Miksi sitä just silloin käyttäytyy nolosti kun pitäisi käyttäytyä erityisen hyvin ja pitää ainakin itse tilannetta tärkeänä? Ehkäpä sitä sitten jännittää jo liikaakin kyseistä tilannetta ja sen takia käyttäytyminen voi olla, mitä on.
Menin hakemaan tuota 40 euron lahjakorttilahjoitusta tuolta paikallisesta ravintolasta. Ajattelin että tähän tilanteeseen koitan nyt sitten panostaa viimeisen päälle, kun kuitenkin ravintola teki niin hyvän lahjoituksen. Mutta mitä vielä, koitin sanoa ensin että itse asiassa tulin hakemaan teiltä sitä lahjoitusta/lahjakorttia. Sönkötin kuitenkin hieman tuossa itse asiassa-sanan kohdalla, en meinannut osata sanoa sitä vaan takertelin. No lopulta kaikki meni hyvin ja sain asiani sanottua. Muistaakseni korjasin ja sanoin toiseen kertaan tuon itse asiassa-sanan niin asia tuli korjatuksi.
Sitten kun sain lahjakortin käteeni niin tietenkin kiitin. Eihän siellä onneksi se ravintolan pomo ollut sitä lahjakorttia ojentamassa vaan tarjoilija. Tämä tarjoilija muistaakseni kiitti takaisin. Ja minä kun muistin vasta tässä vaiheessa että minunhan piti sanoa oikein että kiitos paljon tms niin menin vielä toiseen kertaan kiittämään ja tällä kertaa sanoin, että kiitos paljon.
Eli tämä meni jotenkin näin:
Minä: Kiitokset.
Tarjoilija: Kiitos.
Ja minä vielä: Kiitos paljon. Tämä viimeinen kiitos paljon taisi jäädä hieman mutina-asteelle kun hiukan aloin epäröimään sanoa kiitokset uudelleen.
Hiukan jäi vaivaamaan tuo tilanne, kun piti siihen oikein tosiaan viimeisen päälle panostaa, mutta jäi ainakin itselleni kuva että tilanteesta tuli kuitenkin hiukan epäselvä. No olinhan minä onneksi jo sähköpostillakin ehtinyt kiittämään ravintolaa ja kehunut että tuon kokoluokan lahjoituksesta olisimme jo erittäin mielissämme ja kiitollisia. Ja mikä parasta, niin asia tuli kyllä hoidettua ja sain tai saimme lahjakortin. Mutta väilittyiköhän sille ravintolalle nyt sellainen mielikuva että ihan asialliselle "porukalle" lahjakortin lahjoitti ja olemme siitä tosiaan kiitollisia. Vai pitäisikö sinne pistää vaikka vielä jokin meili? Voihan tämä olla aika nuoleskelevaa, mutta haittaako se tällaisessa tapauksessa?
No onneksi tästäkin asiasta pääsi jonnekin purkamaan mielensä. Voi olla tietenkin että mielessäni suurentelenkin asioita.