Pitäisi suunnitella sitä kesän reissua, mutta se tuntuu yllättävänkin vaikealta. Kesän reissun kohteeksi on ainakin nyt sitten valikoitumassa Pori ja Yyteri. Syystä ainakin että kyseiset kohteet minulta on vielä näkemättä ja paikat vaikuttavat ihan kiinnostavilta.
Vielä ei kuitenkaan varmaa ole että lähdenkö ollenkaan reissuun vai säästänkö nekin rahat. Matkabudjettini ei ole kyllä kovin iso vaan se saa olla sellaiset 200-250 euroa.
Tiedän että minun reissuni nyt ei mitään ihmeellisiä joidenkin muiden ulkomaan reissuihin verrattuna ole, mutta johonkin sitä haluaisi silti päästä näin matkailusta kuitenkin tykkäävänä ihmisenä. Ainut huono puoli vain se, että olen melko köyhä.
Pitäisikin tietää kuinka köyhät matkustelevat vai matkustelevatko ne lainkaan? Kuinka säästää reissussa jne?
Pitäisi osata suunnitella kaikki, matkat, aktiviteetit ja nähtävyydet, ruokailut, yöpymiset ja retkiaikataulut.
Toisaalta tämä on aika kivaa ja kiinnostavaa mutta toisaalta melko hankalaakin. Olisi ehkä hyvä jos joku osaisi hieman vinkata tai auttaa.
Antaisikohan joku matkatoimisto apua reissun suunnitteluun? Yhteen firmaan otin jo yhteyttä kun mainoksessa kehuivat että mielellään auttavat retken suunnittelussa.
Majoitusvaihtoehtoja löytyy visitpori.fi
Jos liikut Porin alueella pienellä budjetilla, yksi vaihtoehto on kaupunkipyörä:
Kaupunkipyörät | Pori.fi
Yyteriin voi olla vähän turhan pitkä matka pyöräillä ainakin suurimman osan kohdalla. Uimapaikkoja löytyy pyörämatkan päästäkin mm maauimala ja Kirjurinluodon ranta.
Nähtävyyksistä Juseliuksen Mauseleumi, Keski-Porin Kirkko, Kirjurinluoto ja Jokiranta ylipäänsä on muutaman kilometrin sisällä.
Jos kirkot kiinnostaa, Ulvilan puolella on keskiaikainen kirkko.
Tekemistä ja näkemistä riittää sen verran mitä tämänkokoisessa kaupungissa ylipäätään voi olla, ihan pienelläkin budjetilla.
Majoitus ottaa tietysti ison osan pienestä budjetista. Siihen minulla ei ole hyviä vinkkejä, tarkoitan edullista majoitusta. Visitpori.fi kyselisin ainakin.
Tälläisiä tuli mieleen.