Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 338 292
  • 66 856

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
On se kummaa että vaikka nyt on kai menossa tämän kuuman helleviikon rankin eli helteisin päivä niin silti saunassa vaan piti käydä. Ja vielä viihtyikin siellä saunassa.

Mietin pitäisikö ostaa Ruudusta se live-lähetys Apulannan stadionkeikasta. Ei se nyt ihan hirveitä kustantaisi kuitenkaan ja onhan Apulanta ollut jo vuosia suosikkibändejäni. Oikeastaan minun pitäisi olla siellä stadionkeikalla, mutta en nyt kuitenkaan sinne asti lähtenyt. Mutta josko sen livelähetyksen keikasta maksaisi näkymään.

Onneksi helteet helpottaa vähitellen huomisesta alkaen ja ensi viikolla on jo oikeinkin viileää. En nyt niin kovilla ole helteiden takia kyllä ollut mutta aika aikaansa kutakin ja kivaa vaihtelua että välillä tulee sitten taas jo kylmempiäkin ajan jaksoja. Ei näitä helteitä nyt loputtomiin jaksaisi kuitenkaan.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Pitkän tauon, liki parin vuoden jälkeen, viritin kotiviinipanoksen. Enpäs muistanutkaan olevan niin mukavaa puuhailua- ei päämäärä, vaan itse matka, ainakin omasta mielestäni. Omena-päärynän makuista (toivon mukaan) tulee. Tuossa se pönttö mukavasti vierellä ruplattaa. Sorretun voima jyllää.

On kyllä mukavaa puuhastelua omasta mielestänikin. Itselläni on 0Ihan jonkin verran jäljellä niin vuoden 19,20 ja 21 syksyllä tehtyjä pulloja ja iän kertyessä tuntuvat parantuvan maultaan koko ajan.

Vielä en ole itse yhtään satsia tälle vuodelle tehnyt, vaan odottelen pihan herukoiden ja karvaisten kypsymistä. Mustikkaa toivottavasti saa kerättyä syötimarjojen lisäksi niin paljon, että kotiviiniglögin saisi joulun ajaksi tehtyä. Mustikoita, mustaherukkaa, kanelitankoja, neilikoita, kardemummaa, tähtianiksia, vaniljatanko ja hiven inkivääriä.. Avot!
Ilmoittaudun ao. puuhastelijoiden seuraan, näin henkisesti... Olen ensimmäiset kotiviinini tehnyt jo 80-luvulla, kun harrastus välineiden yleistymisen myötä levisi "kansan" keskuuteen.

Meillä on vielä jäljellä viime syksyn satsista n. puolet, kun ei nyt ole oikein kaatamalla nautittu kotiviiniämme. Yksi syy on ilm. aronian marjojen käyttö, josta saa kyllä hienon värin, mutta karvas maku vaatii kypsyttelyä taittuakseen - kylmänä maku paranee.
Suunnitteilla on jo seuraava(-t) satsi(-t) myöskin, varmaankin herukoiden pohjalta - mustikkaa lisään "punaisiin" viineihin antamaan väriä. Mansikka on myös viinintekomarjana suosikkejani makunsa puolesta.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Ilmoittaudun ao. puuhastelijoiden seuraan, näin henkisesti... Olen ensimmäiset kotiviinini tehnyt jo 80-luvulla, kun harrastus välineiden yleistymisen myötä levisi "kansan" keskuuteen.

Meillä on vielä jäljellä viime syksyn satsista n. puolet, kun ei nyt ole oikein kaatamalla nautittu kotiviiniämme. Yksi syy on ilm. aronian marjojen käyttö, josta saa kyllä hienon värin, mutta karvas maku vaatii kypsyttelyä taittuakseen - kylmänä maku paranee.
Suunnitteilla on jo seuraava(-t) satsi(-t) myöskin, varmaankin herukoiden pohjalta - mustikkaa lisään "punaisiin" viineihin antamaan väriä. Mansikka on myös viinintekomarjana suosikkejani makunsa puolesta.
Itsekin käyttänyt aroniaa viineissä i. Kivan värin kyllä antaa!

Viime syksynä ostin tähän pihalleni 3 marja aronian taimea ja komeasti kokoa kasvavat. Satoa ei vielä tosin näytä tulevan, josko jo ensi kesänä sitten.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
@vilperi herran kirjoituksista uimareissuaan koskien on tullut Itsellenikin mieleen, jotta josko itsekin kävisi tuossa läheisellä lammella heittämässä talviturkin. Luulisi tuolla veden olevan tarpeeksi lämmintä, jopa minulle. Taidampa siis hakea lähikaupalta repullisen ja suoria polskimaan!
Sait ylipuhuttua ja hain itsekkin repullisen.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Itsekin käyttänyt aroniaa viineissä i. Kivan värin kyllä antaa!

Viime syksynä ostin tähän pihalleni 3 marja aronian taimea ja komeasti kokoa kasvavat. Satoa ei vielä tosin näytä tulevan, josko jo ensi kesänä sitten.
Meillä noita marjoja tulee vuosittain ihan riittävästi viiniä(-kin) ajatellen, mutta taitanevat ensi syksynä jäädä lintujen iloksi.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Juttelin äsken puolisen tuntia jonkun kohtalaisen vahvasti alkoholisoituneen hepun kanssa puiston penkillä. Aiheet vaihtelivat kohtalaisen reippaasti politiikasta rahtarien elämään sekä Stadista rajantakaiseen Karjalaan. Hän kyllä esitteli itsensä, mutta en muista ollenkaan hänen nimeään. Ihan asiallisen kuvan jätti itsestään tuo heppu ja täytyy todeta, että itäisessä Stadissa en olisi taatusti ruvennut juttelemaan hänenlaisensa tyypin kanssa. Täällä omilla kulmillani on kuitenkin niin mukava meininki, etten pannut ollenkaan pahakseni tuota rupatteluhetkeä.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Juttelin äsken puolisen tuntia jonkun kohtalaisen vahvasti alkoholisoituneen hepun kanssa puiston penkillä. Aiheet vaihtelivat kohtalaisen reippaasti politiikasta rahtarien elämään sekä Stadista rajantakaiseen Karjalaan. Hän kyllä esitteli itsensä, mutta en muista ollenkaan hänen nimeään. Ihan asiallisen kuvan jätti itsestään tuo heppu ja täytyy todeta, että itäisessä Stadissa en olisi taatusti ruvennut juttelemaan hänenlaisensa tyypin kanssa. Täällä omilla kulmillani on kuitenkin niin mukava meininki, etten pannut ollenkaan pahakseni tuota rupatteluhetkeä.
Jotenkin voisi kuvitella että entisenä kodittomana oisit omillas moisessa seurassa.
Kaiketi oot kuitenkin onneksesi saanut elellä muualla kuin kadulla.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jotenkin voisi kuvitella että entisenä kodittomana oisit omillas moisessa seurassa.
Kaiketi oot kuitenkin onneksesi saanut elellä muualla kuin kadulla.
Välttelin alkoholisteja niin paljon kuin mahdollista ollessani koditon, koska niihin aikoihin tunsin toisinaan todella voimakasta halua juoda suruuni. Tiesin, ettei tarvita kuin pari kunnon ryyppyä ja olisin täsmälleen samassa jamassa kuin rutinoituneet juopot eli viinapirun iskemänä. Leipäjono oli oikeastaan yksi niistä harvoista paikoista, joissa jouduin tekemisiin alkoholistien kanssa.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Ostitko panteilla, kuten me pro miehet?

Olin eilen poikain (6 persoonaa) kanssa Hämeessä mökkeilemässä, aamupäivällä kun siivoiltiin niin trendiksi tullut "no mä en noita tölkkejä ota ainakaan autoon haisemaan". No mä otin ja palautin lillukkaan, 13,45e tuli. Lähinnä huolestuttaa tuo eilinen tyhjien kapseleiden määrä illassa (no oli siinä pari vichy putelia ja tonicceja).
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Olin eilen poikain (6 persoonaa) kanssa Hämeessä mökkeilemässä, aamupäivällä kun siivoiltiin niin trendiksi tullut "no mä en noita tölkkejä ota ainakaan autoon haisemaan". No mä otin ja palautin lillukkaan, 13,45e tuli. Lähinnä huolestuttaa tuo eilinen tyhjien kapseleiden määrä illassa (no oli siinä pari vichy putelia ja tonicceja).
Kai ostit noilla repullisen nobea kuitenkin? Itse olisin ostanut ainaskin!
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmaan mielenkiintoinen bändi tämä Lorem ipsum dolor sit amet, kun heittää noin monta keikkaa Suomessa. Ainakin jos Tiketin uutiskirjettä on uskominen. Jättivät vaan jostain syystä paikat kertomatta.

 

Liitteet

  • lorem.JPG
    lorem.JPG
    71,6 KB · kertaa luettu: 84

Glove

Jäsen
Melkein tuli jo hätätilanne päälle. Sen verran hikiset kädet, ettei meinannut saada konjakkipullon korkkia auki. Onneksi oli tommonen tupperwaren verme laatikossa niin aukesi se viimein.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vaikutti juuri sellaiselta ihmiseltä joka on ihan helvetin hauskaa seuraa esim. juhlissa.

Tämän kaltaisten ihmispersereikien määrä lisääntyy huolestuttavaa vauhtia. Millään muulla väliä, kunhan minä, minä ja minä. Kamalia kuunnella ja katsella.

Tuollaisille tyypeille tekisi ihan hyvää olla vastaanottavana osapuolena samanlaisessa tilanteessa. Vaikka kuinka vituttaisi, niin pakko olisi purra hammasta ja niellä ylpeytensä. Maailmaan mahtuu idiootteja, jotka ajattelevat vain omaa napaansa.
Lisää ihmispersereikiä bongattu!

Tuli äsken käytyä Mäkkärissä ja siellä joku "oikeutensa tiedostava" asiakas olisi kovasti halunnut maksaa käteisellä. Käsittääkseni tuo Kuopion keskustan Mäkkäri ei edes ota vastaan käteistä enää, tai ainakaan yöaikaan se ei taida käydä sinne. Muutenkin tuolla on tiskillä tapahtuvat ostokset pyritty vetämään ihan minimiin ja tilaukset tehdään automaatin kautta ja siitä saat sitten numeron ja huudetaan kun tilaus on valmis. Joissain tapauksissa voi maksaa kortilla kassalle sen tilauksen.

No siinä sitten ihmispersereikä alkoi kovaan ääneen mölyämään "Mulla on täysi oikeus maksaa käteisellä!" ja tätä neuvottelua siinä sitten kassahenkilön kanssa käytiin tovi. Pointsit kyllä kassan naiselle kun sitten suht kovalla ja selkeällä äänellä ilmoitti ettei käteismaksu onnistu, ole hyvä ja poistu. Siinä sitten poistuessa vielä todettiin "SÄ TEET VIRHEEN!". Tietysti tässä muistettiin myös näyttää niitä seteleitä joita oli mukana.

Ihan täysin ei kyllä avaudu mikä näiden vatipäiden motiivi tällaiseen on. Tuon miehen mukana oli vielä ilmeisesti naisystävä mukana, tämä vaikutti jo siltä että haluaisi kadota maan alle kun tämän kyseisen apinan käytös oli suoraan sanottuna perseestä. Eikä tuo nyt mitenkään yllätyksenä voinut tulla että se käteinen ei sinne käy, toisekseen siinä on niitä automaatteja joista hieman yksinkertaisempikin savolainen osaa tilata sen ruokansa mukaan. Sen voi vaikka maksaa Mobilepaylla jos korttia ei ole.

Tosiaan pisteet vielä sille tiskin takana olleelle työntekijälle. Mahtaa olla muutenkin miellyttävä paikka työskennellä yöaikaan ja päälle sitten vielä näitä känniurpoja. Jos tämä viesti kantautuu sinulle niin tsempit, tulen jatkossakin asioimaan jos olet työvuorossa.

Ja sinulle ihmispersereiälle, mikäli olet töissä niin toivottavasti joku tulee sinun työpaikallesi perseilemään samalla tavalla yksinkertaisten asioiden kanssa. Ja jos ei tule, niin toivottavasti saat vähintään ummetusta ja helvetin kivuliaita peräpukamia. Vitun idiootti.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Houkuttelen näköjään perhosiakin. Saisi ritariperhosetkin olla yhtä rohkeitä kuin nämä haapaperhoset. Ritareitakin tänä kesänä näkynyt vuosien tauon jälkeen (enonikaan ei muistanut täällä päin ainakaan 10 vuoteen nähneensä, mutta tänä kesänä on muutamia näkynyt).
 

Liitteet

  • Screenshot_20220703-095944_Gallery.jpg
    Screenshot_20220703-095944_Gallery.jpg
    393,5 KB · kertaa luettu: 39
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös