Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 604 210
  • 68 364

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joonas Hytönen Show tuli joskus kauan sitten telkkarista, siitä minulla on jäänyt mieleen vain se että Lenni-Kalle Taipale ja Marzi Nyman sekä muut taustabändimuusikot soittivat aina ohjelman lopuksi tymäkän coverin jostain biisistä, sekä yksi Joonas Hytösen kertoma katsojapalaute, joka kuului näin:

Jos Matti-Esko Hytönen ja Matti Esko menisivät naimisiin, ja ottaisivat yhdistelmäsukunimet, heistä tulisi Matti-Esko Hytönen-Esko ja Matti Esko-Hytönen.

Jos Kaisa Kari ja Kai-Sakari Manninen tekisivät samoin, heistä tulisi Kaisa Kari-Manninen ja Kai-Sakari Manninen-Kari.

Sitten jos he kaikki eroaisivat, mutta pitäisivät silti uudet sukunimensä, ja menisivät toistensa kanssa ristiin uusiin naimisiin, ja ottaisivat taas yhdistelmäsukunimet, heistä tulisi:

Kaisa Kari-Manninen-Esko-Hytönen ja Matti Esko-Hytönen-Kari-Manninen, sekä Kai-Sakari Manninen-Kari-Hytönen-Esko ja Matti-Esko Hytönen-Esko-Manninen-Kari.

Glove

Jäsen
Joonas Hytönen Show tuli joskus kauan sitten telkkarista, siitä minulla on jäänyt mieleen vain se että Lenni-Kalle Taipale ja Marzi Nyman sekä muut taustabändimuusikot soittivat aina ohjelman lopuksi tymäkän coverin jostain biisistä, sekä yksi Joonas Hytösen kertoma katsojapalaute, joka kuului näin:

Jos Matti-Esko Hytönen ja Matti Esko menisivät naimisiin, ja ottaisivat yhdistelmäsukunimet, heistä tulisi Matti-Esko Hytönen-Esko ja Matti Esko-Hytönen.

Jos Kaisa Kari ja Kai-Sakari Manninen tekisivät samoin, heistä tulisi Kaisa Kari-Manninen ja Kai-Sakari Manninen-Kari.

Sitten jos he kaikki eroaisivat, mutta pitäisivät silti uudet sukunimensä, ja menisivät toistensa kanssa ristiin uusiin naimisiin, ja ottaisivat taas yhdistelmäsukunimet, heistä tulisi:

Kaisa Kari-Manninen-Esko-Hytönen ja Matti Esko-Hytönen-Kari-Manninen, sekä Kai-Sakari Manninen-Kari-Hytönen-Esko ja Matti-Esko Hytönen-Esko-Manninen-Kari.
Matti-Esko Hytönen esiinty Viking Linen laivalla nimellä Hytti-Esko Matonen.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Niinhän siinä sitten kävi, että minulta evättiin jälleen oikeus työmarkkinatukeen, koska minut tulkitaan edelleen täysipäiväiseksi yrittäjäksi jonkun teknisen syyn takia. Käsittelyssä meni reilusti yli kuukausi, joten ei kun vaan uutta hakemusta vireille, sillä ei tämä erikoinen tilanne voi ikuisesti jatkua. Onneksi ei ole omaa perhettä, niin se vähäinen taloudellinen turva, jota toimeentulotuki minulle suo, ei mene kuin minulle.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Niinhän siinä sitten kävi, että minulta evättiin jälleen oikeus työmarkkinatukeen, koska minut tulkitaan edelleen täysipäiväiseksi yrittäjäksi jonkun teknisen syyn takia. Käsittelyssä meni reilusti yli kuukausi, joten ei kun vaan uutta hakemusta vireille, sillä ei tämä erikoinen tilanne voi ikuisesti jatkua. Onneksi ei ole omaa perhettä, niin se vähäinen taloudellinen turva, jota toimeentulotuki minulle suo, ei mene kuin minulle.
Tuo on kyllä ihan perseestä. Kuullut ennenkin moista samanlaista juttua.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Siis eikö sinulla ole joku liiketoimintakielto päällä? Eli et edes voi olla yrittäjänä?

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tokihan on ihan täysin vitun väärin.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Siis eikö sinulla ole joku liiketoimintakielto päällä? Eli et edes voi olla yrittäjänä?
En ole yrittäjä enkä voi siis sellaisena toimia, mutta silti työkkäri on löytänyt jonkun teknisen yksityiskohdan, jonka johdosta minut tulkitaan yrittäjäksi. Olen selittänyt heille asiasta jo pariinkin otteeseen, joten kolmas kerta toden sanoo, toivon mukaan. Onneksi sentään en joudu kadulle, sillä vuokrat olen maksanut ajoissa ja onneksi olen sellaisessa tilanteessa, että ainakin toimeentulotukea myönnetään, mutta työkkärin mokahan tämä selkeästi on.

npc

Jäsen
Joonas Hytönen Show tuli joskus kauan sitten telkkarista
Se oli hauska, vaikkei talkshow't ole suomalaiseen mieleen hyviä kun liikaa aplodeja ja mainoksia ja taustakaupunkikangasta ikkunoissa. Annettakoon kumminkin Joonakslle kunnia, että veti sen hyvin ja tiimeineen olivat jopa ilkeitä verrattuna nykypäivän lässynlää-mikäs-levy-se-sulta-nyt-tullut -linjaan.

Ulkomuistista:

Tony Halme: Mulla on perseessä tatuointi että "exit only" kun en halua mitään ehdotteluja tai sellasia enää...
Joonas: Hehe! Mikä on ollut tämä tilanne, että on pitänyt ihan kyltti kirjoittaa..?
TH: No kato kun siellä painiliitossa ne suihkussa (jotain epäselvää möminää)...

Laura Pausini: Olen kaunis ja olen laulaja, tulen Italiasta, osta levyni!
Joonas: Miten kun teillä italialaisilla alkaa kolmenkympin jälkeen ne viikset kasvaa että...
Laura: MAMMAMIA111!!!! Merda!
Joonas: Hehheh!

Jimi Pääkallo: Kato tiiätsä Joonas meil o täs tosi kova cd vitu kovaa matskuu me tuotii tää cd sulle lahjaks nimmareilla ja saat tän hikisen paidankin ja nää elefantin esinahasta duunatut aamutossut koska me ollaan niin vitun rok!!!!!
Joonas: Hehheh, jäädään vielä odottelee teidän kivestenlaskua. Ja sitten mainoksiaiin.
- - -

Eihän tuossa ohjelmassa mitään järkeä ollut, mutta kaipaamaan olen jäänyt vittuilevaa otetta. Noh, aika aikaa. Marzi oli ja on kova.

Viimeksi muokattu:

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Telialta tuli sähköpostia: "Lue vinkit etätöihin mökillä". Joo joo, teidän typerä liittymänne ei edes toimi mökillä enää (aikoinaan toimi tosi hyvin). Eli paras vinkki on hankkia Elisan liittymä (DNA ei myöskään toimi koska samassa tolpassa kuin Telia).

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Monta kertaa päivässä keskimäärin teillä käy poliisit? Täällä vaan kerran päivässä. Tai ainakin eilen ja tänään. Auto tossa pihalla vielä möllöttää.

npc

Jäsen
Monta kertaa päivässä keskimäärin teillä käy poliisit? Täällä vaan kerran päivässä. Tai ainakin eilen ja tänään. Auto tossa pihalla vielä möllöttää.
Kerran on käynyt. Se oli yö. Asuin pienessä mökissä. Heräsin kun joku hakkasi ovea ja verhojen takana vilkkui sininen valo.

- Poliisista hyvää yötä.
- Aha, okei, mikä homma?
- Näyttäisitkö henkilöllisyyspaperit.
- Pikku hetki... Tuossa. Ei kai tää ole siitä tv-lupajutusta?
- Okei, kaikki kunnossa, anteeksi häiriö, hyvää yötä.
- Mitä mitä, mikä juttu nyt tässä?
- Ei mitään, sairaalasta on vain karannut yksi potilas ja saimme vinkin että olisi täällä.
- Kiitti nyt kun kerroitte... Onko se siis tänne tulossa tänä yönä?
- Tuskin. Hyvää yötä.
- Terve!

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Telialta tuli sähköpostia: "Lue vinkit etätöihin mökillä". Joo joo, teidän typerä liittymänne ei edes toimi mökillä enää (aikoinaan toimi tosi hyvin). Eli paras vinkki on hankkia Elisan liittymä (DNA ei myöskään toimi koska samassa tolpassa kuin Telia).
...och samma här med Telia och DNA!
Eli - ainoa operaattori, jonka yhteydet toimivat täällä meidän korvessa, on Elisa - valitettavasti, sillä mitään kilpailutusta ei voi edes harkita. Aika ohuen... eeeehh... "virtuaalilangan" varassa on toki tuokin yhteys, kun lähimmälle (Elisa) mastolle on yli neljä kilometria ja siellä yksi ainoa 4G-solu on suunnattu tännepäin. Ristipolarisaatio-suunta-antenniparilla eli haravasysteemillä mennään ja on toiminut kohtuullisesti...

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Tulipa tehtyä viime viikolla tunteja sisään ja pidän jo huomisesta alkaen juhannusvapaata. Ei tässä toki vielä huomiseksi mihinkään sen kummemmin lähdetä, KuPS:n Suomen cupin peli on siinä alkuillasta niin sitä käy väijymässä. Perjantaina sitten juhannuksen viettoon maaseudulle.

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Eipä tule tänäkään vuonna juhlistettua juhannusta sen enempää. Perjantai toki viikon ainoa vapaa ja meinasin ämpäreissä kasvattamiani perunoita keitellä. Possun potkia meinasin kaveriksi tehdä. Jos vaikka dr. Pepper pullon kävisi ostamassa juhlan kunniaksi. Lauantaina ja sunnuntaina 10 tuntiset työpäivät odottavat.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tänään kahdestaan puolison kanssa mökillä. Huominen vielä työpäivä, mutta sitten pari viikkoa lomaa. Äiti tulee tänne huomenna ja sisko perheineen perjantaina.

Glove

Jäsen
Tänään kahdestaan puolison kanssa mökillä. Huominen vielä työpäivä, mutta sitten pari viikkoa lomaa. Äiti tulee tänne huomenna ja sisko perheineen perjantaina.
Eli czesckulaisten kokoontumisajo. Samanlaisia oli meilläkin sillon joskus kun mummo oli hengissä. Sinne metiin ja sinne tuli sitten äidin siskoja ja veljiä perheineen. Kivaahan meilläkin oli serkkujen kesken.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Eipä tule tänäkään vuonna juhlistettua juhannusta sen enempää. Perjantai toki viikon ainoa vapaa ja meinasin ämpäreissä kasvattamiani perunoita keitellä. Possun potkia meinasin kaveriksi tehdä. Jos vaikka dr. Pepper pullon kävisi ostamassa juhlan kunniaksi. Lauantaina ja sunnuntaina 10 tuntiset työpäivät odottavat.
Täällä odotusarvo Juhannuksesta on hieman normaalia korkeammalla, kun vaimon tytär perheineen tulee lauantaina yökylään ja käymme Steve'n'Seagulls:n keikalla Konnuksen Kanavatuvalla.
Ruoka- ja juomapuolella ollaan varauduttu kohtuudella ja Juhannusaattona mennään kahdestaan päivällä ihan vain uudet perunat/silli-linjalla, illalla grillataan makkaraa, maissia ja täytettyjä sieniä ja lisukkeena perunasalaattia, lauantaina sitten pääruokana naudan välikyljystä, hyrskypottuja ja salaattia, yms...
Juomana vettä, mehua, puna- ja valkoviiniä, alkottomia oluita ja talon lonkeroa jäillä...

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eli czesckulaisten kokoontumisajo. Samanlaisia oli meilläkin sillon joskus kun mummo oli hengissä. Sinne metiin ja sinne tuli sitten äidin siskoja ja veljiä perheineen. Kivaahan meilläkin oli serkkujen kesken.
Jotenkin hämmentävää lukea tällaisia viestejä, sillä omat kokemukseni sukuvierailuista ovat ihan päinvastaisia tunnetiloja herättäviä muistoja. Äitini sisarukset eivät ole koskaan tulleet toimeen äitini kanssa ja tunne on molemminpuoleinen. Faijani ainoa veli puolestaan ei voinut sietää veljeään ja osoitti sen kaikin tavoin, joten ne harvat kerrat, jolloin nämä veljekset kohtasivat toisensa, olivat täynnä silmitöntä vihaa ja raivoa. Oli suoranainen ihme, etteivät he käyneet käsiksi toisiinsa, sillä kumpikin vihasi ja vihaa edelleen toistaan.

Muiden sukulaisten kanssa on tullut näiden molempien tapausten takia muodostuttua todella jäiset ja etäiset välit, mikä näkyy muun muassa siinä, että olen viimeksi ollut faijani puoleisen suvun kanssa tekemisissä vuonna 1994. Äitini puoleinen suku taas vaikuttaa sen vittumaiselta porukalta, etten edes halua haaveilla jään murtamisesta heidän kanssaan.

Ainoa hyvä puoli tällaisessa hulluudessa on se, että tiedänpähän ainakin, miten en tule toimimaan oman tulevan jälkipolveni kanssa. Riitely ja pitkävihaisuus on niin perseestä, että se vie mehut eikä siitä ole kenellekään mitään iloa. Me olemme täällä vain hetken aikaa ja vaikka kaikkien kanssa ei tarvitsekaan tulla aina ja ikuisesti toimeen, tulisi ainakin omien sukulaisten kanssa yrittää tehdä niin.

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on kova juhannus edessä, nimittäin meillä on kylässä tyttöystävän ruotsalainen ystävätär. Viime yön unet nukuin välillä 15-18. Siis tänään päivällä. Ymmärtänette mitä tarkoitan.

Selviän tästä koettelemuksesta sillä, millä olen aina selvinnyt kaikesta muustakin: kovalla ja nöyrällä työnteolla.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mulla on kova juhannus edessä, nimittäin meillä on kylässä tyttöystävän ruotsalainen ystävätär. Viime yön unet nukuin välillä 15-18. Siis tänään päivällä. Ymmärtänette mitä tarkoitan.

Selviän tästä koettelemuksesta sillä, millä olen aina selvinnyt kaikesta muustakin: kovalla ja nöyrällä työnteolla.
Ikävä homma, mutta jonkun se on tehtävä. Voimia. Eläkkeellä ehtii sitten levätä.

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Kävin Tohtorilla tänään ja kun en ollut tavannut sitä aiemmin niin nimestä päätellen luulin Lekuria entiseksi Tapparaukoks. Ei kuitenkaan ollu niin lätkästä puhumiset jäi, höh. Ihmisillä pitäs olla nimi jota ei oo kellään toisella.

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Viime yönä oli tullut videotervehdys eräältä palstalaiselta Fuengirolasta. Videolla paikallisessa suomimetallibaarissa kuunneltiin Teuvo Lomanin Helsinki City boyta. Kuulemma vain sen takia, että saatiin miulle kunnon videoterveiset. Arvostan!

Viimeeksi kun vierailin kyseisessä juottolassa, niin yht äkkiä pyytämättä alkoi soimaan kesken metallimusiikin edellä mainittu kappale... Sama nimimerkki oli toki tuolloinkin taustapiruna. Kaikenlaista sitä..

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy