Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 342 306
  • 66 863

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tuli mentyä naimisiin lauantaina. Naimisiin menosta tulee näköjään krapula ja velkaa.
14 vuotta yhdessä on ihan hyvä koeaika. Minä rakastan tuota naista lopun elämääni
Jaahas... Onnea, vahvaa tahtoa ja kärsivällisyyttä teille!

Tähän vielä vanha (mutta aina niin hauska) juttu:
- Mikä ruokalaji vie naiselta seksihalut?
- Hääkakku
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Halut tuolta ei lopu, minulta loppuu kunto ennen sitä. Sen jutun oon kuullut että hääkakku on kallein ruokalaji. En epäile sitäkään.
En oikein edes tajunnut mutta olen jotenkin helvetin paljon onnellisempi, hänelle tuo päivä oli iso ja teki kyllä uskomattoman määrän hommia sen eteen
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt on tehty "kaikki värit" ja lopuksi pitää tehdä luonnonvalkoinen pohja. Ihan kiva tuosta tulee...
 

Liitteet

  • IMG_20230828_113202_HDR.jpg
    IMG_20230828_113202_HDR.jpg
    828,7 KB · kertaa luettu: 36

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tämä infernaalinen vesisade on alkanut työntyä läpi keittiön ison ikkunan tiivisteiden ja alkanut kostuttaa sen alla olevaa nurkkaa. Milloinkaan aiemmin en ole asiaa huomannut, joten kyseessä on uusi ongelma. Hitusen hirvittää, mitä tästäkin tulee.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Iltalehti uutisoi isosti: Helsingissä sataa maanantaina. Kuvituksena: Arkistokuva vuodelta 2021. Ja siinä näkyy märkää asfalttia. Suora lähetys on käynnissä. Puuttuu vain Antti Kuronen luotiliivissään antamassa lausuntoa. Ikkunasta katsoen uutinen on täysin oikea. Ulkona sataa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Juuri kun ajattelin ja toivoin, että pääsisin vihdoin jatkamaan kesken jääneitä lukio-opintojani, minulle iskettiin kierrepallo päin näköä: kannettava tietokone on pakollinen eikä minulla ole tällä hetkellä varaa edes käytettyyn sellaiseen. Vitutus on aikamoinen, sillä sossuiltakaan ei ole apua tulossa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Tuli mentyä naimisiin lauantaina. Naimisiin menosta tulee näköjään krapula ja velkaa.
14 vuotta yhdessä on ihan hyvä koeaika. Minä rakastan tuota naista lopun elämääni
Onnittelut!

Meillä oli aikoinaan yhtä pitkä koeaika. Oikeastaan 14,5 vuotta. Naimaliittoa 6 vuotta jo takana.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Juuri kun ajattelin ja toivoin, että pääsisin vihdoin jatkamaan kesken jääneitä lukio-opintojani, minulle iskettiin kierrepallo päin näköä: kannettava tietokone on pakollinen eikä minulla ole tällä hetkellä varaa edes käytettyyn sellaiseen. Vitutus on aikamoinen, sillä sossuiltakaan ei ole apua tulossa.

Oletko varma ettei mistään kierrätyskeskuksesta tms saa käytettyä halvalla?

Minä aikoinaan sain yhden kannettavan tietokoneen ostettua edulliseen hintaan eräästä työtoiminnasta jossa ATK-puoli kunnosti vanhoja koneita myyntiin. Maksoin koneesta muistaakseni vain 50 euroa.

Kyllä konetta jonkin aikaa käytti. Nyt se on tosin jo ollut pois käytöstä. Ehkä tuollaisesta voisi ensi hätään olla apua ongelmaan?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Oletko varma ettei mistään kierrätyskeskuksesta tms saa käytettyä halvalla?

Minä aikoinaan sain yhden kannettavan tietokoneen ostettua edulliseen hintaan eräästä työtoiminnasta jossa ATK-puoli kunnosti vanhoja koneita myyntiin. Maksoin koneesta muistaakseni vain 50 euroa.

Kyllä konetta jonkin aikaa käytti. Nyt se on tosin jo ollut pois käytöstä. Ehkä tuollaisesta voisi ensi hätään olla apua ongelmaan?
Kierrätyskeskuksessa huokein tällä hetkellä myynnissä oleva käytetty kannettava maksaa 190 euroa, joten se on auttamatta yli budjettini. Muutenkin noissa tunnetuissa paikoissa on varsin niukahko valikoima.

Rupesin tätä asiaa pohtimaan ja mieleeni tuli Uusix -verstas, josta on mahdollista saada käytetty kone sossun myöntämällä maksusitoumuksella. Pitää kysellä tuota asiaa huomenissa sossultani, koska käsittääkseni täytän kaikki edellytykset sitoumuksen saamiseen.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Juuri kun ajattelin ja toivoin, että pääsisin vihdoin jatkamaan kesken jääneitä lukio-opintojani, minulle iskettiin kierrepallo päin näköä: kannettava tietokone on pakollinen eikä minulla ole tällä hetkellä varaa edes käytettyyn sellaiseen. Vitutus on aikamoinen, sillä sossuiltakaan ei ole apua tulossa.
Nykyaika on hanurista. Vielä kun minä olin lukioteini, niin riitti että lukio-opintoja varten kävi hakemassa tarvittavat lukiokirjat Jamerasta. Nykysin oikeastaan ihan sama missä opiskelee niin läppäri on pakollinen.
 

Rupture

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, WPG
Juuri kun ajattelin ja toivoin, että pääsisin vihdoin jatkamaan kesken jääneitä lukio-opintojani, minulle iskettiin kierrepallo päin näköä: kannettava tietokone on pakollinen eikä minulla ole tällä hetkellä varaa edes käytettyyn sellaiseen. Vitutus on aikamoinen, sillä sossuiltakaan ei ole apua tulossa.
Nykyaika on hanurista. Vielä kun minä olin lukioteini, niin riitti että lukio-opintoja varten kävi hakemassa tarvittavat lukiokirjat Jamerasta. Nykysin oikeastaan ihan sama missä opiskelee niin läppäri on pakollinen.
Nykyään on sellainen järjestelmä, että lukio kustantaa kaikille opiskelijoille läppärin. 2 vuotta sitten tämä otettiin käyttöön. Itse aloitin lukion vuosi sitten ja sain koululta ilmaiseksi läppärin, kuulokkeet ja läppäriä varten laukun. Nyt itseasiassa abeilla, kakkosilla ja ykkösillä on kaikilla koulun kustantamat läppärit. Neljättä vuotta käyvillä on vielä omat läppärit koulupäivinä mukana.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Nykyaika on hanurista. Vielä kun minä olin lukioteini, niin riitti että lukio-opintoja varten kävi hakemassa tarvittavat lukiokirjat Jamerasta. Nykysin oikeastaan ihan sama missä opiskelee niin läppäri on pakollinen.
Vielä tuossa vuoden 2015 paikkeilla esimerkiksi Töölön aikuislukiossa oli ihan fyysiset kirjat, joista päntättiin aineita. Ilmeisesti tuo taisi olla niitä viimeisiä kertoja, kun niin tapahtui. Masentava meno tällainen, kun toimivasta konseptista luovutaan ja siirrytään kokonaan verkkoon.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Nykyään on sellainen järjestelmä, että lukio kustantaa kaikille opiskelijoille läppärin. 2 vuotta sitten tämä otettiin käyttöön. Itse aloitin lukion vuosi sitten ja sain koululta ilmaiseksi läppärin, kuulokkeet ja läppäriä varten laukun. Nyt itseasiassa abeilla, kakkosilla ja ykkösillä on kaikilla koulun kustantamat läppärit. Neljättä vuotta käyvillä on vielä omat läppärit koulupäivinä mukana.
Meille kustansi kans koulu amisopiskelijoille läppärit, kun aloitin merkonomin opinnot ja tämä oli jo syksyllä 2016. Ja saatiin ne läppärit virallisesti omaksi, kun tutkinto oli suoritettu.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Meille kustansi kans koulu amisopiskelijoille läppärit, kun aloitin merkonomin opinnot ja tämä oli jo syksyllä 2016.
Itse kun aloitin joskus vuosituhannen alussa (2005) amiksessa opiskelut ja vieläpä multimedia -linjalla, ei tullut kuuloonkaan, että koulu olisi tullut vastaan kustannuksissa, vaan jokaisen piti itse hommata välineensä ja laitteensa. Kameroita sai toki koulusta lainata, mutta tietokoneet oheislaitteineen piti itse maksaa ja noihin aikoihin se ei ollut halpaa lystiä. En valmistunut, joten tuokin koulutus jäi kesken.
 

Rupture

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, WPG
Meille kustansi kans koulu amisopiskelijoille läppärit, kun aloitin merkonomin opinnot ja tämä oli jo syksyllä 2016.
Juuri niin kuin sen pitäisi olla, jos läppäreillä hommia tehdään.

Itse kuitenkin olen sen kannalla että lukiossa tehtäisiin lähimmäksi suurin osa kirjoilla ja käsin kirjoittamalla. Ihan oikeasti. Käsialataitoni heikentyy kokoajan, koska en ole joutunut kirjoittamaan kuin ehkä kahden käden sormien verran koulutehtäviä käsin lukion aikana. Se huolestuttaa minua. Alakouluikäisenä minulla oli heikko käsiala ja opettajalta tuli noottia siitä että minun käsialasta ei saa selvää. Yläkouluun mentäessä kirjoitustaitoni parani sanavaraston ja käsialan merkeissä ja siitä tuli todella suuri mielihyvän tunne. Kunnes menin lukioon jossa kaikki tehdään koneella ja näppäimistöä hakkaamalla.

Sekin on ongelma, että se läppärin läsnäolo vaikeuttaa opettajan kuuntelemista huomattavasti. Luulisin itsekin, että meidän ikäisillä sivistyneillä lukiolaisnuorilla olisi käsitys siitä syy-seuraussuhteesta mikä tulee siitä kun selailee Redditiä koko tunnin ajan, mutta kun ei. Jos istun jonkun kurssin aikana takarivissä, niin se on oikeasti harmillista, kuinka moni tekee opetuksesta täysin poikkeavia asioita koneillaan. Sitten jaksetaan ihmetellä, että kurssit menee rimaa hipoen läpi. En voi toki osoittaa syyttävää sormea, koska itsekin tähän syyllistyn, mutta koen kuitenkin olevani tunnilla paljon aktiivisempi mitä moni luokkatovereistani.

Jotkut opettajat huomaavat hyvin kun opiskelija tekee jotain muuta kuin odotettua ja hyvä niin. Toki, ollaanhan sitä siinä iässä että pitäisi ottaa itseensä kiinni niskasta ja kantaa vastuullisuutta omista asioistaan, mutta pelkään että se ei kaikille minun sukupolvessa oleville ole ihan itsestään selvyys. Me kasvettiin älylaitteet kourassa. Ne ovat monelle elämän suola. Niitten läsnäolo opiskelutilassa on aidosti haitaksi, jos Suomi haluaa kasvattaa älykkäitä, yleissivistyneitä nuoria aikuisia lukion kautta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Lidlssä on joku suodatinkahvi 1,19/500g. Onks toi edes laillista?

Se on varmaan sitä kahvia mitä minä ainakin muutama vuosi sitten parin paketin verran join. Lidlistä saa sitä yhtä kahvia tosi edullisesti mutta ei se kovin hyvää ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös