Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 277 200
  • 66 545
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Te kaksi jätkää jotka tunnistitte minun nimimerkin Tuska-festareille. Siihen tuli se nainen vonkaamaan minua. Sain.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tein the big five -persoonallisuustestin. Tuloksina sain (0-100 persentiili)

-Extraversion 64
-Agreeableness 65
-Conscientiousness 65
-Neuroticism 13
-Openness to experience 88

Luulin olevani vähän introvertimpi ja neuroottisempi, mutta kyllä mulle tuollainenkin kelpaa. Tosin nuo on normitettu 21-40 vuotiaiden suomalaisten keskuudessa, joten ei varmaan päde samalla lailla, kun vaikkapa keskiverto yhdysvaltalaisen ja kiinalaisen kohdalla. Mielenkiintoinen testi, kannattaa tehrä.

Pitäs tehdä melkee oma ketju tästä ja kattoa, mitä muut palstalaiset saavat vastauksiksi.

Pistä vain ketju pystyyn. Tosin eipä tuon testin kysymyspatteristo ole kauhean luotettavan oloinen. Tein testin pikaversion enkä oikein tunnistanut lopputuloksista itseäni. Osittain kyllä, mutta osasta tuli ihan mitä sattuu tulokseksi. Esimerkki oudommista tuloksista:

Adventurousness. High scorers on adventurousness are eager to try new activities, travel to foreign lands, and experience different things. They find familiarity and routine boring, and will take a new route home just because it is different. Low scorers tend to feel uncomfortable with change and prefer familiar routines.

Tuosta sain lukeman 1, asteikolla 1-100 siis. Kyllähän minäkin pidän tietyistä perusrutiineista enkä välitä muutoksista vain muutoksien vuoksi, mutta heikoin mahdollinen lukema ei kuulosta yhtään minulle ominaiselta. Jos ulkomailla reissaaminen tuo tuohon pisteitä, niin luulisi sitä jokusen pisteen heruvan omista reissuistani joita olen kohtalaisesti tehnyt yksinäni. Vai olisikohan pitänyt tehdä joku extreme-sooloretki jonnekin Kolumbian unikkoviljelmälle mukanani vain passi, hammasharja ja espanjan kielen sanakirja?

No, viihdettähän nämä vastaavat testit ovat, mutta toki niistä toivoisi jotain järkevää yhtymäkohtaa löytyvän, jotta niihin kannattaisi sen paremmin paneutua.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vai olisikohan pitänyt tehdä joku extreme-sooloretki jonnekin Kolumbian unikkoviljelmälle mukanani vain passi, hammasharja ja espanjan kielen sanakirja?

No, viihdettähän nämä vastaavat testit ovat, mutta toki niistä toivoisi jotain järkevää yhtymäkohtaa löytyvän, jotta niihin kannattaisi sen paremmin paneutua.

Voin kertoa, että Kolumbiassa käynti nyt ei kovin ihmeellistä ole, vaikka mukavaa toki. Espanjaa kannattaa osata, mutta jos ei osaa, niin sitten voi viittoa.

En tee testiä, koska mitään järkeähän noissa ei ole. Sinne on vain laskettu, että vastauksesta A saa 4 pistettä ja B saa 3 ja sitten laitetaan muutamasta vaihtoehdosta joku tekstipätkä loppuanalyysiksi.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Seitsemisessä on vissiin joku amerikka-vanien (ei fanien) kokoontumisajo, sen verran paljon oli koppiautoa liikekannalla.
Eikös se ole Seitsemisissä? Ainakin niin kaikki tuntuivat sanovan. Toisaalta sanoivat myös Seitsemiseen eli vittuako minä tiedän.
 

sinikettu

Jäsen
Pistä vain ketju pystyyn. Tosin eipä tuon testin kysymyspatteristo ole kauhean luotettavan oloinen. Tein testin pikaversion enkä oikein tunnistanut lopputuloksista itseäni. Osittain kyllä, mutta osasta tuli ihan mitä sattuu tulokseksi. Esimerkki oudommista tuloksista:
Tuo lyhyt antoi kyllä vähän outoja tuloksia. Lieköhän jotain ongelmaa testissä tai sen arviointialgoritmeissä. Jos jaksat, niin kokeilepa tehdä tuo pidempi.

No, viihdettähän nämä vastaavat testit ovat, mutta toki niistä toivoisi jotain järkevää yhtymäkohtaa löytyvän, jotta niihin kannattaisi sen paremmin paneutua.
Itsetehdyt testit ovat tosiaan aina itsetehtyjä testejä. Kyseinen testi on kuitenkin sovellettu todella laadukkaista persoonallisuuspsykologian testeistä, joita on tutkittu perin pohjin muutamana viimeisenä vuosikymmenenä. Kaiken kaikkiaan reliabiliteetti on varsin hyvä ja ennustusvoima sekä yhteneväisyydet oikean maailman käyttäytymisen ja persoonallisuuspiirteiden suhteen ovat ihan ok tasoa. Noiden viiden piirteen alaosioiden tarkkuudet ovat yleensä heikompia.

Ylipäänsäkin laadukkaat The Big Five -testit näyttävät olevan persoonallisuuspiirteiden parhaita mittareita. Saattaa toki tuntua oudolta ja epäintuitiiviselta, että ruksailemalla monivalintoja olisi mahdollista saada tarkkoja kuvauksia persoonallisuuspiirteistä, mutta näitä testejä on kehitelty, testailtu ja rukkailtu jo niin kauan, että on suhteellisen selvää, että yksittäisistä testausmenetelmistä nämä ovat niitä laadukkaimpia. Kuitenkaan minkään yksittäisen psykologisen testin tulokset eivät ole läheskään niin luotettavia, että niitä pitäisi absoluuttisena totuutena pitää. Nettitesteissä on sen lisäksi vielä mahdollisesti muita ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä mikro eli mikroaaltouuni on vaan kätevä ja elämistä helpottava vehje.

Asuin puolitoista vuotta tilan puutteen takia ilman mikroa ja silloin mikron kätevyyden huomasi. Ilman mikroa joutui lämmittämään kaikki jäädyt ruoat, einesruoat ja pienemmät iltapalat kuten lihapiirakat ja karjalanpiirakat joko uunissa tai paistinpannulla ja se oli aika vaivalloista ja aikaavievää puuhaa.

Nyt kun on mikro niin voi vaan pistää ruoat lautaselle ja lämmittää pari minuuttia ja ruoka on valmista syötäväksi. Helppoa ja vie vähemmän aikaakin.

Kyllähän sitä ilman mikroakin eleli kun oli pakko. Mutta onneksi sopu antoi lopulta sijaa mikrollekin ja sellainenkin tästäkin kämpästä taas löytyy.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@vilperi mikro on ihan turha väline. Toki se löytyy, mutten ole käyttänyt varmaan yli puoleen vuoteen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mikro eli mikroaaltouuni on vaan kätevä ja elämistä helpottava vehje.
Reilu kuukausi sitten muutin ja kannoin toimivan mikron roskiin. En ollut varmaan viiteen vuoteen käyttänyt. Oikeastaan en pahemmin koskaan aikuisiällä. Jos itse haluaa tehdä ruokaa niin tekee eikä vaan lämmitä. Usein tosin syön ulkona, paitsi nyt oon yrittänyt muuttaa linjaa.

Niin ja mistä sitä tietää mitä säteilyjä saa. Mä muistan Tsernobylin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Niin ja mistä sitä tietää mitä säteilyjä saa. Mä muistan Tsernobylin.

Olen käynyt Tsernobylissa ja ainakin vielä henki pihisee. Mikroaaltouunia ei ole ollut viiteen vuoteen eikä myöskään tarvetta sellaiselle.

Katsotaan ensin urheiluruutu ja sitten paistetaan pannulla jotain iltapalaa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Se on kyllä ihme miten nuo rehut voivat hyvin, kun exäni neuvoja vajaan kolmen vuoden jälkeen noudatan. Johan ne vuoden verran kituivat. Jossain ne exätkin on oikeassa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kun demari saa tuomion, siitä kerrotaan luonnollisesti demariketjussa.

Käräjäoikeus on päättänyt päättää yhden demarin olevan 2,5 vuotta poissa tien päältä: Vantaan entiselle kaupunginjohtajalle Jukka Peltomäelle 2,5 vuotta vankeutta | Yle Uutiset | yle.fi ...

Kun kokkari saa tuomion, siitä kerrotaan "luonnollisesti" vihreiden ketjussa.

Emma Karin faija Ilkka J Kari sai juuri hovioikeudessa viisi vuotta linnaa talousrikoksista. Ei tietenkään tahraa Emmaa, mutta kyllä se hieman varjoa heittää koko familyn ylle. Vaikka ei pitäisi. Entinen kokoomusvaikuttaja sai viiden vuoden tuomion – Espooseen piti rakentaa luksustalo senioreille, liki 7 miljoonaa euroa katosi taivaan tuuliin - Kaupunki - Helsingin Sanomat

Avautui samalla se, että Emma Karin isä on joku kokkari, josta kukaan ei ole ennen tätä edes kuullut. Mitenköhän appiukot tulevat keskenään toimeen. Eikös Karin appiukko ole Jaakko ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÅÄÖ Laakso.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Kun demari saa tuomion, siitä kerrotaan luonnollisesti demariketjussa.



Kun kokkari saa tuomion, siitä kerrotaan "luonnollisesti" vihreiden ketjussa.



Avautui samalla se, että Emma Karin isä on joku kokkari, josta kukaan ei ole ennen tätä edes kuullut. Mitenköhän appiukot tulevat keskenään toimeen. Eikös Karin appiukko ole Jaakko ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÅÄÖ Laakso.
Jaakko Laakso on myös ollut kova keräämään itselleen kapitaalia, eikä aina ole samalla saanut tyylipisteitä. Eiköhän näillä kahdella poliittisella kähmijällä ole enemmän yhteistä kuin äkkiseltään näyttää.
Minusta ei ole luonnotonta kommentoida ko. asiaa Vihreiden ketjussa, sillä Emma Karin tuntee koko Suomi, hänen isänsä lähinnä vähän vanhemmat espoolaiset. Kärjistäen Ilkka J on nykyään Emman isä, kun hänet asemoidaan maailmankartalle, ei entinen kokoomusvaikuttaja Espoosta. Toki on molempia, mutta nykyään kiinnostava hahmo lähinnä tyttärensä kautta.
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Minusta ei ole luonnotonta kommentoida ko. asiaa Vihreiden ketjussa, sillä Emma Karin tuntee koko Suomi, hänen isänsä lähinnä vähän vanhemmat espoolaiset. Kärjistäen Ilkka J on nykyään Emman isä, kun hänet asemoidaan maailmankartalle, ei entinen kokoomusvaikuttaja Espoosta. Toki on molempia, mutta nykyään kiinnostava hahmo lähinnä tyttärensä kautta.

Ei ehkä luonnotonta, mutta aiheetonta, turhaa ja typerää. Etenkin kun herralla on oma poliittinen tausta.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Ei ehkä luonnotonta, mutta aiheetonta, turhaa ja typerää. Etenkin kun herralla on oma poliittinen tausta.
Sun on nyt vaan elettävä sen kanssa, että Emma itse on rikollisen tyhmä ja isänsä rikollinen.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Kun demari saa tuomion, siitä kerrotaan luonnollisesti demariketjussa.
Kun kokkari saa tuomion, siitä kerrotaan "luonnollisesti" vihreiden ketjussa.

Mitä helvettiä minulla on tämän ketjuilun kanssa tekemistä? Jukka Peltomäki on/oli demari, eli vedin kerrankin oikeaan ketjuun kai. Mitä sinä itket?
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
K-marketissa 0,5 litran olvi ananaslimsa maksaa 1,69 € ja litran ananaslimsa 0,99 €. Tämä on näitä markkinatalouden haaroja, jotka eivät järin hyvin minulle avaudu. Kaipa tuolla joku sitten voittoa takoo.
Eiköhän näitä joku kaveri 'kovat kaulassa' ole miettinyt.. Limukoiden hinnat täällä noin yleensä on kyllä sellaisia että tuntuu että niitä ei haluttaisi ihmisten ostavan.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mitä helvettiä minulla on tämän ketjuilun kanssa tekemistä? Jukka Peltomäki on/oli demari, eli vedin kerrankin oikeaan ketjuun kai. Mitä sinä itket?

Rauhoitu. Annoin viestissäni kaksi mallia, joista toisessa käytettiin logiikkaa ja toisessa ei.

Sun on nyt vaan elettävä sen kanssa, että Emma itse on rikollisen tyhmä ja isänsä rikollinen.

Ei tarvitse, koska asia ei vaikuta elämääni millään tavalla.

Täytyykin muistaa tämä logiikka. Että jos joskus pitää kirjoittaa Ville Niinistöstä, teen sen tietty Sauli Niinistö -ketjuun, koska Sauli on tunnetumpi kuin veljenpoikansa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jaa Neurosis Tavastialla, käy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös