Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 320 787
  • 66 812

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Televisiosta tuli vakion mainos ja siitä pulpahti kysymys mieleen. Joskus lapsena kun ukon kanssa oli tapana katsoa ykköseltä urheiluruutu, niin ankkuri kertoi oikean vakio-rivin. Nykyään ei enää tule katsottua, niin mahdetaanko edelleen ylellä kertoa oikea vakio-rivi? " Viikon oikea rivi on 1x2 221" jne. Samoin taisivat kertoa myös ravituloksia ja voitonjakoja.

Tuo Pirkan joulumainos on kiva. Olen tainnut ennenkin täällä siitä mainita. Kivasti pimputetaan pianoa ja on pöydät täynnä ruokaa ja iloisia ihmisiä.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nyt mokailtu sen verran, että alakulo ottanut vallan...luovutan ja lääkitsen itseäni alkoholilla. Jos keväällä sitten yrittäisi uudestaan, kun osa on unohtunut...
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
En tule koskaan pääsemään palstalaisten kymppikerhoon.

Tuohon en voi ottaa kantaa, mutta oma tavoitteeni on kirjoittaa 30000 viestiä ja sitten lopettaa. Tällä hetkellä kasassa 2916 ja tämä on 2917 ja seuraava on sitten 2918. Sitä ei vielä tiedä minne ketjuun se seuraava menee. Ja voi muuten olla etten lopeta silloinkaan kun asiaa riittää ja aikaakin on.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
"Palstan harvalukuiset naiset esittäytyvät" -ketju olis kiva. Täällähän on aika miehekäs meno, joten on miellyttävää että on feminiinisiäkin sävyjä. Vituttaako äijäily joskus? onko ollut syrjintää? onko löytynyt Jatkoajasta miestä?
 

Nick Neim

Jäsen
"Palstan harvalukuiset naiset esittäytyvät" -ketju olis kiva. Täällähän on aika miehekäs meno, joten on miellyttävää että on feminiinisiäkin sävyjä. Vituttaako äijäily joskus? onko ollut syrjintää? onko löytynyt Jatkoajasta miestä?
Tästäpä tulikin mieleeni, että mihin @TQoFE on hävinnyt? @sampion vanha tanssipartneri, ja piti jöötä äijille yksistäänkin naispuolen edustajana Vapaalla.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tästäpä tulikin mieleeni, että mihin @TQoFE on hävinnyt? @sampion vanha tanssipartneri, ja piti jöötä äijille yksistäänkin naispuolen edustajana Vapaalla.

Hyvä kyssä,

TGoFElle ei auottu päätä. Ilman seuraamuksia.

Joskus tulee mieleen, onko sitä tullut käyttäydyttyä miessovinistisesti näiden palstamme neitojen ynnä rouvien kanssa.
 

Jeffrey

Jäsen
Tästäpä tulikin mieleeni, että mihin @TQoFE on hävinnyt?

Mistäänhän minä en mitään tiedä, mutta satuin neitiä kaupungilla näkemään mukavan oloisen miehen seurassa samoihin aikoihin kun neito palstalta katosi. Itse olen tästä vähän yrittänyt ynnäillä jonkinmoista johtopäätöstä poistumisen syistä. Ne ovat kuitenkin ihan omia johtopäätöksiäni, ja voi yhtä hyvin olla vääriä kuin oikeitakin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Sä olet merkattu mies. Tuollaisesta virheestä ei ilman niitä seuraamuksia selviä.

Kannattaa kurkkia olkapäiden yli hieman tiuhemmin lähipäivinä.

Eli kun kävelen Hesarilla (katu Helsingissä, kävelen sen varsilla usein sattuneesta syystä), niin jos tulee nainen minua lyömään käsilaukulla niin voin lyöntiaktin jälkeen asvaltin suunnalta todeta: "TQoFE, I presume. Je suis Turhis."
 

Nick Neim

Jäsen
Mistäänhän minä en mitään tiedä, mutta satuin neitiä kaupungilla näkemään mukavan oloisen miehen seurassa samoihin aikoihin kun neito palstalta katosi. Itse olen tästä vähän yrittänyt ynnäillä jonkinmoista johtopäätöstä poistumisen syistä. Ne ovat kuitenkin ihan omia johtopäätöksiäni, ja voi yhtä hyvin olla vääriä kuin oikeitakin.
Vaikea kyllä kuvitella, että parisuhde toimisi ilman jatkislaisten neuvoja. En moista suostu uskomaan. Kaikkea sitä.

Kyllä se routa porsaan kotiin ajaa. Miesasiat -ketjuun siis päivystämään.
 

Jeffrey

Jäsen
Vaikea kyllä kuvitella, että parisuhde toimisi ilman jatkislaisten neuvoja. En moista suostu uskomaan. Kaikkea sitä.

Kyllä se routa porsaan kotiin ajaa. Miesasiat -ketjuun siis päivystämään.

Ellen nyt ihan väärin muistelen, niin toissa kesää eleltiin tuolloin kun neitiin törmäsin. Se rajallinen ymmärrykseni mitä minulla neidistä on viittaa kuitenkin vahvasti siihen suuntaan, että mikäli mies ei ole mulkku, ei hänellä liene liiemmin valittamista parisuhteessaan. Uskoisin myös, että neiti olisi porsaan ajanut jo kotiinsa. Eli kaippa me saadaan odotella vielä tovi hyvä, ennen kuin neito tänne palaa.

Harmi sinällään, koska on kyllä äärimmäisen fiksu yksilö ja vieläpä nainen.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Maailmalla itsenäisyyspäivät ovat monesti karnevalistinen ja iloa pursuava juhla. Suomessa taas haudanvakava asia jossa korkeintaan poltetaan sinivalkoista kynttilää ja katsotaan Tuntematonta sotilasta sekä muistellaan Tali-Ihantalaa. En sano että se olisi väärin, mutta ei se pahitteeksi olisi jos tuo etelämaalainen elämänilo pikkaisen enemmänkin tarttuisi tähän maapallon kulmaan.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Maailmalla itsenäisyyspäivät ovat monesti karnevalistinen ja iloa pursuava juhla. Suomessa taas haudanvakava asia jossa korkeintaan poltetaan sinivalkoista kynttilää ja katsotaan Tuntematonta sotilasta sekä muistellaan Tali-Ihantalaa. En sano että se olisi väärin, mutta ei se pahitteeksi olisi jos tuo etelämaalainen elämänilo pikkaisen enemmänkin tarttuisi tähän maapallon kulmaan.

Tuota etelämaalaista elämäniloahan on tänne virrannut viime aikoina ihan riittämiin. Ehkä ne osaa ottaa ilon irti Suomen itsenöisyyspäivästä, ja järjestää karnevaaleja sen kunniaksi.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Maailmalla itsenäisyyspäivät ovat monesti karnevalistinen ja iloa pursuava juhla. Suomessa taas haudanvakava asia jossa korkeintaan poltetaan sinivalkoista kynttilää ja katsotaan Tuntematonta sotilasta sekä muistellaan Tali-Ihantalaa. En sano että se olisi väärin, mutta ei se pahitteeksi olisi jos tuo etelämaalainen elämänilo pikkaisen enemmänkin tarttuisi tähän maapallon kulmaan.

Kuten toiseen ketjuun jo ehdin kirjoittaa, on vuodenajalla paljon merkitystä siihen, kuinka suomalaiset viettävät itsenäisyyspäivää. Jos itsenäisyyspäivä olisi lämpimänä vuodenaikana, olisi se joko juhannuksen kaltainen mökkijuhla tai vapun kaltainen puistojuhla. Ulkona ryypättäisiin joka tapauksessa, eikä ketään kiinnostaisi herkistellä. Jos taas puolustusvoimien lippujuhlaa vietettäisiin talvella, olisi varmaan se päivä, jolloin herkistyttäisiin. Jos taas molempia vietettäisiin lämpimänä vuodenaikana, voisi talvisodan syttymisen vuosipäivä olla se päivä, joka koetaan pyhänä.

Bing! @Klassinen sentteri
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tuota etelämaalaista elämäniloahan on tänne virrannut viime aikoina ihan riittämiin. Ehkä ne osaa ottaa ilon irti Suomen itsenöisyyspäivästä, ja järjestää karnevaaleja sen kunniaksi.
No tuo nyt oli aivan joutava kommentti.

Ostan kuitenkin tuon Radiopään kommentin vuodenajan merkityksestä. Varmasti kylmyys tuo jäykkyyttä tähän päivään.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö maallakin jotkut lähde seurailemaan vaikkapa paloautoja? Mä en tota oikein ymmärrä, mutta siinä on varmaan paljon samaa kuin mitä kaupunkien tapahtumissa ja rähinöissä, mitkä nyt itsenäisyyspäivästä tuli mieleen. Moni haluaa olla siellä missä tapahtuu.

Tänään luki lehdessä että Helsingissä on kymmenen mielenosoitusta. Miten toi juttu menee maalla? Sä puet innoissasi takin päälle ja oot lähdössä, mutta ovella hoksaatkin että hitto 500 km matkaa. Mä kyllä vähän veikkaan että ne on niin syvällä siinä landetouhussa että on jopa oletus lukea vain lehdistä mitä on tapahtunut.

Kyllähän joka päivä kuitenkin jossain pitää käydä ettei elämä mene surkeaksi. Kaikki aika töissä ja kotona menee hukkaan elämästä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllähän joka päivä kuitenkin jossain pitää käydä ettei elämä mene surkeaksi. Kaikki aika töissä ja kotona menee hukkaan elämästä.

Niin no, mutta jotkut eivät nauti olutta joka päivä. Olisihan se kiva käydä vaikka missä, mutta kuka sitä nyt selvin päin mihinkään menee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös