Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 335 825
  • 66 851

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Silloin joskus kun Suosikki-lehti oli Jyrki Hämäläisen jämerässä otteessa, Turbo Timanttia kolisi postilaatikkoon ja Elviksestä oli tarinaa melkein joka lehdessä. Kerran lehdessä oli paparazzikuva Gene Simmonsista ilman naamamaaleja, se oli sitä Kissin mystistä aikaa. Siinäpä oli nuori Ilmari ihmeissään kun kuvassa oli ainakin kuusikymppinen herra jonka harvat hiuksetkin oli harmaat, että tuossako on Kissin verevä Simmons, enpä olisi uskonut. No ei se sitten ollutkaan, Genehän oli tuon ukon takana hämärässä, hyvä kun naama erottui.
 
Silloin joskus kun Suosikki-lehti oli Jyrki Hämäläisen jämerässä otteessa, Turbo Timanttia kolisi postilaatikkoon ja Elviksestä oli tarinaa melkein joka lehdessä. Kerran lehdessä oli paparazzikuva Gene Simmonsista ilman naamamaaleja, se oli sitä Kissin mystistä aikaa. Siinäpä oli nuori Ilmari ihmeissään kun kuvassa oli ainakin kuusikymppinen herra jonka harvat hiuksetkin oli harmaat, että tuossako on Kissin verevä Simmons, enpä olisi uskonut. No ei se sitten ollutkaan, Genehän oli tuon ukon takana hämärässä, hyvä kun naama erottui.
Meillä kävi niin, että isosiskot repi Neumannin sivut irti ja mulle jäi Ekin palsta. Kyllä, ne jäävät ulkopuolle aktissa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kuin sattumalta olen valinnut täysin oikean istumapaikan ruotsin tunnilla, sillä viehkeä opiskelijatoverini paljasti tänään tulevansa ruotsinkielisestä perheestä. Hän on kuulemma perheensä ainoa, joka ei puhu ruotsia kunnolla, jonka vuoksi hän on sitä opiskelemassa ja aikoo myös kirjoittaa sen kirjoituksissa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mä en oikein ikinä ollut mikään keikoilla kävijä, mut hetkellisesti (?) mielenhäiriö tuossa jokin aika sitten iski ja sanoin @Czescku lle josko mentäisiin Vantaa Rock | Myyrmäki-halli, 20.-21.10.2023 iin.

Hän oli heti valmis ja osti liputkin. No, nyt myös mulla on liput.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
No voi ei, miksi kukaan ei tälle vesieläimelle kertonut, että ainoastaan ihmislapset saavat vesistöissä tuolla uida. Onpa se alligaattori hölmö otus ko tollasta lähestymistä sit menee tekemään...

 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olin tänään 6v bonuslapsenlapsen (osasinko sanoa oikein?) kanssa sienestämässä.

BLL: haistan suppiksia
Kake: Ei kun nokka kohti tuoksua

Viisi metriä nokan suuntaan ja sieltähän niitä suppiksia löytyi.

Olin ajatellut, että kaveri haahuilee sinne tänne, mutta löydettyään sienet keskittyi niitä keräämään suurella innolla. Olin iloinen. Olen vieläkin.

Ei tarvitse enää sienikoiria.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
”Kolmanneksi on korostettava, että unionin tuomioistuimen erittäin vakiintuneen oikeuskäytännön mukaan emoyhtiö, jonka on todettu olevan vastuussa tytäryhtiönsä kilpailusääntöjen vastaisesta menettelystä, todetaan itse syylliseksi unionin kilpailusääntöjen rikkomiseen, jonka sen katsotaan itse tehneen käyttämällä tytäryhtiössään ratkaisevaa vaikutusvaltaa, jonka perusteella se on voinut päättää tytäryhtiönsä markkinakäyttäytymisestä.”

Vitun raskasta lukea unionin säädöksiä ja oikeuskäytäntöä. Muistan ikuisesti ekalla tai tokalla jo opettajan opettaneen, että tuollaisia ikuisia tönkköketjuvirkkeitä ei sitten kirjoitella. Toki ymmärrän, kun kieliä on niin useita, niin EU-oikeuden ”suomi” on, mitä on.

Sitten on oma lajinsa ovat yrityskauppasopimukset, joissa on 100+ sivua tällaista tekstiä:

Upon the Closing, each Company Vested Option that is outstanding as of immediately before Closing whose per share exercise price is less than the Aggregate Per Share Consideration will automatically (and without any action on the part of any party to this Agreement or the holder of such Company Vested Option) be cancelled and terminated in exchange for a cash payment and represent the right to receive, subject to the execution of an Option Treatment Agreement and any adjustment as provided in this Agreement, for each share of Company Ordinary Shares subject to such Company Vested Option, an amount equal to (i) the Aggregate Per Share Consideration (taking into account the Adjustment Amount) minus (ii) the applicable per share exercise price of that Company Vested Option minus (iii) such Company Securityholder’s Pro Rata Percentage of the Indemnity Escrow Amount minus (iv) such Company Securityholder’s Pro Rata Percentage of the Securityholder Representative Reserve. For clarity, each Company Vested Option that has a per share exercise price that is greater than or equal to the Aggregate Per Share Consideration will be cancelled and terminated for no consideration.
 
Viimeksi muokattu:

Duke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Oulun Kärpät, ManU, AC Oulu
Armon vuonna 2023 Maajuipille morsmaikku -nimisessä ohjelmassa Vappu Pimiä sanoo juippiselle, että hänellä on yllätys. Pimiä saapuu huoneeseen läppärin kanssa ja yllättäen läppärin näytöllä hihittelee morsmaikkuehdokas, koska oli estynyt tulemasta paikalle. Ja mitä sanoo tämä V. Pimiä? Ylpeänä esittelee läppäriä katsojillekin: "Onneksi nykyteknologia mahdollistaa etätreffit!". Nykyteknologia?! Kuinka monta kymmentä vuotta jonkin asian pitää olla olemassa ennen kuin se vakiintuu tavalliseksi asiaksi? Missä vaiheessa loppuu jonkin asian esittely nykyteknologiana? En muista, että ysärillä olisi mikroaaltouunista puhuttu enää tyyliin: nykyteknologia mahdollistaa lätyn lämmittämisen hetkessä mikroaaltojen avulla.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Armon vuonna 2023 Maajuipille morsmaikku -nimisessä ohjelmassa Vappu Pimiä sanoo juippiselle, että hänellä on yllätys. Pimiä saapuu huoneeseen läppärin kanssa ja yllättäen läppärin näytöllä hihittelee morsmaikkuehdokas, koska oli estynyt tulemasta paikalle. Ja mitä sanoo tämä V. Pimiä? Ylpeänä esittelee läppäriä katsojillekin: "Onneksi nykyteknologia mahdollistaa etätreffit!". Nykyteknologia?! Kuinka monta kymmentä vuotta jonkin asian pitää olla olemassa ennen kuin se vakiintuu tavalliseksi asiaksi? Missä vaiheessa loppuu jonkin asian esittely nykyteknologiana? En muista, että ysärillä olisi mikroaaltouunista puhuttu enää tyyliin: nykyteknologia mahdollistaa lätyn lämmittämisen hetkessä mikroaaltojen avulla.
No eikös se ole nykyteknologiaa, niin kauan kuin se on käytössä?
 

Duke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Oulun Kärpät, ManU, AC Oulu
No eikös se ole nykyteknologiaa, niin kauan kuin se on käytössä?
Olisko tällainen mitään: "Hei, valitettavasti Lyyli Leväperä ei päässyt paikalle, mutta tässä sulle läppäri niin voitte jutella 5 minuuttia."? Yksi lause ilman noloja ylisanoja. Kun asia on jo kaikkien tuntema ja pitkään käytössä ollut.

Edit. Onneksi nykyteknologia mahdollistaa meidänkin vuorovaikutteisen tekstipohjaisen keskustelumme Jatkoajan foorumilla.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Edit. Onneksi nykyteknologia mahdollistaa meidänkin vuorovaikutteisen tekstipohjaisen keskustelumme Jatkoajan foorumilla.
Entäpä jos me kaikki olemmekin vain mielikuvitusta tai esimerkiksi jonkinlaisen ChatGPT:n aikaansaannosta? Kummatkin voisivat olla ihan mahdollisia vaihtoehtoja.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Olisko tällainen mitään: "Hei, valitettavasti Lyyli Leväperä ei päässyt paikalle, mutta tässä sulle läppäri niin voitte jutella 5 minuuttia."? Yksi lause ilman noloja ylisanoja. Kun asia on jo kaikkien tuntema ja pitkään käytössä ollut.
Mä oon tästä kyllä eri mieltä, että "nykyteknologia" olisi terminä jotenkin nolo ylisana. Ei aiheuta meikäläisessä mitään reaktioita tuo sana. Mutta kaikkihan me ollaan yksilöitä.

Edit. Onneksi nykyteknologia mahdollistaa meidänkin vuorovaikutteisen tekstipohjaisen keskustelumme Jatkoajan foorumilla.
No näinhän se tekee.
 
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Entäpä jos me kaikki olemmekin vain mielikuvitusta tai esimerkiksi jonkinlaisen ChatGPT:n aikaansaannosta? Kummatkin voisivat olla ihan mahdollisia vaihtoehtoja.
Toivottavasti ei ainakaan mielikuvituksen tuotetta, sillä olisin huolissani jos jonkun mielikuvitus kehittää jonkun Jatkoajan keskustelupalstan.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Entäpä jos me kaikki olemmekin vain mielikuvitusta tai esimerkiksi jonkinlaisen ChatGPT:n aikaansaannosta? Kummatkin voisivat olla ihan mahdollisia vaihtoehtoja.
Elämässä on monesti tullut sen verran omituisia tilanteita ja sattumia vastaan, että mielessä on käynyt olevansa jossain simulaatiossa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Olisko tällainen mitään: "Hei, valitettavasti Lyyli Leväperä ei päässyt paikalle, mutta tässä sulle läppäri niin voitte jutella 5 minuuttia."? Yksi lause ilman noloja ylisanoja. Kun asia on jo kaikkien tuntema ja pitkään käytössä ollut.

Edit. Onneksi nykyteknologia mahdollistaa meidänkin vuorovaikutteisen tekstipohjaisen keskustelumme Jatkoajan foorumilla.
Eikös tuo "Leväperä" ole aika lähellä ylisanaa jo...
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän, mikäli ostokset kattavat koko vuoden suklaan kulutuksen.

Paljon, mikäli ostokset kattavat tämän viikon suklaan kulutuksen.

Ja muut vaihtoehdot aikamääreistä jotain siltä väliltä.
Mennee tuonne väliin, koska tarkasteltuani tilitietojani ja suklaavarastojani totesin seuraavaa:
  • ostin viimeksi appelsiinisuklaanappeja 3 viikkoa sitten, 2x 250g = 0,5kg
  • mikäli kulutus pysyy samana, ostamani yhden kilon erä appelsiinisuklaanappeja kestää n. 6 viikkoa (loka-marraskuun vaihde)
  • tässä laskelmassa ei ole huomioitu sellaisia muuttujia, kuten edellisen erän yhteydessä käytettävissä oli myös minttusuklaanappeja ja nykyisen hankinnan yhteydessä aiemmin mainittuja tryffelisuklaita.
Huomionarvoista on myös hinta: 2x250g=0,5kg appelsiinisuklaanappeja maksoi 7,90€ rasioissaan, nyt 1kg:n erä appelsiinisuklaanappeja maksoi alepussissa 8,30€.

En nyt laita virallista äänestystä, mutta uskotko, että
a) pidän appelsiinisuklaanapeista
b) en pidä appelsiinisuklaanapeista
c) appelsiiinisuklaanapit ovat paskaa

Vinkkinä: appelsiinisuklaanappi
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
En nyt laita virallista äänestystä, mutta uskotko, että
a) pidän appelsiinisuklaanapeista
b) en pidä appelsiinisuklaanapeista
c) appelsiiinisuklaanapit ovat paskaa

Vinkkinä: appelsiinisuklaanappi
C!!
Eikä tulos jää ikinä voimaan kun ei ole virallinen äänestys!!
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
@Kauko Viisas Kulutusnopeudesta päätellen voisin sanoa että et pidä appelsiinisuklaanapeista, mutta herää kysymys miksi ostat niitä siinä tapauksessa? Sanon tämän omalla herkuttelijan kokemuksella - jos itse pitäisin jostain suklaasta ja ostaisin sitä kilon, niin se ei paria päivää pidempää kestäisi.

Eli vastaan A, mutta olet harvinaisen paljon itsekuria omaava tapaus siinä tapauksessa.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@Kauko Viisas Kulutusnopeudesta päätellen voisin sanoa että et pidä appelsiinisuklaanapeista, mutta herää kysymys miksi ostat niitä siinä tapauksessa? Sanon tämän omalla herkuttelijan kokemuksella - jos itse pitäisin jostain suklaasta ja ostaisin sitä kilon, niin se ei paria päivää pidempää kestäisi.

Eli vastaan A, mutta olet harvinaisen paljon itsekuria omaava tapaus siinä tapauksessa.
Kun nyt tuli puheeksi, niin spoilaan tuon kyselyn. Oikea vastaus on a) joten olit oikeassa. Papukaijamerkki!?

Kertomasi herätti muutamia ajatuksia. Tässä muutamia.
  • kuinka voi syödä mitään tolkuttomasti vaikka olisi kuinka hyvää? Sanottakoon tähän, että kyse ei ole itsekurista vaan siitä, että rajat ne on minullakin.
  • olen omasta mielestäni myös herkuttelija - nautin hyvistä mauista, mutta olen sitten ehkä enemmän nautiskelija: hieman vähemmän, mutta parempaa eli lasi tai kaksi punaviiniä 4-12 appelsiinisuklaanapin kansaa.
  • lopuksi, olen saanut aikoinaan mahdollisuuden vetää suklaasta nk. överit (kuten myös viinistä) enkä halua enää moista kokea, mutta molemmat yhä maistuvat.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Kertomasi herätti muutamia ajatuksia. Tässä muutamia.
  • kuinka voi syödä mitään tolkuttomasti vaikka olisi kuinka hyvää? Sanottakoon tähän, että kyse ei ole itsekurista vaan siitä, että rajat ne on minullakin.
  • olen omasta mielestäni myös herkuttelija - nautin hyvistä mauista, mutta olen sitten ehkä enemmän nautiskelija: hieman vähemmän, mutta parempaa eli lasi tai kaksi punaviiniä 4-12 appelsiinisuklaanapin kansaa.
  • lopuksi, olen saanut aikoinaan mahdollisuuden vetää suklaasta nk. överit (kuten myös viinistä) enkä halua enää moista kokea, mutta molemmat yhä maistuvat.
Hyviä pointteja. No, tässä tullaan taas varmaan siihenkin että "tolkuttomasti" on yksilöllisesti liukuva määre. Omalla kohdalla suklaassa se raja tulee vastaan paljon myöhemmin kuin esim. alkoholin kohdalla, joten sitä kuluu herkutellessa varmaankin suhteessa paljon teikäläiseen verraten.

Nimimerkillä kokonainen mutakakkukin menee yhdeltä istumalta kermavaahtoineen päivineen, silloin kun on makeannälkä täällä päässä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Minulla on muutto edessä ja vielä nykyisessä kämpässä on paljon tehtäviä tehtävä. Semmoisia kavereita ei näillämain ole, jotka tulisi minua auttamaan, joten ainoa vaihtoehto olisi pyytää minun umpilaiska poika apuun. Vaan, mitä, mitä, mitä. Poika teki ihan kaiken mitä pyysin, eikä kertaakaan valittanut mistään työstä halaistua sanaa, vaan teki kaikki muitta mutkitta.
Onko minun pojasta vihdoin tulossa oikea aikuinen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös