Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 323 432
  • 66 831

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Scholl on palstalle korvaamaton hahmo, onneksi Moderaattorit oivalsivat tämän ja palauttivat hänen kirjoitusoikeutensa.

Vaikea hänestä on sanoa, mikä hän on miehiään (tämän voi sitten ymmärtää ihan miten haluaa), minkä vuoksi minä en tee muuta kuin nauti Mestarin tykityksestä.
Niin jos olemme hyvin tarkkoja niin meidän pitäisi tietysti myös puhua hänestä miesoletettuna, kun siitäkään emme voi olla ihan varmoja.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Menit sitten sen pilaamaan sinne kirjoittamalla? Minusta se meni vähän pilalle kun FAS-lapsi tykitti vähän liiankin suoranaisen homostelu viestinsä. Schollin kaappeilulle on yleisestikkin hauskaa nauraa. Mies on niin ilmiselvä homo kuin olla ja voi ja samaan aikaan haukkuu homoja todella antaumuksella. Oikein klassinen tapaus. Onkin huimaa lukea noita sen pikku speedot juttuja, räikeänvärisistä sellaisista.


On myös toinen mahdollisuus, sellainen, että henkilö on joutunut homon ahdistelemaksi ja siksi on kanta homoihin jyrkkä (ns. Axl Rose -näkemys tai no ei kai se enää Axlilla ole mutta joskus, sitten tutustui henkkoht Elton Johniin joka ei yrittänyt Axlia panna toisin kuin se joku jantteri aiemmin). Kolmas mahdollisuus on, että on kasvanut jyrkkään kantaan. Nämä mahdollisuudet saattavat myös sekoittua.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Pitäisikö olla huolissaan? pettterin viimeisin viesti palstalle on reilun viikon takaa. Ei kai vain mitään vakavampaa ole käynyt esim. miehen maksaosastolle?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pitäisikö olla huolissaan? pettterin viimeisin viesti palstalle on reilun viikon takaa. Ei kai vain mitään vakavampaa ole käynyt esim. miehen maksaosastolle?

Tuskin. Hän on varmaankin jossain Ruotsissa femman risteilyllä tai Tampereella kahden euron Onnibussilla.

Ja älypuhelin kenties hävinnyt maailman meriin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pitäisi suunnitella sitä kesän reissua, mutta se tuntuu yllättävänkin vaikealta. Kesän reissun kohteeksi on ainakin nyt sitten valikoitumassa Pori ja Yyteri. Syystä ainakin että kyseiset kohteet minulta on vielä näkemättä ja paikat vaikuttavat ihan kiinnostavilta.

Vielä ei kuitenkaan varmaa ole että lähdenkö ollenkaan reissuun vai säästänkö nekin rahat. Matkabudjettini ei ole kyllä kovin iso vaan se saa olla sellaiset 200-250 euroa.

Tiedän että minun reissuni nyt ei mitään ihmeellisiä joidenkin muiden ulkomaan reissuihin verrattuna ole, mutta johonkin sitä haluaisi silti päästä näin matkailusta kuitenkin tykkäävänä ihmisenä. Ainut huono puoli vain se, että olen melko köyhä.

Pitäisikin tietää kuinka köyhät matkustelevat vai matkustelevatko ne lainkaan? Kuinka säästää reissussa jne?

Pitäisi osata suunnitella kaikki, matkat, aktiviteetit ja nähtävyydet, ruokailut, yöpymiset ja retkiaikataulut.

Toisaalta tämä on aika kivaa ja kiinnostavaa mutta toisaalta melko hankalaakin. Olisi ehkä hyvä jos joku osaisi hieman vinkata tai auttaa.

Antaisikohan joku matkatoimisto apua reissun suunnitteluun? Yhteen firmaan otin jo yhteyttä kun mainoksessa kehuivat että mielellään auttavat retken suunnittelussa.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Löysin kirpputorilta yhdellä eurolla wanhan kunnon Slinkyn

Nyt vain etsimään viikonloppuna nobelanerin avulla rappusia ja seuraamaan ihmisten reaktioita, että mitäköhän tuo hippi oikein puuhaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pitäisikin tietää kuinka köyhät matkustelevat vai matkustelevatko ne lainkaan? Kuinka säästää reissussa jne?

Nehän reissaa enemmän kuin tavallinen töissäkäyvä millä ei ole koskaan rahaa.

Matkakeskustelut - Pallontallaajat.net

Pahimmat ihmettelijät, miten tuollakin on koko ajan varaa matkustaa, käyttää rahansa viikonloppuisin lähialueillaan. Ajellaan taksilla, ostetaan kympin drinkkejä, kaupassa ei ole mitään väliä mitä mikin maksaa jne jne jne. Ja luonnollisesti pitää asua liian kalliissa asunnossa ja olla auto mitä ei edes tarvitse. Ai niin ja joku kummallinen kotiteatteri ja muutenkin hifilaitteet.

Sitten taas pahimmat hipit elävät sellaista elämää, vuoden tai jopa pari päästäkseen puoleksi vuodeksi Aasiaan, mikä ei enää ole ihmisarvoista. Tuolta löytyy linkin takaa esimerkiksi vinkkejä roskiksesta syömiseen.

Antaisikohan joku matkatoimisto apua reissun suunnitteluun? Yhteen firmaan otin jo yhteyttä kun mainoksessa kehuivat että mielellään auttavat retken suunnittelussa.

Huh, unohda nyt tuollaiset, mietipä mitä nuokin laskuttaa.

Toki täälläkin sinua autetaan ja ilmaiseksi. Vaan kirjoita matkailuketjuun, niin useammat näkevät sen.
--

Ennen kuin kysyt, niin muutama perusjuttu pitää tietää.

- Mistä mihin tai millaiseen paikkaan. Kaupunkiin, biitsille, lähelle, kauas
- Budjetti
- Kuinka paljon aikaa ja vuodenaika, onko siis lomakausi vai off-season
- Mikä kiinnostaa, urheilu, ryyppääminen, museot tai luonto
- Majoituksen taso, kelpaako mikä tahansa murju tai tarvitaanko jotain puhtaita valkoisia lakanoita

Jne jne jne. Se ei vain toimi, että sanotaan "mä haluisin lomalle, olis muutama huntti rahaa, auttakaa."
 
Viimeksi muokattu:

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuosta köyhänä/rahattomana matkustamisesta tuli vaan mieleen köyhistä opiskeluajoista kuinka kavereiden kanssa matkusteltiin paljonkin rahattomana. Mielikuvitus vaan oli rajana millä tienattiin kun piti päästä paikasta toiseen.

Kesäsin oli tylsää niin otettiin menolippu jonnekkin ja miten pitkään nyt viihdyttiinkin, yleensä viikko kaks, niin se kierreltiin eri kaupungeissa "rahattomana". Eli kaikki rahat piti tienata mitä tarvis ruokaan/yöpymiseen/matkusteluun.

Joskus kalasteltiin koskesta taimenia ja myytiin niitä ravintoloille, joskus soiteltiin kitaraa kadulla, joskus tiskattiin ravintoloissa, joskus ajeltiin nurmikoita omakotitaloalueilla ovelta ovelle periaatteella ja kaikkea tämmöstä. Nykysin ei mahtas onnistua tuommonen.

Vaikka ei ollu rahaa niin helvetti että oli mukavaa! Oli niitäkin öitä kun joutu ulkona nukkumaan mut päivääkään ei syömättä oltu ikinä! Aina oli uusi päivä ja uusi kiehtova jännitys/haaste että miten päästään seuraavaan paikkaan ja miten saadaan syödyks ja nukutuks.

Oi niitä aikoja, hymy korvissa noita menneitä muistelee kuinka sitä on teininä pitäny tommostakii tehhä
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
On myös toinen mahdollisuus, sellainen, että henkilö on joutunut homon ahdistelemaksi ja siksi on kanta homoihin jyrkkä (ns. Axl Rose -näkemys tai no ei kai se enää Axlilla ole mutta joskus, sitten tutustui henkkoht Elton Johniin joka ei yrittänyt Axlia panna toisin kuin se joku jantteri aiemmin). Kolmas mahdollisuus on, että on kasvanut jyrkkään kantaan. Nämä mahdollisuudet saattavat myös sekoittua.
Muutoin voisin olla tästä samaa mieltä, mutta jos samaan aikaan itse pukeutuu pikku pikku speedoihin ja haukkuu muiden kalujen kokoa jos eivät vastaaviin pukeudu ja homottelee päälle, niin kyllä se nyt ihan hieman haiskahtaa. Muutoinkin on yksi kärkkäimmistä tyypeistä puhumaan pukeutumisesta yms. mitkä ei nyt kauhean maskuliinista toimintaa ole muutenkaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
@vilperi Minä lähtisin teltan kanssa reissuun. Yyterissä on esim. todella mukavat telttailumahdollisuudet. Hinnatkin on tyylii 20€ telttapaikasta ja jos sähköä haluaa niin muutama euro lisää. Noissa on kuitenkin aina vessat, suihkut, ruoanlaitto paikat yms. eli edullisesti voi olla pidempäänkin. Sieltä voi sitten tehdä päiväretkiä ja palata aina nukkumaan telttaan. Telttailu on aliarvostettua touhua. Kesällä perus teltta ja kevyt makuupussi ei montaa kymppiä nekään köyhdytä ja sitten kun ne jo omaa niin voi tehdä vaikka mitä kivaa. Lisäksi noissa paikoissa on kesäisin hyvinkin sosiaalista porukkaa.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pitäisi suunnitella sitä kesän reissua, mutta se tuntuu yllättävänkin vaikealta. Kesän reissun kohteeksi on ainakin nyt sitten valikoitumassa Pori ja Yyteri. Syystä ainakin että kyseiset kohteet minulta on vielä näkemättä ja paikat vaikuttavat ihan kiinnostavilta.

Vielä ei kuitenkaan varmaa ole että lähdenkö ollenkaan reissuun vai säästänkö nekin rahat. Matkabudjettini ei ole kyllä kovin iso vaan se saa olla sellaiset 200-250 euroa.

Tiedän että minun reissuni nyt ei mitään ihmeellisiä joidenkin muiden ulkomaan reissuihin verrattuna ole, mutta johonkin sitä haluaisi silti päästä näin matkailusta kuitenkin tykkäävänä ihmisenä. Ainut huono puoli vain se, että olen melko köyhä.

Pitäisikin tietää kuinka köyhät matkustelevat vai matkustelevatko ne lainkaan? Kuinka säästää reissussa jne?

Pitäisi osata suunnitella kaikki, matkat, aktiviteetit ja nähtävyydet, ruokailut, yöpymiset ja retkiaikataulut.

Toisaalta tämä on aika kivaa ja kiinnostavaa mutta toisaalta melko hankalaakin. Olisi ehkä hyvä jos joku osaisi hieman vinkata tai auttaa.

Antaisikohan joku matkatoimisto apua reissun suunnitteluun? Yhteen firmaan otin jo yhteyttä kun mainoksessa kehuivat että mielellään auttavat retken suunnittelussa.

Majoitusvaihtoehtoja löytyy visitpori.fi

Jos liikut Porin alueella pienellä budjetilla, yksi vaihtoehto on kaupunkipyörä:
Kaupunkipyörät | Pori.fi

Yyteriin voi olla vähän turhan pitkä matka pyöräillä ainakin suurimman osan kohdalla. Uimapaikkoja löytyy pyörämatkan päästäkin mm maauimala ja Kirjurinluodon ranta.
Nähtävyyksistä Juseliuksen Mauseleumi, Keski-Porin Kirkko, Kirjurinluoto ja Jokiranta ylipäänsä on muutaman kilometrin sisällä.
Jos kirkot kiinnostaa, Ulvilan puolella on keskiaikainen kirkko.

Tekemistä ja näkemistä riittää sen verran mitä tämänkokoisessa kaupungissa ylipäätään voi olla, ihan pienelläkin budjetilla.

Majoitus ottaa tietysti ison osan pienestä budjetista. Siihen minulla ei ole hyviä vinkkejä, tarkoitan edullista majoitusta. Visitpori.fi kyselisin ainakin.

Tälläisiä tuli mieleen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Telttailu on aliarvostettua touhua.

Sinänsä tähän olisi joskus voinut tutustua, mutta nyt sitä on jo liian vanha säätämään mitään tuollaisia. Olen joskus pienenä ollut ehkä viitisen kertaa telttailemassa jotain lähialuejuttuja.

Osa muistoista on ihan kohtuullisia, mutta kaikki ei ole. Onkohan tuolle jalolle harrastukselle jotain omaa ketjua.

Matkailussa majoitus on kuitenkin se mistä kannattaa säästää varsinkin, jos ei matkusta koskaan selvin päin. Ei vain ole järkeä maksaa Hiltonista missä päivän jälkeen on samat kaljat ja tuskin edes isompaa televisiota tai nopeampaa nettiä.

Se onkin sitten eria asia, jos haluaa herätä klo 7.30 kuntosalille ja mennä sen jälkeen aamupalalle lukemaan aamun paperilehteä. Viimeksi viime sunnuntaina jäi taas hintaan kuulunut aamupala nauttimatta, vaikka olin jo täysin hereillä. Ei vain ollut tarvetta mennä sinne.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis ööö. Ottaa halvat lennot jonnekin, vaikka 100e menopaluu. Hostellissa nukkuu jopa kympillä per yö, viis yötä 50e. Ruoat on se kolmas, mutta sitä ei silleen tarvitse budjetoida kun täälläkin sitä söisi. Kaupungit on täynnä meininkiä ja ilmaistakin ohjelmaa. Tai sitten voi maksaa enemmän ja mennä pariksi päiväksi Poriin.

Kaikki nyt ei sovellu kaikille eikä täällä silleen tiedä ihmisten ikää, mutta ei noi monetkaan jutut mitään kituuttamista ole vaan nauttimista ja seikkailua. Jos on kaunis kesäpäivä niin mieluiten juo puistossa pari kaljaa ja katselee ihmisiä jne.

Köyhällähän just ei ole varaa olla matkustelematta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Sinänsä tähän olisi joskus voinut tutustua, mutta nyt sitä on jo liian vanha säätämään mitään tuollaisia. Olen joskus pienenä ollut ehkä viitisen kertaa telttailemassa jotain lähialuejuttuja.

Osa muistoista on ihan kohtuullisia, mutta kaikki ei ole. Onkohan tuolle jalolle harrastukselle jotain omaa ketjua.

Matkailussa majoitus on kuitenkin se mistä kannattaa säästää varsinkin, jos ei matkusta koskaan selvin päin. Ei vain ole järkeä maksaa Hiltonista missä päivän jälkeen on samat kaljat ja tuskin edes isompaa televisiota tai nopeampaa nettiä.

Se onkin sitten eria asia, jos haluaa herätä klo 7.30 kuntosalille ja mennä sen jälkeen aamupalalle lukemaan aamun paperilehteä. Viimeksi viime sunnuntaina jäi taas hintaan kuulunut aamupala nauttimatta, vaikka olin jo täysin hereillä. Ei vain ollut tarvetta mennä sinne.
Ei koskaan ole liian vanha laittamaan rinkkaa kasaan ja lähtemään vaikka vaellukselle. Se on ihan oma maailmansa ja partiolaisena on tullut elettyä luonnossa tuhansia tunteja. Vanhemmiten on jäänyt pois näin armeijan jälkeen, mutta mieli palaisi ihan sikana reissuun ja kyllä minä vielä joku päivä lähdenkin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Pitäisikö olla huolissaan? pettterin viimeisin viesti palstalle on reilun viikon takaa. Ei kai vain mitään vakavampaa ole käynyt esim. miehen maksaosastolle?
Eipä tarvii enää olla huolissaan, pettter teki paluun tässä ketjussa. Kirjoituskunnossa tuntuu olevan. Kyllä minäkin mietin missä kaveri on kun ei ole jutellut. Kun yleensä päivittäin kertoo juttujaan.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei koskaan ole liian vanha laittamaan rinkkaa kasaan ja lähtemään vaikka vaellukselle. Se on ihan oma maailmansa ja partiolaisena on tullut elettyä luonnossa tuhansia tunteja. Vanhemmiten on jäänyt pois näin armeijan jälkeen, mutta mieli palaisi ihan sikana reissuun ja kyllä minä vielä joku päivä lähdenkin.
Tää on kyllä aivan mahtavaa reissailua!

Joka keväinen homma on ollut täällä kolmen päivän vaellusreissu. Teltat sun muut rinkkaan ja eiku menoks. Itellä on jalat sen verran huonossa kunnossa että ei anna kun n.20km kävellä päivässä maastossa mut siinäpä jää sitten mukavasti aikaa tehä muutakii!
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ei oo todellista. Telttailu! Siellä maassahan on kiviä ja kaikkea. Okei okei, meillähän tuo toinen on entinen partiolainen ja hinkuu retkelle, mutta minä en suostu. Entä jos tulee käärme telttaan ja makuusäkkiin? Luin Valituista Paloista kauhutarinan nuorena. Hyi vittu.

9 vuotta sitten oltiin 2 yötä teltassa enkä saanut nukutuksi vaikka temmoin imovaneja kourakaupalla.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missä oot ollu. Jengi on ollu ihmeissään.
Suutuin kun polis vei Södermalmilla kaljat kädestä. Tuli mieleen Jatkoajan moderaattorit ja menin lakkoon. @euron kolikko

Toki kännissä rikoin kännykänkin, mutta viime viikolla jo hommasin uuden. Sitten tässä oli tällainen kevyt kenttähumala, viikon ränni. Mutta kuukausi sitten kännissä kadottamani pyörän löysin. Ei varmaan ollut mun jäljiltä siellä, mutta nyt on taas mulla.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ei oo todellista. Telttailu! Siellä maassahan on kiviä ja kaikkea. Okei okei, meillähän tuo toinen on entinen partiolainen ja hinkuu retkelle, mutta minä en suostu. Entä jos tulee käärme telttaan ja makuusäkkiin? Luin Valituista Paloista kauhutarinan nuorena. Hyi vittu.

9 vuotta sitten oltiin 2 yötä teltassa enkä saanut nukutuksi vaikka temmoin imovaneja kourakaupalla.
Kuules kun keskellä erämaata istuu notskin ääressä ja paistekee makkaraa ja lähistöllä ei ole ristin sielua, ei autoja, eikä mitään muutakaan, kuin sinä ja luonto, niin siellä ihmislapsen sielu lepää! Pannukahveet aamulla kun luonto heräilee uuteen päivään, ai että! Sitten pakkailee kamat, heittää rinkan selkään ja omaan tahtiin tallustaa kauniissa suomalaisessa luonnossa. On tää vaan upea paikka.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ei oo todellista. Telttailu! Siellä maassahan on kiviä ja kaikkea.
Me laitetaan joka kesä teltta takapihalle ja yövytään siellä. Sitten meillä on koko talo tyhjillään kun me nyhjätään teltassa. Ja minun pitää nukkua korvatulppien kanssa kun linnut laulaa ja tiellä kulkee autoja. Silti siinä on jokin viehätys telttailla omalla pihalla. Se on jotain erilaista, kaikki on erilaisia kun sen tekee (pienessä) teltassa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kuules kun keskellä erämaata istuu notskin ääressä ja paistekee makkaraa ja lähistöllä ei ole ristin sielua, ei autoja, eikä mitään muutakaan, kuin sinä ja luonto, niin siellä ihmislapsen sielu lepää! Pannukahveet aamulla kun luonto heräilee uuteen päivään, ai että! Sitten pakkailee kamat, heittää rinkan selkään ja omaan tahtiin tallustaa kauniissa suomalaisessa luonnossa. On tää vaan upea paikka.

Mulle tuplakapu, kiitos, ja croissant.

@Iisoppi Rupesin miettimään, että pitäsköhän mennä tonne Pirivuorelle alias Torkkelinmäelle ja teltta pystyyn. Onko siellä tänä kesänä reggaehuumemyyjiä, mä en tiedä, niiden ääniin voisi nukahtaa telttaan.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Me laitetaan joka kesä teltta takapihalle ja yövytään siellä. Sitten meillä on koko talo tyhjillään kun me nyhjätään teltassa. Ja minun pitää nukkua korvatulppien kanssa kun linnut laulaa ja tiellä kulkee autoja. Silti siinä on jokin viehätys telttailla omalla pihalla. Se on jotain erilaista, kaikki on erilaisia kun sen tekee (pienessä) teltassa.
Kai te teette myös nuotion pihalle jossa tekeentyy pannukahvit ja makkarat? Vai meneekö se liian autenttiseks ja kaivattekin telttayön jälkeen naftaliinista jonkun Weber genesiksen kolmellatoista polttimolla ja paistatte siinä hanhen maksaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös