Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 327 209
  • 66 843

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Sattui tuossa olemaan televisio auki kun oltiin katseltu luistelua ja urheiluruutua. En varsinaisesti katsellut Perjantai-ohjelmaa kun puuhailin muuta. Yhtäkkiä kuulin että studiossa oli maailmanmestari Janne Ahonen Lahdesta. Häh, justhan se hyppäsi lentomäessä Oberstdorfissa sijalle 24. No ei se ollut mäkimies telkkarissa vaan lihamukien syönnin maailmanmestari. Itse en ole koskaan lihamukia syönyt vaikka olen Lahden seudulla oleillut melkein koko ikäni.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mun mielestä jää kiakkoa pitäisi pääsarjatasolla kehittää lajina enemmän soveltuvaksi sokeille ihmisille. Esimerkiksi siten, että kaikkien pelaajien pitäisi pelata side silmillä. Ajattelin vaan, kun jää kiakko on tällä hetkellä niin perkeleen syrjivää vähemmistöjä kohtaan. Transihmisiäkään ei yhtään pelaamassa. Tai homoja. Tai poislukien erän Cindy C.

Ei pahalla, hei.
Nyt loppuu se kuralonkeron juominen hei. Jäbä kuuluu altraittiin tai jotain.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kuralonkeron avulla on mahdollista päästä hetkeksi kokemaan retalejengin sielunmaisemaa. Samoin OLUT-oluen kanssa. Ilman lidliä tämä elämä lakkaisi olemasta nyt, aina ja iänkaikkisesti.
Retalejengin sielun maisemiin olen siis eksynyt. Karvas ohratärkkelyksen maku täyttää suuni. Otan pitkän hiukan ja perään ähkäisen: on se olut poikaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vuosi sitten Matkamessuilla mä tein päätöksen. Ei vittu meitsi lopettaa duunit. Tänään sitten Matkamessuilla mä tein uuden päätöksen. Ei vittu meitsi menee duuniin.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kahtena peräkkäisenä perjantaina olen matkustanut samalla 18:03 lähdöllä uudenkarhealla linjalla 555 Lauttasaaresta Leppävaaraan (jatkaa Myyrmäkeen asti). Molemmilla kerroilla olen ollut ainoa matkustaja Lauttasaaren päätepysäkin ja Keilaniemen metroaseman välillä. Väkisin tulee mielikuva, että kaikkina muina iltoina se on ajanut tyhjillään. Voi bussiparkaa. Otaniemen ja Leppävaaran välillä sitten olikin suurinpiirtein istumapaikat täynnä. Toivottavasti eivät pätkäise linjaa takaisin 510:ksi.

Vähemmän aikataulun katsomista ja vaihtojen osuessa kohdilleen nopeampikin vaihtoehto tuolle välille on tietysti Metro Otaniemeen + 550. Pro Länsimetro, helppo reitti tuolle suunnalle.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jätkä onkin oravanpyörässä hei. Lue Madventuresin kirja ja lähde maailmalle kapsäkki vaan selässä ja tossut jalassa.
Kerran luin yhden. Ihan hirveetä paskaa.

Matkatavaroista mä oon ennenkin ihmetellyt. Siis olis kiva tietää mitä sillä jollain jengillä on niissä isoissa laukuissa. Kahvinkeitin, leivänpaahdin, vohvelirauta, sähkövatkain, tehosekoitin, hilavitkutin. Mä pakkaan kaiken tarvittavan ja reppu on puolillaan. Oli kesä tai talvi, viikonloppu tai kuukausi. No oon mä nähnyt netissä niitä akkojen pakkauslistoja ja voi luoja.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Väkisin tulee mielikuva, että kaikkina muina iltoina se on ajanut tyhjillään.

Sitä alkaa olla juuri siinä iässä missä on joko kotona tai sitten pubissa ja taksilla kotiin.

Noin muuten käytän paljon julkisia ja joskus aina on yksinään kulkulaitteessa. Kiinnostaisi nähdä tarkat tilastot kuinka usein ne todella on tyhjillään.

Ainahan siellä sitten kuitenkin on seuraavana yönä kyydissä se joku miettimässä ei täällä ketään ole.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No oon mä nähnyt netissä niitä akkojen pakkauslistoja ja voi luoja.

Eihän se niitä nykyään ex-avioliiton tähtihetkiä ollut, kun oltiin lähdössä jonnekin viikoksi ja puoliviikkoa ennen keskellä olohuonetta tai jossain puoliksi eteisessä oli avoin matkalaukku.

Yrittää siinä kysyä mitä vittua täällä nyt tapahtuu (ei ihan noilla sanoilla), mutta kuulema pitää pakata.

Ja käytiin toki monilla retkillä vuosien aikana ja aina sama sirkus.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Eihän se niitä nykyään ex-avioliiton tähtihetkiä ollut, kun oltiin lähdössä jonnekin viikoksi ja puoliviikkoa ennen keskellä olohuonetta tai jossain puoliksi eteisessä oli avoin matkalaukku.

Yrittää siinä kysyä mitä vittua täällä nyt tapahtuu (ei ihan noilla sanoilla), mutta kuulema pitää pakata.

Ja käytiin toki monilla retkillä vuosien aikana ja aina sama sirkus.
Tuo se on kyllä kummallista käyttäytymistä. Itse olen minimalistisen pakkausmetodin kannattajia (toveri @pettter in linjoilla siis tässä) ja yleensä reissuun lähtiessä tulee varmistettua lähinnä että matkassa on matkustusdokumentit, luottokortti ja kotiavaimet. Kaiken muun saa hommattua tarvittaessa paikan päältä (toki noitakin saa rahalla/vaivalla uusia mutta menee enemmän rahaa/vaivaa). Luonnollisesti siis reppuun lähtee vaihtovaatetta ja hygieniatarviketta, mutta sinänsä ei maailmaa kaada vaikka olisi jotain halpaa hankittavaa unohtunut kun harvoin tullut reissattua kohteessa mistä ei saisi hommattua tarveksia tilalle. Vaellusreissuille tulee toki pakattua sillä ajatuksella että rinkan sisällöllä olisi hyvä selvitä suht mukavasti se x päivää mitä kairassa sattuu kulloinkin kulumaan.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo se on kyllä kummallista käyttäytymistä. Itse olen minimalistisen pakkausmetodin kannattajia (toveri @pettter in linjoilla siis tässä) ja yleensä reissuun lähtiessä tulee varmistettua lähinnä että matkassa on matkustusdokumentit, luottokortti ja kotiavaimet. Kaiken muun saa hommattua tarvittaessa paikan päältä (toki noitakin saa rahalla/vaivalla uusia mutta menee enemmän rahaa/vaivaa). Luonnollisesti siis reppuun lähtee vaihtovaatetta ja hygieniatarviketta, mutta sinänsä ei maailmaa kaada vaikka olisi jotain halpaa hankittavaa unohtunut kun harvoin tullut reissattua kohteessa mistä ei saisi hommattua tarveksia tilalle. Vaellusreissuille tulee toki pakattua sillä ajatuksella että rinkan sisällöllä olisi hyvä selvitä suht mukavasti se x päivää mitä kairassa sattuu kulloinkin kulumaan.

Juuri näin. Lisätään vielä kengät tuohon listaan tavaroista joita ei helposti pysty reissun päällä ostamaan.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
SuomiLOVE-sarjasta tulee väkisin mieleen, että kuinka paljon myrtsejä pariskuntia tai muita seureita sieltä studioyleisöstä poistuu nauhoituksen päätyttyä? Kun kuitenkin vain muutama yleisön jäsen yllätetään.

Varmaan jotain tällaista dialogia tapahtuu ennen ja jälkeen nauhoitusten:

- Kulta, mä hankin meille liput SuomiLOVEn nauhoituksiin - ihan vain yleisöksi.
- Ihan vain yleisöksi... ei kai vaan Cheek esiinny siellä?
- En minä tiedä, hankin vaan liput jonkun jakson nauhoituksiin.
- Hei, et kai sä ollut nauhoittamassa jotain ennakkospottia silloin viime viikolla, kun tuli yllättävä työmatka Helsinkiin?
- En ollut, usko nyt. Ihan vaan yleisöksi mennään.
- Joo, yleisöksi... Mutta esiintyyhän Cheek siellä?
- En mä tiedä, ei mitään hajua. Ehkä esiintyy, ehkä ei!
- Niin... ehkä esiintyy... aivan. Mennään toki!
--------------
- Siis sä tosissas veit mut vain yleisöksi kuuntelemaan Mikko Leppilammen paskoja vitsejä ja katsomaan, kun Isac Elliot yllättää jonkun ameeban henkisellä tasolla olevan kikattavan pissiksen?! Ja joku väsynyt nauhoitus, kun Hanna Ekola laulaa "Villihevosia" navetan katolla jollekin kylähullulle? Ja joku satavuotias ja 200-kiloinen kuurosokea mummo yllätetään Sinisellä ja valkoisella! Eikä ollut ees Jukka Kuoppamäki itse, vaan jonkun vitun Osmo Ikosen teknosovitus! Haista paska!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Annan teille kaksi isällistä neuvoa:

a) Älkää olko parisuhteessa
b) Jos silti olette, niin älkää sellaisen kanssa kenen paras ystävä täyttää 50vee

Sillä nyt ei niin väliä ole mitä tämä maksaa, kun juhlissa on sitten ruokaa ja juomaa muutenkin. Mutta tämä lahjan metsästäminen.

Jos jumala suo, niin omat viisikymppiset olisi joskus ensi vuosikymmenellä. En halua mitään. Mennään saunaan ja pubiin ja puhutaan urheilusta. Siinä kohtaa on toivottavasti jo liian seniori puhumaan pillusta.

Lauri Markkanenkin on varmaan jo aito supertähti ja IFK ei ole nostellut yhtään kannua.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kohta muuten on vaalit. Hitto vaan kun on ankeita ehdokkaita. Ja vähän kun yrittää miettiä niin aivot lyö jotenkin hanttiin. Joku järki tulee ja sanoo että älä nyt hei viitti, se on sitä politiikkaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Demareilta sai kylmää makkaraa, Kokkareilta jälkkäriksi viipaleen pullaa, mutta sitten tuli Matti ja signeerasi mulle ämpärinsä.

Hetkinen. Eipä muuten pappavainaakaan kääntyisi haudassaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Enpä muista 1,5l oluttuoppeja missään ennen nähneeni. En sitten viitsinyt tytön kanssa leikkiä tulella "tietenkin voit yhden tuopin ottaa" ja otin vain perusmallin. Nynnyilin, mutta eipähän tarvitse pelkästään runkkailla.

Hyvä kuitenkin tietää minne mennä, jos alkaa janottaa.
 

sinikettu

Jäsen
Eikö mulla muuta tekemistä oo kuin seurata Naisasiat-ketjua? Ja töllöstä tulee yhdistettyä.
Naisasiaketju on siitä hyvä, että sitä lukiessa kykenee tuntemaan itsensä oikeaksi ihmissuhdemaestroksi muihin verrattuna.

Yhdistetyn katsominen toisaalta aiheuttaa vaan ketutusta. En oikeen jaksa ymmärtää, kuka oikeasti jaksaa hiihtää vapaa-ajallansa. Suksiin en ole peruskoulun jälkeen koskenutkaan. Lukiosssa saattoi olla liikuntatunti, jossa olisi pitänyt hiihtää, mutta en sinne muistaakseni jaksanut mennä. Tänäänkin kävin erään naisen kanssa kävelemässä päivällä Väinölänniemessä ja siellä oli mummaa ja pappaa kuolonilme kasvoilla puskemassa hiihtoladulla eteenpäin. Vähemmällä olisi päässyt, jos olisivat vaan heittäneet suksensa avotakkaan palamaan viisi vuosikymmentä sitten.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sitten asiaan, ettei tule OT:tä. Kyllä se niin taitaa olla, että flunssaa pukertaa esiin.

Hitto, mitähän tähän ketjuun voisi kirjoittaa, että se olisi OT. Tätähän pitää oikein miettiä.

Hiihdin Lapin retkellä joskus 16-vuotiaana. Intissä ei ollut kuin pari hiihtokertaa ja ne sairastin pois. En kyllä keksi montaa typerämpää juttua kuin hiihtää. En katsoisi olympiahiihtoja, vaikka ne tulisi prime timessa. Pidän varmaan taustalla auki, jos olen hereillä ja saavathan ne siellä hiihdellä. Ei se minulta ole pois.

Krista vaikuttaa ihan mukavalta maalaistytöltä, tietenkin toivon hänelle menestystä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tästä mahdollisesta OT:stä on keskusteltu tässä ketjussa. En tietenkään viitsi kaivaa keskustelua esiin. Voi olla ettei olla keskusteltu, mutta sivuttu on näillä sivuilla, joita riittää kuin Samanthalla miehiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös