Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 333 186
  • 66 849

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Eletään maailmassa, jossa pään liittäminen keinotekoiseen ruumiiseen on mahdollista. Olet jäänyt rekan alle, ja kaikki muu on tuhoutunut paitsi pääsi. Tiedemiehet antavat sinulle tarjouksen: saat uuden, ilmaisen kehon, mutta kehosi tulee olemaan sattumanvaraisesti valittu kopio jo jonkun olemassa olevan ihmisen kehosta. Lisäksi kaikki sairaudet, mielenterveysongelmat ynnä muut tulevat kaupan päälle. Tartutko tilaisuuteen?

3,447 miljardia miestä ja 3,438 miljardia naista, eli n. 6,9 miljardia ihmistä, joista:
~540 miljoonaa 65+ vuotiasta.
~1,360 miljardia 45-64 vuotiasta.
~3,250 miljardia 15-44 vuotiasta.
~1,760 miljardia 0-15 vuotiasta.

Näistä ihmisistä 800 miljoonaa ovat aliravittuja(~11%) ja 500 miljoonaa vakavasti ylipainoisia(~7%). 40 miljoonaa sairastaa AIDSia tai HIV:tä(0,5%) ja arvioiden mukaan miljardilla ihmisellä on "a significant physical or mental disability"(~15%).

Jos oikein laskin(todennäköisesti en), niin omalla kohdallani sukupuoltani, ikääni ja terveyttäni vastaavia ihmisiä olisi semmoinen miljardi. 1/7 mahdollisuus saada identiteettiä vastaava kroppa.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En ottaisi tarjousta. Millään muulla ei ollut merkitystä kuin sillä, että voisin muka saada mielenterveysongelmia, jotka siis ovat lähetulkoon täysin aivojen ongelma. Minuus on aivoissa, joten en voisi satunnaisesta kropasta saada mielenterveysongelmia, mitä tämän kehon oikealla omistajalla on ellen saa myös hänen aivotoimintaansa edes osittain. Tämän lisäksi näyttäisin aika tyhmältä, jos sattuisi muunlainen kuin valkoinen kroppa, kun pää pysyisi valkoisena.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
En ottaisi tarjousta. Millään muulla ei ollut merkitystä kuin sillä, että voisin muka saada mielenterveysongelmia, jotka siis ovat lähetulkoon täysin aivojen ongelma.

Voit periaatteessa saada. Sitä on mahdoton täysin sanoa, miten reagoisit uuteen kehoosi.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
En ottaisi tarjousta. Millään muulla ei ollut merkitystä kuin sillä, että voisin muka saada mielenterveysongelmia, jotka siis ovat lähetulkoon täysin aivojen ongelma. Minuus on aivoissa, joten en voisi satunnaisesta kropasta saada mielenterveysongelmia, mitä tämän kehon oikealla omistajalla on ellen saa myös hänen aivotoimintaansa edes osittain. Tämän lisäksi näyttäisin aika tyhmältä, jos sattuisi muunlainen kuin valkoinen kroppa, kun pää pysyisi valkoisena.

No entäpä tälläinen tapaus: jäät rekan alle ja litistyt kokonaan, mutta sielusi tms siirrettäisiin toisen ihmisen "klooniin". Tarjous sisältää myös mahdollisen mielenterveyspotilaan aivot.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No entäpä tälläinen tapaus: jäät rekan alle ja litistyt kokonaan, mutta sielusi tms siirrettäisiin toisen ihmisen "klooniin". Tarjous sisältää myös mahdollisen mielenterveyspotilaan aivot.
No en usko sieluihin, joten huonosti kävisi. Veikkaan, että kieltäytyisin. En minä tyhjyyttä osaa pelätä. Kuolemisessa pelottaa vain tapa, joka tässä ei ole enää ongelma. Järkeilin, että tekisin vain itsemurhan, jos keho ei kelpaisi, mutta kun ikinä ei ole tosissaan tullut mietittyä itsemurhaa, niin en tiedä olisiko itsestä edes siihen. Toisaalta tiedostan, että elämä on elämisen arvoista vain tiettyyn pisteeseen asti. Enköhän minä astelisi iloisesti kohti tyhjyyttä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Näistä ihmisistä 800 miljoonaa ovat aliravittuja(~11%) ja 500 miljoonaa vakavasti ylipainoisia(~7%). 40 miljoonaa sairastaa AIDSia tai HIV:tä(0,5%) ja arvioiden mukaan miljardilla ihmisellä on "a significant physical or mental disability"(~15%).

Jos oikein laskin(todennäköisesti en), niin omalla kohdallani sukupuoltani, ikääni ja terveyttäni vastaavia ihmisiä olisi semmoinen miljardi. 1/7 mahdollisuus saada identiteettiä vastaava kroppa.
Eikös nykyään ole enemmän ylipainoisia kuin nälänhädästä kärsiviä?
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Eikös nykyään ole enemmän ylipainoisia kuin nälänhädästä kärsiviä?

Worldometersin mukaan ylipainoisten määrä huitelee siellä 1,6 miljardissa. Todella ylipainoisten(BMI 35+) määrä on toistaiseksi pienempi kuin nälänhädästä kärsivien. Tuo worldometers pohjautuu lähteisiin kuten UN, WHO ja FAO. Ei varmastikkaan ole kyse täydellisistä tilastoista, mutta antaa jonkinlaista osviittaa maailman tilasta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Worldometersin mukaan ylipainoisten määrä huitelee siellä 1,6 miljardissa. Todella ylipainoisten(BMI 35+) määrä on toistaiseksi pienempi kuin nälänhädästä kärsivien. Tuo worldometers pohjautuu lähteisiin kuten UN, WHO ja FAO. Ei varmastikkaan ole kyse täydellisistä tilastoista, mutta antaa jonkinlaista osviittaa maailman tilasta.
Niin niin eli minulta taisi puuttua tuo todella ylipainoiset silmästä. Syytän tätä sipsiklönttiä ja kokispilliä. Kuinka nuo ihmiset päästävät itsensä niin läskeiksi (röyh ja rullaa kohti seisovaa pöytää)
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähdin reilu pari tuntia sitten kävelylenkille ja paistoi aurinko. Tulin äsken takaisin ja taas paistaa aurinko. Miksi olen siis läpimärkä?

Horisontissa näkyi kyllä lähtiessä tummia pilviä, mutta nerokkasti päättelin että kun tuulee samaan suuntaan, niin ei ne pilvet päälle tule. Virhearvio numero 1. Sitten kun rupesi satamaan näkyi ympärillä niin paljon kirkasta taivasta, että ei kuitenkaan ripottele kuin muutaman minuutin. Virhearvio 2. Kai tuo rotsi joskus kuivuu.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Kävin tuossa lähikaupassa, kun tajusin että kaupat on huomenna kiinni. Siellä oli sellanen isohko teinilauma. Keskustelu oli kummallista
  • Joni! Huora!
  • Vittu, vittu VITTUUU!
  • Huora! *osoittaa suklaalevyä*
  • Vittu huora!
Oltiin kaupassa yhtäaikaa n. 3 minuuttia ja kuulin n. 100 kertaa "vittu" ja ainakin 15 kertaa sanan "huora".... Niin, vittuahan kaikki viljelee, mutta onko tuo huora-sanan käyttökin muuttumassa joksikin kirosanan tyyliseksi? Onko multa mennyt jotain ohi?

Vanhaksi olin tullut, koska mun pyöräilykypärä(!) muuttui kauppareissun aikana kukkakuvioiseksi. Kaupan kassallekkin naureskelin, että "onpas teillä paljon teinejä. Nätisti ne puhuu!"...

Hyi minua.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
^ Olin muistaakseni siinä kahdeksan vanha, kun ensimmäisen kerran kiroilin. Koulussa tuli innostuttua välitunnilla ja hihkaisin maikan välittömässä läheisyydessä "jumalauta". Tunti jälkkää, jonka jälkeen en kiroillut enää siinä koulussa kertaakaan. Ajassa tuo tarkoitti noin kolmea vuotta.

En minä ainakaan muista, että olisimme silloin 1990-luvulla huutaneet vittua ja huoraa joka tilanteessa. Tai ei ainakaan Keravalla. Tuusulassa porukka tuntui kiroilevan huomattavasti enemmän, mikä oli aikamoinen kulttuurishokki minulle.

Tuntuu järjettömältä, että sellaiset 9 - 14 -vuotiaat huorittelevat ja homottelevat toisiaan. Vittua tuntuvat huutavan kaikki yli viisivuotiaat. Tai jos ei kaikki, niin todella moni.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Tuntuu järjettömältä, että sellaiset 9 - 14 -vuotiaat huorittelevat ja homottelevat toisiaan. Vittua tuntuvat huutavan kaikki yli viisivuotiaat. Tai jos ei kaikki, niin todella moni.

Höpöhöpö. Ainakin meillä ei kersat kiroile edes suutuspäissään. Kaiken maailman homotteluun ja huoritteluun on ainakin tiettyyn ikään asti ihan hyvä kysyä, että mitä se tarkoittaa. Jos/kun eivät tiedä tai häveliäisyyssyistä halua sitä kertoa niin useimmilta sekin touhu loppuu. Himassa on nollatoleranssi kiroiluun ja se koskee luonnollisesti myös minua. Muutenkin hyvä tehdä lapsille selväksi, että nimittely on typerää. Valitettavasti esimerkiksi tällä foorumilla monilla on tämän osalta kotikasvatus mennyt vähän pieleen.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
. Valitettavasti esimerkiksi tällä foorumilla monilla on tämän osalta kotikasvatus mennyt vähän pieleen.

En tiedä olenko minä eräiden joukossa, varmaan olen, saatana. Omalta osalta voin kuitenkin todeta, että kotikasvatus tuskin on mennyt pieleen, kun en ikinä ole kotona kiroillut (no, ehkä pari kertaa, mutta silloin on tosissaan vituttanut). Enkä ylipäätään juurikaan vanhempien ihmisten läsnäollessa.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Mä oon kyllä virveliäijän kanssa samaa mieltä siinä, että aina sitä on osattu kiroilla vanhempien selän takana. Perkele.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mä oon kyllä virveliäijän kanssa samaa mieltä siinä, että aina sitä on osattu kiroilla vanhempien selän takana. Perkele.

No se on jumankauta juu nääs just näin.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Edit: Koti kasvatus
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Jumankauta juu nääs päivää, ei ole huolen häivää, vai miten se teillä päin vedetty viisu meni?

Just niin se meni. Toyota mark, kakkonen on, autoista ehkä voittamaton.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
No nyt vittu miästen kesken myönnän että tarkoitin tätä vitun nimittelyä nyt tämän pieleen menneen kotikasvatuksen kanssa saatana. Vittu! Kakkakorvat!
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
En tiedä olenko minä eräiden joukossa, varmaan olen, saatana. Omalta osalta voin kuitenkin todeta, että kotikasvatus tuskin on mennyt pieleen, kun en ikinä ole kotona kiroillut (no, ehkä pari kertaa, mutta silloin on tosissaan vituttanut). Enkä ylipäätään juurikaan vanhempien ihmisten läsnäollessa.

Sama juttu. En edelleenkään osaa kiroilla vanhempieni läsnäollessa vaikka kavereiden seurassa tulee kiroiltua ehkä vähän liikaakin.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Niin, kyllä minäkin kiroilen mutta kotoa on kyllä tullut tietyt hyvän tavan rajat juuri tuota nimittelyä kohtaan. En oikeasti ole koskaan ketään huoraksi sanonut. Erästä homokaveri(tai no lepakko, mutta silti) joskus olen homoksi haukkunut, kun se alkaa liian homomaiseksi. Se kuitenkin kehittynyt ajan myötä, siis miten kenellekin voi puhua. Teininäkin tuli edes vähän miettinyt millaista kieltä julkisilla paikoilla käyttää.

Olen tosin aina ollut liian kiltti.

Niin, vanhempien kuullen en varsinkaan teininä koskaan kironnut. Nyt joskus jonkun kirosanan, mutta en todellakaan paljoa. Siitä on kyllä ollut hyötyä - ei ole koskaan ollut ongelma esim. töissä olla kiroamatta.

Kaveri kerran sanoi, että "Ei kannata kiroilla liikaa, koska muuten kukaan ei tajua kun sulla oikeasti vituttaa.". Se on niin totta!
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Nimittelystä vielä, että homottelun ja huorittelun sijasta kaikissa kodeissa on mahdollisuus tarjota mahdollisuus ja kannustaa jälkikasvua jäsentämään sitä VITUTUSTA. Keskustellaan mikä ottaa aivoon ja miksi. Miksi jonkun käytös ottaa aivoon sen sijaan, että kuittaisi sen jollain "vitun homoudella".
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Ai? Meillä se vitutus purettiin instrumetteihin keskustelun sijaan. Tarjolla oli myös urheilun vaihtoehto, mutta eihän se enää teininä sytyttänyt, kun sen esikuvat näyttivät aika dorkilta Ibrahimovicia lukuunottamatta.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Jaa, meillä se vitutus on aina purettu maalaamiseen. Hienoja tauluja on nyt seinät täynnä. Lisäksi luettiin erityisesti Pierre-Antoine Lebrunin ja François-Auguste Parseval-Grandmaisonin runoja. Samalla toki kuunneltiin klassista musiikkia, eniten Daniel-François-Esprit Auberin sävellyksiä. Ikinä kukaan koko suvustamme ei ole kiroillut eikä raivostunut kellekään toiselle ihmiselle.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Jaa, meillä se vitutus on aina purettu maalaamiseen. Hienoja tauluja on nyt seinät täynnä. Lisäksi luettiin erityisesti Pierre-Antoine Lebrunin ja François-Auguste Parseval-Grandmaisonin runoja. Samalla toki kuunneltiin klassista musiikkia, eniten Daniel-François-Esprit Auberin sävellyksiä. Ikinä kukaan koko suvustamme ei ole kiroillut eikä raivostunut kellekään toiselle ihmiselle.

Mietin hetken aikaa, et mikä spede tää nimimerkki on. Sehän oli tää "Jes Vahalahti loukkaantu"-jäppinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös