Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 604 761
  • 68 365

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Tämän hetken Liigan voimasuhteet:

1. Kärpät
2. Somervuori
3. HIFK
4. SaiPa
5. Taipalus
6. KalPa

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
"Miksi isänmaata pitäisi puolustaa?"​
Ihminenhän on periaatteessa eläin ja toimii siten vaistojensa varassa. Aika monet eri eläinlajit puolustavat reviiriään jopa henkensä uhalla. Eli se, että vielä vuonna 2014 käydään sotia joissa menetetään ihmishenkiä, kertoo siitä, että ihminen, vaikka onkin älyllinen ja kehittynyt, toimii vieläkin eläimellisten vastojensa varassa.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihminenhän on periaatteessa eläin ja toimii siten vaistojensa varassa. Aika monet eri eläinlajit puolustavat reviiriään jopa henkensä uhalla. Eli se, että vielä vuonna 2014 käydään sotia joissa menetetään ihmishenkiä, kertoo siitä, että ihminen, vaikka onkin älyllinen ja kehittynyt, toimii vieläkin eläimellisten vastojensa varassa.
Mä oon miettinyt kun jotkut aivan paskalta paikkakunnalta kotoisin olevat tyypit tuntevat suurtakin kaipuuta sinne, vaikka sillä tuppukylällä ei olisi enää mitään tarjottavaa. Ei mulla vaan mene niin. Tietenkin se saattaa joskus olla huonokin juttu kun on tavallaan "juureton", mutta toisaalta en mä haluakaan tuntea mitään koti-ikävää minnekään. Ja muutenkin toi koti on mulle jotenkin negatiivinen sana. Se merkitsee pysähtyneisyyttä ja jumittamista. Kämppä on paljon parempi. Mä asun siellä.

Valumato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kokkolan Hermes, KalPa
Kerrankin elämässä on mukavaa olla eläimenhoitajana, saan olla äitini kämpällä viikon ruokkimassa kilpikonnaa, joka tarkoittaa sitä että voin musiikkia soitella täydellä teholla, kiskoa kaljaa ja käydä tupakalla ilman että tarvitsee stressata naapureiden mielipahasta. Ja jos naapurin teini alkaa jumputtamaan autonsa kanssa, laitan Behemothia samalla mitalla soimaan.

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Yle käyttää uutiskuvassa karttaa, johon merkitty Kuopio, jossa uutisoitu tapaus on tapahtunut, mutta myös Helsinki. Miksi? Minusta jokaiselle suomalaiselle pitäisi olla selvää, missä Kuopio sijaitsee, eikä sen havainnoiminen kartalla yhdessä Helsingin kanssa pitäisi liittyä uutisointiin millään tavalla.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Yle käyttää uutiskuvassa karttaa, johon merkitty Kuopio, jossa uutisoitu tapaus on tapahtunut, mutta myös Helsinki. Miksi? Minusta jokaiselle suomalaiselle pitäisi olla selvää, missä Kuopio sijaitsee, eikä sen havainnoiminen kartalla yhdessä Helsingin kanssa pitäisi liittyä uutisointiin millään tavalla.

Yliarvioit suuresti suomalaisten maantiedonhallintaa. Ikävä kyllä se on suurimmalta osin luokattoman surkealla tasolla, olen seurannut useammankin kerran tilanteita, joissa suomalaisia kaupunkeja on pyydetty sijoittamaan kartalle ja tulokset ovat usempian kohdalla päin mäntyä tai jossain muualla lepikossa. Lappeenranta, Lahti, Kouvola, Jyväskylä tuottavat vaikeuksia, jopa Oulu, Tampere ja Turku tuottavat useimmille ongelmia.

vlad.

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Erittäin hyvässä muistissa on se huono puoli, että välillä on tarkasti mietittävä, mitä voi muistaa ja mitä ei.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Erittäin hyvässä muistissa on se huono puoli, että välillä on tarkasti mietittävä, mitä voi muistaa ja mitä ei.
Ja se että muistaa kyllä paljon "turhia" asioita mutta ei sitten niitä vähän tärkeämpiä.

Ralph

Jäsen
Jos olisimme jenkeissä, haastaisin nyt Spotifyn oikeuteen. Siellä kun kaikki haastaa kaikki ties mistä syystä ja aina voittaa. Mutta Suomessa en kehtaa.

Spotify mainostaa, että "mikä on paras lahja tärkeälle ystävälle, kaikki hänen suosikkimusiikkinsa. Osta Spotifyn lahjakortti ja hän saa kaikki suosikkimusiikkinsa jne. jne."

Entäpä jos ystäväni on kova Rammsteinin ja AC/DC:n fani? Tällöin hän ei saa suosikkimusiikkiaan, vaikka ostaisin hänelle Spotifyn lahjakortin. Eli tuo mainos on harhaanjohtava ja se pilasi päiväni. Olen herkkä.

Ehkä tosiaan laitan sähköpostilla kysymyksen Spotifylle, mutten ihan oikeuteen haasta. Vielä.

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Tässä pieni tarina kahvileivästä. Elikkäs minä, Coke ja Scene sovimme, että joka viikko, perjantaisin käymme vuoroviikkoina toistemme kylässä kahvilla ja korkeatasoinen kahvileipä kuuluu asiaan. Tämä perinne alkoikin hyvin, sillä ensimmäisenä perjantaina menimme kahville Coken luokse ja hän oli valmistanut herkullisen mustikkapiirakan. Tuumailimme siinä vaiheessa, että nämä perjantain herkkuhetket ovat maailman paras idea.
Seuraavalla viikolla olikin sitten minun vuoroni. Olin ostanut stockmannista kova hintaisia kinuskimunkkeja. Jälleen kerran oltiin tyytyväisiä.
Mutta sitten kuitenkin tämä ongelma kohta, eli Scene. Hän on ostanut joka ikinen kerta keksejä. Siis keksejä! Kun me muut teemme vaivalla munkkeja ja kaiken maailman tiramisuja, niin Scenen vuoron koittaessa saa aina pettyä. Yleensä raskaan perjantain jälkeen on aina toiveikas olo iltalenkillä ollessa, että kyllä se Scene tänään on hankkinut oikein kunnon herkkuja, mutta ei niin ei. Joskus hän oli jopa ostanut suolakeksejä! Siinä sitten makeanhimossa, tultiin mussuttamaan jotain Tuceja. Cokekin jo hakkasi nyrkillä pöytään tässä vaiheessa ja totesi, että tällainen peli ei vetele.
Tätä kun jatkui tarpeeksi kauan niin eräänä perjantaina päätimme Coken kanssa olla menemättä Scenelle ollenkaan. Sielläpä sai yksin syödä keksinsä, kun Coken kanssa menimme kahvilaan juustokakusta nauttimaan. Kuka munkkiin kurkottaa, se keksiin kapsahtaa.

Viimeksi muokattu:
Hohhoijaa, tähän aikaan vuodesta ei kannata suunnata pururadalle 19-20 välillä jolloin kaikki tuularitkin ovat liikkeellä. Kun ensin olet lähes sokaistunut otsalampuista (jep, WTF?!) ja taittanut jalkasi ja koiran niskat kompastumalla säntäilevien ei-omistajien-hallussa-olevien lamppuharjojen flexeihin, niin sitten saat vielä perään huutoa kuran roiskuttamisesta. Joo sehän on varsin yllättävää että sille 199e roosalle tuulipuvulle saattaa vähän roiskahtaa kuraa jos lähtee kurakelillä kävelylle pururadalle eikä jaksa sen suuremmin väistääkään vaikka näkee jo kaukaa että sieltä tulee juoksija täyttä höyryä. Haistakaatten vittu kaikki lamppupäät, koiravammaiset ja tuulareiden esittelijät, jatkossa pysyn poissa teidän tieltänne. Lähempänä puoltayötä voikin keskittyä ihan siihen omaan tekemiseen. [/avautuminen]

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Hohhoijaa, tähän aikaan vuodesta ei kannata suunnata pururadalle 19-20 välillä jolloin kaikki tuularitkin ovat liikkeellä.

Oman kokemukseni perusteella kriittisintä aikaa on kylläkin välillä 17-19.30. Kannattaa kokeilla kahdeksan jälkeen, siinä ehtii vielä mukavasti pari tuntia soijittaa. Yhdeksästä eteenpäin saakin olla ihan täysin yksin yleensä. Nuo vapaana menevät koirat kyllä vituttaa, mutta eipä noihin jaksa puuttuakaan, kun ovat kurissa pysyneet. Johtuneeko siitä, että itsekin puolituulari olen. Jalkaani en suhinahousuja kuitenkaan pane, ainakaan ilman toppauksia. Joku roti. Ja missä vitussa Tampereella tarvitsee reippailija otsalamppua? Joo, tiedän että on valaisemattomiakin reittejä, mutta kyllä niitä valaistujakin ihan riittävästi piisaa. Tosin en pahemmin Niihamaa lähemmäksi Kauppia ole kotoa pururatoja pitkin lenkillä käynyt, joten tiedä sitten millainen villi länsi siellä on. Mettän puolen reittejä en sitten kommentoi ollenkaan, sinne ei parane eksyä.

Ja missä vitussa Tampereella tarvitsee reippailija otsalamppua? Joo, tiedän että on valaisemattomiakin reittejä, mutta kyllä niitä valaistujakin ihan riittävästi piisaa. Tosin en pahemmin Niihamaa lähemmäksi Kauppia ole kotoa pururatoja pitkin lenkillä käynyt, joten tiedä sitten millainen villi länsi siellä on. Mettän puolen reittejä en sitten kommentoi ollenkaan, sinne ei parane eksyä.
Ihan valaistuilla osuuksilla nämä sankarit otsalamppuineen vastaan tulivat. Tai onhan siinä se reilu sadan metrin pätkä joka oikeasti on tasoa hieman kuun valoa vähempi, mutta joka vissiin sitten katsotaan valaistuksi kun suht lähellä menee valaistu ajorata. Kuitenkin, suksisivat vittuun niine lamppuineen. Tai siis, sohikoot ihan vapaasti, mulle riitti.

Vapaan koiran kanssa kävi hassu episodi kesällä, varmaan siitä tännekin mainitsin. Tuli juoksujalkaa kohti mutta kääntyi kannoillaan aika äkisti kun satuin silmäkulmasta huomaamaan ja käännyin kriittisellä hetkellä rähjäämään. Näitä flexikoiria ei sentään tarvitse potkia, kun isäntä/emäntä ryskäyttää sen jarrun täydestä vauhdista päälle. Varmaan vielä mielessään sadattelevat että vittuako se nykynuoriso täällä lenkkeilee ja koiranulkoilutusta häiritsee.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ihan valaistuilla osuuksilla nämä sankarit otsalamppuineen vastaan tulivat. Tai onhan siinä se reilu sadan metrin pätkä joka oikeasti on tasoa hieman kuun valoa vähempi, mutta joka vissiin sitten katsotaan valaistuksi kun suht lähellä menee valaistu ajorata. Kuitenkin, suksisivat vittuun niine lamppuineen. Tai siis, sohikoot ihan vapaasti, mulle riitti.

Kaupissako siis on jossain valaisematon pätkä? Vai onko jossain muualla(ei tarvitse sanoa missä)? Mä kun olen aina luullut, että ne kaikki Kaupin reitit on kokonaan valaistuja,varsinkin kun paljon olemattomampia kinttupolkujakin on valaistu. Joka tapauksessa ei voi ymmärtää. Ei kai kukaan ole niin urpo, että vetää siltä neljä metriä leveältä pururadalta ojaan, jos vähän hämärtää?

Se on joka tapauksessa pirun siistiä, kuinka hyvin näitä ulkoilureittejä on saatu kaupunkiin jätettyä(muutenkin kuin Kauppiin), niin ettei tunnu kuin menisi jossain betonilähiössä jatkuvasti. Itsekin asun suht lähellä keskustaa, ja silti kotoa voi lähteä pariinkin suuntaan ja kulkea muutaman sadan metrin jälkeen useita kilometrejä, jopa kymmeniä kilometrejä koskematta asvalttiin kuin silloin tällöin. Silti ei liikkeellä ihan hirveästi porukkaa näy.

Se on joka tapauksessa pirun siistiä, kuinka hyvin näitä ulkoilureittejä on saatu kaupunkiin jätettyä(muutenkin kuin Kauppiin), niin ettei tunnu kuin menisi jossain betonilähiössä jatkuvasti. Itsekin asun suht lähellä keskustaa, ja silti kotoa voi lähteä pariinkin suuntaan ja kulkea muutaman sadan metrin jälkeen useita kilometrejä, jopa kymmeniä kilometrejä koskematta asvalttiin kuin silloin tällöin. Silti ei liikkeellä ihan hirveästi porukkaa näy.
Jep, vaikka Suomi nyt ei mikään kaupunkisuunnittelun mekkakaan ole, niin maailmalta löytyy aika rutkasti paikkoja joissa on se yksi iso puisto loputtoman betonin keskellä. Tampereellakin voi esimerkiksi kulkea pispalasta pirkkalaan tai jankaan niin että alle viidennes molemmista matkoista on asfalttia. Pääkaupunkiseudullahan asiat on, ainakin Helsingin ja Espoon osalta, vielä paremmin kun lisäksi löytyy valtavat ulkoilualueet. Sitten kun vielä fiksattaisiin kevyt liikenne.

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hommasin levysoittimen ja eilen kuuntelin levyjä. Vaimo katseli touhujani ja tokaisi, että pitääkö levyä muka kääntää. Hieman naurahdin asiaa. Illalla pikkuveli poikkesi ja kysyi ihan samaa. Äkkiä asiat unohtuu tai sitten olen vaan vanha.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy