Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 329 441
  • 66 848

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tänään tuli käytyä pikaisesti eli noin puolen tunnin ajan Kaisaniemen kasvitieteellisessä puutarhassa. Ulkona oli sen verran vilpoista, että pysyttelin turvallisesti sisätiloissa ja siellä panin merkille, että kovin oli hiljaista. Laskin, että sinä aikana, kun käyskentelin käytäviä pitkin ja ihailin toinen toistaan eksoottisimpia kasvilajeja, vastaani tuli vain hieman yli kymmenen ihmistä. Ei taida puutarha houkutella ihmisiä samalla tavalla kuin vaikkapa kirjasto tai joku museo. Itseäni tuo asia ei haitannut, vaan pystyin kerrankin viettämään kokonaisen vartin lummehuoneessa aivan yksin.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
"Syksyn edetessä jotain tuttua alkaa näkyä taas suomalaisessa jääkiekossa. Petri Kontiolalle viime kevät ei sittenkään ollut niiden kuuluisien viimeisien tanssien aika. Kaukalokonkarin veri alkoi vetää takaisin liigakaukaloiden sykkeisiin keskellä elämän koettelemuksia.", Jussi Saarinen Urheiluruudussa.

On se vaan kielen leikittelyn ammattilainen ja professönäl repoortör.
Tseneral mänizer nevö föget!


 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Uuden tutkimuksen mukaan torkuttaminen ei ole (aina) haitallista. Itse en kyllä torkuttamista harrasta.

Journal of Sleep Research -lehdessä julkaistun tutkimusartikkelin mukaan 30 minuutin torkkuminen aamulla ei heikennä useimpien ihmisten unenlaatua.
– Niille, jotka yleensä torkkuvat, se saattaa olla jopa hyödyllistä heräämisessä, Tukholman yliopiston psykologian tiedekunnan apulaisprofessori Tina Sundelin kertoo NBC Newsin haastattelussa.

(Linkki Etelä-Suomen Sanomien artikkeliin torkuttamiseen liittyen. )
 
Viimeksi muokattu:

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Uuden tutkimuksen mukaan torkuttamiseen ei ole (aina) haitallista. Itse en kyllä torkuttamista harrasta.



(Linkki Etelä-Suomen Sanomien artikkeliin torkuttamiseen liittyen. )
En ole koskaan varsinaisesti kellolla torkuttanut. Herään yleensä viimeistään puoli tuntia ennen kelloon asettamaani herätystä muutenkin. Sitä ennen saatan torkkua puolisen tuntia torkahdellen mutta kelloa välillä katsoen. Vuoden aikana herään kellonsoittoon työpäivinä alle kymmenen kertaa ja joka kerta pelästyn ja koen olevani ikään kuin myöhässä vaikka aikaa on ruhtinaallisesti ehtiä. Inhoan aamuherätyksiä ja kiire aamulla on jo ajatuksena kamala.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
En ole koskaan varsinaisesti kellolla torkuttanut. Herään yleensä viimeistään puoli tuntia ennen kelloon asettamaani herätystä muutenkin. Sitä ennen saatan torkkua puolisen tuntia torkahdellen mutta kelloa välillä katsoen. Vuoden aikana herään kellonsoittoon työpäivinä alle kymmenen kertaa ja joka kerta pelästyn ja koen olevani ikään kuin myöhässä vaikka aikaa on ruhtinaallisesti ehtiä. Inhoan aamuherätyksiä ja kiire aamulla on jo ajatuksena kamala.
Tämä on kuin suoraan omalta näppäimistöltäni.

Tällä viikolla tällainenkin erikoisuus tuli tosin koettua.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
On tuo renkaiden vaihto kyllä niin paskaa hommaa että joka kerta alkaa kunnolla vituttamaan tuo äherrys ja puuskutus. Ja aina joku pultti niin kireällä että hyvä ettei selkä mene poikki sen kanssa taistellessa.

Toki rengasliikkeessäkin voi käydä vaihdattamassa mutta itse hoitanut aina perinteisesti kotosalla. Mutta on tuo yhtä perseestä joka kerta.
 

Glove

Jäsen
On tuo renkaiden vaihto kyllä niin paskaa hommaa että joka kerta alkaa kunnolla vituttamaan tuo äherrys ja puuskutus. Ja aina joku pultti niin kireällä että hyvä ettei selkä mene poikki sen kanssa taistellessa.

Toki rengasliikkeessäkin voi käydä vaihdattamassa mutta itse hoitanut aina perinteisesti kotosalla. Mutta on tuo yhtä perseestä joka kerta.
Kunnon tunkki ja työkalut niin on paljon mukavampaa vaihtaa renkaita.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
On tuo renkaiden vaihto kyllä niin paskaa hommaa että joka kerta alkaa kunnolla vituttamaan tuo äherrys ja puuskutus. Ja aina joku pultti niin kireällä että hyvä ettei selkä mene poikki sen kanssa taistellessa.

Toki rengasliikkeessäkin voi käydä vaihdattamassa mutta itse hoitanut aina perinteisesti kotosalla. Mutta on tuo yhtä perseestä joka kerta.

Pitää tunkkinne -asennetta! Se on oikein. Vitutukseen olisi ratkaisu mutta se ei kelpaa. Tätä enemmän.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tänään tuli käytyä elämäni ensimmäistä kertaa Sinebrychoffin taidemuseossa ja olihan tuo aikamoinen kokemus. Taideteokset olivat ihan näyttäviä ja esteettisesti sekä tunnelmiltaan kauniita, mutta enemmän minuun kolahti Sinebrychoffin kotimuseo. Juuri sellaisessa "kämpässä" minäkin toivoisin asuvani. Taatusti tulen käymään museossa myös myöhemmin ja sillä kertaa yksin.
Äiskäni oli nimittäin mukana tällä kertaa ja hän keskittyi tappelemaan vartijoiden kanssa, koska ei halunnut jättää reppuaan mihinkään narikkaan eikä suostunut ymmärtämään vartijoiden ohjeistuksia. Vartti meni tuohon episodiin, minkä jälkeen hän kynsin hampain suostui jättämään reppunsa lukkojen taa. Tällaista ei olisi tapahtunut esimerkiksi kahdeksan vuotta sitten, jolloin hänellä ei ollut vielä puhjennut skitsofreniaa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
On tuo renkaiden vaihto kyllä niin paskaa hommaa että joka kerta alkaa kunnolla vituttamaan tuo äherrys ja puuskutus. Ja aina joku pultti niin kireällä että hyvä ettei selkä mene poikki sen kanssa taistellessa.

Toki rengasliikkeessäkin voi käydä vaihdattamassa mutta itse hoitanut aina perinteisesti kotosalla. Mutta on tuo yhtä perseestä joka kerta.
Se on edessä... taas...
Tosin, kiristelen nykyisin kaikki pultit momenttiavaimella "tasakireydelle" rengasliikkeen asentajan ohjeen mukaan, joten yksikään pultti ei ole liian kireällä... enää. Lisäksi, kunnon hallitunkki ja pulttipistooli auttavat kummasti vaihtotyössä paineilmaa unohtamatta. Sitten vielä renkaiden pesu painepesurilla ja eikun autotalliin odottamaan kevättä.
Eihän se mitään herkkua ole SUV:in renkaita ährätä pois ja toisia paikoilleen, raskaita tuppaavat olemaan, mutta mihinkäs sitä vuosikymmenten tavoistaan pois oppisi, kun vielä kynnelle kykenee...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mediheli (näin sen) lensi äsken yli ja näyttää suuntaavan jonnekin Heinolaan flightradarin mukaan... Kone ei näy enää siellä. Varmaan laskeutunut.

Edit. Nyt näkyy taas. Lähtenyt liikenteeseen lähellä Kymijokea. Taitaa olla matkalla kohden Helsinkiä. En tiedä miten tarkkoja nämä ovat.
Nimimerkki "utelias"
 
Viimeksi muokattu:

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Mediheli (näin sen) lensi äsken yli ja näyttää suuntaavan jonnekin Heinolaan flightradarin mukaan... Kone ei näy enää siellä. Varmaan laskeutunut.
Tulipa mieleen kun joskus töissä joku virkistysreissu tjsp luontoon ja yritin nukkua bussissa kun tultiin takaisin ja vieruskaveri herätti, tuolla on hirvi...
Juupajuu, en olekkään ikinä ennen nähnyt hirveä auton ikkunasta...
Medihelin näkeminen on sama asia mitä näkee Turun kokoisessa kaupungissa 24/7
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Mediheli (näin sen) lensi äsken yli ja näyttää suuntaavan jonnekin Heinolaan flightradarin mukaan... Kone ei näy enää siellä. Varmaan laskeutunut.

Edit. Nyt näkyy taas. Lähtenyt liikenteeseen lähellä Kymijokea. Taitaa olla matkalla kohden Helsinkiä. En tiedä miten tarkkoja nämä ovat.
Nimimerkki "utelias"
Oli aikoinani puhelinmyyjänä reilun viikon ja kauppailtiin jotain mediheliin liittyvää. Sitten yksi vanhahko nainen avautui puhelimessa oikein kunnolla todeten tyylin "Sekin mediheli tuli ja pelasti. Olisin halunnut jo pois täältä joten en tilaa sinulta yhtään mitään".

Otin samalle illalle loparit.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Oli aikoinani puhelinmyyjänä reilun viikon ja kauppailtiin jotain mediheliin liittyvää. Sitten yksi vanhahko nainen avautui puhelimessa oikein kunnolla todeten tyylin "Sekin mediheli tuli ja pelasti. Olisin halunnut jo pois täältä joten en tilaa sinulta yhtään mitään".

Otin samalle illalle loparit.
Itse taas olin pelastushelikopteri Aslakin toimintaa tukemassa myymällä lehtitilauksia ihmisille runsaan parin viikon ajan. Sain eteeni käsikirjoituksen, jonka mukaan piti edetä sekä listan vanhoista asiakkaista sekä muutamasta sadasta "potentiaalisesta" uusasiakkaasta, joille piti soitella.

Suurin osa ihmisistä, joille soitin, oli ikäihmisiä ja aika monessa tapauksessa oli ilmeistä, että olin soittanut johonkin palvelukotiin. Vitutus työtä sekä sääli ikäihmisiä kohtaan kasvoi nopeasti ja lopulta irtisanouduin hommasta. Tuollainen kusettaminen ei vaan ollut tervettä ja silti tuossa lafkassa oli useita kymmeniä tyyppejä, jotka päivät pääksytysten lepertelivät pehmoisia toisinaan pahastikin dementoituneille ihmisille saaden nämä ostamaan vaikka mitä lehtiä, joilla nämä eivät tehneet mitään. Hyvin nopeasti tuon keikan jälkeen koko pulju pistettiin kiinni, kun huijaus paljastui.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Itse taas olin pelastushelikopteri Aslakin toimintaa tukemassa myymällä lehtitilauksia ihmisille runsaan parin viikon ajan. Sain eteeni käsikirjoituksen, jonka mukaan piti edetä sekä listan vanhoista asiakkaista sekä muutamasta sadasta "potentiaalisesta" uusasiakkaasta, joille piti soitella.

Suurin osa ihmisistä, joille soitin, oli ikäihmisiä ja aika monessa tapauksessa oli ilmeistä, että olin soittanut johonkin palvelukotiin. Vitutus työtä sekä sääli ikäihmisiä kohtaan kasvoi nopeasti ja lopulta irtisanouduin hommasta. Tuollainen kusettaminen ei vaan ollut tervettä ja silti tuossa lafkassa oli useita kymmeniä tyyppejä, jotka päivät pääksytysten lepertelivät pehmoisia toisinaan pahastikin dementoituneille ihmisille saaden nämä ostamaan vaikka mitä lehtiä, joilla nämä eivät tehneet mitään. Hyvin nopeasti tuon keikan jälkeen koko pulju pistettiin kiinni, kun huijaus paljastui.
Joo on kyllä sellaista hommaa tuo puhelinmyynti että hohhoijaa. Sitten nämä kusetukset päälle varsinkin vanhuksia kohtaan.

Itse en lähde enää ikinä tuohon ammattiin mukaan.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Itse taas olin pelastushelikopteri Aslakin toimintaa tukemassa myymällä lehtitilauksia ihmisille runsaan parin viikon ajan. Sain eteeni käsikirjoituksen, jonka mukaan piti edetä sekä listan vanhoista asiakkaista sekä muutamasta sadasta "potentiaalisesta" uusasiakkaasta, joille piti soitella.

Suurin osa ihmisistä, joille soitin, oli ikäihmisiä ja aika monessa tapauksessa oli ilmeistä, että olin soittanut johonkin palvelukotiin. Vitutus työtä sekä sääli ikäihmisiä kohtaan kasvoi nopeasti ja lopulta irtisanouduin hommasta. Tuollainen kusettaminen ei vaan ollut tervettä ja silti tuossa lafkassa oli useita kymmeniä tyyppejä, jotka päivät pääksytysten lepertelivät pehmoisia toisinaan pahastikin dementoituneille ihmisille saaden nämä ostamaan vaikka mitä lehtiä, joilla nämä eivät tehneet mitään. Hyvin nopeasti tuon keikan jälkeen koko pulju pistettiin kiinni, kun huijaus paljastui.
Juuh, ei normaalilla ihmisellä moraali riitä tuommoiseen kusetukseen. Itse aloitin ja lopetin kun piti myydä 50€:lla ensiapupakkausta mikä sisälsi kaikki viisi kosteuspyyhettä ja kolme laastaria tjsp.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuoret naiset menee joskus baareissa tai jossain porukalla vessaan. Mutta mitähän noi miehet. Veikkaan että joko piikittää tai homoilee.
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
TV2:lla menossa juuri Tuttu juttu -jakso ysäriltä, jossa oli Ahtisaaret ja Rehnit. Hitto miten hieno mies tuo Mara kyllä oli!

Mielummin tätä katsoo kuin väsynyttä liigan runkosarjaa.

edit: Ok siirrytään siihen TPS-HIFK -matsiin. Tauski tuli pilaamaan koko shown. Aiheuttaa täysin päinvastaisia tunteita kuin Mara. Samaan ohjelmaan oli sitten saatu yksi Suomen hienoimmista ja yksi Suomen kusipäisimmistä julkkismiehistä.
 
Viimeksi muokattu:

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
TV2:lla menossa juuri Tuttu juttu -jakso ysäriltä, jossa oli Ahtisaaret ja Rehnit. Hitto miten hieno mies tuo Mara kyllä oli!

Mielummin tätä katsoo kuin väsynyttä liigan runkosarjaa.

edit: Ok siirrytään siihen TPS-HIFK -matsiin. Tauski tuli pilaamaan koko shown. Aiheuttaa täysin päinvastaisia tunteita kuin Mara. Samaan ohjelmaan oli sitten saatu yksi Suomen hienoimmista ja yksi Suomen kusipäisimmistä julkkismiehistä.

Mara hieno mies ja hieno presidentti.

Mutta sen juontajakaksikon ”läpänheitto” oli niin surkeaa, että myötähäpeä oli valtava.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös