Jos inhoat jotain, yksinkertainen ratkaisu on lopettaa sen tekeminen. Vähä sama homma kun eräs tuttu valitteli, että nyt kun on auto, niin tulee käytyä melkee joka ilta mäkkärin (tai grillin) drive-innissä ja paino noussut kymmenisen kiloa. Niin, autohan tarkoittaa automaattisesti sitä, että sitä roskaruokaa on ihan pakko syödä joka päivä ja ainoa vaihtoehto on puskea auto sillalta jokeen.Inhoan kaikkea väkinäistä kanssakäymistä sukulaisten kanssa. Jos lapsia ei olisi, tuskin tulisi pidettyä juurikaan yhteyttä kehenkään. Ja ei, en ole lankomiehen kanssa yhtään samalla aaltopituudella. Sen selittämistä kun kuuntelee niin olo on kuin vege-Cooperilla Twin Peaksista, niin eri planeetalta olemme.
Itse pidin joihinkin peruskoulukavereihini ja sukulaisiin satunnaista yhteyttä monia vuosia, kunnes jostain tajunnan syvyyksistä nousi esiin kristallinkirkas ajatus, että ei kukaan minua näiden persläpien kanssa pakota viettämään aikaa, somessa tai livenä. Peruskoulukaverit olivat mukavaa seuraa silloin, kun me kaikki olimme samanlaisia idiootteja väkisin tungettuina samaan tilaan jokaisena arkipäivänä. Jotkut meistä kasvoivat tuosta idiotismista vähitellen pois, jotkut jäivät pysyvästi sille tielle.
Tuo valinta oli yksi parhaista, mitä olen koskaan tehnyt. Suosittelen samaa kaikkien sellaisten ihmisten suhteen, jota et kelpuuttaisi tällä hetkellä elämääsi aivan uutena tuttavuutena.
Elämä paranee kertaheitolla.