Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 330 157
  • 66 848

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tänään kahdestaan puolison kanssa mökillä. Huominen vielä työpäivä, mutta sitten pari viikkoa lomaa. Äiti tulee tänne huomenna ja sisko perheineen perjantaina.
 

Glove

Jäsen
Tänään kahdestaan puolison kanssa mökillä. Huominen vielä työpäivä, mutta sitten pari viikkoa lomaa. Äiti tulee tänne huomenna ja sisko perheineen perjantaina.
Eli czesckulaisten kokoontumisajo. Samanlaisia oli meilläkin sillon joskus kun mummo oli hengissä. Sinne metiin ja sinne tuli sitten äidin siskoja ja veljiä perheineen. Kivaahan meilläkin oli serkkujen kesken.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Eipä tule tänäkään vuonna juhlistettua juhannusta sen enempää. Perjantai toki viikon ainoa vapaa ja meinasin ämpäreissä kasvattamiani perunoita keitellä. Possun potkia meinasin kaveriksi tehdä. Jos vaikka dr. Pepper pullon kävisi ostamassa juhlan kunniaksi. Lauantaina ja sunnuntaina 10 tuntiset työpäivät odottavat.
Täällä odotusarvo Juhannuksesta on hieman normaalia korkeammalla, kun vaimon tytär perheineen tulee lauantaina yökylään ja käymme Steve'n'Seagulls:n keikalla Konnuksen Kanavatuvalla.
Ruoka- ja juomapuolella ollaan varauduttu kohtuudella ja Juhannusaattona mennään kahdestaan päivällä ihan vain uudet perunat/silli-linjalla, illalla grillataan makkaraa, maissia ja täytettyjä sieniä ja lisukkeena perunasalaattia, lauantaina sitten pääruokana naudan välikyljystä, hyrskypottuja ja salaattia, yms...
Juomana vettä, mehua, puna- ja valkoviiniä, alkottomia oluita ja talon lonkeroa jäillä...
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Eli czesckulaisten kokoontumisajo. Samanlaisia oli meilläkin sillon joskus kun mummo oli hengissä. Sinne metiin ja sinne tuli sitten äidin siskoja ja veljiä perheineen. Kivaahan meilläkin oli serkkujen kesken.
Jotenkin hämmentävää lukea tällaisia viestejä, sillä omat kokemukseni sukuvierailuista ovat ihan päinvastaisia tunnetiloja herättäviä muistoja. Äitini sisarukset eivät ole koskaan tulleet toimeen äitini kanssa ja tunne on molemminpuoleinen. Faijani ainoa veli puolestaan ei voinut sietää veljeään ja osoitti sen kaikin tavoin, joten ne harvat kerrat, jolloin nämä veljekset kohtasivat toisensa, olivat täynnä silmitöntä vihaa ja raivoa. Oli suoranainen ihme, etteivät he käyneet käsiksi toisiinsa, sillä kumpikin vihasi ja vihaa edelleen toistaan.

Muiden sukulaisten kanssa on tullut näiden molempien tapausten takia muodostuttua todella jäiset ja etäiset välit, mikä näkyy muun muassa siinä, että olen viimeksi ollut faijani puoleisen suvun kanssa tekemisissä vuonna 1994. Äitini puoleinen suku taas vaikuttaa sen vittumaiselta porukalta, etten edes halua haaveilla jään murtamisesta heidän kanssaan.

Ainoa hyvä puoli tällaisessa hulluudessa on se, että tiedänpähän ainakin, miten en tule toimimaan oman tulevan jälkipolveni kanssa. Riitely ja pitkävihaisuus on niin perseestä, että se vie mehut eikä siitä ole kenellekään mitään iloa. Me olemme täällä vain hetken aikaa ja vaikka kaikkien kanssa ei tarvitsekaan tulla aina ja ikuisesti toimeen, tulisi ainakin omien sukulaisten kanssa yrittää tehdä niin.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on kova juhannus edessä, nimittäin meillä on kylässä tyttöystävän ruotsalainen ystävätär. Viime yön unet nukuin välillä 15-18. Siis tänään päivällä. Ymmärtänette mitä tarkoitan.

Selviän tästä koettelemuksesta sillä, millä olen aina selvinnyt kaikesta muustakin: kovalla ja nöyrällä työnteolla.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Mulla on kova juhannus edessä, nimittäin meillä on kylässä tyttöystävän ruotsalainen ystävätär. Viime yön unet nukuin välillä 15-18. Siis tänään päivällä. Ymmärtänette mitä tarkoitan.

Selviän tästä koettelemuksesta sillä, millä olen aina selvinnyt kaikesta muustakin: kovalla ja nöyrällä työnteolla.
Ikävä homma, mutta jonkun se on tehtävä. Voimia. Eläkkeellä ehtii sitten levätä.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Kävin Tohtorilla tänään ja kun en ollut tavannut sitä aiemmin niin nimestä päätellen luulin Lekuria entiseksi Tapparaukoks. Ei kuitenkaan ollu niin lätkästä puhumiset jäi, höh. Ihmisillä pitäs olla nimi jota ei oo kellään toisella.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Viime yönä oli tullut videotervehdys eräältä palstalaiselta Fuengirolasta. Videolla paikallisessa suomimetallibaarissa kuunneltiin Teuvo Lomanin Helsinki City boyta. Kuulemma vain sen takia, että saatiin miulle kunnon videoterveiset. Arvostan!

Viimeeksi kun vierailin kyseisessä juottolassa, niin yht äkkiä pyytämättä alkoi soimaan kesken metallimusiikin edellä mainittu kappale... Sama nimimerkki oli toki tuolloinkin taustapiruna. Kaikenlaista sitä..
 

Glove

Jäsen
Viime yönä oli tullut videotervehdys eräältä palstalaiselta Fuengirolasta. Videolla paikallisessa suomimetallibaarissa kuunneltiin Teuvo Lomanin Helsinki City boyta. Kuulemma vain sen takia, että saatiin miulle kunnon videoterveiset. Arvostan!

Viimeeksi kun vierailin kyseisessä juottolassa, niin yht äkkiä pyytämättä alkoi soimaan kesken metallimusiikin edellä mainittu kappale... Sama nimimerkki oli toki tuolloinkin taustapiruna. Kaikenlaista sitä..
Saatan jopa arvata kenestä on kysymys.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jäin sitten Stadiin vetämään keppanaa. Aiemmin kertomaani sellainen lisäys, että Iskä on päässyt sairaalasta ja suurta hätää ei kaiketi ole juuri nyt, jos tuo jotakuta kiinnosti. Jotenkin vain nuo vanhempien selitykset terveydestään tuntuvat hähmäisiltä, kun onhan niillä ikääkin. Tulee aina sellainen tunne, että minun pitäisi olla mukana kuulemassa ja huolehtimassa. He ovat huolehtineet minusta pitkään, nyt on minun vuoroni. Onneksi on veljet siellä.

Aina tulee mieleen pappa, joka ei oikeasti kai tajunnut, mikä hänellä on. Joutui pitkälle edenneen syövän takia sairaalaan ja meillekin siellä käydessä sanoi, että onneksi se on kasvain, eikä syöpä. Puhui myös ihan kuolemansairaana vielä Englannin liigasta ja vakioveikkauksesta. Ja ihan täysjärkisenä pidin pappaa vielä pitkälle tuonkin ikäisenä.

Mutta näillä mennään. Sen vaadin, että nyt lähes joka päivä soitellaan, ja heti soittavat, jos on jotain. Ehkä tässä pystyy nyt hieman löysäämään ja menemään huomenna Lonnaan. Mutta kyllä on sydän kurkussa noista vanhemmista välillä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllä tuo juhannusruuhka jäi minun silmissä aika tuhnuksi. Ehkä olin liikkeellä väärään aikaan. Kuuden jälkeen nelostiellä välillä Lahti-Heinola ei ollut mitään ihmeellistä ruuhkaa. Kaksi kaistaa näytti vetävän sulavasti ja välillä oli paljon tilaa. Vaikutti jopa että eilen viiden maissa oli yhtä paljon liikennettä. Olin myös silloin liikenteessä nelostiellä Lahden ja Heinolan välissä. Mutta nämä on näitä... Kun pienen hetken ajaa ns. ruuhkaa vastaan niin ei ehkä saa koko kuvaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Täällä meni äitini ja miniäkokelaan ensitapaaminen onneksi hyvin. Loistavasti tulevat juttuun kuten oletinkin.
Kyllä minunkin pitää nyt hänet hyväksyä, kun näen. Mutta kannattaako SaiPaa?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei ole tainnut nähdä lätkämatsia eläissään eli ei. Mikä sinänsä hyvä kun ei kannata vihollistakaan.
Eli heti syvään päätyyn ja derbyyn. Menee kyllä myöhempään syksyyn, koska liigan avauskierroksella on Bernard Butler Stadissa. Eli järjestähän nyt kunnon Myrtsi-kierros meille.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viet sen vaan matsiin niin sehän ihastuu keltapaitoihin ikihyväksi.
Kun syksyllä tulee ekassa matsissa mustaoranssit vastaan, niin taisto on menetetty.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Viime yönä oli tullut videotervehdys eräältä palstalaiselta Fuengirolasta. Videolla paikallisessa suomimetallibaarissa kuunneltiin Teuvo Lomanin Helsinki City boyta. Kuulemma vain sen takia, että saatiin miulle kunnon videoterveiset. Arvostan!

Viimeeksi kun vierailin kyseisessä juottolassa, niin yht äkkiä pyytämättä alkoi soimaan kesken metallimusiikin edellä mainittu kappale... Sama nimimerkki oli toki tuolloinkin taustapiruna. Kaikenlaista sitä..
Oletko varma ettei pitänyt kirjoittaa "Junttimaisinta mitä tiedät" -ketjuun?
 
Mikä biisi joka soi joskus arviolta 10 vuotta sitten radiossa... Jossain kohtaa biisiä sanat meni kutakuinkin "too young to run, too old to jump" tai jotain sinnepäin, ei löytynyt edes googlella. Oli ihan radiohitti.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Viet sen vaan matsiin niin sehän ihastuu keltapaitoihin ikihyväksi.
Ehdotin muuten tuoten kun liigan otteluohjelma julkaistiin että lokakuussa (muistaakseni) nordikselle SaiPan matsiin. "EI EI EI - mua et semmoseen saa kirveelläkään". Tietääpähän että kun suhde on kestänyt 10v niin Czescku viihtyy paljon erilaisissa urheilutapahtumissa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tapani mukaan toivotan teille kaikille (kuvan kera) hyviä juhannuksia. Välttäkää avotulen tekoa, käyttäkää aurinkorasvaa (tarvittaessa) ja muistakaa juoda (muutakin kuin alkoholia). Mutta pitäkää kuitenkin hauskaa omien rajojen puitteissa. ;-)
 

Liitteet

  • IMG_20230621_131242_HDR~2.jpg
    IMG_20230621_131242_HDR~2.jpg
    846,7 KB · kertaa luettu: 30
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
No tämä juhannushan meni sitten vähän pieleen ja täysin omasta syystä. Oli suunnitelmia ja kutsujakin tulla ja mennä vähän sinne sun tänne, mutta kun on ollut koko viikon, tai noh kauemminkin suht veto pois, niin olen sanonut, että en taida nyt jaksaa tulla, katsotaan, ehkä lauantaina jne.. Nyt on sitten ihmiset jo vetäytyneet omiin juttuihinsa ja itse mietin täällä kotona, että mitähän vattua sitä tänään tekisi, vai tekisikö mitään. Korjaamolla olisi tietenkin Tuomari Nurmio klo 20 isolla kokoonpanolla, että ehkä sinne, tai sitten hankin hyvällä (?) omallatunnolla lipun ensin torstain Ismon keikalle Tavastialle ja koitan ottaa tän viikonlopun ihan levon kannalta.

Ohikiitävänä ajatuksena oli keväällä minulle rakkaan rytmiryhmän kanssa, että oltaisiin joku saunamökki vuokrattu jussiksi, mutta se jäi. Että kun samassa päässä tahtoo ja ei tahdo, jaksaisi ja ei sitten kuitenkaan jaksaisi, kropassa tuntuu oudolta ja sitten taas ei tunnu, niin tässä on tulos. Ehkä Niuvanniemessäkin on potilailla selkeämpi ajatuksenkulku. Kaikesta huolimatta, tai ehkä juuri siksi, hauskaa juhannusta. Päivä lyhenee ja kohta kynnämme adventtisohjoa mielessämme kesä 2024 kaikkine suunnitelmineen, uusine mahdollisuuksineen.

Kaveri liittyi seuraan, niin tästähän tuli ihan ok ilta.
 
Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Vaikka yleensä minua on aina vituttanut juhannus, koska erään laulun sanoin "siellä kaikilla oli niin mukavaa", niin tällä kertaa maksimaalinen vitutus on vaimentunut lievään vitutukseen. Tärkein syy on matti, joka on asettunut loikomaan kukkarooni, toinen tämä helle, joka pakottaa minut hakemaan viileyttä sisätiloista ja kolmas syy on puolestaan se, että uskon vakaasti tämän olevan viimeinen vittumainen juhannus, jonka tulen elämäni aikana kokemaan.

Ensi vuonna tähän aikaan tulen olemaan ihan eri tilanteessa sekä taloudellisesti, sosiaalisesti että ennen kaikkea työtilanteeltani ja tämä luottoni parempiin aikoihin on todella suuri, vaikka talouden mittarit näyttävätkin päinvastaista. Hyvää juhannusta kaikille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös