Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 335 825
  • 66 851

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Ai helvata sitä aikaa. Se Ranska- tappiokin vitutti oikein kympillä, melkein pelkäsi jo karsintapelejä. Jotkut Tšekki- tappiot vuosituhannen vaihteen tienoilla ovat hieman liian varhaisia itselle, mutta -03 nevö foget ja Torino ovat varmaan ne katkerimmat.

Vancouver, no joo. Kaverin kanssa juteltiin oikein mesessä (sitäkään saatana kukaan enää tiedä) pelin aikaan. Kävi viestin laittamassa ja jenkit painoivat maalin. Sillä välillä kun kävin vastaamassa kaverin viestiin niin peli oli jotain 3-0 ja Mertsi yhdessä koko joukkueen kanssa parkui elämän kovuutta ja kohta 4-0 sekä Nikke luukulle. Oi että sitä ottelua ja muistoja. Pronssipelikin vitutti aika pitkälle, kunnes sikari-Jokinen tunnetulla playoff- kokemuksellaan ratkoi pelin Suomelle.

Ei noita kaikkia kisoja oikein edes muista. Shedden valmensi jossain vaiheessa, ja eikös itse Kalle Kerman vetänyt joskus kisajoukkueessa? Hentunen muistaakseni vitutti joskus, Putlerin tuomaripeli -14, Saravo ja Nash, kaikenlaisia sulamisia...onneksi Jalonen on luonut sellaisen voittokoneen. Kannattaa sitä lätkää kuitenkin seurata. Jos Pelsukin vielä joskus jotakin voittaisi.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Ei noita kaikkia kisoja oikein edes muista. Shedden valmensi jossain vaiheessa, ja eikös itse Kalle Kerman vetänyt joskus kisajoukkueessa? Hentunen muistaakseni vitutti joskus, Putlerin tuomaripeli -14, Saravo ja Nash, kaikenlaisia sulamisia...onneksi Jalonen on luonut sellaisen voittokoneen. Kannattaa sitä lätkää kuitenkin seurata. Jos Pelsukin vielä joskus jotakin voittaisi.
2016 on jäänyt mieleen siltä osin, että Suomella oli helvetin kova joukkue paperilla, ja meno oli kisoissa sen mukaista. Puhtaalla pelillä finaaliin (mm. Venäjä nurin Moskovassa), jossa turpaan kanukeilta käytännössä 1-0. Antikliimaksien antikliimaksi. Samaa joukkuetta pyöriteltiin alkulohkossa 4-0.

Onneksi kalavelkoja on makseltu sentään pariinkin kertaan siitä. Vaikkei pelaajat ole tietenkään olleet täysin samoja.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
2016 on jäänyt mieleen siltä osin, että Suomella oli helvetin kova joukkue paperilla, ja meno oli kisoissa sen mukaista. Puhtaalla pelillä finaaliin (mm. Venäjä nurin Moskovassa), jossa turpaan kanukeilta käytännössä 1-0. Antikliimaksien antikliimaksi. Samaa joukkuetta pyöriteltiin alkulohkossa 4-0.

Onneksi kalavelkoja on makseltu sentään pariinkin kertaan siitä. Vaikkei pelaajat ole tietenkään olleet täysin samoja.
Katos perhana miten tuokin on unohtunut. Mitä nyt Kanadan rosteria vilkaisin, niin eivät toisaalta aivan puulaakirosterilla olleet liikkeellä.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Katos perhana miten tuokin on unohtunut. Mitä nyt Kanadan rosteria vilkaisin, niin eivät toisaalta aivan puulaakirosterilla olleet liikkeellä.
Eivät joo. Perry, Marchand ja McDavid muun muassa olivat rosterissa. Paska maku jäi jotenkin tuosta finaalista, tavallaan niin pienestä kiinni mutta tavallaan ei ollut mitään palaa. Hienot kisat olivat tuota finaalia lukuunottamatta ja Suomi rokkasi oikeastaan jokaisen vastustajan totaalisesti. Laine, Barkov, Aho, Rantanen, M. Koivu, ah.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Eivät joo. Perry, Marchand ja McDavid muun muassa olivat rosterissa. Paska maku jäi jotenkin tuosta finaalista, tavallaan niin pienestä kiinni mutta tavallaan ei ollut mitään palaa. Hienot kisat olivat tuota finaalia lukuunottamatta ja Suomi rokkasi oikeastaan jokaisen vastustajan totaalisesti. Laine, Barkov, Aho, Rantanen, M. Koivu, ah.
Joo, nyt kun enemmän muistelee, niin heh miten se vitutus puskee esiin. Ei niitä kaikkia yksityiskohtia edes muistakaan. Oli harvinaisen vituttava finaali, taas sellainen kun mistään ei saada maalia. Tietysti näitä revansseja on onneksi otettu.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mulle tuli tänään joku erikoinen ns. Mandela-/valemuisto, eli olin ihan varma että David Coulthardin kohdalla olisi F1-podiumilla ja muissa grafiikoissa käytetty Skotlannin lippua, mutta tein sitten tarkistuksen Youtuben kautta niin kyllä siellä ihan Iso-Britannian lippu oli.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Mulle tuli tänään joku erikoinen ns. Mandela-/valemuisto, eli olin ihan varma että David Coulthardin kohdalla olisi F1-podiumilla ja muissa grafiikoissa käytetty Skotlannin lippua, mutta tein sitten tarkistuksen Youtuben kautta niin kyllä siellä ihan Iso-Britannian lippu oli.
Olisiko kypärän maalaus sotkenut muistoa?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS

Kyllä mä sanon että tämä jatko-osa oli vielä parempi:





Hyyyhhhh...

Edit:

Siis ei jumalauta vielä oikeasti. Ylönen tekee 2-0 Suomelle puolitoista minuuttia ennen toisen erän loppua, tuohan oli oikein klassinen pukukoppimaali minkä olisi pitänyt oikeasti jo lähes "taittaa selkäranka" ja se klassinen oma peli olisi pitänyt riittää voittoon. Mutta ei saatana, Aravirtaa lainatakseni torilla tavataan ja loppu on historiaa.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä mä sanon että tämä jatko-osa oli vielä parempi:





Hyyyhhhh...

Edit:

Siis ei jumalauta vielä oikeasti. Ylönen tekee 2-0 Suomelle puolitoista minuuttia ennen toisen erän loppua, tuohan oli oikein klassinen pukukoppimaali minkä olisi pitänyt oikeasti jo lähes "taittaa selkäranka" ja se klassinen oma peli olisi pitänyt riittää voittoon. Mutta ei saatana, Aravirtaa lainatakseni torilla tavataan ja loppu on historiaa.


Tämä oli kyllä paha. Vitutti kuin pientä eläintä tuolloin 16-vuotiaana.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tänään tuleekin illalla formuloita ja änäriä. Itse lataan paukkuja koneeseen ja nautin kohta hernekeittoa ja ruisleipää.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ei olisi kannattanut taas tätäkään ketjua tulla lukemaan tänään. Täällä on nostettu framille vanhoja, katkeria muistoja. Kaiveltu esiin Suomen arvokisatappioita. Kyllä ottaa pahasti pumpusta kun näitä muistoja käy läpi. Minä olen sitä ikäluokkaa että suunnilleen vuodesta 1994 lähtien näitä mustia, synkkiä hetkiä olen kokenut.

No, toisaalta taas sitten muistan hyvin kuinka hyvältä juuri esimerkiksi vuoden 2011 maailmanmestaruus maistui. Kun sitä toista arvikisavoittoa oltiin metsästetty pitkään ja tuloksetta sekä oltiin hävitty finaaleitakin ikimuistoisen täpärästi. Sitten kun se toinen kulta tuli niin olihan se fiilis silloin uskomattoman mahtava.

Minä itse olen niin kuin jo kirjoitinkin myös tännekin niin muistellut viime päivinä niitä kultaisempia hetkiä. Katsellut videoita Leijonien vuosien 2011, 2019 ja 2022 voiton juhlista.

Kyllähän tässä alkaa joka tapauksessa odotus pian alkavia MM-kisoja kohtaan olemaan huipussaan mikä on hienoa. Vaikka toki heikosti mennyt Tshekin EHT-turnaus hieman latistaa tunnelmaa. Vaikka ei tuo turnaus tainnut viime vuonnakaan järin hyvin mennä. Se voi olla että Mikko Rantasenkin mukaan tulo joukkueeseen piristää myös muuta joukkuetta ja siivittää joukkueen parempiin tuloksiin.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Kyllä mulle sen The Torinon lisäksi kovimmalle ovat ottaneet Todd Krygierin löysä lämy Kettererin jalkojen välistä Typhoonissa v. 1991 ja Suomi siitä alempaan loppusarjaan sekä Lillehammerin välierän viimeinen erä Kanadaa vastaan. Joku Kärppien divarijengistä liian surkeana pois potkittu Greg Parks siellä oli muiden mukana alistamassa Leijonia ja pilaamassa kaikkien aikojen turnausta.

Ainakin tuon Turun ottelun jälkeen taisi muutama kyynel vierähtää silmäkulmaan.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
@-FNM-, @CuJo#31, @Roger Moore
Mulla on karmeet statsit näistä muutamasta arvokisatappiosta:

1986 olin matkalla Helsingistä Ouluun koneella, kun kapteeni ilmoitti hyväntuulisena, että Suomi on juuri siirtynyt Ruotsia vastaan 4-2 johtoon - taputuksia...
Finnairin bussissa Oulunsalon kentällä kuului lopputulos 4-4 - kiroilua...

1999 istuttiin kaverin kanssa kaljapullot käsissä Pietarin kämpillä jännittämässä Suomi-Tsekki ottelun jatkoaikkaa, kun ruutuun pamahti klo 21:00 uutislähetys - sitä ei siirretä minkään syyn takia...
Lopulta saimme Suomesta tiedon, että Tsekki oli tehnyt voittomaalin jossain ajassa - kiroilua...

2003 olimme kollegan kanssa matkalla Helsingista Pietarin kautta Arkangeliin, kun Pietarissa sain tiedon, että Suomi johti Ruotsia 5-1 - ylimielistä naureskelua...
Perillä Arkangelissa hotellissa kysyin kotoa, kuinka se peli lopulta meni ja sain viestin: 5-6... En uskonut ennekuin kaverini varmisti asian pojaltaan Suomesta - epäuskoista kiroilua...

Niin, että kysykääpä vielä vitutuksesta...
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Näköjään taas yksi juttu, mikä on muuttunut vuosien varrella omassa mielessä dramaattisemmaksi, mitä olikaan. Muistin, että Antti Laaksosen tuhannen taalan paikka olisi ollut jatkoajalla, mutta näkyi silti olleen kolmannessa erässä ja kellossa vielä reilusti aikaa jäljellä.
Joo ja sen jälkeen Suomella oli vielä huippupaikka myös, tuon tontin olen onnistunut jotenkin unohtamaan. Tuo Laaksosen kuudenteen kerrokseen ampuma kiekko on kyllä ikuisesti mielessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös