Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 348 423
  • 66 870

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Minun pitäisi lisätä CV:hen ainakin yksi suosittelija, mutta tunnen vain kaksi ja kummallakin on omat heikkoutensa.

Ensimmäinen tyyppi antoi jo kerran minusta todella surkean suosituksen, koska sen ainoan kerran, jolloin olin hänen työpisteessään tekemässä työtä (käytettyjen autojen kauppaa), ei sujunut kuin Strömsössä ja hän listasi pitkät listat siitä, miten huono työntekijä olin. Kyseessä oli ensimmäinen kerta, kun olin autokauppaa tekemässä, mutta se ei lieventänyt arvostelua. Olin käynyt hänen toimistossaan useammankin kerran, mutten tiennyt ollenkaan, missä tarvittavat asiakirjat ja tositteet olivat enkä saanut omin päin selvittää asiaa. Myös hänen tietokonettaan en saanut käyttää ja minun piti tehdä kauppaa autosta, jota en saanut itse ajaa tahi tutustua lähemmin, josta en tiennyt mitään muuta kuin mallin, merkin ja valmistusajan noin suunnilleen. Kauppoja ei syntynyt ja siitäkin tuli miinusta. Olen tuntenut tämän tyypin suunnilleen vuodesta 2008 lähtien.

Toinen tyyppi puolestaan lupasi viitisen vuotta sitten minulle, että hän voisi tarpeen tullen toimia suosittelijana minulle, jos koskaan tarvitsisin sellaista. Tämä henkilö on varatuomari, mutta en ole koskaan tehnyt minkäänlaista keikkaa hänen firmassaan ja vaikka tunnemmekin toisemme jo vuosituhannen alusta, oli tuo viisi vuotta sitten käymämme keskustelu ensimmäinen kerta, kun puhuimme toisillemme. Tämä henkilö lupasi kyllä antaa hyvät suositukset, mutta aika hataralta vaikuttaa tämäkin vaihtoehto.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@alwahla ainahan voit laittaa sinne, että ”suosittelijat toimitetaan tarvittaessa” tai sitten vain pelkän suosittelijan nimen ja tittelin. Ei niitä puhelinnumeroita tarvitse sinne laittaa vaan ne annetaan sitten jos ollaan siihen pisteeseen edetty prosessissa. Tällöin sinulle jää aikaa varmistaa, että se suosittelija kertoo sitten oikeat asiat eikä rupea kertomaan mikä kaikki meni perseelleen automyyjän työssä.

Ja älä nyt sitä autokauppiasta sinne laita :D kuulostaa todella huonolta suosittelijalta.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Ai perhana. Mullehan kerran pantiin (sic!) lasiin tyrmäystipat ja olin sitten, tyrmätty. Aamulla vähän takamukseen sattui, mutta en älynnyt että minua oli pantu. Nyt tiedän, että se ei ollut viiliä.
No, sullehan sitten kävi melkein samoin kuin yhdelle laitapuolen kulkijalle, joka sammui puiston penkille. Eräs puska-homo käytti tilaisuutta ja onnetonta sammujaa hyväkseen ja aamulla tuo onneton totesi:
- En juo Koffia enää ikinä, siitä tulee perse helevetin kipeäksi!
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
No, sullehan sitten kävi melkein samoin kuin yhdelle laitapuolen kulkijalle, joka sammui puiston penkille. Eräs puska-homo käytti tilaisuutta ja onnetonta sammujaa hyväkseen ja aamulla tuo onneton totesi:
- En juo Koffia enää ikinä, siitä tulee perse helevetin kipeäksi!

Ah, niitä aikoja! Enää ei ole edes puiston homoseksuaaleja, kun kaikki riettaudet on sallittu ja pääosin myös hyväksytty. Ennen oli paremmin ja jännittävämmin. Kerran Tilkan kohdilla Manskulla (junteille: Tilkka on sotilassairaala Helsingissä, Mansku on Mannerheiminkatu) homoseksuaali veti käteen puistossa mäntyyn keveästi nojaten ja kehotti tulemaan luokseen. En mennyt, kun oli kiire juomaan. Pahoittelin homoseksuaalille asiaa. Hän oli ymmärtäväinen. Ennen oli käytöstavat.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tästä on tapeltu kohta 50 vuotta: kumpi, Toys in the Attic vai Rocks?

Minä en osaa sanoa. Tätä oli tässä.
 
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Mikäköhän kissanmintussa on semmoinen ominaisuus joka saa kisuliinit käyttäytymään niin kummallisesti? Oletin aina vaikutuksen ulottuvan vain niihin kotona möllöttäviin katteihin, mutta sama ilmiö näyttäisi pätevän myös esim. leijoniin. Mistähän tuo johtuu? Ja miksi me ihmiset emme saa samanmoisia pärinöitä mokomasta melko harmittoman oloisestä yrtistä?

Koitin googlettaa asiasta, mutta keskittymiskykyni ei ole tällä hetkellä parhaimmillaan kun koitan tässä samaan aikaan juoda toista A.LeCoqin kaljaa ja kyytipoikana on jokin halvin mahdollinen mutta palanpainikkeeksi erittäin maittava valkohomejuusto.

Voi vittu meikä kuulostaa ihan soijapojalta. Kääk.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Koulutus päättyi, joten olen taas yhden askeleen lähempänä työelämää. Muutamaa tyyppiä toivoisin näkeväni uudelleen jossain vaiheessa, sillä näiden kolmen viikon aikana hitsauduimme hyvin yhteen ja noiden muutaman henkilön kanssa kohtasivat kemiat todella hyvin. Ryhmässä oli vain kolme nuorempaa tyyppiä eli allekirjoittanut, se eräs lähihoitaja sekä ilmeisesti irakilainen nuori mies, joka ei paljoa koulutuksen aikana puhunut, mutta jota pääsin jeesaamaan tänään, kun hänellä ei ollut aavistustakaan siitä, missä pääsisi kouluttautumaan bussikuskiksi.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Poliisi piti ratsiaa tuossa äsken. Harmi, että tulin toisesta suunnasta ja vasta kohdalla näin, että tutkaa piti oikein näpsäkkä tummatukkainen naispoliisi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen syksystä 2019 asunut nykyisessä asunnossani ja nyt tässä toukokuussa nousi ensimmäisen kerran vuokra. Vuokra ja vesi oli pitkään 495 euroa kuukaudessa ja nyt se nousi. Ei vuokra paljoa noussut mutta nousi kuitenkin ja nyt saa pulittaa vuokrasta ja vedestä yhteensä 515 euroa kuukaudessa.

En minä paljoa enempää välttämättä tästä nykyisestä asunnosta vuokraa maksaisikaan. Kun ei tämä ole täysin toiveideni mukainen. Suurimmat puutteet nyt lienevät se että on pieni keittiö, vähän säilytystilaa ja ei ole parveketta. Taas alkaa kuitenkin olemaan sitä aikaa kun parvekkeen puutteen huomaa. Olisi niin mukava jos lämpimällä kelillä pääsisi parvekkeelle istumaan ja juomaan vaikka kahvia.

Tässä kuussa vuokra siis nousi mutta virheen vuoksi oli välitystilin hoitaja maksanut vuokraa kuitenkin 495 euroa. Tästä vuokranantaja heti aamusta soitti minulle että vuokraa on maksettu vain tuon verran. Ei tässä oikein minulla asiaan suoranaista vaikutusta ole, en voinut itse kuin huhtikuussa vielä muistuttaa että vuokra tulee nousemaan ja sen myös tein. Mutta kun en minä itse vuokraa maksa vaan välitystilin hoitaja huolehtii siitä. En edes olisi tiennyt tästä virheestä jos vuokraisäntä ei olisi siitä ilmoittanut.

Joku näppäilyvirhe siellä oli käynyt. Ja välitystilin hoitaja oli huomannutkin tämän mutta systeemi ei ollut huomioinut korjausta vaan oli siirtänyt ensin rahaa vuokraisännälle tuon 495 euron verran. No nyt asia on korjattu ja tuo puuttuva 20 euroakin siirretty vuokraisännälle. Eikä tässä vielä kiirekään ollut sillä vuokran maksun eräpäivä on vasta 5.5.

No hyvä että virhe on nyt korjattu. Ja saa nyt nähdä jos tässä tosissaan alkaisi etsimään uutta vuokra-asuntoa. Pitkään siitä olen haaveillut ja miettinyt mutta josko saisi konkreettisesti tulostakin vähitellen aikaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tapatteks te yleensä ne vai jätätteks te ne henkiin. Ne elukat vessan lattialla. Mä oon hyväsydäminen ihminen. Rauhaa rakastava. Tai en lupaa mitään. Käsi Raamatulla. Tai no just ei ole virsikirjaa ulottuvilla.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Tapatteks te yleensä ne vai jätätteks te ne henkiin. Ne elukat vessan lattialla.
Sokeritoukka tai kuten mulle kakarana sanottiin saunamaija. Ei ole aikuisiällä näkynyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös