Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 355 306
  • 66 888

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Suomalainen ihminen on perusluonteeltaan kiltti ja häveliäs ja kammoksuu ulkomaalaisia. Näin siis kärjistetysti ja stereotypisesti. Ja parkkipirkot ja lipuntarkastajat saavat usein kuraa niskaan. Nyt kannattaisikin psykologisesta näkökulmasta kokeilla pakolaisia lipuntarkastajina ja parkkipirkkoina. Voi nimittäin olla ettei se Suomalainen enää kehtaa huutaa kun lipuntarkastajana tai parkkipirkkona onkin pakolainen. Siinä Suomalainen äkkiä pelkää leimautuvansa rasistiksi ja pitääkin näin ollen turpansa kiinni. Ja näin saadaan näillekin ammattikunnille työrauha ja samalla työllistettyä pakolaisia. Win-Win.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Meillä punavihreässä kuplassa olisi hyvä olla pakolaislipuntarkastajat. Loppuisi se pummin pummilla ajaminen!!!
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Tajusin just kuka on tuo tv-sarja Castlen miespäähenkilö.

Nathan Fillonhan se on. Pitkään mietin, että mitenkä ton äijän ääni on niin perkeleen tuttu, mutta naama ei sano mitään. Halo 3: ODSTin ääninäyttelytyöstä oli jäänyt muistijälki.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Aikoinaan jossain vitun Porvoo-TV:ssä tarjottiin silloin puhuttaneeseen dilemmaan ratkaisuksi, että perustetaan uusia levydivareita ja rakennetaan vähemmän sillan paskoja. Englannissa taas Islington Gazetessa puitiin joskus sitä, kun sieltä päin alettiin ajamaan työttömiä syrjemmäksi, jotta nousukkaat voi vallata alueen, johon kyseltiin paikallisten mielipiteitä, niin eräs paikallinen rastafari vastasi siihen, että enemmän ruohoa ja red stripea ja vähemmän pankkiireja.

Mielestäni kummatkin ovat hienoja ohjenuoria, joita voisi soveltaa nykypäivänäkin mihin tahansa yhteiskuntaan, niin asiat olisi varmasti paremmin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Keksin uuden juomapelin. Jani Alkion selostaessa pitää ottaa ryyppy joka kerta, kun se sanoo myöskin. Älkää kuitenkaan aloittako ennen kolmannen erän puoliväliä, jotta vältytte myrkytykseltä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Jättisakot romahtivat - miljonääri Kuisla ei silti tyytyväinen: "rangaistus menestyksestä" Ei tarvitse olla penaalin terävin kynä että osaa rahaa tehdä. Vittu mikä aasi tämä liikemies Kuisla.
Mitäs aasia Kuislassa on? Itse olen samaa mieltä, että ärsyttää kun koitat elää aivan asiallista elämää tienaaksesi, niin tuollaisen pikkuvahingon kuten 80-alueella 103 km/h tutkaan päräyttämisestä tulee aivan liian kova rangaistus. Oli sitten kyseessä Kuislan kaltainen sijoittajaveikkaaja tai minun kaltaiseni tehdastyöläinen. Itse olen saanut myös vastaavat sakot. Satasen rajoitus enkä huomannut kasikympin lätkää -> kameratolppaan 94 km/h ja opiskelijalle 70 euron sakko. Vitutti. Asiahan olisi täysin eri jos Kuisla olisi paukuttanut 120-alueella tutkaan 150 km/h, eli tietoinen ylinopeus. Niitä saa mun puolesta sakottaa aivan surutta.

Nythän aiotaan (vai onko se kenties jo voimassa?) sakottaa ylinopeudesta helpommin, ihan vain siksi että valtio tarvitsee tuloja. Jos sakkokassaan tarvitaan rahaa, niin miksei aidosta perseilystä voitaisi sakottaa kunnolla? Jos ajat tutkaan 200 km/h, ajat poliisia karkuun tai törky-ratti, niin miksei niistä voisi ottaa aina minimissään vaikkapa kolmen tonnin sakko sekä auton menetys valtiolle. Siinä saataisiin a) vitusti sakkokassaa valtiolle b) moni pari vuotta vanhalla Bemarilla ajava saattaisi hillitä kaasujalkaansa kun tietää että räpsähdyksestä lähtee auto valtiolle. Mutta kun ei, normaalia työssäkäyvää ihmistä sakotetaan surutta siinä missä kolmannen kerran ratista kärähtävä piripää saa jopa pienemmät sakot. Ja niitäkään ei tule luultavasti itse koskaan maksamaan.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Rupesin miettimään mielikuvia ja suhteellisuudentajua. Tai sitten olen vain populisti. Mutta Suomessa kun asiat kuulemma on niin perseellään, lahelaisten lakanabileet leviää ympäri maailmaa ja tahraa meitin mainetta, niin samalla suuressa ja mahtavassa Ameriikan Yhtysvalloissa lahdataan harva se päivä -kuten par'aikaa - ihmistä kampuksilla ja kouluissa. Että uskaltaisko siihen maailman kolkkaan edes mennä ilman että ammutaan heti lentoaseman ulkopuolella.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Suomessa ihan turhaa huutamista tuosta KKK-hölmöilystä. Hyvä tuo vertaus noihin Ameriikan jatkuviin kouluampumisiin, siis todellakin jatkuviin, mene tuonne Iltavitunpaskan sivulle ja jo on kirkumista: JUURI NYT: YHDYSVALLOISSA KUOLLUT 10-100 IHMISTÄ SHOOTINGISSA. Jee jee.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyppäsin just tosi komean nenäkarvan irti ja hetken saavutusta ihailtuani laitoin sen talteen rintataskuun. Jäin miettimään että ketäköhän varten. Ilahtuisiko vaimo?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Natural Born Killersissä ajellaan koneella nenänkarvoja. Semmosen koneen kun sais.

Pitäsköhän ruveta seuraamaan KHL:ää? Päätin että suosikkijoukkueeni olisi Pietarin SKA. Vähän tommosta alkusointusuutta tuli.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mahtavan hienoa valittamista tuo, kun valitetaan pakolaisten valittavan suomalaisesta ruuasta. Eiväthän ne siitä ruuasta tai sen määrästä valita vaan siitä, että se ei maistu millekään.

Suomessa, jos ostat mistä tahansa "tulisen" annoksen, niin missä tahansa kulttuurimaassa ihmeteltäisiin onkohan kokki kännissä, kun unohti laittaa mausteet. Sitäkin on tapahtunut toisessa länsimaassa, että karvikäsi kysyy haluatko siis normitulista niin kuin sen kuuluu olla vai valkoihoisen tulista.

Taas on tehty ongelma asiasta mikä ei olisi ongelma.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tahtoisin myös tietää, milloin iltapaskat alkavat kantaa vastuunsa ihmisten hysterisoimisessa ja vihan lietsomisessa. Kun näistä asioista sanoo niin vastaus on että lehdistönvapaus ja päälle vihakampanja sanojaa kohtaan. Yritän vältellä lööppien katselemista.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luin äsken Iltalehdestä Haaparannan Asplöveniä ravistelevasta "natsikohusta" ja pyörittelin epäuskoisena päätäni. Sitten näin urheilutoimenjohtajan nimen: Per Kenttä. Siellä on nyt narahdettu johonkin Alivaltiosihteerin parodiaan. Luulin jo hetken, että ruotsalaisilta on viimeinenkin tolkku kadonnut.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitäs aasia Kuislassa on? Itse olen samaa mieltä, että ärsyttää kun koitat elää aivan asiallista elämää tienaaksesi, niin tuollaisen pikkuvahingon kuten 80-alueella 103 km/h tutkaan päräyttämisestä tulee aivan liian kova rangaistus. Oli sitten kyseessä Kuislan kaltainen sijoittajaveikkaaja tai minun kaltaiseni tehdastyöläinen. Itse olen saanut myös vastaavat sakot. Satasen rajoitus enkä huomannut kasikympin lätkää -> kameratolppaan 94 km/h ja opiskelijalle 70 euron sakko. Vitutti. Asiahan olisi täysin eri jos Kuisla olisi paukuttanut 120-alueella tutkaan 150 km/h, eli tietoinen ylinopeus. Niitä saa mun puolesta sakottaa aivan surutta.

Nythän aiotaan (vai onko se kenties jo voimassa?) sakottaa ylinopeudesta helpommin, ihan vain siksi että valtio tarvitsee tuloja. Jos sakkokassaan tarvitaan rahaa, niin miksei aidosta perseilystä voitaisi sakottaa kunnolla? Jos ajat tutkaan 200 km/h, ajat poliisia karkuun tai törky-ratti, niin miksei niistä voisi ottaa aina minimissään vaikkapa kolmen tonnin sakko sekä auton menetys valtiolle. Siinä saataisiin a) vitusti sakkokassaa valtiolle b) moni pari vuotta vanhalla Bemarilla ajava saattaisi hillitä kaasujalkaansa kun tietää että räpsähdyksestä lähtee auto valtiolle. Mutta kun ei, normaalia työssäkäyvää ihmistä sakotetaan surutta siinä missä kolmannen kerran ratista kärähtävä piripää saa jopa pienemmät sakot. Ja niitäkään ei tule luultavasti itse koskaan maksamaan.

Ihan mielenkiinnosta, minkä takia 103km/h 80 rajotuksella on suotavampaa kuin 150km/h 120 rajotuksella? Prosentuaalinen ylitys näissä on liki sama.
 
Satasen rajoitus enkä huomannut kasikympin lätkää -> kameratolppaan 94 km/h ja opiskelijalle 70 euron sakko. Vitutti. Asiahan olisi täysin eri jos Kuisla olisi paukuttanut 120-alueella tutkaan 150 km/h, eli tietoinen ylinopeus. Niitä saa mun puolesta sakottaa aivan surutta.
Eikö tämä Kuisla ole meuhkannut nimenomaan siitä, että päiväsakot määräytyvät tulojen mukaan. Isommat tulot ja isommat sakot, eli menestyksestä rangaistaan. Tuskin Kuislaa olisi vituttanut, jos hän olisi saanut 70 euron sakon. Suunnilleen sama asia hänelle, kuin itselleni kirjaston "sakkomaksut" myöhästyneestä lainasta, 0,70 euroa per päivä.
 

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Mahtavan hienoa valittamista tuo, kun valitetaan pakolaisten valittavan suomalaisesta ruuasta. Eiväthän ne siitä ruuasta tai sen määrästä valita vaan siitä, että se ei maistu millekään.

Suomessa, jos ostat mistä tahansa "tulisen" annoksen, niin missä tahansa kulttuurimaassa ihmeteltäisiin onkohan kokki kännissä, kun unohti laittaa mausteet. Sitäkin on tapahtunut toisessa länsimaassa, että karvikäsi kysyy haluatko siis normitulista niin kuin sen kuuluu olla vai valkoihoisen tulista.

Taas on tehty ongelma asiasta mikä ei olisi ongelma.

Juu minäkin kävin tuossa viime viikolla pitämässä mielenosoitusta Lillen torilla, kun ei mistään löydy ruisleipää tai karjalanpiirakoita! Perkele! Jotain saatanan juustoja ja punaviiniä vaan joka paikka pullollaan.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Pitäisi ensi viikolla olla Puolassa, sen jälkeen kitua pari päivää idioottien keskellä Saksassa, jonka jälkeen jatkaa vielä Englantiin, ja kun sieltä pääsee takaisin Suomeen, niin sitten pitäisi puolessatoista viikossa päästä eroon lopuista rojuista, jotta pääsee lähtemään maasta veke mahdollisimman kevyin kantamuksin. Jumalauta että sitä turhaa krääsää kertyy aina matkan varrella, vaikka ei varsinaisesti edes hankkisi itse mitään. Jos en saa niitä muuten hävitettyä, niin roudaan ne tohon kadun varteen ja jätän ne siihen. Varmasti ovat kadonneet siitä seuraavan vartin aikana.
 

Aberystwyth

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Luin äsken Iltalehdestä Haaparannan Asplöveniä ravistelevasta "natsikohusta" ja pyörittelin epäuskoisena päätäni. Sitten näin urheilutoimenjohtajan nimen: Per Kenttä. Siellä on nyt narahdettu johonkin Alivaltiosihteerin parodiaan. Luulin jo hetken, että ruotsalaisilta on viimeinenkin tolkku kadonnut.

Muutenkin ihan älytöntä touhua, kun näköjään ruotsalaiset näkevät hakaristejä kaikkialla. Ensin joulutortut, nyt ilmavoimien vanha tunnus, mitä seuraavaksi? Käy sääli Lars Janzonia.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Nyt on kyllä oikeasti sellainen keli, että hieman jopa pelotti olla ulkona. Lehtiä ja keppejä lentelee ja tuuli pyörii niin, että ei pysty kävelemään suoraan.

Onneksi nyt sisällä. Ikkunat tosin helisee, mutta eipä lentele tavaroita päin näköä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jos en saa niitä muuten hävitettyä, niin roudaan ne tohon kadun varteen ja jätän ne siihen. Varmasti ovat kadonneet siitä seuraavan vartin aikana.

Et siis asu Hesarilla. Siellä on niin heikkokuntosta jengiä, että menee katoamiseen 20 minuuttia. Tänään yhtä raijattiin Hurstin valinnan vierestä ambulanssiin, kun jalka ei noussut ja muutenkin vähän väsytti. Tai Ikuisen Vapun Aukion lähellä on hyväkuntoisia romaneja (pol. korrekti termi), jotka vievät kamat viidessä minuutissa. Missähän Rantalaisen Simo asuu.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Joo, en asu Hesarilla. Toisaalta täällä on niin tylsää niin jengiä, että ne ei edes osaa varastaa, vaikka tilaisuus tulisi. Täällä ole muuta kuin lenkkeilevä Mattiesko.

Joskus näin Simon pyöräilemässä flemarilla, mutta siitä on jo aikaa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Possea tullut katsottua nyt kaksi jaksoa ns. ekaa kertaa ikinä. En nyt oikein tiedä mitä sanoisin, sekoitus joitakin ihan hauskojakin elemettejä mutta vähän liikaa tätä nykypäivän mukahauskaa suomi-sketsitasoa, kuten nyt tuo missä noilla vierailla on jonkun muun kädet ja sitten vedetään jotain runkkausliikettä banaanille jne. Itselle tulee lähinnä mieleen kysymys, että onko tuo sketsi suunnattu jollekin yläasteikäisille vai mitä?

Joka tapauksessa varovainen peukku, on tuo näitä kaikenmaailman Putouksia parempi, joita ei katso Erkkikään. Niko Saarinen oli viikko sitten ihan viihdyttävä kisaaja, Kovalainen hieman tylsä tänään.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Flemarilla näkee enemmän merkkihenkilöitä kuin Espalla. Tämä on totuus. Ainakin Sivukirjaston terassilla palelee joku vosu ellei muita näy.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Mietin äsken saunassa, milloin viimeksi televisiosta on tullut suomalainen viihdeohjelma, jossa pääosassa ei ole julkkikset tai julkkisten tekeminen. Onneksi on radio.
Hyvä kysymys. jos siis puhutaan uudesta viihdeohjelmasta, eikä uusinnoista. Lisäisin tuohon vielä wannabee-julkkikset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös