Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 348 036
  • 66 869

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mitenhän sitä ei osaa katsoa urheilua muuten kuin suorina lähetyksinä?
Tämä on muuten niin totta. Mitään jälkilähetyksiä tai tallenteita ole viitsinyt koskaan katsella. Jos ei livenä näe, niin sitten katsellaan teksti-tv:stä, mutta mihinkään jälkilähetyksiin ei saatana sentään sorruta. Mulla on Ruudun lisäksi aina silloin tällöin myös Viaplay hankittuna ja sieltä tulis vaikka kuinka paljon otteluita, mitkä on pelattu vaikka aiemmin päivällä tai edellisenä yönä ja ei ole hajuakaan niiden tuloksista, mutta ei niitä viitsi enää kuitenkaan katsella.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Siinähän on Vesku Loiri esittämässä sitä sen hoilaava vosu -hahmoa (oliko joku Tyyne tms?).
Totta muuten. Pitipä katsoa ihan tuolta intternetistä miltä Tyyne näytti, tulee muuten tuloksena Veskun Wikipedia-sivusto ensimmäisenä. Hassua lol
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään olen vain maannut sängyssä ja oksentanut. Eikä se ollut minusta kivaa. Eilen taas makasin sohvalla ja katsoin hiihtoja ja välillä oksensin. Onko kiva olla kipeenä ja yrjötä? Ei ole. Välillä olen syönyt vähän hedelmiä ja vaalea leipää ja juonut mehua ja saanut hellää huolenpitoa mieheltäni. Nyt käyn nukkumaan. Huomenna on vielä sairaslomaa. Väsyttää.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tänään olen vain maannut sängyssä ja oksentanut. Eikä se ollut minusta kivaa. Eilen taas makasin sohvalla ja katsoin hiihtoja ja välillä oksensin. Onko kiva olla kipeenä ja yrjötä? Ei ole. Välillä olen syönyt vähän hedelmiä ja vaalea leipää ja juonut mehua ja saanut hellää huolenpitoa mieheltäni. Nyt käyn nukkumaan. Huomenna on vielä sairaslomaa. Väsyttää.

Minuakin usein oksettaa katsoa hiihtoa, mokomia doping-puliveivareita kaikki tyynni. Ja yhteislähdöt ovat kamalia.

Ei vaan, pikaista paranemista ja lepoa. Toivottavasti olosi hiljalleen paranee ja vointi kohentuu. Kannattaa pitää ylimääräinenkin sairauslomapäivä jos olo on sen mukainen, vatsataudissa ei kannata lähteä ulos hillumaan (eikä tietysti myöskään työkavereita tartuttamaan).
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Hyvä ja osuva mielleyhtymä tuokin. Minulle Panarin on aina kuulostanut Panacodin ja Samarinin yhdistelmältä. Poretabletti jolla pääset tiloihin.

Muuten hyvä mielleyhtymä, mutta ei Panacodista pääse "tiloihin", se on vähän tavallista tujumpi särkylääke. Panadolia ja kodeiinia. Jälkimmäinen on tietysti suht tuju kipulääke, mutta ei pilleristä tai parista muuta seurausta ole kuin särkyjen lieventyminen (hyvässä tapauksessa kenties jopa särkyjen lakkaaminen). Tietty jos napsisi paketillisen "Panarinia" niin sitten ehkä.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Kattelin tässä yön pimeinä tunteina vähän Ed Sheeranin livekeikkoja youtubesta, ja eksyin kaverin nettisivuille. Jätkä on myynyt Wembleyn neljänä (4!!!) päivänä putkeen loppuun. En nyt jaksa tarkistaa, onko kukaan kyennyt tuohon aiemmin, mutta silti. Varsinkin kun miettii, että jamppa on kuin suoraan jostain pubista, lavalla vain hän ja kitara, ei mitään ylimäärästä sirkusta. Näyttääkin ihan spurgulta.
 

ace

Jäsen
Muuten hyvä mielleyhtymä, mutta ei Panacodista pääse "tiloihin", se on vähän tavallista tujumpi särkylääke. Panadolia ja kodeiinia. Jälkimmäinen on tietysti suht tuju kipulääke, mutta ei pilleristä tai parista muuta seurausta ole kuin särkyjen lieventyminen (hyvässä tapauksessa kenties jopa särkyjen lakkaaminen). Tietty jos napsisi paketillisen "Panarinia" niin sitten ehkä.

No jos voit minun kokemukset kyseisen lääkkeen käytöstä minua tuntematta tyrmätä, niin ei kai sitten voi. Internetsin monet keskustelupalstatkin on täten paskan jauhamiseksi tuomittu toimestasi, oi kaikkitietävä ylilääkäri.

Pilleri tai pari? Nyt täytyy ihmetellä etkö ollenkaan tiedä miten lääkeriippuvuus toimii. Aika paljon kyseisen lääkkeen käytöstä löytyy omia kokemuksiani vastaavia tarinoita.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pilleri tai pari? Nyt täytyy ihmetellä etkö ollenkaan tiedä miten lääkeriippuvuus toimii. Aika paljon kyseisen lääkkeen käytöstä löytyy omia kokemuksiani vastaavia tarinoita.
Itse jouduin taannoin vetämään parin kuukauden kuurin panacodia, se oli jo valmiiiksi tuollaista "panariiniä" eli veteen liotettavia tabletteja. Valtava helpotus oli ainoa tuntemus kun kuuri loppui, niin pahaa se panacodvesi oli. Vieläkin tulee inhon väristyksiä kun muistaa sen tympeän maun suussa. Eikä sitä päässyt edes "tiloihin"...
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Itse jouduin taannoin vetämään parin kuukauden kuurin panacodia, se oli jo valmiiiksi tuollaista "panariiniä" eli veteen liotettavia tabletteja. Valtava helpotus oli ainoa tuntemus kun kuuri loppui, niin pahaa se panacodvesi oli. Vieläkin tulee inhon väristyksiä kun muistaa sen tympeän maun suussa. Eikä sitä päässyt edes "tiloihin"...
Minä vedin tuossa pari kuukautta sitten kipuihin Oksikodoonia ja en päässyt edes eroon säryistä. Hitto kun olisi päässyt tiloihin niin olisi ollut todellinen helpotus. Tai pääsin mä yhtenä aamuna, kun jostain syystä 10 pillerin jälkeen sinä 11 aamuna ja se olikin se ainoa aamu kun toimi, heräsin, nousin ylös sängystä, tiesin että nyt piti sattua tuo nousu ja en tuntenut mitään. Ne aamut sitä ennen ja sen jälkeen oli täyttä paskaa, mutta yhtenä aamuna pääsin tiloihin, tai no ainakin särystä eroon. Sakohan noista paljon kadulla, mulla olisi myydä iso satsi, kun ei oikein tee mitään särkylääkkeellä mikä ei auta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tutkin lähiaikojen kisakalenteria ja kyllähän tuolla nyt päällekäisyyksiä on. Miksi joka päivä on joku peli minne olisi mahdollista mennä.

Pitäisi varmaan asua jossain Oulussa missä ei olisi kuin yksi tapahtuma kuukaudessa.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Haluaisin olla koira. Saisi ihan rehellisesti olla tyhmä, eikä se ärsyttäisi ketään. Lisäksi voisi vain syödä ja paskoa päivästä toiseen, muiden kustantamana tietysti, eikä sekään ärsyttäisi ketään.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Haluaisin olla koira. Saisi ihan rehellisesti olla tyhmä, eikä se ärsyttäisi ketään. Lisäksi voisi vain syödä ja paskoa päivästä toiseen, muiden kustantamana tietysti, eikä sekään ärsyttäisi ketään.

Rupee alkoholistiksi, voit toimia juuri noin ja kaikki pitää semmosta kivana ja söpönä. Välillä voit saa pinpiäkin pupiruusulta.

Alkoholistin tyhmyys on arvostelun tuolla puolen. Voit sanoa mitä tahansa ja se on ihan okei. Voit vaikka sanoa, "mä en suostu tuntemaan syllisyyttä", kun skidis on huostaanotettu ja kaikki vaan nyökyttelee.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Rupee alkoholistiksi, voit toimia juuri noin ja kaikki pitää semmosta kivana ja söpönä. Välillä voit saa pinpiäkin pupiruusulta.

Alkoholistin tyhmyys on arvostelun tuolla puolen. Voit sanoa mitä tahansa ja se on ihan okei. Voit vaikka sanoa, "mä en suostu tuntemaan syllisyyttä", kun skidis on huostaanotettu ja kaikki vaan nyökyttelee.

En minä kyllä pettterinäkään haluaisi olla.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mä oon kyllästynyt Hiihtolegenda nimeltä Riitta-Liisa Roponen -ketjuun. Se oli hauskaa aikansa.

Tänään olen tuhlannut aikaani toisin tavoin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
No jos voit minun kokemukset kyseisen lääkkeen käytöstä minua tuntematta tyrmätä, niin ei kai sitten voi. Internetsin monet keskustelupalstatkin on täten paskan jauhamiseksi tuomittu toimestasi, oi kaikkitietävä ylilääkäri.

Pilleri tai pari? Nyt täytyy ihmetellä etkö ollenkaan tiedä miten lääkeriippuvuus toimii. Aika paljon kyseisen lääkkeen käytöstä löytyy omia kokemuksiani vastaavia tarinoita.

Juuri taannoin vedin Panacod-kuurin munuaiskivien poisto-operaation jälkimainingeissa, kolmisen pilleriä päivässä noin viikon. Ei "tiloja", ei lääkeriippuvuutta, ei ongelmia. Kipuja poisti kumminkin osittain, vaikkei kokonaan.

Toki varmasti tässä on yksilökohtaisia kokemuksia. Minä pohjaan kirjoitukseni omiin kokemuksiini, sinä omiisi. Ei mitään henkilökohtaista.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Mä oon kyllästynyt Hiihtolegenda nimeltä Riitta-Liisa Roponen -ketjuun. Se oli hauskaa aikansa.

Tänään olen tuhlannut aikaani toisin tavoin.

Mää olen kyllästynyt kirjoittajiin, jotka näyttävät, tuntuvat ja haisevat trolleilta, mutta ne ovat oikeasti sitä mieltä mitä kirjoittavat. Ei täyty enää laatuvaatimukset kun seulasta päästetään läpi tällaisia.
 

ace

Jäsen
Juuri taannoin vedin Panacod-kuurin munuaiskivien poisto-operaation jälkimainingeissa, kolmisen pilleriä päivässä noin viikon. Ei "tiloja", ei lääkeriippuvuutta, ei ongelmia. Kipuja poisti kumminkin osittain, vaikkei kokonaan.

Toki varmasti tässä on yksilökohtaisia kokemuksia. Minä pohjaan kirjoitukseni omiin kokemuksiini, sinä omiisi. Ei mitään henkilökohtaista.

Sori, yöllä kirjoitin hieman kärkkäästi. Yksilöllistä varmaan on, mutta tosiaan omien kokemusteni ja lukemani perusteella olen sitä mieltä, että Panacod saattaa aiheuttaa ”tiloja” ja riippuvuutta.

Itsellä vaikuttaa kuurin ensimmäiset napit aina voimakkaasti, tokkuraisuutta ja hyvää oloa. Kuurin jatkuessa sivuvaikutus häviää, mutta monesti on tullut kokeiltua saisiko nämä takaisin annoskokoa nostamalla. Yleensä ei saa.

Lukemistani käyttäjien kokemuksista tunnistan hyvin itseni muutenkin, mm. ruokailun ajoittamista niin, että saa otettua Panacodit tyhjään vatsaan vaikutuksen tehostamiseksi. Pahimmillaan olen ottanut 6 tabletin kerta annoksia ja hieman alkoholia päälle.

Jonkinlainen riippuvuus siis on ollut, mutta joka kerta kuurin loputtua ei minulla ole ollut mitään ongelmia lopettaa käyttöä kokonaan.

Nyt en jaksa tarkistaa, mutta eikös Kodeiini ole jonkinlainen opioidi? Jotkuthan kuulema liuottaa Panacodista parasetamolin pois jotta jäljelle jää pelkkä Kodeiini.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Nyt en jaksa tarkistaa, mutta eikös Kodeiini ole jonkinlainen opioidi? Jotkuthan kuulema liuottaa Panacodista parasetamolin pois jotta jäljelle jää pelkkä Kodeiini.
On juurikin opioidi ja kyllähän noi voi aiheuttaa riippuvuutta ja tiloja, mutta yleensä lääkekäyttöön niitä kai jotenkin valittu vähemmän tiloja aiheuttavia versioita.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käyttekste usein eri tutkimuksissa? Vai käyttekste luovuttamassa spermaa. Ei hitto meitsillä on hyvät geenit. Ala-asteella en ollut päivääkään pois koulusta sairauden takia eikä suvussa muutenkaan ole nynnyjä. Juntteja ehkä ja vaikka mitä, mut mitä sit. Kellään ei alahuuli väpätä vaikka hautajaisten ryhmäkuvassa vähän temppuilee. Just muuten oli yhdet. En jaksanut mennä.

No eiköhän tällä pari kaljalootaa saa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Käyttekste usein eri tutkimuksissa? Vai käyttekste luovuttamassa spermaa. Ei hitto meitsillä on hyvät geenit. Ala-asteella en ollut päivääkään pois koulusta sairauden takia eikä suvussa muutenkaan ole nynnyjä. Juntteja ehkä ja vaikka mitä, mut mitä sit. Kellään ei alahuuli väpätä vaikka hautajaisten ryhmäkuvassa vähän temppuilee. Just muuten oli yhdet. En jaksanut mennä.

No eiköhän tällä pari kaljalootaa saa.

Millä saa pari kaljalootaa? Mitä sää annoit? Kerro!
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jonkinlainen riippuvuus siis on ollut, mutta joka kerta kuurin loputtua ei minulla ole ollut mitään ongelmia lopettaa käyttöä kokonaan.

Nyt en jaksa tarkistaa, mutta eikös Kodeiini ole jonkinlainen opioidi? Jotkuthan kuulema liuottaa Panacodista parasetamolin pois jotta jäljelle jää pelkkä Kodeiini.

On tuo opioidi, kodeiini on metyylimorfiinia. Sitä käytetään paitsi kipulääkkeenä ja yskänlääkkeenä myös päihteenä, ja se saattaa aiheuttaa riippuvuuttakin.

Tarkistin oikein wikipediasta: "Kodeiinin teho perustuu sen metaboloitumiseen maksassa morfiiniksi, mutta sen analgeettinen vaikutus on morfiinista vain noin kymmenesosan. Noin kymmeneltä prosentilta kaukasialaisista puuttuu entsyymi joka metaboloisi kodeiinin morfiiniksi, eivätkä siten saa kivunlievitystä kodeiinista. Kahdella prosentilla ihmisistä kodeiini sen sijaan metaboloituu erityisen tehokkaasti."

Eli aika yksilöllistä tuo tosiaan on. Joillain tuo ei lievitä kipua, joillain taas se muuttuu kehossa erityisen tehokkaasti morfiiniksi.

Normikäytössä siis vain noin kymmenesosan vaikutus mitä morfiinilla olisi, mutta joillakuilla teho on moninkertainen ja silloin varmasti myös kynnys riippuvuuden syntyyn on alhaisempi.


Pahimmillaan olen ottanut 6 tabletin kerta annoksia ja hieman alkoholia päälle.

Jotkuthan kuulema liuottaa Panacodista parasetamolin pois jotta jäljelle jää pelkkä Kodeiini.

Tätä en suosittelisi, liuota ennemmin tosiaan se parasetamoli pois jos aiot useamman yksikön ottaa. Parasetamoli on tässä se isompi ongelma, noin isot parasetamoliannokset moneen kertaan päivässä tuhoavat maksan rivakasti. Parasetamolin päiväannostusta eli 3-4 grammaa ei saisi ylittää, ennemmin sitten jotain muuta kipulääkettä väliin. Burana ärsyttää vatsalaukkua ja munuaisia, mutta ennemmin sitäkin välillä kuin parasetamolia liikaa.
 

ace

Jäsen
Tätä en suosittelisi, liuota ennemmin tosiaan se parasetamoli pois jos aiot useamman yksikön ottaa. Parasetamoli on tässä se isompi ongelma, noin isot parasetamoliannokset moneen kertaan päivässä tuhoavat maksan rivakasti. Parasetamolin päiväannostusta eli 3-4 grammaa ei saisi ylittää, ennemmin sitten jotain muuta kipulääkettä väliin. Burana ärsyttää vatsalaukkua ja munuaisia, mutta ennemmin sitäkin välillä kuin parasetamolia liikaa.

Tiedän kyllä kaiken tämän, eikä ole mitään tarvetta alkaa Panacodista uuttamaan parasetamolia pois. Artem on hyvä maalintekijä, jotkut pääsee Panacodista tiloihin ja parasetamoli tuhoaa maksan liika annoksina. Aasinsillat on joskus lyhyempiä kuin luulisikaan, mikäs sen hienompaa.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tami on muuten Kymppitonnissa. Kanavana toimii Fox.
Montako peliä oot ite pelannut hä!?

Siellä ollaan muuten nyt tonni miinuksella. Jännä nähdä mitä tästä tulee.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tami on muuten Kymppitonnissa. Kanavana toimii Fox.
Montako peliä oot ite pelannut hä!?

Siellä ollaan muuten nyt tonni miinuksella. Jännä nähdä mitä tästä tulee.
Tamin jokainen sana on ollut "Kiekkoleijona#79" ja kaikki arvasivat heti?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös