Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 331 357
  • 66 849

Pata4win

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers ja FC Barcelona
Tulee mieleen oma lapsuus, kun serkun kanssa pelattiin Pokemon-pelejä GameBoylla. Itsellä ei koskaan ollut GameBoyta, mutta aina ku serkku tuli käymään tiesi mitä tehdään. Pokemon oli siihen aikaan kyl todella siisti juttu Prätkähiirien tavoin.

Voi kun joskus pääsisi edes hetkeksi takaisin niihin aikoihin...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tulee mieleen oma lapsuus, kun serkun kanssa pelattiin Pokemon-pelejä GameBoylla. Itsellä ei koskaan ollut GameBoyta, mutta aina ku serkku tuli käymään tiesi mitä tehdään. Pokemon oli siihen aikaan kyl todella siisti juttu Prätkähiirien tavoin.

Voi kun joskus pääsisi edes hetkeksi takaisin niihin aikoihin...
Lapsuuteen on varmaan hankalampi päästä, mutta jos kaipaa simppeliä ja jokseenkin addiktoivaa ajantappoa niin kyllä nämä Pokemon-pelit näillä emulaattoreilla ajaa asiansa kyllä hyvin.
 

Pata4win

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers ja FC Barcelona
Lapsuuteen on varmaan hankalampi päästä, mutta jos kaipaa simppeliä ja jokseenkin addiktoivaa ajantappoa niin kyllä nämä Pokemon-pelit näillä emulaattoreilla ajaa asiansa kyllä hyvin.

Ei se ole sama asia arvon palstaveli! :)
 

Pata4win

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers ja FC Barcelona
On kyllä jotenkin epätodellinen olo tällä hetkellä! Olen ollut yhdessä yrityksessä duunarina vajaan kaksi vuotta ja nyt ensimmäistä viikkoa esimies tehtävissä samassa yrityksessä. Mä en vieläkään tajua mitä olen tehnyt, että olen ansainnut kyseisen tehtävän. Ainoa asia mitä keksin on se, että olen tullut hyvin toimeen muiden työntekijöiden kanssa.

Onko tällä palstalla kohtalontovereita, ku itsellä on tunne että niin moni muu olisi ansainnut kyseisen paikan ennen mua?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En googleta. Parkenilla (Kööpenhamina) on isot PES2018 mainokset.

Tuo kuulostaa juuri esportsilta. Onhan se hyvä, että saadaan teinit ohjattua tietokoneille eikä pelillä ole väliä.

Voi tietysti olla, että tuo on joku muu mainos.

Onko tällä palstalla kohtalontovereita, ku itsellä on tunne että niin moni muu olisi ansainnut kyseisen paikan ennen mua?

Miksi joku kokee ansainneensa jotain, jos joutuu pikkupomoksi.
 

Ralph

Jäsen
Uskaltaako joku muu tulla ulos kaapista ja tunnustaa että on pelannut näitä?
Kyllä nettiversiona pelailin alkuvuodesta Yellowin läpi. Game Boy Advance löytyy jostain kaapista, mutta laturi sekä LeafGreen-peli hukassa.

Ja samaa mieltä muiden kanssa, 151 ensimmäistä Pokemonia ovat mulle ne ainoat. Tästä syystä Yellow oli pelinä.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Oon pelannut viime päivinä Game Boy Advancen emulaattorilla paria vanhempaa Pokemon -peliä, ensin vedin läpi FireRedin ja seuraavaksi Crystalin. On kyllä kaikessa yksinkertaisuudessaan helvetin koukuttavia pelejä, vaikka nämäkin pelit olen useasti läpi mennyt niin joka kerta tuntuu vaan nappaavaan. En tiedä pitäisikö joskus rohjeta pelaamaan vähän uudempia Pokemoneja, mua tosin alkoi ärsyttämään siinä vaiheessa kun niitä tuli koko ajan lisää ja lisää. Nää 251 jota on Crystalissa on ihan jees, yli 300 alkaa jo hirvittämään. Nykyään niitä on kai yli 800.

Uskaltaako joku muu tulla ulos kaapista ja tunnustaa että on pelannut näitä?

Ei ole vuottakaan kun pelasin FireRedin läpi emulaattorilla. Myös Crystalia on tullut pelattua juuri tietokoneella. Alkuun näppäimistöllä, mutta sitten löysin vanhan adapterini ja pelailin PS2:n ohjaimella. Emulaattorilla on hyvä kun sielä on se 10 tallennuspaikkaa pelille.

Ja yksi mikä on hienoa kun pelaa emulaattorilla, niin niihin saa lähes minkä vaan Pokemonin ja minkä vaan itemin koska tahansa. Koodilla siis. Monesti kun aloitan pelin alusta, en valitse mitään pelin kolmesta aloituspokemonista vaan laitan koodin "Pikachu" + "Level 5" + "99 Masterball" niin minulla on Masterballeja heti pelin alussa ja puskista tulee vastaan vain levelin 5 Pikachuja tai minkä ikinä valitsetkaan (Mewtwo, Squirtle, Groudon, Onix, Aerodactyl, pick your favourite...). Crystalissa otin alussa Charmanderin ja Cyndaquilin dumppasin PC:lle. Sitten vain koodit pois päältä kun sinulla on se Pokemon minkä haluat.

Jumaliste. Nyt tuli Pokemon-kuumetta ainakin 38.5.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kyllä nettiversiona pelailin alkuvuodesta Yellowin läpi. Game Boy Advance löytyy jostain kaapista, mutta laturi sekä LeafGreen-peli hukassa.

Ja samaa mieltä muiden kanssa, 151 ensimmäistä Pokemonia ovat mulle ne ainoat. Tästä syystä Yellow oli pelinä.
Mulla menee raja siinä 251:ssä, kun Pokemon Silverissä oli tuon verran niitä. Se oli eka Pokemon-peli jonka itse omistin, myöhemmin tuli pelattua niitä Rediä ja Blueta ja muita. Mutta niihin uudempiin en koskenut jo ihan pelkästään sen takia että niiden ulkonäkö on turhan outo omaan makuun. Siinä missä vanhat Pokemonit muistuttaa joissain määrin eläintä, niin nää uudet on jotain helvetin kattokruunuja tai legopalikoista tehtyjä robotteja.

Mutta suosittelen vaikka tuota FireRediä emulaattorilla jos haluaa pelata Pokemon Yellowista tutuilla Pokemoneilla, mutta tykkää vähän paremmasta pelattavuudesta ja siitä että joitain bugeja on poistettu.

Ja yksi mikä on hienoa kun pelaa emulaattorilla, niin niihin saa lähes minkä vaan Pokemonin ja minkä vaan itemin koska tahansa. Koodilla siis. Monesti kun aloitan pelin alusta, en valitse mitään pelin kolmesta aloituspokemonista vaan laitan koodin "Pikachu" + "Level 5" + "99 Masterball" niin minulla on Masterballeja heti pelin alussa ja puskista tulee vastaan vain levelin 5 Pikachuja tai minkä ikinä valitsetkaan (Mewtwo, Squirtle, Groudon, Onix, Aerodactyl, pick your favourite...). Crystalissa otin alussa Charmanderin ja Cyndaquilin dumppasin PC:lle. Sitten vain koodit pois päältä kun sinulla on se Pokemon minkä haluat.
Itsekin näillä koodeilla olen ajoittain kikkaillut, lähinnä sellaisten Pokemonien kohdalla joita ei voi muuten saada. Toki nämä olen ottanut käyttöön vasta kun pelin storymodet on pelattu läpi, mutta sitten on kiva rueta kehittämään eteenpäin näitä muita Pokemoneja ja ihan vaan huvikseen käydä otteluita niillä. Tai sitten vaikka FireRedissä käydä nappaamassa Lugia ja Ho-oh, niitä kun on emulaattorilla mahdotonta pyydystää ilman että käytät koodia millä pääset warppaamaan niiden luo.

Tuota ei ole tullutkaan ajateltua että voisi joskus koodin avulla aloittaa Charmanderilla vaikka Crystalin ja pelata sillä sen storymoden läpi. Tykkään aina pelata tulityypillä, joten tuossa tulisi vähän erilainen vivahde siihen perinteiseen tarinaan. Toisaalta Typhlosionista saa kehitettyä kyllä ihan hullun terminaattorin, pystyt tekemään siitä itse asiassa niin voimakkaan että voitat arkkivihollisen vesi-startterin yhdellä iskulla, vaikka vesityypillä on etulyöntiasema tulityyppiä vastaan. Ei tarvitse kuin opettaa thunderpunch-liike Typhlosionille, niin vihollisen vesipokemon tippuu yhdellä onnistuneella iskulla.

Tämän päivän projekti oli kehittää Eevee ja sen kaikki muodot mitä Crystalissa on, eilen illalla kehitin Umbreonin ja tänään sain sitten loput eli Espeonin, Flareonin, Jolteonin ja Umbreonin.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tekotaiteellinen paska rulettaa. Talvikuningas on pyörinyt eilisen innoittamana moneen kertaan. Järjestetäänköhän se Tekotaiteellisen paskan festivaali ensi vuonnakin?
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pokemoneista esimiestehtäviin ja siitä pienellä kaarella takaisin pokemoneihin, jonka kautta isketään CMX:ään. Mä rakastan tätä ketjua.

Jahtaakohan Yrjänä muuten pikku siideripäissään, luuri kädessä pokemoneja pitkin Porvoon katuja? Never say never.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
@Roger Moore lle onnittelut isäksi tulemisen johdosta.

Onneksi olkoon!

Ei se isäksi ole tullut. Sillä on vain liikaa aikaa. Äitini oli jalkaleikkauksessa Naganon kisojen aikoihin ja häntä piti hoitaa. Silloin oli jo isän työpaikan kautta internet, mutta ei Jatkista.

Muistan ajankohdan siitä, kun valehtelin pomolle olevani hoitamassa äitiä, vaikka katsoin pelin. Hoidin toki äitiäkin, mutta en pelin aikana.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Nyt jätetään se Poika pois näistä keskusteluista, se palaa sitten keväällä taas kotiin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joo ja tanssii ja laulaa ja kylpee ja saunoo ja paskoo ja kusee ja oksentaa ja tekee ilmaveivin, kannusta samppanjaa.

Tiedän. 2011-kannu ei oikein tuntunut enää miltään, kun Olli Jokinen jo tyhjensi pajatson 1998. 11. huhtikuuta.

Liikaa sotkua.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Lasse on niin hyvä nimi, että sopii tytöllekin. Mutta onko nimi Lasse Williams vai Lasse Moore?
Serena ei lämmennyt nimelle Lasse, tehtiin kompromissi ja naisellisempi versio Lassie Moore. Ensimmäinen tennistä pelaava mustaihoinen naispuolinen James Bond. Tämä myös @Turha Kaukalo :lle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös