Juuri taannoin vedin Panacod-kuurin munuaiskivien poisto-operaation jälkimainingeissa, kolmisen pilleriä päivässä noin viikon. Ei "tiloja", ei lääkeriippuvuutta, ei ongelmia. Kipuja poisti kumminkin osittain, vaikkei kokonaan.
Toki varmasti tässä on yksilökohtaisia kokemuksia. Minä pohjaan kirjoitukseni omiin kokemuksiini, sinä omiisi. Ei mitään henkilökohtaista.
Sori, yöllä kirjoitin hieman kärkkäästi. Yksilöllistä varmaan on, mutta tosiaan omien kokemusteni ja lukemani perusteella olen sitä mieltä, että Panacod saattaa aiheuttaa ”tiloja” ja riippuvuutta.
Itsellä vaikuttaa kuurin ensimmäiset napit aina voimakkaasti, tokkuraisuutta ja hyvää oloa. Kuurin jatkuessa sivuvaikutus häviää, mutta monesti on tullut kokeiltua saisiko nämä takaisin annoskokoa nostamalla. Yleensä ei saa.
Lukemistani käyttäjien kokemuksista tunnistan hyvin itseni muutenkin, mm. ruokailun ajoittamista niin, että saa otettua Panacodit tyhjään vatsaan vaikutuksen tehostamiseksi. Pahimmillaan olen ottanut 6 tabletin kerta annoksia ja hieman alkoholia päälle.
Jonkinlainen riippuvuus siis on ollut, mutta joka kerta kuurin loputtua ei minulla ole ollut mitään ongelmia lopettaa käyttöä kokonaan.
Nyt en jaksa tarkistaa, mutta eikös Kodeiini ole jonkinlainen opioidi? Jotkuthan kuulema liuottaa Panacodista parasetamolin pois jotta jäljelle jää pelkkä Kodeiini.