.Etkö saanut mitään ennakkoilmoitusta päivästä ja millä aikavälillä tuona kyseisenä päivänä tarkastus tehdään?
Ilmeisesti oli yrittänyt soittaa ensin mutta oli luuri äänettömällä. Mitään muuta ilmoitusta en kyllä ole saanut.
Tseneral mänizer nevö föget!"Syksyn edetessä jotain tuttua alkaa näkyä taas suomalaisessa jääkiekossa. Petri Kontiolalle viime kevät ei sittenkään ollut niiden kuuluisien viimeisien tanssien aika. Kaukalokonkarin veri alkoi vetää takaisin liigakaukaloiden sykkeisiin keskellä elämän koettelemuksia.", Jussi Saarinen Urheiluruudussa.
On se vaan kielen leikittelyn ammattilainen ja professönäl repoortör.
Journal of Sleep Research -lehdessä julkaistun tutkimusartikkelin mukaan 30 minuutin torkkuminen aamulla ei heikennä useimpien ihmisten unenlaatua.
– Niille, jotka yleensä torkkuvat, se saattaa olla jopa hyödyllistä heräämisessä, Tukholman yliopiston psykologian tiedekunnan apulaisprofessori Tina Sundelin kertoo NBC Newsin haastattelussa.
En ole koskaan varsinaisesti kellolla torkuttanut. Herään yleensä viimeistään puoli tuntia ennen kelloon asettamaani herätystä muutenkin. Sitä ennen saatan torkkua puolisen tuntia torkahdellen mutta kelloa välillä katsoen. Vuoden aikana herään kellonsoittoon työpäivinä alle kymmenen kertaa ja joka kerta pelästyn ja koen olevani ikään kuin myöhässä vaikka aikaa on ruhtinaallisesti ehtiä. Inhoan aamuherätyksiä ja kiire aamulla on jo ajatuksena kamala.Uuden tutkimuksen mukaan torkuttamiseen ei ole (aina) haitallista. Itse en kyllä torkuttamista harrasta.
(Linkki Etelä-Suomen Sanomien artikkeliin torkuttamiseen liittyen. )Tutkimus: Torkuttaminen voi kannattaa
Herätyskellon torkkunapin käyttämisestä voi olla hyötyä, tuore tutkimus kertoo.www.ess.fi
Tämä on kuin suoraan omalta näppäimistöltäni.En ole koskaan varsinaisesti kellolla torkuttanut. Herään yleensä viimeistään puoli tuntia ennen kelloon asettamaani herätystä muutenkin. Sitä ennen saatan torkkua puolisen tuntia torkahdellen mutta kelloa välillä katsoen. Vuoden aikana herään kellonsoittoon työpäivinä alle kymmenen kertaa ja joka kerta pelästyn ja koen olevani ikään kuin myöhässä vaikka aikaa on ruhtinaallisesti ehtiä. Inhoan aamuherätyksiä ja kiire aamulla on jo ajatuksena kamala.
Kunnon tunkki ja työkalut niin on paljon mukavampaa vaihtaa renkaita.On tuo renkaiden vaihto kyllä niin paskaa hommaa että joka kerta alkaa kunnolla vituttamaan tuo äherrys ja puuskutus. Ja aina joku pultti niin kireällä että hyvä ettei selkä mene poikki sen kanssa taistellessa.
Toki rengasliikkeessäkin voi käydä vaihdattamassa mutta itse hoitanut aina perinteisesti kotosalla. Mutta on tuo yhtä perseestä joka kerta.
On tuo renkaiden vaihto kyllä niin paskaa hommaa että joka kerta alkaa kunnolla vituttamaan tuo äherrys ja puuskutus. Ja aina joku pultti niin kireällä että hyvä ettei selkä mene poikki sen kanssa taistellessa.
Toki rengasliikkeessäkin voi käydä vaihdattamassa mutta itse hoitanut aina perinteisesti kotosalla. Mutta on tuo yhtä perseestä joka kerta.
Se on edessä... taas...On tuo renkaiden vaihto kyllä niin paskaa hommaa että joka kerta alkaa kunnolla vituttamaan tuo äherrys ja puuskutus. Ja aina joku pultti niin kireällä että hyvä ettei selkä mene poikki sen kanssa taistellessa.
Tulipa mieleen kun joskus töissä joku virkistysreissu tjsp luontoon ja yritin nukkua bussissa kun tultiin takaisin ja vieruskaveri herätti, tuolla on hirvi...Mediheli (näin sen) lensi äsken yli ja näyttää suuntaavan jonnekin Heinolaan flightradarin mukaan... Kone ei näy enää siellä. Varmaan laskeutunut.
Oli aikoinani puhelinmyyjänä reilun viikon ja kauppailtiin jotain mediheliin liittyvää. Sitten yksi vanhahko nainen avautui puhelimessa oikein kunnolla todeten tyylin "Sekin mediheli tuli ja pelasti. Olisin halunnut jo pois täältä joten en tilaa sinulta yhtään mitään".Mediheli (näin sen) lensi äsken yli ja näyttää suuntaavan jonnekin Heinolaan flightradarin mukaan... Kone ei näy enää siellä. Varmaan laskeutunut.
Edit. Nyt näkyy taas. Lähtenyt liikenteeseen lähellä Kymijokea. Taitaa olla matkalla kohden Helsinkiä. En tiedä miten tarkkoja nämä ovat.
Nimimerkki "utelias"
Itse taas olin pelastushelikopteri Aslakin toimintaa tukemassa myymällä lehtitilauksia ihmisille runsaan parin viikon ajan. Sain eteeni käsikirjoituksen, jonka mukaan piti edetä sekä listan vanhoista asiakkaista sekä muutamasta sadasta "potentiaalisesta" uusasiakkaasta, joille piti soitella.Oli aikoinani puhelinmyyjänä reilun viikon ja kauppailtiin jotain mediheliin liittyvää. Sitten yksi vanhahko nainen avautui puhelimessa oikein kunnolla todeten tyylin "Sekin mediheli tuli ja pelasti. Olisin halunnut jo pois täältä joten en tilaa sinulta yhtään mitään".
Otin samalle illalle loparit.
Joo on kyllä sellaista hommaa tuo puhelinmyynti että hohhoijaa. Sitten nämä kusetukset päälle varsinkin vanhuksia kohtaan.Itse taas olin pelastushelikopteri Aslakin toimintaa tukemassa myymällä lehtitilauksia ihmisille runsaan parin viikon ajan. Sain eteeni käsikirjoituksen, jonka mukaan piti edetä sekä listan vanhoista asiakkaista sekä muutamasta sadasta "potentiaalisesta" uusasiakkaasta, joille piti soitella.
Suurin osa ihmisistä, joille soitin, oli ikäihmisiä ja aika monessa tapauksessa oli ilmeistä, että olin soittanut johonkin palvelukotiin. Vitutus työtä sekä sääli ikäihmisiä kohtaan kasvoi nopeasti ja lopulta irtisanouduin hommasta. Tuollainen kusettaminen ei vaan ollut tervettä ja silti tuossa lafkassa oli useita kymmeniä tyyppejä, jotka päivät pääksytysten lepertelivät pehmoisia toisinaan pahastikin dementoituneille ihmisille saaden nämä ostamaan vaikka mitä lehtiä, joilla nämä eivät tehneet mitään. Hyvin nopeasti tuon keikan jälkeen koko pulju pistettiin kiinni, kun huijaus paljastui.
Juuh, ei normaalilla ihmisellä moraali riitä tuommoiseen kusetukseen. Itse aloitin ja lopetin kun piti myydä 50€:lla ensiapupakkausta mikä sisälsi kaikki viisi kosteuspyyhettä ja kolme laastaria tjsp.Itse taas olin pelastushelikopteri Aslakin toimintaa tukemassa myymällä lehtitilauksia ihmisille runsaan parin viikon ajan. Sain eteeni käsikirjoituksen, jonka mukaan piti edetä sekä listan vanhoista asiakkaista sekä muutamasta sadasta "potentiaalisesta" uusasiakkaasta, joille piti soitella.
Suurin osa ihmisistä, joille soitin, oli ikäihmisiä ja aika monessa tapauksessa oli ilmeistä, että olin soittanut johonkin palvelukotiin. Vitutus työtä sekä sääli ikäihmisiä kohtaan kasvoi nopeasti ja lopulta irtisanouduin hommasta. Tuollainen kusettaminen ei vaan ollut tervettä ja silti tuossa lafkassa oli useita kymmeniä tyyppejä, jotka päivät pääksytysten lepertelivät pehmoisia toisinaan pahastikin dementoituneille ihmisille saaden nämä ostamaan vaikka mitä lehtiä, joilla nämä eivät tehneet mitään. Hyvin nopeasti tuon keikan jälkeen koko pulju pistettiin kiinni, kun huijaus paljastui.
Aina lämmittää mieltä, kun tämän katsoo. Kun se mitali vihdoinki tuli ja vieläpä kultaa.