Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 337 490
  • 66 856

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Vähän nihkeämpi ruotsin tunti tällä kertaa, kun keskityimme kielioppiin ja verbeihin, mutta ei jotain pahaa ellei jotain hyvääkin: nyt tiedän viehkeän opiskelijatoverini nimen sekä suunnilleen sen kaupunginosan, jossa hän asustaa. Lisäksi päätellen hänen vaatetuksestaan sekä koko vasenta käsivartta peittävästä tatuoinnista hän lienee vähintään metallimusiikin ystävä. Tällä kerralla ei ollut paritehtäviä, mutta luultavasti niitä on edessä ensi viikolla.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Vähän nihkeämpi ruotsin tunti tällä kertaa, kun keskityimme kielioppiin ja verbeihin, mutta ei jotain pahaa ellei jotain hyvääkin: nyt tiedän viehkeän opiskelijatoverini nimen sekä suunnilleen sen kaupunginosan, jossa hän asustaa. Lisäksi päätellen hänen vaatetuksestaan sekä koko vasenta käsivartta peittävästä tatuoinnista hän lienee vähintään metallimusiikin ystävä. Tällä kerralla ei ollut paritehtäviä, mutta luultavasti niitä on edessä ensi viikolla.

Kysy siltä, tehdäänkö yksitellen vai paritellen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tossa tuli rakkaaseen Toyotaan taas pientä hässäkkää, virtalukko päätti nimittäin ihan kyselemättä tehdä temput tuossa loppukesästä ja ei siis enää suostunut toimimaan. Lopulta se saatiin väännettyä lukkosepän toimesta sen verran henkiin että auton sai käyntiin ja kaikki muuten ok, mutta avainta ei saanut ottaa pois virtalukosta koska se olisi todennäköisesti taas tehnyt nuo samat temput.

Tuli tuossa eilen sitten käytettyä jollain ns. nyrkkipajalla autoa, siinä sitten sellainen viritelmä tehtiin että se vanha avain on siellä kojelaudan sisällä ettei ajonesto mene päälle ja siihen on sitten vaihdettu uusi virtalukko päälle. Sanotaanko että tähän hätään varmaan ihan toimiva ratkaisu, toki tässä nyt alkoi miettimään sitä että voisiko katsastusukko olla miten kiinnostunut tällaisesta, toki eikait tuota mitenkään päällepäin voi edes huomata.

Noh, nyt ainakin virtalukko pelittää. Autosta sen verran että sen ikävuodet alkaa olla jo lähempänä 30 kuin 20 vuotta, joten tuohon nyt ei ihan mitään älyttömiä satsauksia jaksanut taaskaan alkaa tekemään. Ihan vakavissaan tässä pohtii että pitäisiköhän tuo nyt myydä vaikka Afrikkaan, tasaisin väliajoin tulee postilaatikkoon lappuja missä kysellään että olisitko valmis myymään tuon Corollasi meille.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään oli aamulla silmän pohjan kuvaus. Diabeetikolle tuo tutkimus tehdään 1-3 vuoden välein. En ollut tuota vaan tiennyt ennen kuin postilaatikosta viime viikolla tipahti kutsu tutkimukseen. Kyllähän tuo tutkimus etukäteen jännitti, koska ei ollut aiempaa kokemusta minulla vastaavasta tutkimuksesta ja kutsussa sanottiin että tutkimukseen kuuluu että silmiin laitetaan tippoja ja olen aina karsastanut silmiin laitettavia tippoja.

Mutta ihan hyvin tuo tutkimus meni. TIpat oli laitettu silmiin jo ennen kuin ehdin suunnilleen mitään huomaamaan. Ja tippojen laitto ei tuntunut miltään. Sitten noin 10-15 minuutin verran sain odotella kunnes minut kutsuttiin itse kuvaukseen. Kuvauksessakaan ei ollut mitään jännitettävää, leuka, otsa ja silmät asetettiin sellaiseen laitteeseen kuin mitä silmälääkärilläkin on. Silmiäni olisin voinut pitää hieman enemmänkin vielä auki kun kuvan ottaja sanoi että vähän jäi luomea tielle kuviin mutta ei kuvan ottaja ottanut enää uusia kuviakaan.

Eli turhaan tuotakin tuli noin paljoa jännitettyä. Toimenpide oli helpohko ja kuulemma kolmen vuoden päästä luultavammin uudelleen. SIlmiin tiputettu aine vaan aiheutti sen että varsinkin ulkona kuvien ottamisen jälkeen häikäsi melko paljon, tästä oli myös varoiteltu. No sainkin sitten pitää aurinkolaseja päässäni.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Onpa taas vaihteeksi veto pois. Mikähän tässä piristäisi, muut kuin piristeet?
Sama vika rahikaisella. Minun veto on veks, koska työpaikka on homeen kyllästämä ja olen homeelle allerginen. Ei paljoa henki kulje. Onneksi vaihdan kuun vaiheessa paikkaa.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Alle 12 tuntia haastatteluun jossa jälleen kerran panoksena elämäni kenties pahin vastus työllistyminen. Jänskättää.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Hyvin se menee, pidetään peukkuja!
Onneksi tämä on ryhmähaastattelu, mikä ehkä vähän lievittää jännitystä. Elämäni ensimmäinen palkkatyö irtosi juurikin ryhmähaastattelusta. Silloin meitä haastateltavia oli kolme.

Täytyy toivoa että se ryhmä on huomennakin sopivan pieni, niin saisi enemmän oman äänen ja persoonan kuuluviin. Se on ryhmähaastattelujen kanssa kuitenkin olennaisen tärkeetä. Nämä isossa ryhmässä pidetyt haastikset, jollaisessa olen tainnut olla kahdesti, niissä ei ole oikein mitään tolkkua minusta. Molemmat oli muuten S-ryhmän haastatteluja.

En varmaan enää tulevaisuudessa aio hakea kyseiselle lafkalle hommiin. Ensinnäkin, olen huomannut että haastatteluun heille on lähes mahdoton päästä, varmaan osittain koska en tunne ketään suosittelijaa. Toiseksikin, nuo 10+ ihmisen ryhmähaastikset ovat aivan hanurista. Melkein väkisinkin hukun niissä massaan omalla suht vielä vaatimattomalla CV:lläni.

Mutta joo, haluaisin oikeasti jo töihin, motivaatiosta se ei ole mulla kiinni. Parin viikon päästä tulis taas kaks vuotta yhtäjaksoista työttömyyttä täyteen. Toivon että tuo "merkkipaalu" jää kokonaan saavuttamatta ja huominen olisi The Haastattelu.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Kävin haastiksen jälkeen Jumbon cittarista hakee japanilaista Fantaa, makuna omena. Hinta oli kyllä aika suolainen (5€) mutta tässä ei ilmeisesti ole lainkaan sokeria eikä makeutusaineita. Jos osaisin lukea japania, niin voisin olla satavarma. Mut ihan hyvää tää kyl on.

Niin se haastattelu. Oli kyllä tosi mukava tapahtuma kaiken kaikkiaan. Toivottavasti pääsisin tuonne töihin! Pidän peukkuja. Ensi viikolla olemme fiksumpia.
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Heltsinkistä. Minunvtarvii vain lompsia jonnekin hoitoalan paikkaan tai ravintolaan, niin saan paikan heti.
Jos muutaisin Helsinkiin niin mun pitäs saada joku 2500 netto, että voisin maksaa sekä tämän nykyisen kämpän, joka jäisi tyhjilleen, kulut sekä asuminen Helsingissä ja pitää kai sitä syödäkin jotain. Ja on ihan kiva vaikka ostaa joku lonkerokin silloin tällöin.
Enkä sitä paitsi ole hoitaja, enkä kokki, mutta sen sinä jo tiesitkin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Viime yönä riistakameran kuviin jäi jokin otus. Nyt on ihmetelty että mikä...
Kissa on saanut monta ääntä
Joku meinasi että on ilves
Kettu on myös mainittu
Supikoira tuo ei ole...
Sutta ei ole mainittu.
Olisiko puuma? Ei, en se minä ollut.
 

Liitteet

  • 2023-09-07_20_26_31~3.jpeg
    2023-09-07_20_26_31~3.jpeg
    41 KB · kertaa luettu: 115

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Viime yönä riistakameran kuviin jäi jokin otus. Nyt on ihmetelty että mikä...
Kissa on saanut monta ääntä
Joku meinasi että on ilves
Kettu on myös mainittu
Supikoira tuo ei ole...
Sutta ei ole mainittu.
Olisiko puuma? Ei, en se minä ollut.
Mörkö Anttila, tai Ilves.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Yksi vaihtoehto voisi olla servaali, mutta tokkopa niitä kovin montaa Suomessa on. Kaksi servaalia oli kyllä jossain vaiheessa itäisessä Suomessa, mutta ne taitavat olla edelleen lukkojen takana.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viime yönä riistakameran kuviin jäi jokin otus. Nyt on ihmetelty että mikä...
Kissa on saanut monta ääntä
Joku meinasi että on ilves
Kettu on myös mainittu
Supikoira tuo ei ole...
Sutta ei ole mainittu.
Olisiko puuma? Ei, en se minä ollut.

Petri Kontiola tulossa Ohranjyvästä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös