Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 605 247
  • 68 366

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pilleri tai pari? Nyt täytyy ihmetellä etkö ollenkaan tiedä miten lääkeriippuvuus toimii. Aika paljon kyseisen lääkkeen käytöstä löytyy omia kokemuksiani vastaavia tarinoita.
Itse jouduin taannoin vetämään parin kuukauden kuurin panacodia, se oli jo valmiiiksi tuollaista "panariiniä" eli veteen liotettavia tabletteja. Valtava helpotus oli ainoa tuntemus kun kuuri loppui, niin pahaa se panacodvesi oli. Vieläkin tulee inhon väristyksiä kun muistaa sen tympeän maun suussa. Eikä sitä päässyt edes "tiloihin"...

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Itse jouduin taannoin vetämään parin kuukauden kuurin panacodia, se oli jo valmiiiksi tuollaista "panariiniä" eli veteen liotettavia tabletteja. Valtava helpotus oli ainoa tuntemus kun kuuri loppui, niin pahaa se panacodvesi oli. Vieläkin tulee inhon väristyksiä kun muistaa sen tympeän maun suussa. Eikä sitä päässyt edes "tiloihin"...
Minä vedin tuossa pari kuukautta sitten kipuihin Oksikodoonia ja en päässyt edes eroon säryistä. Hitto kun olisi päässyt tiloihin niin olisi ollut todellinen helpotus. Tai pääsin mä yhtenä aamuna, kun jostain syystä 10 pillerin jälkeen sinä 11 aamuna ja se olikin se ainoa aamu kun toimi, heräsin, nousin ylös sängystä, tiesin että nyt piti sattua tuo nousu ja en tuntenut mitään. Ne aamut sitä ennen ja sen jälkeen oli täyttä paskaa, mutta yhtenä aamuna pääsin tiloihin, tai no ainakin särystä eroon. Sakohan noista paljon kadulla, mulla olisi myydä iso satsi, kun ei oikein tee mitään särkylääkkeellä mikä ei auta.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tutkin lähiaikojen kisakalenteria ja kyllähän tuolla nyt päällekäisyyksiä on. Miksi joka päivä on joku peli minne olisi mahdollista mennä.

Pitäisi varmaan asua jossain Oulussa missä ei olisi kuin yksi tapahtuma kuukaudessa.

godspeed

Jäsen
Haluaisin olla koira. Saisi ihan rehellisesti olla tyhmä, eikä se ärsyttäisi ketään. Lisäksi voisi vain syödä ja paskoa päivästä toiseen, muiden kustantamana tietysti, eikä sekään ärsyttäisi ketään.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Haluaisin olla koira. Saisi ihan rehellisesti olla tyhmä, eikä se ärsyttäisi ketään. Lisäksi voisi vain syödä ja paskoa päivästä toiseen, muiden kustantamana tietysti, eikä sekään ärsyttäisi ketään.

Rupee alkoholistiksi, voit toimia juuri noin ja kaikki pitää semmosta kivana ja söpönä. Välillä voit saa pinpiäkin pupiruusulta.

Alkoholistin tyhmyys on arvostelun tuolla puolen. Voit sanoa mitä tahansa ja se on ihan okei. Voit vaikka sanoa, "mä en suostu tuntemaan syllisyyttä", kun skidis on huostaanotettu ja kaikki vaan nyökyttelee.

godspeed

Jäsen
Rupee alkoholistiksi, voit toimia juuri noin ja kaikki pitää semmosta kivana ja söpönä. Välillä voit saa pinpiäkin pupiruusulta.

Alkoholistin tyhmyys on arvostelun tuolla puolen. Voit sanoa mitä tahansa ja se on ihan okei. Voit vaikka sanoa, "mä en suostu tuntemaan syllisyyttä", kun skidis on huostaanotettu ja kaikki vaan nyökyttelee.

En minä kyllä pettterinäkään haluaisi olla.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mä oon kyllästynyt Hiihtolegenda nimeltä Riitta-Liisa Roponen -ketjuun. Se oli hauskaa aikansa.

Tänään olen tuhlannut aikaani toisin tavoin.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
No jos voit minun kokemukset kyseisen lääkkeen käytöstä minua tuntematta tyrmätä, niin ei kai sitten voi. Internetsin monet keskustelupalstatkin on täten paskan jauhamiseksi tuomittu toimestasi, oi kaikkitietävä ylilääkäri.

Pilleri tai pari? Nyt täytyy ihmetellä etkö ollenkaan tiedä miten lääkeriippuvuus toimii. Aika paljon kyseisen lääkkeen käytöstä löytyy omia kokemuksiani vastaavia tarinoita.

Juuri taannoin vedin Panacod-kuurin munuaiskivien poisto-operaation jälkimainingeissa, kolmisen pilleriä päivässä noin viikon. Ei "tiloja", ei lääkeriippuvuutta, ei ongelmia. Kipuja poisti kumminkin osittain, vaikkei kokonaan.

Toki varmasti tässä on yksilökohtaisia kokemuksia. Minä pohjaan kirjoitukseni omiin kokemuksiini, sinä omiisi. Ei mitään henkilökohtaista.

godspeed

Jäsen
Mä oon kyllästynyt Hiihtolegenda nimeltä Riitta-Liisa Roponen -ketjuun. Se oli hauskaa aikansa.

Tänään olen tuhlannut aikaani toisin tavoin.

Mää olen kyllästynyt kirjoittajiin, jotka näyttävät, tuntuvat ja haisevat trolleilta, mutta ne ovat oikeasti sitä mieltä mitä kirjoittavat. Ei täyty enää laatuvaatimukset kun seulasta päästetään läpi tällaisia.

ace

Jäsen
Juuri taannoin vedin Panacod-kuurin munuaiskivien poisto-operaation jälkimainingeissa, kolmisen pilleriä päivässä noin viikon. Ei "tiloja", ei lääkeriippuvuutta, ei ongelmia. Kipuja poisti kumminkin osittain, vaikkei kokonaan.

Toki varmasti tässä on yksilökohtaisia kokemuksia. Minä pohjaan kirjoitukseni omiin kokemuksiini, sinä omiisi. Ei mitään henkilökohtaista.

Sori, yöllä kirjoitin hieman kärkkäästi. Yksilöllistä varmaan on, mutta tosiaan omien kokemusteni ja lukemani perusteella olen sitä mieltä, että Panacod saattaa aiheuttaa ”tiloja” ja riippuvuutta.

Itsellä vaikuttaa kuurin ensimmäiset napit aina voimakkaasti, tokkuraisuutta ja hyvää oloa. Kuurin jatkuessa sivuvaikutus häviää, mutta monesti on tullut kokeiltua saisiko nämä takaisin annoskokoa nostamalla. Yleensä ei saa.

Lukemistani käyttäjien kokemuksista tunnistan hyvin itseni muutenkin, mm. ruokailun ajoittamista niin, että saa otettua Panacodit tyhjään vatsaan vaikutuksen tehostamiseksi. Pahimmillaan olen ottanut 6 tabletin kerta annoksia ja hieman alkoholia päälle.

Jonkinlainen riippuvuus siis on ollut, mutta joka kerta kuurin loputtua ei minulla ole ollut mitään ongelmia lopettaa käyttöä kokonaan.

Nyt en jaksa tarkistaa, mutta eikös Kodeiini ole jonkinlainen opioidi? Jotkuthan kuulema liuottaa Panacodista parasetamolin pois jotta jäljelle jää pelkkä Kodeiini.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nyt en jaksa tarkistaa, mutta eikös Kodeiini ole jonkinlainen opioidi? Jotkuthan kuulema liuottaa Panacodista parasetamolin pois jotta jäljelle jää pelkkä Kodeiini.
On juurikin opioidi ja kyllähän noi voi aiheuttaa riippuvuutta ja tiloja, mutta yleensä lääkekäyttöön niitä kai jotenkin valittu vähemmän tiloja aiheuttavia versioita.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käyttekste usein eri tutkimuksissa? Vai käyttekste luovuttamassa spermaa. Ei hitto meitsillä on hyvät geenit. Ala-asteella en ollut päivääkään pois koulusta sairauden takia eikä suvussa muutenkaan ole nynnyjä. Juntteja ehkä ja vaikka mitä, mut mitä sit. Kellään ei alahuuli väpätä vaikka hautajaisten ryhmäkuvassa vähän temppuilee. Just muuten oli yhdet. En jaksanut mennä.

No eiköhän tällä pari kaljalootaa saa.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Käyttekste usein eri tutkimuksissa? Vai käyttekste luovuttamassa spermaa. Ei hitto meitsillä on hyvät geenit. Ala-asteella en ollut päivääkään pois koulusta sairauden takia eikä suvussa muutenkaan ole nynnyjä. Juntteja ehkä ja vaikka mitä, mut mitä sit. Kellään ei alahuuli väpätä vaikka hautajaisten ryhmäkuvassa vähän temppuilee. Just muuten oli yhdet. En jaksanut mennä.

No eiköhän tällä pari kaljalootaa saa.

Millä saa pari kaljalootaa? Mitä sää annoit? Kerro!

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jonkinlainen riippuvuus siis on ollut, mutta joka kerta kuurin loputtua ei minulla ole ollut mitään ongelmia lopettaa käyttöä kokonaan.

On tuo opioidi, kodeiini on metyylimorfiinia. Sitä käytetään paitsi kipulääkkeenä ja yskänlääkkeenä myös päihteenä, ja se saattaa aiheuttaa riippuvuuttakin.

Tarkistin oikein wikipediasta: "Kodeiinin teho perustuu sen metaboloitumiseen maksassa morfiiniksi, mutta sen analgeettinen vaikutus on morfiinista vain noin kymmenesosan. Noin kymmeneltä prosentilta kaukasialaisista puuttuu entsyymi joka metaboloisi kodeiinin morfiiniksi, eivätkä siten saa kivunlievitystä kodeiinista. Kahdella prosentilla ihmisistä kodeiini sen sijaan metaboloituu erityisen tehokkaasti."

Eli aika yksilöllistä tuo tosiaan on. Joillain tuo ei lievitä kipua, joillain taas se muuttuu kehossa erityisen tehokkaasti morfiiniksi.

Normikäytössä siis vain noin kymmenesosan vaikutus mitä morfiinilla olisi, mutta joillakuilla teho on moninkertainen ja silloin varmasti myös kynnys riippuvuuden syntyyn on alhaisempi.

Pahimmillaan olen ottanut 6 tabletin kerta annoksia ja hieman alkoholia päälle.

Jotkuthan kuulema liuottaa Panacodista parasetamolin pois jotta jäljelle jää pelkkä Kodeiini.

Tätä en suosittelisi, liuota ennemmin tosiaan se parasetamoli pois jos aiot useamman yksikön ottaa. Parasetamoli on tässä se isompi ongelma, noin isot parasetamoliannokset moneen kertaan päivässä tuhoavat maksan rivakasti. Parasetamolin päiväannostusta eli 3-4 grammaa ei saisi ylittää, ennemmin sitten jotain muuta kipulääkettä väliin. Burana ärsyttää vatsalaukkua ja munuaisia, mutta ennemmin sitäkin välillä kuin parasetamolia liikaa.

ace

Jäsen
Tätä en suosittelisi, liuota ennemmin tosiaan se parasetamoli pois jos aiot useamman yksikön ottaa. Parasetamoli on tässä se isompi ongelma, noin isot parasetamoliannokset moneen kertaan päivässä tuhoavat maksan rivakasti. Parasetamolin päiväannostusta eli 3-4 grammaa ei saisi ylittää, ennemmin sitten jotain muuta kipulääkettä väliin. Burana ärsyttää vatsalaukkua ja munuaisia, mutta ennemmin sitäkin välillä kuin parasetamolia liikaa.

Tiedän kyllä kaiken tämän, eikä ole mitään tarvetta alkaa Panacodista uuttamaan parasetamolia pois. Artem on hyvä maalintekijä, jotkut pääsee Panacodista tiloihin ja parasetamoli tuhoaa maksan liika annoksina. Aasinsillat on joskus lyhyempiä kuin luulisikaan, mikäs sen hienompaa.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tami on muuten Kymppitonnissa. Kanavana toimii Fox.
Montako peliä oot ite pelannut hä!?

Siellä ollaan muuten nyt tonni miinuksella. Jännä nähdä mitä tästä tulee.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Tamin jokainen sana on ollut "Kiekkoleijona#79" ja kaikki arvasivat heti?

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Veiksel on Veiksel eikä mikään Wisla tai Vistula. Ja Danzig on Danzig eikä mikään Gdansk. Königsberg on Königsberg eikä Kaliningrad.

Ja Jokerit saisi lähteä pois Venäjän liigasta.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners

Hah, mä katsoin tuon myös kun puoliso surffaili kanavalla ja Tamin lärvi tuli ruutuun. Huudahdin, että nyt stop ja katsotaan tätä. Tami jäi miinukselle 500 pistettä ja tuli näinollen viimeiseksi. Muut kilpailijat olivat luonnollisesti tyhmiä. Saas nähdä laittaako herra tästä jotain facepäivitykseen.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mitenkähän muuten kun maailmassa on lukemattomia uskontoja ja jokasen uskonnon omassa manuaalissa ilmotetaan että minä olen Da Man, ei ole muita Jumeleja. Jos palvelet muita (epä)jumalia niin vartaaseen joudut kurja. Sitten kun on joku kuolemanläheisyys tilanne päällä, joku "rajatilakokemus" niin useille se oma jumala ilmestyy sillon. Niin mietin että onkohan kellekkään esim. kiihkorättärille kuitenkin ilmaantunut esim. Buddha ja jämäkästi ohjeistanut että nyt vittu poika, se Allu ja Mo' on ihan satua. Mää oon kingi, pidä se miälessäs. Ja sitten röhötellen hekotellu ja raapinu läskimahaansa. Tai vaikka kiihkokristitylle ilmaantunu muhammetti vesipiippua poltellen ja dissannu jesseen uskovat tyhmiks hörhöiksi?

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mitenkähän muuten kun maailmassa on lukemattomia uskontoja ja jokasen uskonnon omassa manuaalissa ilmotetaan että minä olen Da Man, ei ole muita Jumeleja. Jos palvelet muita (epä)jumalia niin vartaaseen joudut kurja. Sitten kun on joku kuolemanläheisyys tilanne päällä, joku "rajatilakokemus" niin useille se oma jumala ilmestyy sillon. Niin mietin että onkohan kellekkään esim. kiihkorättärille kuitenkin ilmaantunut esim. Buddha ja jämäkästi ohjeistanut että nyt vittu poika, se Allu ja Mo' on ihan satua. Mää oon kingi, pidä se miälessäs. Ja sitten röhötellen hekotellu ja raapinu läskimahaansa. Tai vaikka kiihkokristitylle ilmaantunu muhammetti vesipiippua poltellen ja dissannu jesseen uskovat tyhmiks hörhöiksi?
Tuossa pääsiäisen aikaan kun olin autonratissa niin tuli YLE puheelta erittäin mielenkiintoinen raamattu juttu. Kun en itse ole uskonnollinen niin meinasi tuo kanava vaihtua sekunnissa, mutta kyseessä olikin raamatun-tutkija ja se teksti ei ollutkaan mitään teologista hömppää. Vanhoissa raamatun papereissa on itseasiassa sellainen huvittava juttu, siis tuon tutkijan mukaan, että kristinusko ei itseasiassa ole monoteistinen uskonto alkuunkaan, vaan se jumala on vain yksi muiden joukossa. Eikö asetakkin asiat aika erikoiseen valoon, kun historia pistää nykyiselle tulkinnalle kapuloita rattaisiin.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tuossa pääsiäisen aikaan kun olin autonratissa niin tuli YLE puheelta erittäin mielenkiintoinen raamattu juttu. Kun en itse ole uskonnollinen niin meinasi tuo kanava vaihtua sekunnissa, mutta kyseessä olikin raamatun-tutkija ja se teksti ei ollutkaan mitään teologista hömppää. Vanhoissa raamatun papereissa on itseasiassa sellainen huvittava juttu, siis tuon tutkijan mukaan, että kristinusko ei itseasiassa ole monoteistinen uskonto alkuunkaan, vaan se jumala on vain yksi muiden joukossa. Eikö asetakkin asiat aika erikoiseen valoon, kun historia pistää nykyiselle tulkinnalle kapuloita rattaisiin.
Meinattiinko tuossa Mooseksen kirjoissa olevia selkeitä viitteitä siihen että on myös muita jumalia, vai katolilaisuuten kuuluvaa Neitsyt Maria kulttia ja muita pyhimyksiä palvovaa porukkaa? Vai tarkoitetaanko kolmiyhteistä Jumalaa yleensä ottaen?

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Meinattiinko tuossa Mooseksen kirjoissa olevia selkeitä viitteitä siihen että on myös muita jumalia, vai katolilaisuuten kuuluvaa Neitsyt Maria kulttia ja muita pyhimyksiä palvovaa porukkaa? Vai tarkoitetaanko kolmiyhteistä Jumalaa yleensä ottaen?
En niin tarkkaan muista, mutta löysinpäs ihan wikipediasta tietoa asiasta hieman enemmän. Monoteismi – Wikipedia (linkki wikipediaan)
Tässä suora lainaus:
Vanhan testamentin mukaan juutalaisuus on kuitenkin ennemmin monolatrinen kuin monoteistinen uskonto; samoin Akhenatenin uskontouudistus, joka ei kieltänyt muiden jumalien olemassaoloa vaan niiden palvonnan.lähde? Raamatun teksteihin ja muihin lähteisiin nojaava yleinen näkemys on, että varhainen juutalaisuus näki Jahven yhtenä heimojumalana muiden joukossa. Jahve oli Abrahamin jälkeläisten suojelija ja herra. Eri heimoilla oli omat jumalansa ja heimosodissa nämä jumalat ikään kuin ottivat mittaa toisistaan. Myöhemmissä vanhan testamentin kirjoituksissa on jo siirretty näkemyksiin, että muiden uskontojen jumalat ovat vain kuvia tai patsaita. Professori Simo Parpolan mukaan ”juutalaisten väite, että heidän uskontonsa olisi ollut itsenäisesti syntynyt ja maailmassa ensimmäinen monoteistinen eli yksijumalainen uskonto, ei kestä tieteellistä tarkastelua”.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy