Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 343 783
  • 66 863

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Meillä siivoukseen liittyvät kotityöt on pitkälti miun vastuulla. Mie imuroin, pyyhin pölyt, siivoan keittiötä,pesen lattiat, vessat, ajan nurmikon ja hoidan muutenkin puutarhan. Pyykin pesun rouva hoitaa hyvin pitkälti. Lumityöt ja eläinten jätösten siivoaminen ja tiskikoneen täyttö/tyhjennys menee melko tasan.

Näin marja aikaan mie kerään marjat ja rouva putsaa.

Mie suurimmakseen vastaan ruokaostoksista. Suurimmaksi osaksi tehdään ruuat vain itsellemme. Rouva vegaani ja itse sekasyöjä, joten yleensä tehdään eri ruuat itse. Välillä toki innostun syömään vegaanisesti, mutta melko lailla vain silloin, kun itse teen sen vegaanisen ruuan. Itse kalastamiani kaloja rouva kuitenkin syö ja aina tuolloin mie teen ruuan.

Kohta ollaan oltu naimisissa 23 vuotta, joten työnjako ja roolit talouden hoidossa on niin selvät, ettei näistä olla keskusteltu vuosikausiin. Eikä ole ollut tarvettakaan. Molemmat on tyytyväisiä nykykäytäntöön.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
En tiedä, miksi kesän ollessa kauneimmillaan kenenkään täytyy olla näin synkissä tunnelmissa, mutta kaipa minä vain sellainen olen.

Monta kuukautta olen ollut kevyin ja hyvillä mielin elämästä ylipäätään. En ole jaksanut stressata raha-asioista, opintojen etenemisestä tai muustakaan vastaavasta. Henkistä ns. etsintää ja pohdintaa on tullut tehtyä ja myös jotain olennaista oivallettua koska olen pystynyt suhtautumaan kaikkeen eri tavalla kuin ennen. En sanoisi sitä kuitenkaan miksikään uskoontuloksi koska mihinkään varsinaiseen jumaluuteen, kuolemanjälkeiseen tai vastaavaan en varsinaisesti usko. Vähän kuin buddhalaiset, stoalaiset tai itämaiset viisaat.

No, se niistä lätinöistä. Pari päivää sitten ahdistus on alkanut palaamaan isolla ryminällä. Tässä on parhaillaan monta asiaa jotka ovat jo kauan alitajuisesti stressanneet, ja tuntuu että ne kaikki kaatuvat nyt samanaikaisesti päälle. Rahatilanne on täysin katastrofaalinen, elän melko säästeliäästi mutta kun vakituisia tuloja ei ole niin ennen pitkää tilanne on se, että kukkarossa on jäljellä vain Masa. Ja se on nyt. Opintotuet ei pyöri Kelalla kesäkuukausien aikana, ja opintolainan korot ovat sitä luokkaa että lieneekö fiksua nostaa sitä lainkaan kun en edes omillani asu. Mihinkään hurvitteluun tai siihen pirun ajokorttiin tms. ei ole edes unissanikaan varaa. Reilut viisi tonnia olisi nostettavaa tämän kuun loppuun mennessä. Sekin asia stressaa yhtäkkiä niin pirusti.

Kaiken kukkuraksi eräs pitkä reissuprojekti jota jo kaksi vuotta on odotettu, uhkaa nyt kuivua kokonaan kasaan taloudellisista ja logistisista syistä. Eniten ja oikeastaan ainoa koko kesältä oikeasti odottamani asia. Mitään korvaavaa plääniä ei tälle skenaariolle ole, vaan sitten pelkkä mustapekka on jäljellä. Ja siinä se kesä sitten onkin. Ja syys- tai talvi-ihminen en ole lainkaan. jotenkin sinnittelin viime talven läpi varmaankin pääosin tuon tietynlaisen "heräämisen" avittamana.

Muu perhe lähti moneksi päiväksi mökille, mutta fiilikset ovat sellaiset että en halunnut mukaan lähteä tunnelmaa pilaamaan. Eikä tällä hetkellä edes huvita siellä olo vaan täällä vetistelen kirjaimellisesti koneen äärellä. Mieluummin haluan olla vain täysin rauhassa, sitäkään aikaa ei lähes koskaan ole että saisi olla täysin yksin, hälinästä vapaa. Sanomista varmaan tulee tästäkin, mutta ihan sama. Itseni takia oli pakko tämä nyt tehdä, pakko saada omaa aikaa jos sitä joskus aikoisi itsenäistyäkin niinkuin normaalit minun ikäiset. Olo tuntuu niin saamattomalta. Pitäisi edes punttisalilla saada käytyä säännöllisesti, olen siellä nyt keväällä käynyt ja tuloksiakin tullut mutta vieläkään en ole niissä tavoitteissa jotka itselleni jo kauan sitten asetin koska aina tullut pakon edessä pidempiä pausseja.

Voi olla että kuulostaa sekavalta, mutta pakko oli saada ajatuksia purettua sanoiksi. Eikös se ole ketjun tarkoituskin? Sori pitkästä sepustukselta. Tyhmäähän tämä on kun aurinkokin on onnensa kukkuloilla kuumuudesta päätellen.

@Creed Bratton kirjoitan nyt tähän samaan viestiin, ajallaan siis en tule valmistumaan. Se on ollut selvää jo kaksi vuotta. Opinnot etenevät kyllä nyt, mutta määräajassa valmistuminen on jo no can do.
 
Viimeksi muokattu:

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Steril en ehkä ihan hiffaa mikä siinä opintolainassa ahdistaa? Mä aikanaan nostin kaiken minkä sai, muistaakseni kela hyvittää siitä osan valmistumisen jälkeen jos vaan suurin piirtein ajallaan valmistut.

Ja opintolainan lyhennys on aika kärpäsen paska meressä sitten työuralla, toki riippuen ammatista. Jos johonkin kirjastonhoitajan ammattiin tähtää niin silloin saattaa se lyhennyskin tuntua suurelta.

Lähinnä siltä kannalta jos rahatilanne ahdistaa ja lainalla se voisi helpottua niin anna mennä. Parempi opintolaina kuin joku pikavippi tms.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
@Steril en ehkä ihan hiffaa mikä siinä opintolainassa ahdistaa? Mä aikanaan nostin kaiken minkä sai, muistaakseni kela hyvittää siitä osan valmistumisen jälkeen jos vaan suurin piirtein ajallaan valmistut.

Ja opintolainan lyhennys on aika kärpäsen paska meressä sitten työuralla, toki riippuen ammatista. Jos johonkin kirjastonhoitajan ammattiin tähtää niin silloin saattaa se lyhennyskin tuntua suurelta.

Lähinnä siltä kannalta jos rahatilanne ahdistaa ja lainalla se voisi helpottua niin anna mennä. Parempi opintolaina kuin joku pikavippi tms.
Nykyään opintolaina on vitun kallista. Maksan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen ilmeisesti saamassa museokortin tässä lähiaikoina, joten vihdoin pääsen palauttamaan mieleeni museoharrastukseni. Kaltaiselleni historiafriikille museot ovat niin sanotusti must, mutta taloudellisista syistä johtuen nuo vierailut ovat jääneet todella vähiin viimeisen vuosikymmenen aikana. Toukokuussa tuli käytyä Espoon automuseossa ja se olikin ensimmäinen vierailuni missään museossa 2020-luvulla.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen ilmeisesti saamassa museokortin tässä lähiaikoina, joten vihdoin pääsen palauttamaan mieleeni museoharrastukseni. Kaltaiselleni historiafriikille museot ovat niin sanotusti must, mutta taloudellisista syistä johtuen nuo vierailut ovat jääneet todella vähiin viimeisen vuosikymmenen aikana. Toukokuussa tuli käytyä Espoon automuseossa ja se olikin ensimmäinen vierailuni missään museossa 2020-luvulla.

En tiedä missä päin asut, mutta ahtaassa taloudellisessa tilanteessa olevilla (esim. työttömillä) on ainakin osassa Suomea mahdollista saada Kaikukortti. Olen noita itsekin jaellut useita töiden puolesta ja on mukavaa kun ihmiset pääsevät nauttimaan kulttuurista. Myös Joihinkin Ilveksen ja Tapparan lätkämatseihin pääsi viime kaudella noilla korteilla.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
En tiedä missä päin asut, mutta ahtaassa taloudellisessa tilanteessa olevilla (esim. työttömillä) on ainakin osassa Suomea mahdollista saada Kaikukortti. Olen noita itsekin jaellut useita töiden puolesta ja on mukavaa kun ihmiset pääsevät nauttimaan kulttuurista. Myös Joihinkin Ilveksen ja Tapparan lätkämatseihin pääsi viime kaudella noilla korteilla.
Jaa. Että tuollainenkin kortti on keksitty. Hemmetin hyvä idea muuten, sillä kulttuuri todellakin kuuluu kaikille.
Asustelen Helsingissä, joten viisi kohdetta on mahdollista käydä tuon kortin haltijana katsomassa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Siivoussaaga jatkui. Tänään siivottiin yläkerrassa. Siinä ei kyllä paljon aikaa mennyt kun siivottiin vain meidän yhteinen makuuhuone, käytävä, vessa ja raput. Nyt voi sitten keskittyä vaikka nuorten EM-kisoja.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Hetken jo luulin että @Czescku puolisoineen on Fennian terassilla. Oli melkein kaksonen, mut tällä oli Jokereiden kangaskassi. Sellaiseen ei SaiPan mies sorru.
E femman
 
Viimeksi muokattu:

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Hetken jo luulin että @Czescku puolisoineen on Fennian terassilla. Oli melkein kaksonen, mut tällä oli Jokereiden kangaskassi. Sellaiseen ei SaiPan mies sorru.
Olin Villi Väinön terassilla kaverin kanssa. Rouva soitti niin monta kertaa että siirrymme kaverin kanssa takaisin Vaskipellolle vaikka rouva minut itse ajoi pois kotoa kaveria moikkaamaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Olin Villi Väinön terassilla kaverin kanssa. Rouva soitti niin monta kertaa että siirrymme kaverin kanssa takaisin Vaskipellolle vaikka rouva minut itse ajoi pois kotoa kaveria moikkaamaan.
Onko @Czescku tossun alla?
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sadoittain ihmisiä alasti Kuopion keskustassa. @Roger Moore, olitko paikalla? Jos ja kun olit niin katsomassa vai osallistumassa?
Valitettavasti olen erikoistehtävissä Jyväskylässä, joten en pääse toteuttamaan exhibitionismiani.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Vittu näitä iltapaskojen otsikoita; Robert De Niron tyttärenpoika oli vetäny vissiin överit. Sointu Borg tuhlannut jättisumman johonki paskaan. Janni hussin kanssa? OIkein alko vituttamaan.

Oisko mitään siirtouutisia?
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kun näitä touhuja on alkanut ilmetä omassa lähipiirissä, niin kahta asiaa en ymmärrä: ihmisten halua mennä naimisiin tai hankkia lapsia.

En ole koskaan käsittänyt tarvetta mennä avioon tämän päivän yhteiskunnassa ja just näin päivällä kadulla kiukuttelevan skidin aiheuttaman episodin. Kiitos, ei kiitos.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Nyt kun näitä touhuja on alkanut ilmetä omassa lähipiirissä, niin kahta asiaa en ymmärrä: ihmisten halua mennä naimisiin tai hankkia lapsia.

En ole koskaan käsittänyt tarvetta mennä avioon tämän päivän yhteiskunnassa ja just näin päivällä kadulla kiukuttelevan skidin aiheuttaman episodin. Kiitos, ei kiitos.
Elämä aviomiehenä, isänä ja isoisänä on ollut ja on edelleen erittäin antoisaa. Vastoinkäymisiä on varmaan jokaisella ollut, mutta kun ynnätään plussat ja miinukset, niin jäädään plussalle tooooodella paljon.

Oli niitäkin aikoja, kun vaikka jotain lomamatkaa suunnitellessa tuli jälkikasvulta kommettia, että "en mä nyt tollasten homekorvien kanssa lähe mihinkään". Nykyään taas lähtevät ihan mielellään, jos vain aikataulut sen mahdollistavat ja ovat valmiita jopa kustantamaan oman osuutensa eli ei se enää olekaan vastenmielistä, vaikka ei tässä vaimon kanssa ainakaan nuorruttu olla. Nykyään etenkin lapsenlapset tuovat niin paljon iloa elämään, ettei sitä riitä mitkään sanat kuvailemaan.

Jokainen tietysti valitsee tiensä ja sitä pitää kunnioittaa, ja itse en ainakaan kadu (ai, en vai?) päivääkään.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Nyt kun näitä touhuja on alkanut ilmetä omassa lähipiirissä, niin kahta asiaa en ymmärrä: ihmisten halua mennä naimisiin tai hankkia lapsia.
Suhtaudun molempiin kuten intin käymiseen potenssiin x. Eihän sitä pakko ole tehdä, mutta aika kivoja kokemuksia siitä irtoaa.
 
Mikähän homma tuolla jenkeissä on tuo ettei puhalluteta jengiä vaan tehdään noita testejä tien päällä. Mielenkiintoista seurattavaa nää Youtuben poliisikanavat kun akka on ajanut auton katolleen ja aivan totaalisen päissään ja laitetaan kävelemään suoraa viivaa ja pyydetään seuraamaan taskulampun valoa
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäköhän on palstan politiikkaketjuissa meno syksyllä ja talvella, kun kelien takia kaikkia vituttaa jo muutenkin? No, ehkä vääntöjen aiheet sentään ovat vaihtuneet 15v kirjoituksista ja solmioista ihan oikeasti maamme tulevaisuutta määrittäviin poliittisiin päätöksiin.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mikäköhän on palstan politiikkaketjuissa meno syksyllä ja talvella, kun kelien takia kaikkia vituttaa jo muutenkin? No, ehkä vääntöjen aiheet sentään ovat vaihtuneet 15v kirjoituksista ja solmioista ihan oikeasti maamme tulevaisuutta määrittäviin poliittisiin päätöksiin.
En nyt ainakaan pidättelisi hengitystä tuollaista odotellessa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös