Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 348 036
  • 66 869

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niputetaanpa viikon ajatelmia pakonomaisesti epäjärjestyksessä:
  • kun pyöräilijä kaatuu huhtikuisena, lumisena päivänä Suomessa, on syynä yhteiskunta/pyörä/ilmastonmuutos - muita vaihtoehtoja ei vain ole
  • Ministeri Lintilä kertoo, että on valmiudet lopettaa energian tuonti Venäjältä, samassa haastattelussa pitää tätä kuitenkin pohtia (komitea, seurantaryhmä tms) ja lopulta päätyy kertomaan, että valmiudet ovat olemassa: miksi valmiutta ei käytetä?
  • Monelle bruttutulo on tärkeämpää kuin nettotulo - miksi?
  • Kukahan tämän velanoton ja alijäämäisyyden maksaa? Onneksi kuulun jo iäkkäämpään polveen, joten minä se en todennäköisesti ole. Ehkä sinä?
  • Miten Tappara osasi sössiä ensimmäisen play-off -pelinsä? Kaikki kunnia KooKoolle - jotain tällaista toivoinkin, mutta että se toteutuisi. Ihmeellinen on maailma.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Britney Spearsilla on erikoinen tapa juhlia sitä, että hänen faijansa ei ole enää hänen holhoojansa. Briitu on keskittynyt viime aikoina poseeraamaan alasti milloin missäkin rannalla. Eipä tuo kovin terveeltä ja tasapainoiselta vaikuta vieläkään. Ilmeisesti hän tavoittelee tuolla touhullaan entistä suosiotaan. Ilmeisesti levytysstudiot eivät juuri häntä kiinnosta.

Itse olen aina pitänyt enemmän Christina Aguilerasta sekä musiikillisesti että ulkomusiikillisista syistä. Xtina osaa sentään laulaa ja hänen biiseissään on enemmän sisältöä.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Suomi
Osaako joku auttaa mua? Hukkasin mun sählymailan pari viikkoa sitten, kun pelattiin kavereiden kanssa ulkona. Yksi tyyppi sitten löysi sen ja myi sen Facebook-kirppiksellä. Sählymailassa oli selkeästi näkyvillä mun etu- ja sukunimi sekä mun puhelinnumero. Kyseinen tyyppi vieläpä tietää minut. Onko syytä tehdä rikosilmoitus asiasta, koska tämä tyyppi sai taloudellista hyötyä tästä. Ja tämä ei ole vieläpä ensimmäinen kerta, kun hän löytää hukattuja välineitä ja myy niitä.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Osaako joku auttaa mua? Hukkasin mun sählymailan pari viikkoa sitten, kun pelattiin kavereiden kanssa ulkona. Yksi tyyppi sitten löysi sen ja myi sen Facebook-kirppiksellä. Sählymailassa oli selkeästi näkyvillä mun etu- ja sukunimi sekä mun puhelinnumero. Kyseinen tyyppi vieläpä tietää minut. Onko syytä tehdä rikosilmoitus asiasta, koska tämä tyyppi sai taloudellista hyötyä tästä. Ja tämä ei ole vieläpä ensimmäinen kerta, kun hän löytää hukattuja välineitä ja myy niitä.
Käy hakemassa iskä.



 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Käytiin eilen veljen perheen luona kaffella että lapset sai virpoa Iisoppi-tädin. Kahvin jälkeen lähdettiin muutaman vesselin kanssa ulos. Nappulat 4&6 vee ajoivat polkuautoilla kilpaa. Ukraina voitti, Venäjä jäi viimeiseksi... Ja loppujen lopuksi Suomi oli paras. Että sellaista kisaa siis... :-)
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tää virpomistraditiokin on muuttanut kovasti muotoaan omasta lapsuudestani. Tuolloin käytiin virpomassa isovanhempien luona palmusunnuntaina ja virpomispalkka saatiin vasta pääsiäisenä. Ei silloin tullut mieleenkään lähteä kerjuulle tuntemattomien ihmisten ovien taakse tai lähteä itse jonnekin virvottavaksi. Näin se maailma muuttuu ja sitä on äreän setämiehen joskus vaikea ymmärtää.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Käytiin eilen veljen perheen luona kaffella että lapset sai virpoa Iisoppi-tädin. Kahvin jälkeen lähdettiin muutaman vesselin kanssa ulos. Nappulat 4&6 vee ajoivat polkuautoilla kilpaa. Ukraina voitti, Venäjä jäi viimeiseksi... Ja loppujen lopuksi Suomi oli paras. Että sellaista kisaa siis... :-)
No on laiskoja virpojia kun eivät vaivaudu tulemaan itse mestoille.

Mä olen taas löytänyt itsestäni "uusia" lihaksia. Tauon jälkeen aloin taas käymään salilla, huomasin että on ne lihakset siellä vielä tallella, kipeät paikat vaan vaihtuu sen mukaan mitä treenaa. Mutta tuli hyvä fiilis kun sai taas aikaiseksi sen muutaman kerran per viikko.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
No on laiskoja virpojia kun eivät vaivaudu tulemaan itse mestoille.
Meille on nyt vain muodostunut tavaksi palmusunnuntain kahvit jonne tulee siis myös lasten isovanhemmat. Kiva siinä porukalla tavata, kahvitella ja vaihtaa kuulumisia. No kälyn isä on kyllä aika rasittava tyyppi, rasisti ja "besservisseri" (aina oikeassa). Mutta olen oppinut antamaan juttujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Turha siinä on vastaan vängätä kun mielipiteet ei muutu.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mulla oli ajatus kerjätä muutama tykkäys, että saisin 8000 viestiä ja kerjättyä 4000 tykkäystä samaan aikaan.

Rys... siis venäläistin tämänkin. Tämä viesti on nro 8001 eikä 4000 tykkäystä näy. Hyvä mä!
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tässä on nyt sairaslomaa pari viikkoa sökön nilkan takia ja aloin katselemaan Metsoloita ensimmäisestä jaksosta alkaen. Nyt on vissiin viides jakso menossa ja tissit on ainakin näkynyt yhtä monta kertaa, eli toistaiseksi noin pinna per peli maalataan. Kerran näkyi jopa tuplatissit, kun tyttäret menivät yhdessä saunaan. Hyvä sarja oli tämä.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Huhtikuinen kevätaurinko.

Hanget sulavat, rännit tippuu.

Taivas sininen, luonto heräilee.

Mitenhän Mika Ihamuotila tänään valjastaa sotaveteraanit ja lotat.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Aikani kuluksi tässä sairauslomalla olen tehnyt vähän koruja. Kaulakoruja tuli tehtyä tällä kertaa. Onhan tuo silleen rentouttavaa hommaa... Kunhan kaikki menee putkeen. Sehän se sitten ottaa pannuun kun huomaa lopussa että jossain välissä on virhe ja pitää purkaa ja pujotella uudelleen... Ja mieluiten ilman virheitä.

Edit. Oikean puoleisessa korissa on muuten virhe. Yhdestä välistä puuttuu kirkas pikku helmi. Täytyy varmaan purkaa... Hitto!
 

Liitteet

  • IMG_20220413_144056_1_HDR.jpg
    IMG_20220413_144056_1_HDR.jpg
    991,1 KB · kertaa luettu: 59
Viimeksi muokattu:

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Pääsiäis sunnuntain ja maanantain kalareissut muuttuivat yhdellä puhelinsoitolla työvuoroiksi. Esimiestyön ei niin parhaita puolia nämä. Ihme kyllä ei kovin suuresti edes harmita. Otetaan pitämättömät vapaat pois sitten kesällä.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Aissaamari. En edes muista milloin viimeksi ajelin naamani höylän kanssa. Pari kolme vuotta tuosta varmaankin on. Äsken tuli tuo virhe tehtyä ja lärvi aivan liekeissä! Yleensä ajelen hiuskoneella kivalle sängelle naaman. Pari kuukautta mentiin goatee linjalla, joka alkoi olla melkoinen kutittava reuhka.

Sellainen ongelma on itselläni, että huulen yläpuolelta molemmin puolin nahka kuivuu ja hilseilee kovin. Mitään rasvasuosituksia kellään? @vetti nyt tulee ensimmäisenä suosittelijana mieleen. Marokosta ostettua argan oilia nyt ensihätään naamaan levitin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Aissaamari. En edes muista milloin viimeksi ajelin naamani höylän kanssa. Pari kolme vuotta tuosta varmaankin on. Äsken tuli tuo virhe tehtyä ja lärvi aivan liekeissä! Yleensä ajelen hiuskoneella kivalle sängelle naaman. Pari kuukautta mentiin goatee linjalla, joka alkoi olla melkoinen kutittava reuhka.

Sellainen ongelma on itselläni, että huulen yläpuolelta molemmin puolin nahka kuivuu ja hilseilee kovin. Mitään rasvasuosituksia kellään? @vetti nyt tulee ensimmäisenä suosittelijana mieleen. Marokosta ostettua argan oilia nyt ensihätään naamaan levitin.
homoinfo, kuinka voin auttaa?

En tuohon osaa sen enempää vastata, mä kun laitan naamaani ihan perusniveaa.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Jokunen päivä sitten sattui silmään joku juttu, jonka perusteella tuli mieleen että pitäisi varmaan tarkastaa toimiiko palovaroitin vielä (eli pitääkö vaihtaa patteri). No koska en tehnyt sitä heti niin unohtui. Mutta kokkailtuani lasagnea tuli vuoka niin täyteen, että siitä tippui uuniin pohjalle kastiketta ja sehän sitten savutti kivasti kun uunin avasi. Ja palovaroitin rupesi huutamaan. Eli toimii.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ostinpa tässä juuri elämäni toista kertaa ennakkolipun jonkun yksittäisen artistin keikalle (festareille toki ostanut useamman kerran). Edellinen kerta oli Meat Loafin Tukholman keikalle 1994 , jolloin homma hoitui puhelimella ja liput ja lasku tuli kotiin. Nyt heti perään 28v myöhemmin hankin netin kautta lipun Michael Schenkerin vanhan keikalle parin viikon päästä.

Tässä välissä olen toki nähnyt Richie Blackmoren muutama vuosi sitten silloisella Hartwallilla, mutta silloin kaveri osti liput.
 
Mulla menee TV-kasvoissa Sanna Ukkola ja Susanna Laine aina sekaisin koska he ovat niin samannäköisiä, 96% identtisiä mun mielestä. Tiedän ettei kaikki ehkä näe samoin. Sen muistan että toinen noista on ihana ja toinen herättää konkreettisia itsemurha-ajatuksia. En tiedä kumpi.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Aissaamari. En edes muista milloin viimeksi ajelin naamani höylän kanssa. Pari kolme vuotta tuosta varmaankin on. Äsken tuli tuo virhe tehtyä ja lärvi aivan liekeissä! Yleensä ajelen hiuskoneella kivalle sängelle naaman. Pari kuukautta mentiin goatee linjalla, joka alkoi olla melkoinen kutittava reuhka.

Sellainen ongelma on itselläni, että huulen yläpuolelta molemmin puolin nahka kuivuu ja hilseilee kovin. Mitään rasvasuosituksia kellään? @vetti nyt tulee ensimmäisenä suosittelijana mieleen. Marokosta ostettua argan oilia nyt ensihätään naamaan levitin.
Ollaanko me sama mies?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään leivoin kaksi persikkapiirakkaa. Vasemmanpuoleinen on itselle uuden ohjeen kokeilu. Tuli vähän hassun näköinen kun taikina nousi täytteen läpi. Toinen on sitten tilaustyö vanhasta ohjeesta jostain 80-luvulta. Onkohan se jo "retro-leivonnainen"? No vanhanaikainen kuitenkin...
 

Liitteet

  • IMG_20220414_121114_HDR.jpg
    IMG_20220414_121114_HDR.jpg
    524 KB · kertaa luettu: 93
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös