Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 332 781
  • 66 849

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rossosta hain kaks pizzaa. Toisen käytin uunissa ja söin, toisen pistin jääkaappiin huomista varten. Hitto mä en mitään pottuja jaksa keitellä tai kuoria.
 

TumE#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset NHL:ssä.
Tuli luettua noita toveri TOJ:n juttuja tuolta Mikä on Suomen suurin saavutus -ketjusta. Viimeisen viestin jälkeen löysin itseni talonyhtiön lipputangolta vetämässä Neuvostoliiton lippua salkoon. Havahduin kuitenkin ja tuli kiire pois.

E: ja mistä lipun löysin? Sitä en tiedä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Rossosta hain kaks pizzaa. Toisen käytin uunissa ja söin, toisen pistin jääkaappiin huomista varten. Hitto mä en mitään pottuja jaksa keitellä tai kuoria.

Mitä pitsoi?

Saattaa mennä vähän ot, muttei mulla oon tähän ketjuun mitään annettavaa tälläkään kertaa.

Ai niin, joo, sellasta että mikä vittu Kyle Mclachlania vaivaa? Vittu, tosiaan. Ensin oli tää Dale Cooper, joka ei innostunut Audrey Hornesta ja sitten Kyle nuivaili Sex & The City -sarjassa naisen kanssa.

Homoko se on? Vai veikö Isabella Rossellini siitä Blue Velvetissä mehut?
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai niin, joo, sellasta että mikä vittu Kyle Mclachlania vaivaa? Vittu, tosiaan. Ensin oli tää Dale Cooper, joka ei innostunut Audrey Hornesta...

Oikeassa elämässä taisi kuitenkin kiinnostua Donna Haywardista... Muistaakseni McLachlan ei itse pitänyt soveliaana, että agentti pelehtisi koulutytön kanssa ja tarinaa sitten vähän laimennettiin. Mutta kameroiden ulkopuolella Sherilynn Fenniä viisi vuotta nuorempi Lara Flynn Boyle siis kelpasi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mutta kameroiden ulkopuolella Sherilynn Fenniä viisi vuotta nuorempi Lara Flynn Boyle siis kelpasi.

Tätä oon ihmetellyt kans. Mikä sitä pösilöä vaivaa? Varmaan jotenkin sairas. Ihmekö, ettei Sherilyn Fenn lähtenyt Fire Walk With Me'hin, kun Kyle oli sitä noin dissannut kuvauksissa. Sehän oli ihan venaamassa Dalea sängyssä muttei Dalelle kelvannut vaan tilas huonepalvelusta maitoo ja keksiä. Edes homo ei toimis noin. Kuitenkin Sherilyn Fenn eikä mikään kukatahansaeukko. En ymmärrä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Suomi ei ole paska maa, ja marraskuu on kaunis.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kuka Jatkoajan Tappara-fani oli tänään matkamessuilla Tappara-logo poskeen maalattuna ?

Ei uskalla tunnustaa. Ärsyttää tommonen. Tyypillistä. Vituttaa muutenkin Tappaja ja Rautakorpi. Tosin diggasin Timo Sudesta. Pää pyöreä kuin ruskea jalkapallo. Vaikkei se rannari kaksinen ollut.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Kelasin tässä, että voisi joskus taas yrittää kotikaljan tekemistä. Kerran olen elämäni aikana kotikaljaa tehnyt ja lopputulos oli aika kitkerän makuista paskaa, mutta uskoisin nyt olevani parempi keittelijä kuin tuolloin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kelasin tässä, että voisi joskus taas yrittää kotikaljan tekemistä. Kerran olen elämäni aikana kotikaljaa tehnyt ja lopputulos oli aika kitkerän makuista paskaa, mutta uskoisin nyt olevani parempi keittelijä kuin tuolloin.

Ai ihan semmosta, missä ei oo prosentteja? Miks? Tee kotiviiniä, kihahtaa hattuun ja pysyy hatussa pitkään. Sima on aika hyvää.

Pitäs jonkun tehdä ketju, missä keitetään pontikkaa. Varmaan joku viiniketju ainakin on olemassa. Kunnon hifistelyä (ärsyttävä termi) siihen pontikkaketjuun. Oon melko varma, että esim. oululaiset osallistuisivat innolla ketjuun. Oulussahan ei oo viinakauppaa kun siellä on lestiksiä. Lestiä vaan heitetään Raksilassa.

Mut tsemppii kotikaljan tekoon!
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Ai ihan semmosta, missä ei oo prosentteja? Miks? Tee kotiviiniä, kihahtaa hattuun ja pysyy hatussa pitkään. Sima on aika hyvää.

Pitäs jonkun tehdä ketju, missä keitetään pontikkaa. Varmaan joku viiniketju ainakin on olemassa. Kunnon hifistelyä (ärsyttävä termi) siihen pontikkaketjuun. Oon melko varma, että esim. oululaiset osallistuisivat innolla ketjuun. Oulussahan ei oo viinakauppaa kun siellä on lestiksiä. Lestiä vaan heitetään Raksilassa.

Mut tsemppii kotikaljan tekoon!

Kyllä tarkotuksena oli ihan sellanen kotipolttoinen, jossa on prosenttejakin. En vaan keksinyt kotikaljaa parempaa termiä kuvailemaan asiaa, vaikka se sekoittuukin siihen alkoholittomaan kotikalja-juomaan, jota saa kaupasta. Kotipolttoinen olut kun kuulostaa liian väitöskirjamaiselta, jotta sitä voisi käyttää.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Tämä on tarina korkeammasta voimasta. Minulla on kova kuume. Menin paskalle ja juuri kun olin alkamassa pyyhkiä kuulin vaimean äänen: "älä persettä sukalla". Ääni toistui: "älä persettä sukalla". Siinä vaiheessa huomasin, että paperin sijasta minulla oli kädessäni sukka. Uskooko kukaan suojelusenkeleihin?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tämä on tarina korkeammasta voimasta. Minulla on kova kuume. Menin paskalle ja juuri kun olin alkamassa pyyhkiä kuulin vaimean äänen: "älä persettä sukalla". Ääni toistui: "älä persettä sukalla". Siinä vaiheessa huomasin, että paperin sijasta minulla oli kädessäni sukka. Uskooko kukaan suojelusenkeleihin?
Minä puolestani pysähdyin aivan sattumalta kanavasurffaillessani Neloselle, jossa esiintyi kerrassaan äärisympaattinen, suorastaan mykistävän hehkeä porilaisneito. En vain ymmärrä, mitä hän teki jossakin täysin turhanpäiväisessä bulkkikykykilpailussa, kun päivätyönsä (?) on insertin mukaan sairaalamuusikkona, joka esiintyy sairaille ja vanhuksille hoitolaitoksissa.

Aito sydämellisyys tekee aina suunnattoman suuren vaikutuksen. Vau.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kyllä tarkotuksena oli ihan sellanen kotipolttoinen, jossa on prosenttejakin. En vaan keksinyt kotikaljaa parempaa termiä kuvailemaan asiaa, vaikka se sekoittuukin siihen alkoholittomaan kotikalja-juomaan, jota saa kaupasta. Kotipolttoinen olut kun kuulostaa liian väitöskirjamaiselta, jotta sitä voisi käyttää.

Niin, onko millasta termiä olemassa kotona tehdylle oluelle? Olutta muuten, vähän pilkkua viilaan (sori), pannaan, eikä polteta. Paneminen on terminä paremmin tunnettu vähän muulla elämänalueella ("pannaan jalalla koreasti") ja olutpano jotenkin jäänyt unholaan. Harmi.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
On kyllä itselläkin mietityttänyt tuo kaljan (tai oluen) teko jo jonkin aikaa. Näin oululaisena kun vituttaa se ettei sitä monopoliliikettä ole, vaan joutuu Etelä-Suomeen, Muhokselle asti viinanhaku matkalle.
Mitenhän se vain kerrostalossa onnistuu sellainen homma. Eikös siitä jonkinasteista hajuakin tule. Naapurit vielä poliisille ilmoittaa, että talossa joku rupesi huumeita tehtailemaan. Niin olen kuitenkin päättänyt, että sitten kun kalja laimennetaan/alkoon viedään, täytyy ostaa kaljantekovälineet.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Niin, onko millasta termiä olemassa kotona tehdylle oluelle? Olutta muuten, vähän pilkkua viilaan (sori), pannaan, eikä polteta. Paneminen on terminä paremmin tunnettu vähän muulla elämänalueella ("pannaan jalalla koreasti") ja olutpano jotenkin jäänyt unholaan. Harmi.

Juu ei mitään, ihan hyvät pilkun nussimiset oli - varsinkin kun niistä päästiin suoraan panemiseen.

Englannin kielessähän käytetään termiä home brew, joka ei ihan suoranaisesti käänny suomen kielessä järkevään muotoon(kotipanoinen? kotihauduttaminen?), tietysti kotipanoinen olut kuulostaisi ihan järkevältä, mutta silti vähän omituiselta:
''Panin olutta kotona ja lopputulemasta jäi vähän katkera maku suuhun.''
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Liekö täällä ketjua korvamadoille? Sabatonin Cliffs Of Gallipoli on sellainen kappale, joka ei hevillä [pun intended] lopeta sointiaan allekirjoittaneen korvien välissä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laiskat jenkit. Martin Burger Kingin päivä ei olekaan ilmeisesti uneksijan itsensä syntymäpäivä, vaan aina maanantai.

Voisi tuota tietysti soveltaa Suomessa vaikkapa itsenäisyyspäivään.

Ylläolevaan: On täällä näemmä joku korvamatoketjukin.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Laiskat jenkit. Martin Burger Kingin päivä ei olekaan ilmeisesti uneksijan itsensä syntymäpäivä, vaan aina maanantai.

Voisi tuota tietysti soveltaa Suomessa vaikkapa itsenäisyyspäivään.

Ylläolevaan: On täällä näemmä joku korvamatoketjukin.

Joo eiköhän siirretä Itsenäisyyspäivä aina sunnuntaille ja Joulu- ja Tapaninpäivät viikonloppuun. Niputetaan kaikki juhlapäivät vielä kesäkuukausille.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Joo eiköhän siirretä Itsenäisyyspäivä aina sunnuntaille ja Joulu- ja Tapaninpäivät viikonloppuun. Niputetaan kaikki juhlapäivät vielä kesäkuukausille.
Ja vaihdetaan samalla kaikki arkipyhät siihen, että jokaisen parittoman vuoden karkauspäivästä tehdään kollektiivinen vapaapäivä, jolloin palkka maksetaan 50-kertaisena. Laskutan EK:ta tästä konsultoinnista erikseen.

Jyri Häkämies likes this.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo eiköhän siirretä Itsenäisyyspäivä aina sunnuntaille ja Joulu- ja Tapaninpäivät viikonloppuun. Niputetaan kaikki juhlapäivät vielä kesäkuukausille.

Niin no joo... Tuohan tietysti olisi se suomalainen ratkaisu asiaan.

Minkähän uskonnon pyhimys tuo Martin Crimson King olikaan? Ehtisikö vielä vaihtamaan uskontoa, että saisi huomiseksi vapaapäivän?
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pakkanen näyttäisi vähän hellittäneen, enää - 17° kun aiemmin oli yli - 25°tässähän tarkenee kohta kauppaan lähteä ekaa kertaa viikkoon. :)

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk 2
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös