Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 332 303
  • 66 849

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Juuri kun ajattelin ja toivoin, että pääsisin vihdoin jatkamaan kesken jääneitä lukio-opintojani, minulle iskettiin kierrepallo päin näköä: kannettava tietokone on pakollinen eikä minulla ole tällä hetkellä varaa edes käytettyyn sellaiseen. Vitutus on aikamoinen, sillä sossuiltakaan ei ole apua tulossa.
Läppärissä varmaankin pitää olla toimiva akku?
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yliopistolla laahustaa tutorien perässä laumoja uusia opiskelijoita. Melkein luulisi, että miespuolisilta on pääsy yliopistolle kielletty…
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikähän poliisioperaatio täällä on. Aseet ja kilvet on jo esillä. Ja toi mikä lie panssarimaasturi. Popkorni puuttuu, mutta onneks on kaljaa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Yhtäkkiä aivoni sanoivat että 30.8.1983 on jonkun jollain tasolla tietämäni olion syntymäpäivä. Varmaan monenkin. Joo eli 40 v. huomenna. Toivottavasti saa läppärin vaikka sen kunniaksi. Onnea siis!

PS. Numeromuistini on tasoa autismi.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Yhtäkkiä aivoni sanoivat että 30.8.1983 on jonkun jollain tasolla tietämäni olion syntymäpäivä. Varmaan monenkin. Joo eli 40 v. huomenna. Toivottavasti saa läppärin vaikka sen kunniaksi. Onnea siis!

PS. Numeromuistini on tasoa autismi.
Kiitos jo etukäteen onnitteluista. Tunnustan olevani yksi noista olioista, jotka täyttävät huomenna 40.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oli Finnairilla tarjouksessa suorat menopaluu lennot Malagaan viikoksi helmikuussa 202e/hlö. Pakkohan nuo oli itselleni ja rouvalle ostaa, kun tuohon hintaan sai.
Ollaan tosiaan parhaillaan neljä viikkoa lomailemassa Malagan seuduilla. Kämppä oli jo vuos sitten varattuna, kun tulikin tää aika yllättävä hääkutsu pojan kaverin häihin. Pitkään funtsittiin, mitä tehtäis. Päätettiin kuitenkin lähteä lomalle ja pisteiden kanssa saatiin liput nopealle käynnille Suomeen kohtuu halvalla, about 80€ per lärvi.
Oltiin pe-aamuna Suomessa, käytiin tosi kivoissa häissä ja nyt jo toista vuorokautta taas Espanjan lämmössä. Vajaa pari viikkoa vielä jäljellä. Ihan kivaa..
Muuten olis varmaan mennytkin ihan nappiin, mutta su-iltapäivän paluulle VR järjesti vähän lisäjännitystä. Vaimo huomas siinä iltapäivällä täysin sattumalta jostain somesta, että VR:lla onkin vaikeuksia Turku - Helsinki välillä. Lähdettiin hyvissä ajoin Kuppikselle varmistamaan, että juna lähtisi ajallaan. Oltiin Kupittaalla about kolme varttia ennen junan ilmoitettua lähtöaikaa ja tuolloin junan lähtöaika oli näyttötauluissa sama, kuin pitikin olla. Oltiin helpottuneita ja käytiin kaikessa rauhassa syömässä asemaravintolassa. Kun oltiin siirtymässä junaan, about kymmenen minuuttia ennen lähtöä, huomattiinkin, että junan arvioitu lähtöaika oliskin about puol tuntia myöhässä ja jatkokuljetus Karjaalta eteenpäin tapahtuisi busseilla, joiden aikataulu olis myös epävarma.
Hetki siinä aprikoitiin, kun kiire lennolle tulisi, mitä nyt tehdään ja ainoaksi vaihtoehdoiksi jäi napata taksi Kupittaalta kotiin ja ottaa oma auto. Taksikuskille kerrottiin kotimatkalla murhe ja erittäin ystävällinen kaveri olis tarjonnu meille kyytiä lentokentälle ekaks 350€ ja tiputti sen pienen empimisen jälkeen 250€:n. Ei otettu, vaiks ehkä se olis ollu siinä kohtaa ihan järkevää.
Summa summarum, alun perin n. 30€:n junaliput Kupittaalta Helsingin lentokentälle ja takaisin tulivat maksamaan takseineen, bensa- ja parkkikuluineen ainakin n. 300€. Hyvä VR!
Lähetin jo alustavan palautteen ja varmaan sinne joutuu kaikenlaista lippulappua vielä laittamaan, jos jotain haluaa noista takaisin saada. Isoista summista ei oo kysymys, mutta vituttaa vaan toi sohlaaminen ja heikko tiedottaminen.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Onnea Jonneille ketkä täyttävät huomenna neljäkymmentä vuotta!!
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Yhtäkkiä aivoni sanoivat että 30.8.1983 on jonkun jollain tasolla tietämäni olion syntymäpäivä. Varmaan monenkin. Joo eli 40 v. huomenna. Toivottavasti saa läppärin vaikka sen kunniaksi. Onnea siis!

PS. Numeromuistini on tasoa autismi.
Kiitos jo etukäteen onnitteluista. Tunnustan olevani yksi noista olioista, jotka täyttävät huomenna 40.
Onnea arvon palstaveljille pyöreistä vuosista!

Teitä lohduttanee (lievässä vanhenemisen tuskassanne) tieto, että hyvää, täysipainoista elämää on jäljellä vielä vähintäänkin samanmoinen määrä... uskoakseni. Itsellänikään kun ei ole vielä kokemusta niin pitkästä pätkästä... vielä, mutta lupaan päivittää tilannetta.
 

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Otan vastaan suosituksia hyvästä korttikotelosta lompakon korvaajaksi. Maksukortteja on muutama ja siihen päälle omat ja lasten kela- ym. kortit, joten tilaa saisi olla ainakin kymmenelle kortille. Satunnaisesti saattaa olla joku seteli säilytyksessä, mutta harvemmin.

Nopea vilkaisu valikoimiin masensi runsaudellaan ja suurimmassa osassa näyttäisi olevan tilaa vain n. kuudelle kortille. Jos joku on onnistunut löytämään hyvän yksikön, saa vinkata.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
"Älä hyppää! Ei ole mitään syytä tappaa itseään."
"On! Minulla ei ole elämässä enää mitään."
"Maailmassa on vielä paljon hienoja asioita."
"Nimeä yksikin syy miksi en hyppäisi!"


(Tuo siis mukailtuna Lapinlahden Lintujen sketsistä, jossa itsemurhakanditaatin sai toisiin ajatuksiin tieto siitä, että Lauri Törhönen on luvannut lopettaa elokuvien teon.)
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
"Älä hyppää! Ei ole mitään syytä tappaa itseään."
"On! Minulla ei ole elämässä enää mitään."
"Maailmassa on vielä paljon hienoja asioita."
"Nimeä yksikin syy miksi en hyppäisi!"


(Tuo siis mukailtuna Lapinlahden Lintujen sketsistä, jossa itsemurhakanditaatin sai toisiin ajatuksiin tieto siitä, että Lauri Törhönen on luvannut lopettaa elokuvien teon.)
Mutta kaikkien iloksi Hedbergin pärstää "saa" katsella uudessa Leijonan Luolassa.

 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Otan vastaan suosituksia hyvästä korttikotelosta lompakon korvaajaksi. Maksukortteja on muutama ja siihen päälle omat ja lasten kela- ym. kortit, joten tilaa saisi olla ainakin kymmenelle kortille. Satunnaisesti saattaa olla joku seteli säilytyksessä, mutta harvemmin.

Nopea vilkaisu valikoimiin masensi runsaudellaan ja suurimmassa osassa näyttäisi olevan tilaa vain n. kuudelle kortille. Jos joku on onnistunut löytämään hyvän yksikön, saa vinkata.
Käytössä tollanen kuuden kortin malli, mutta muistan useinkin hypistelleeni ns. tuplamallia, jossa on tilaa varmaankin kahdelletoista kortille ja on luonnollisesti myös tuplaten paksumpi. Noita on tarjolla ihan perustavarataloissa, kuten Stockkalla ja Sokoksella. Omani ostin jostain kultasepänliikkeestä, jossa oli myös yllättävän hyvä valikoima noita, myös niitä paksumpia. Hintaa oli muistaakseni joku viitisenkymppiä, sain toki pikkuisen alennusta semitutulta myyjältä. Laadukkaampien paksumpien hinnat pyörii muistaakseni jossain satkun molemmin puolin. Netistä noita saa parilla kympillä, mutta oma kokemus niistä on hyvin huono. En suosittele.
Joskus lompakkoaikaan raahasin mukani kaikki maailman kortit, mutta tohon koteloon siirryttyäni tiputin korttimäärän ihan minimiin, eli ajo- ja pankkikorttiin, virkakorttiin ja bussikorttiin, jota sitäkin tarviin ehkä viis kertaa vuodessa. Nykyään kannan koteloakin enää aika harvoin mukana, kun maksut hoituu puhelimella ja suojan väliin mahtuu ajokortti ja muutama kymppi käteistä, niitä harvoja tilanteita varten kun sitä enää tarvii.
 

444

Jäsen
Mulla on käytössä Secrid Miniwallet. Metallikoteloon, josta ne kortit nousevat ”nappia painamalla” mahtuu 6-8 korttia, vähän kortista ja asettelusta riippuen. Mulla on siellä tällä hetkellä 6 korttia, minkä lisäksi sitten ”nahkapuolella” yhteensä 8 korttia lisää. Siis perus maksukorttien sun muiden lisäksi vino pino kirjasto- ym. kortteja. Ja setelirahaakin mahtuisi muutaman setelin verran. 50-60€ kustantaa, mitään muuta en ole enää vuosikausiin käyttänyt. Kolikot viskellään köyhille, eli säästöpossuun taskusta, jos niitä joskus pullonpalautuksen tai muun käteistoiminnan jälkeen on sattunut kohdalle.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Aamu kahdeksasta asti puunattu taloa ja tehty tarjottavia illan istujaisia varten. Vihdoin kaikki valmista vieraita varten. Reilun tunnin päästä tulevatkin jo ensimmäiset, i assume! Nyt voi hyvillä mielin itsekin rentoutua ja nautiskella työnsä tuloksista.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Aamu kahdeksasta asti puunattu taloa ja tehty tarjottavia illan istujaisia varten. Vihdoin kaikki valmista vieraita varten. Reilun tunnin päästä tulevatkin jo ensimmäiset, i assume! Nyt voi hyvillä mielin itsekin rentoutua ja nautiskella työnsä tuloksista.
Mitä mitä, minulla vapaapäivä, eikä ole kutsua tullut. Kosto elää ukaamutaps. :D
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Mitä mitä, minulla vapaapäivä, eikä ole kutsua tullut. Kosto elää ukaamutaps. :D
Ai saametti. Tällä kertaa kutsutut kaikki asuvat Lappeessa. Työkavereita lähes kaikki. Yksi ala asteen luokkakaveri, jonka kanssa ollaan oltu ystäviä jo 36 vuotta ja yksi Lappeessa asuva KooKoon kannattaja ja toki oma poika työkavereiden lisäksi.
 

Glove

Jäsen
Mun sadekelin juoksukengillä on ihana ”märkä pultsari” -ominaistuoksu.
Minun lenkkikengät taas on kulunut niin slickseiksi, että ne on liukkaat sateella. Mutta kun ne on niin hyvät jalassa. Pakko lienee kuitenkin kohta heittää ne menemään ja siirtyä noihin uusiin, jotka tuossa on jo hyvän aikaa odottanut käyttöönottoa.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa

Telemarketti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Johannes Oikarinen on kyllä miellyttävää kuunneltavaa lajissa kuin lajissa. Näköjään lentopallossakin mainio.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@Wizzö kertoi alatekstissään, että Jumala loi maailman. Jumala loi huomattavan määrän toimimattomuuksia ja epäkohtia.

Oma Jumalani Charles Darwin loi virastoihin jalat kasvojen suojana olevan persoonan, joka kahvitauolla mouskuttaa suu auki välipalabanaaniansa. Rapsuttaen kainaloitaan ja jalkoväliään. (Kts. Tarzan elokuvat)
Liikun paljon, mutta... parahin Charles, miksi en saa hikoilla kuin kuvainnollinen sika, jonka kehossa ei ole hikirauhasia?

Miten ehdit 155 vuotta aikaisemmin Koffin lagerin (0,73/tlk) S-kauppojen alennuksiin? Olen kateellinen.

Ihailen kumminkin.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
IS uutisoi uusista päivänsankareista:

"Uusia naisten nimiä suomenkielisessä nimipäiväkalenterissa ovat Alissa, Juulia, Lili, Lilia, Lilian, Livia, Marju, Mona, Siina, Sinna, Camilla, Amelia, Milena, Elea, Kira ja Jessica.

Miesten nimiä ovat Aamos, Eppu, Ilja, Jare, Jasu, Jose, Kaius, Miki, Rolf, Neo, Mio, Martin, Linus, Leon ja Kevin."

Oho, olen luullut, että suomalaisessa nimipäiväkalenterissa olisi jo ollut Alissa, Juulia, Mona ja Kaius. Muut eivät sinänsä yllätä. Kv.kamaa ja Ruotsin puolelta pöllittyjä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kuvassa ei ole haamu vaan Iisoppi hakemassa kurkkuja kasvimaalta aamuksi. Vähän olmin näköinen kaveri vaikka olen ihan verevä nainen. Jäin siis riistakameran kuviin... ;-)

Edit. Auton varmaan kaikki tuosta tunnistaa autoksi. Minä olen se möykky sen vieressä. Ei kovin hyvä kamera. Sain veljeltä vanhan lainaksi...
 

Liitteet

  • 2023-08-31_18_00_03~3.jpeg
    2023-08-31_18_00_03~3.jpeg
    40,2 KB · kertaa luettu: 133
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös