Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 333 759
  • 66 850

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Pääsykoekirjat tilattu. Onneksi kokeet vasta kesäkuun puolella, eli vielä ei ole niin kova kiire. Monet ovat varmaan jo aloittaneet lukemisen, kun minä olen vedellyt lonkkaa ja kirjoitellut tilastoja divarikisoista keskustelupalstalle. Kirjat saapuvat vielä ennen toukokuuta, joten hätäkös tässä. Maksavat muuten niin törkeästi, etten hennonut montaa tilata. Toukokuussa olisi kyllä rutosti muutakin tekemistä kuin kirjojen pänttääminen, mutta minkäs teet.

Et tilannut kaikkia vaadittuja pääsykoekirjoja?
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Pikku vinkkinä vaan, että ei kannata sekuntiakaan miettiä, että ei tässä ole mitään kiirettä ja voi slubailla.

Ei se ole maailmanloppu, jos tänä vuonna ei onnista. Johan tässä on armeijakin välissä. Ei se silti tarkoita, että ajattelisin voivani sluibailla (pyh, typerä sana) ja ottaa rennosti.

Pärjään kyllä ennen pitkää tavalla tai toisella, en ole huolissani.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Ei se ole maailmanloppu, jos tänä vuonna ei onnista. Johan tässä on armeijakin välissä. Ei se silti tarkoita, että ajattelisin voivani sluibailla (pyh, typerä sana) ja ottaa rennosti.

Samat ajatukset oli minullakin vielä viime keväänä. Kirjoitukset takana, kesällä armeijaan, joten ei nyt juurikaan kiinnostanut opiskeleminen. No en päässyt opiskelemaan ja tänä vuonna sama rumba uudestaan (vielä kesken tällä hetkellä). Kannattaa siis kerralla jo hakea ihan kovat piipussa, niin tulee tuosta armeijan jälkeisestä ajasta vähän mukavampaa. Kaiken lisäksi tänä vuonna oppikirjat ovat vielä pykälää haastavammat kuin viime vuonna, joten töitä saa tehdä kahta kauheammin.

Enkä nyt siis ole heti syyllistämässä Jawsia sluibailusta (todella typerä sana), mutta viime vuodesta oppineena olisi hienoa, jos pystyisi neuvomaan muita järkevämpään ajankäyttöön. Ei tarvitse meidän kaikkien tehdä kuitenkaan täysin samoja virheitä vuorotellen.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ei tarvitse meidän kaikkien tehdä kuitenkaan täysin samoja virheitä vuorotellen.

Joo, lupaan kyllä tehdä parhaani - kirjat olivat niin tyyriitä, että olisi typerää olla lukematta niitä huolella. Minulla on armeija vasta tammikuussa, mutta onhan sitä tullut mietittyä, josko jo kesälle yrittäisi saada siirron. Kutsunnoissa annettiin ymmärtää, että oli muka kesälle aivan täyttä, mutta kuulemma eivät pane pahakseen, jos pyytelee siirtoa jo kesälle. Katsellaan ja se näistä.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Enkä nyt siis ole heti syyllistämässä Jawsia sluibailusta (todella typerä sana), mutta viime vuodesta oppineena olisi hienoa, jos pystyisi neuvomaan muita järkevämpään ajankäyttöön. Ei tarvitse meidän kaikkien tehdä kuitenkaan täysin samoja virheitä vuorotellen.

Samanlaista tarinaa täälläkin. En tiedä alkaako Jawsin armeija heinä- vai tammikuussa, mutta ainakin jälkimmäisen kohdalla kannattaa nyt jo panostaa kunnolla. Intissä nimittäin ei tule siitä lukemisesta hevon helvettiä. Itse onnistuin kuitenkin kouluun pääsemään, vaikka lukeminen jäikin vähemmälle kuin vuotta aiemmin.

Nyt kun aikaa on, niin kannattaa ehkä se ylimääräinen tunti viettää kirjojen äärellä. Koulupaikassa on sekin hyvä puoli, että jos mielii intistä pois puolella vuodella niin koulupaikkaa parempaa perustetta on vaikea etsiä.

E. Tuossahan se Jaws kerkesikin jo kirjoitella, että tammikuussa vasta koittaa aika kurkkusalaattien.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Ei se ole maailmanloppu, jos tänä vuonna ei onnista. Johan tässä on armeijakin välissä. Ei se silti tarkoita, että ajattelisin voivani sluibailla (pyh, typerä sana) ja ottaa rennosti.

Pärjään kyllä ennen pitkää tavalla tai toisella, en ole huolissani.

Huolissaan ei kannata olla, asiat usein lutviutuvat.

Riippuu tietenkin oppilaitoksesta mihin haet, mutta uskallan sanoa että monet monet paikat voit unohtaa, jos asenne on se, että sisään pääsemättä jääminen ei ole maailmanloppu.

Tee kerralla kunnolla tai jätä tekemättä ja nauti keväästä, se on minun kantapään kautta opittu vinkkini.
 

Alejandro

Jäsen
Lähden näköjään ensi syksyksi vaihtoon Hollantiin, Twenten yliopistoon. Kylläpä se syyskuu tuntuu olevan todella lähellä kun tarkemmin miettii. Opiskelusuunnitelmat, asumisjärjestelyt ja muut pakolliset muodollisuudetkin pitäisi hoitaa. Hoidetaan kumminkin vappu ensin alta pois. Sen jälkeen alkaakin kesäloma ja osaa opiskelijakavereista näkeekin sitten oikeastaan vasta ensi tammikuussa. Näillä mennään.
 

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Tee kerralla kunnolla tai jätä tekemättä ja nauti keväästä, se on minun kantapään kautta opittu vinkkini.

Itse pilasin kolme kevättä sillä, että en jaksanut kahtena panostaa riittävästi. Toki oli "ihan hyvä" opiskelupaikka varma jo heti lukion jälkeen ja tulihan sitä hakukohdettakin vaihdettua siihen kolmanteen hakukevääseen. Mutta paskaahan se oli, kun ei oikein voinut keväistä nauttia kun aina piti lukea johonkin pääsykokeeseen. Viimeisellä kerralla kun lopulta totesin, että luonnontieteet yliopistotasolla ei oo mun juttuni niin aloitin lukemisen kauppatieteen pääsykokeisiin jo jumalauta joulukuussa. Draivia tosin lisäsi myös se, että kahden puolisluibatun kevään jälkeen oikeastaan kukaan ei uskonut, että saisin luettua ja pääsisin ykköshakukohteeseeni.

Niin vain täällä ollaan ja pienenä bragina täytyy sanoa, että olisin lopulta päässyt pisteilläni mihin tahansa Suomen kauppakorkeakouluun.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ex-kiekkoilija Terry Ryan ollut kirjoittamassa kirjaa urastaan ja elämästään kiekkoilijana. Mukaan mahtuu, ainakin Marek vs Wyshynski -podcastin perusteella, naisseikkailuja ja kohtaaminen transun kanssa. Eiköhän tuostakin joku jo mielensäpahoittanut, lisäks sosiaalisessa maailmassa hälytetään paikalle muitakin paheksumaan.

Täähän on jo moderni vitsi, että asiassa kuin asiassa täytyy pyytää anteeksi Patrick Burkelta. Varmuuden vuoksi. Ihan varma ei olla minkä takia, mutta kuiteski. Naurettavaa. Idiotismilla ei ole tänä päivänä mitään rajoja. Aikuset muuttuu neuvottomiksi lapsiksi.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Pääsykoekirjat tilattu. Onneksi kokeet vasta kesäkuun puolella, eli vielä ei ole niin kova kiire. Monet ovat varmaan jo aloittaneet lukemisen, kun minä olen vedellyt lonkkaa ja kirjoitellut tilastoja divarikisoista keskustelupalstalle. Kirjat saapuvat vielä ennen toukokuuta, joten hätäkös tässä. Maksavat muuten niin törkeästi, etten hennonut montaa tilata. Toukokuussa olisi kyllä rutosti muutakin tekemistä kuin kirjojen pänttääminen, mutta minkäs teet.

Sinä sentään hait jonnekkin. Minä en hakenut mihinkään. Kuinka tyhmä oikeasti olinkaan, sen vain aika näyttää. Hajuakaan ei ole, että mitä tästä voi seurata, mutta ei mulla ollut edes mitään käsitystä, että mihin olisin voinut tai aikonut hakea. Nyt kostautuu todella kovasti se, että opo tunneilla ei juurikaan tullut kuunneltua. Kai se on sitten armeijan jälkeen tammikuussa aloitettava ajoissa lukemaan, jotta sisäänpääsy voisi edes jollain tasolla johonkin oppilaitokseen onnistua.

Töitäkään ei ole, tosin empä ole kovin aktiivisesti edes hakenut. Tyytyväinen olisin jos jostain niitä heinäkuuhun asti saisin. Kesätyöpaikat taitaa vain valitettavasti olla jo aika vähissä, lukuunottamatta puhelinmyyjiä ja sellaiseksi en ala, se on varma. Rupeaa pikkuhiljaa jopa stressaamaan se, että taasko tässä vain joutuu (saa) laiskotella aina sinne heinäkuulle. Onko se työn saanti muilla nuorilla näin hemmetin vaikeata? Mulla on 18-vuotiaana 0 päivää virallisia töitä takana. Isän työpaikalla tehtyjä apulaisen hommia en todellakaan laske työn teoksi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ei ole tullut uni simmuun ja aikani kuluksi lueskellut tästä kieli casesta... Pisti silmään että miten helvetissä varmaan puolella vastaajista meni oikein joku ituhippien vihreän liikkeen perustamisjärvi mikä olikaan. Pelottava ajatus että täällä on näköjään joka toinen joku parsan purjia, koska ei nyt oikeasti voi joku tuollainen jäädä kellekkään täysjärkiselle päähän, ellei ole kasvis burgerit ja luonnonsuojelu lähellä sydäntä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minulla oli kahden ja puolen viikon ajan keuhkokuume, nyt pitäisi olla keuhkot kunnossa ja hengityksen kulkea normaalisti. Lääkärikin antoi eilisiltana terveen paperit sen osalta.

Nyt on jäänyt vain "mukava" pelko päälle tuon taudin jälkeen, pelko nimittäin siitä kulkeeko se hengitys nyt vai ei. Sitä kuitenkin tuon kuumeen aikana joutu tarkkailemaan hengitystään enemmän ja hengittäminenkin oli tietenkin vaikeampaa.

Nyt sitten on jäänyt tuo pelko hengityksen kulkemisesta päälle ja ei ole oppinut hengittämään vielä normaalisti ja ilman huolta siitä kulkeeko hengitys vai ei.

Toisaaltahan sen hengityksen pitäisi kulkea normaalisti, kun lääkärikin on todennut kaiken olevan hyvin. Mutta silti sitä jostain syystä pelkää ja tarkkailee hengitystään ja pulssiaan. Ja tuollainen pelkohan ei ole kovin kiva, kun siihen tietenkin liittyy kuoleman pelkokin läheisesti.

Olis kiva päästä jollain tavalla tuosta pelosta eroon ja alkaa hengittämään taas normaalisti. Mutta varmaan tuohon pelkoon vaikuttaa sekin, mitä vastoinkäymisiä olen joutunut tässä kokemaan muutaman viime vuoden aikana. Muun muassa veljeni menehtyi pari kesää sitten yllättäen äkilliseen ja yllättävään sairauskohtaukseen.

Kai sitä vaan pitäisi ruveta elää taas rohkeammin ja luottaa siihen, että asiat ovat ok niin ehkä tuo pelko lähtis pois.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei ole tullut uni simmuun ja aikani kuluksi lueskellut tästä kieli casesta... Pisti silmään että miten helvetissä varmaan puolella vastaajista meni oikein joku ituhippien vihreän liikkeen perustamisjärvi mikä olikaan. Pelottava ajatus että täällä on näköjään joka toinen joku parsan purjia, koska ei nyt oikeasti voi joku tuollainen jäädä kellekkään täysjärkiselle päähän, ellei ole kasvis burgerit ja luonnonsuojelu lähellä sydäntä.

Niinpä, mutta onhan sekin selvinnyt. Jengi siis (vittu) ihan todella katsoo muiden vastaukset ensin läpi ja sitten sen perusteella vastaa itse.

Joku voisi ajatella, että ei tämä ole niin vakavaa, mutta en vain pysty tuota ymmärtämään.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Ei ole tullut uni simmuun ja aikani kuluksi lueskellut tästä kieli casesta... Pisti silmään että miten helvetissä varmaan puolella vastaajista meni oikein joku ituhippien vihreän liikkeen perustamisjärvi mikä olikaan.
Kutsutaan yleissivistykseksi.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Yleissivistykseksi kutsutaan myös sellaisen täysin turhan ja hyödyttömän nippelitiedon tietämystä. Just tuota visailua en katsonut, mutta monesti joissakin kysymyksissä mä mietin, etten sellaisia asioita haluakaan tietää.
Totta. Kuitenkin jos joku tietää Koijärven, voi olettaa hänen tietävän myös Koijärvi-liikkeen ja siten olennaisen osan Suomen vihreän liikkeen syntyhistoriaa. Vihreiden kansallisen historian tietämällä voi puolestaan ymmärtää puolueen nykypäivän ratkaisuja hiukan eri valossa kuin ilman historian tietämistä.

Minä en tosin tiedä vihreiden historiaa kuin pintapuolisesti. En myöskään tarkistanut Koijärveä mistään, eli saatan nolata itseni tässä. On se nimi ainakin tuonne päin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Totta. Kuitenkin jos joku tietää Koijärven, voi olettaa hänen tietävän myös Koijärvi-liikkeen ja siten olennaisen osan Suomen vihreän liikkeen syntyhistoriaa. Vihreiden kansallisen historian tietämällä voi puolestaan ymmärtää puolueen nykypäivän ratkaisuja hiukan eri valossa kuin ilman historian tietämistä.

Minä en tosin tiedä vihreiden historiaa kuin pintapuolisesti. En myöskään tarkistanut Koijärveä mistään, eli saatan nolata itseni tässä. On se nimi ainakin tuonne päin.
On tuo sukupolvikysymyskin. Kaltaiseni 40 ja risat sekä vanhemmat ikäluokat muistavat ihan hyvin Koijärvi-liikkeen, kun risuparrat olivat uutisaiheena viikosta toiseen. Ihan samalla tavalla moni muistaa sen, kun Vihreistä tuli eduskuntapuolue, ja kun Ville Komsista ja Kalle Könkkölästä tuli puolueen ensimmäiset kansanedustajat. Ei nämä asiat muistaaksen tarvitse viherhippi olla, riittää kun on seurannut vuosien varrella uutistapahtumia ja vähäsen päivänpolitiikkaa. Nuoremmat eivät ole tietysti myötäeläneet näitä aikoja, vaan tietoa on pitänyt saada muuta kautta. Ja voi mansikansiementen lukumääränkin tietää, vaikka ei olisi koskaan syönyt ensimmäistäkään mansikkaa.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Työjutut kesäksi varmistui vihdoin. Hommat alkaa kaksi päivää ennenkuin koulu loppuu toukokuussa ja työ loppuu kaksi päivää ennenkuin koulu jatkuu syyskuun alussa. Ei paljoa lomia vietellä, mutta sitä nyt ei edes kehtaisi harmitella kun nykyinen kesätyöpaikkatilanne on mikä on.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
On tuo sukupolvikysymyskin. Kaltaiseni 40 ja risat sekä vanhemmat ikäluokat muistavat ihan hyvin Koijärvi-liikkeen, kun risuparrat olivat uutisaiheena viikosta toiseen. Ihan samalla tavalla moni muistaa sen, kun Vihreistä tuli eduskuntapuolue, ja kun Ville Komsista ja Kalle Könkkölästä tuli puolueen ensimmäiset kansanedustajat. Ei nämä asiat muistaaksen tarvitse viherhippi olla, riittää kun on seurannut vuosien varrella uutistapahtumia ja vähäsen päivänpolitiikkaa. Nuoremmat eivät ole tietysti myötäeläneet näitä aikoja, vaan tietoa on pitänyt saada muuta kautta. Ja voi mansikansiementen lukumääränkin tietää, vaikka ei olisi koskaan syönyt ensimmäistäkään mansikkaa.
Varmasti näinkin, en vaan oleta että siellä on kaikki vastaajat yli nelikymppisiä, koska itseäni yli kolmekymppisenä lihansyöjänä ja ydinvoiman kannattajana ei joku marginaalipuolueen perustaminen kiinnosta hevon vatulaa. En myöskään tiedä muiden puolueiden syntytarinoita ja kaikkia puheenjohtajia, vaikka politiikkaa seuraankin kohtuullisesti. Ihmetytti vain tuo oikeiden vastausten määrä asiasta, josta minulla ei ollut harmainta aavistustakaan ja jonka miellän varsin nippelitiedoksi varsin marginaalisesta asiasta, jollei todellakin kuulu viherpipertäjiin.

Enkä tuolla tarkoita sitä että jos minä en tiedä jotain niin muut eivät saisi tietää, vaan sitä että jos puolet vastaa oikein ja asia on kuitenkin todella marginaalinen asia, niin pisti ihmetyttään. Vähän sama kuin jos puolet olisi vastanneet oikein mansikan siemen asiaan. Varmasti joku tietääkin, mutta että puolet, niin heh. Sitten kun samoilta kavereilta kysyy vaikka hallitusten kokoonpanoja tai "kenen" hallitus teki ja mitä esim. viimeisten kymmenen- viidentoista vuoden aikana, kenen hallituksen aikana velkaantuminen taitettiin, kenen aikana se on kasvanut jne. niin ei vaan tule vastausta googlettamatta, jos sittenkään.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Varmasti näinkin, en vaan oleta että siellä on kaikki vastaajat yli nelikymppisiä, koska itseäni yli kolmekymppisenä lihansyöjänä ja ydinvoiman kannattajana ei joku marginaalipuolueen perustaminen kiinnosta hevon vatulaa. En myöskään tiedä muiden puolueiden syntytarinoita ja kaikkia puheenjohtajia, vaikka politiikkaa seuraankin kohtuullisesti. Ihmetytti vain tuo oikeiden vastausten määrä asiasta, josta minulla ei ollut harmainta aavistustakaan ja jonka miellän varsin nippelitiedoksi varsin marginaalisesta asiasta, jollei todellakin kuulu viherpipertäjiin.

Enkä tuolla tarkoita sitä että jos minä en tiedä jotain niin muut eivät saisi tietää, vaan sitä että jos puolet vastaa oikein ja asia on kuitenkin todella marginaalinen asia, niin pisti ihmetyttään. Vähän sama kuin jos puolet olisi vastanneet oikein mansikan siemen asiaan. Varmasti joku tietääkin, mutta että puolet, niin heh. Sitten kun samoilta kavereilta kysyy vaikka hallitusten kokoonpanoja tai "kenen" hallitus teki ja mitä esim. viimeisten kymmenen- viidentoista vuoden aikana, kenen hallituksen aikana velkaantuminen taitettiin, kenen aikana se on kasvanut jne. niin ei vaan tule vastausta googlettamatta, jos sittenkään.
Kyllä, aivan järkeenkäypää tämä kaikki. Tarkoitin vain sanoa, että tämä Koijärvi-kysymys oli oiva esimerkki sellaisesta kysymyksestä, jonka suhteen eri sukupolvien edustajat ovat kovin erilaisessa asemassa. Toki asioita tyystin seuraamaton 5-kymppinen missasi tämänkin, kun taas yleissivistyneelle parikymppiselle Koijärvi on voinut hyvinkin tarttua mieleen. Ja Googlesta tarttuu tietysti kenelle tahansa asiat mieleen, samaa mieltä olen tässäkin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kyllä, aivan järkeenkäypää tämä kaikki. Tarkoitin vain sanoa, että tämä Koijärvi-kysymys oli oiva esimerkki sellaisesta kysymyksestä, jonka suhteen eri sukupolvien edustajat ovat kovin erilaisessa asemassa. Toki asioita tyystin seuraamaton 5-kymppinen missasi tämänkin, kun taas yleissivistyneelle parikymppiselle Koijärvi on voinut hyvinkin tarttua mieleen. Ja Googlesta tarttuu tietysti kenelle tahansa asiat mieleen, samaa mieltä olen tässäkin.
Eihän tuohon voi enää lisätä muuta kuin, että kaipaan niitä aikoja kun kakkoselta jne. tuli näitä visailuita muutaman kerran viikkoon. Valitettavan katoava asia tuokin, näin tietotekniikan kulta-aikoina. Hauskoja ohjelmia olivat ja tälläinen tositv:n vihaaja todellakin nautti niistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös