Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 347 518
  • 66 869

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikäköhän juttu.. Kun menen myöhempään nukkumaan niin vaimo osaa tyylikkäästi nukkua keskellä sänkyä mahdollisimman leveästi.

Työnnän sen kohta lattialle. Saatana.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Käytiin tänään kaverin kanssa Bodominjärven murhapaikalla illalla täydenkuun valossa. Viime kesänä reissun yhteydessä tuli niin ikään käytyä Kyllikki Saaren suohaudalla. Mietin vain, että mikähän murhatutkija minusta oikein on hiljalleen tulossa. Tässähän vielä innostuu.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Testasin Iltasanomien leikkimielisesti testissä mikä pääsiäismuna olisin...

Olet elegantti Mignon!
Mignon-munia on valmistettu vuodesta 1896 lähtien. Suklaaherkku on valettu käsin aitoon kananmunankuoreen ja monet kulinaristit osaavat sitä arvostaa. Kuulut todennäköisesti itsekin joukkoon, joka arvostaa yleisesti tyyliä ja laatua enemmän kuin turhaa krääsää.
Olet todennäköisesti luonteeltasi kypsä ja osaat nautiskella. Toivottavasti et ota elämää ja itseäsi kuitenkaan liian vakavasti!

Mignon-muna oli muuten ystäväni lemppari lapsena. Hän ei oikein arvostanut yllätysmunia. Itse olen aina pitänyt Kinder-munista niiden maukkaan suklaan takia. Ei sillä yllätyksellä niin väliä...
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: KiVi

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Testasin Iltasanomien leikkimielisesti testissä mikä pääsiäismuna olisin...

Olet elegantti Mignon!
Mignon-munia on valmistettu vuodesta 1896 lähtien. Suklaaherkku on valettu käsin aitoon kananmunankuoreen ja monet kulinaristit osaavat sitä arvostaa. Kuulut todennäköisesti itsekin joukkoon, joka arvostaa yleisesti tyyliä ja laatua enemmän kuin turhaa krääsää.
Olet todennäköisesti luonteeltasi kypsä ja osaat nautiskella. Toivottavasti et ota elämää ja itseäsi kuitenkaan liian vakavasti!

Mignon-muna oli muuten ystäväni lemppari lapsena. Hän ei oikein arvostanut yllätysmunia. Itse olen aina pitänyt Kinder-munista niiden maukkaan suklaan takia. Ei sillä yllätyksellä niin väliä...
Mä tein munavitsitestin: ”Aika harvoin joutuu munasta maksamaan”. Tottahan tuo, kun en suklaamunia syö.

Pitäisi lähteä kummitytön poikaystävän kanssa lenkille. Kysäsin vasta lupauduttani, että millainen lenkki olisi tiedossa. Vastaus oli ”sellainen perus kymppi”. Ei ollut kymmenen metriä, mutta kyllä tuo menee. Setä vaan on illalla vähän väsy, mut sit olen. Itsehän olen osani valinnut, kun lupasin parikymppisen nuorukaisen seuraksi.
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Mä tein munavitsitestin: ”Aika harvoin joutuu munasta maksamaan”. Tottahan tuo, kun en suklaamunia syö.

Pitäisi lähteä kummitytön poikaystävän kanssa lenkille. Kysäsin vasta lupauduttani, että millainen lenkki olisi tiedossa. Vastaus oli ”sellainen perus kymppi”. Ei ollut kymmenen metriä, mutta kyllä tuo menee. Setä vaan on illalla vähän väsy, mut sit olen. Itsehän olen osani valinnut, kun lupasin parikymppisen nuorukaisen seuraksi.
Ei se matka tapa vaan se vauhti.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En tiedä kuuluuko virallisesti perinteisiin pääsiäisleivonnaisiin mutta jotenkin olen vain oppinut vuosien varrella mieltämään että pääsiäisenä kuuluu herkutella mämmien ja suklaamunien lisäksi myös rahkapiirakalla.

Äiti aikoinaan leipoi usein pääsiäiseksi just rahkapiirakan ja minäkin olen muutamana pääsiäisenä leiponut rahkapiirakan. Ja niin tein myös tänä vuonna ja itse asiassa nimenomaan tänään. Juuri ennen kun menin saunomaan niin leivoin ja paistoin rahkapiirakan.

Ja onhan se sanottava että onhan tuo rahkapiirakka pirun hyvää. Pellillisen verran sitä leivoin niin riittäähän tuossa yhdelle hengelle herkuteltavaa.

Ihan mukava, varsin toiminnallinen päivä ollut tänään muutenkin. Vähän vaihtelua tyypilliselle kolkolle ja tylsälle päivälle osastolla. On tullut kaupassa käytyä, ja kauppamatkat tehtyä ihan kivassa kelissä kävellen ulkona. Kauppaan matkaa ajallisesti noin puolisen tuntia niin tulihan siinä hyvin liikuttuakin. Sitten tuli laitettua ruokaa ja leivottua, käytyä saunassa. Ja äsken katselin Kauhajoen toisen välieräottelun Seagulssia vastaan. Kauhajoki riemukseni voitti tuonkin pelin. Nyt vähän aikaa lepoa ja sitten voisi vahdata vielä tuon Tepsin ja Ilveksen välisen kuudennen välieräottelun.

En nyt mitään erityistä ole tehnyt nyt vapaapäivänäni mutta kuitenkin, ollut nyt jonkin verran edes toimintaa. Ja aika on mennyt kivasti eteenpäin. Laitan kuvan vielä tuosta leipomastani piirakasta liitteeksi tähänkin ketjuun. Olisihan tuohon piiraaseen sopinut päälle jotkut hedelmän siivutkin mutta nyt siinä on päällä tuota taikinamurusta.
 

Liitteet

  • IMG_20220416_144111174_copy_600x800.jpg
    IMG_20220416_144111174_copy_600x800.jpg
    183,2 KB · kertaa luettu: 44

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Käytiin tänään kaverin kanssa Bodominjärven murhapaikalla illalla täydenkuun valossa. Viime kesänä reissun yhteydessä tuli niin ikään käytyä Kyllikki Saaren suohaudalla. Mietin vain, että mikähän murhatutkija minusta oikein on hiljalleen tulossa. Tässähän vielä innostuu.
Tulilahti vielä puuttuu mysteerimurhien tapahtumapaikoista.

Ja Viking Sally, mutta sinne on nyt hankala päästä. Oli sekin tapaus, kukaan ei osaa epäillä sitä tyyppiä jolla on kädet veressä, kun se on partiopoika ja mormoni.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei lopu maailmasta risut, saatana. Hiukan jäi hommat kesken, kun piti kalahommiakin kokeilla. Ei siä mitään, kuollut meri prkl. Mutta tyyntä ja lämmintä, hyvä fiilis siitä sentään.
No nyt saunaa päälle ja olutta tiätty. Onko jengi käynyt uimassa meressä/järvessä/ jossain nyt keväällä tahi talvella?
Vaatii luontoo, mutta loistofiilis tulee tuosta. Itsehän en siis ole vuosikausiin mennyt hyiseen veteen.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei lopu maailmasta risut, saatana. Hiukan jäi hommat kesken, kun piti kalahommiakin kokeilla. Ei siä mitään, kuollut meri prkl. Mutta tyyntä ja lämmintä, hyvä fiilis siitä sentään.
No nyt saunaa päälle ja olutta tiätty. Onko jengi käynyt uimassa meressä/järvessä/ jossain nyt keväällä tahi talvella?
Vaatii luontoo, mutta loistofiilis tulee tuosta. Itsehän en siis ole vuosikausiin mennyt hyiseen veteen.

Missäpäin olit merellä? :D kokeilitko siikaa?
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tulilahti vielä puuttuu mysteerimurhien tapahtumapaikoista.

Ja Viking Sally, mutta sinne on nyt hankala päästä. Oli sekin tapaus, kukaan ei osaa epäillä sitä tyyppiä jolla on kädet veressä, kun se on partiopoika ja mormoni.
Ja Ulvilan surmatalo. Sinne nyt on vain aika vaikeaa mennä, kun uudet asukkaat jo. En kyllä itse välttämättä tuollaisessa talossa kauhean mielellään asuisi...
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Oikein mukava on ollut töissä kuunnella rockilta tätä apu pääsiäistä. Apulanta toimii, ja mukavia juontoja Tonilta ja Sipeltä!
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Katson tässä Netflixin dokumenttia tunnetusta pedofiilista Jimmy Savilesta ja puhuttaessa hänen persoonastaan joku sanoi sanoi että Savilea ei voi ymmärtää jos ei katso häntä katolilaisesta näkökulmasta. Tämä lienee sitä tahatonta huumoria kun ottaa huomioon katolisen kirkon hyväksikäyttö skandaalit ja sen että dokumentti kertoo Savilen synkästä puolesta.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Millaista on olla ehdonalaisessa? Onko se enimmäkseen peukaloiden pyörittämistä sekä määräajan päättymisen odottamista yksikseen vai pitääkö odottaa jotain ehdonalaisvalvojaa, jonka kanssa tulee tavata tietyin väliajoin?
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Kyrpäjooseppi
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juuri näin ja Twitter on ihan hyvä keino edistää sitä. Ei sitä ole pakko seurata jos siellä olevat mielipiteet eivät miellytä.
Tämä. Tuntuu että nykyään ihmiset eivät osaa ollenkaan suodattaa lukemaansa. Jos twitterissä tai vastaavassa jotain mainitaan tämä otetaan täytenä faktana vaikka kertojana olisi "Pena". Tuntuu että ihmiskunta vain tyhmenee sitä mukaan, mitä enemmän tietoa saadaan tarjolle.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tämä. Tuntuu että nykyään ihmiset eivät osaa ollenkaan suodattaa lukemaansa. Jos twitterissä tai vastaavassa jotain mainitaan tämä otetaan täytenä faktana vaikka kertojana olisi "Pena". Tuntuu että ihmiskunta vain tyhmenee sitä mukaan, mitä enemmän tietoa saadaan tarjolle.
Lisäksi harva asia maailmassa on enää sellainen, josta ei joku loukkaantuisi ja noita loukkaantujia löytyy aina vain lisää. Joko kysymyksessä ovat trollit tai sitten kyseisillä loukkaantujilla on mielenterveydellisiä ongelmia.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ostettiin eilen uusi varsi-imuri (ks. liite). Tänään on tullut koeajettua ja ihan eto peli tuntuu olevan. Siinä on jopa ajovalot. Hyvin imee ja hurisee. Mukavasti lähtee kissankarvat sohvasta ja pienet roskat matosta. Kissa tykkää tästä yhtä vähän kuin edellisestä ja painuu yleensä sohvan alle nurkkaan sähisemään tai tärisemään kun imurin käynnistää.
 

Liitteet

  • IMG_20220416_190318_HDR.jpg
    IMG_20220416_190318_HDR.jpg
    466,3 KB · kertaa luettu: 73
Kyllä pääsiäinen tuntuu niin pitkältä ja turhalta. Maanantai olisi normisti pajapäivä, mutta eipä ole huomenna tämän pääsiäisen takia tietenkään. Ensi viikolla pajapäiviä on vain yksi minulla ja se on tuo keskiviikko. Voisihan noita olla enemmänkin. Bussirahat olen onnistunut säästämään pajapäiville enkä ole lähtenyt hölmöilemään tiedätte kyllä minkä kanssa.

Pelirahaa ei edes ole yhtään kun kolme kymppiä hävisin toissapäivänä. Ei tuollaisella alkusummalla muutenkaan mitään saa aikaiseksi ja pelaaminen on silloin täysin turhaa. Kyllä panosta ja pelivaraa pitää olla 150-250 euroa vähintään että tuosta harrastuksesta on jotain hyötyä. Ja voin kertoa että ei ihan surkeesti ole aina mennyt tuolla tavalla kuitenkaan.

Hyvää päivän jatkoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös