Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 585 017
  • 68 211
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Pitäisiköhän tänne perustaa "Asia, jonka toivoisit avautuvan muillekin" -ketju?

Jo pitkään on tuossa ikkunasta näkynyt kadunvarsimainos joltain pikavippifirmalta, jossa on isolla tekstinä:"Elä tänään". Tietysti mainos- ja markkinaväen aivoriihen oivaltava tulos, jolla he nyt saavat kaikki elämäänsä kyllästyneet persaukiset ottamaan pikavippiä johonkin turhuuteen, mutta puhekielisen tulkinnan kauttahan tuosta tuleekin se omaan jalkaan ampuva lausahdus:"älä tänään". Jokusen kuukauden olen tuolle hihitellyt ja toivoisin tuon hihittelyn aiheen sekä vakavammankin merkityksen aukeavan muille.

Ralph

Jäsen
Ensi kaudella Tampereen Ilves pelaa Suomen toiseksi korkeimmalla sarjatasolla sekä jalkapallossa, salibandyssä että jääkiekossa.

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ensi kaudella Tampereen Ilves pelaa Suomen toiseksi korkeimmalla sarjatasolla sekä jalkapallossa, salibandyssä että jääkiekossa.

Asia, joka Tappara fanina teki mieli kirjoittaa Futismatsin jälkeen, mutta ajattelin ettei tule kuin scheissea niskaan. Komppaan nyt sitten.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Masentavaa huomata, kuinka moni ennen varsin rentona pitämäni ihminen on muuttunut vuosien aikana vihreiden tai vasemmistolaisten ajatuksien kannattajaksi.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Masentavaa huomata, kuinka moni ennen varsin rentona pitämäni ihminen on muuttunut vuosien aikana vihreiden tai vasemmistolaisten ajatuksien kannattajaksi.

Yleensä tuossa käy toisin päin, eli kun nuoruuden naiivi mustavalkoisuus ja kyvyttömyys olla media- ja ideologiakriittinen hälvenee ja elämänkokemus kasvaa, niin silloinhan monet jättävät punavihreyden kaltaiset hullutukset taakseen ja ymmärtävät vihdoin, että se raha ei tulekaan taikaseinästä ja ennemmin sitä yhteistä rahaa voisi käyttää oman kansan vähäosaisten asioiden parantamiseen kuin koko kikuju-heimon elättämiseen tai vastaavaan.

Toisaalta on tietysti sitäkin ihmisryhmää, jotka jumittuvat näihin aatteisiinsa loppuiäkseen eivätkä kykene fanatismiltaan erottamaan koskaan muuta totuutta kuin oman totuutensa. Vanhat taistolaiset ja eduskunnassakin aivan liian pitkään olleet Jaakko Laakso ynnä muut änkyräkommunistit ovat tästä hyvä esimerkki. Toki myös äärioikealla lienee tätä porukkaa jonkin verran, mutta suhteellisesti paljon vähemmän. "Vanhoja natseja" ei Suomessa missään viroissa muutenkaan keiku, vanhoja taistolaisia sitäkin enemmän.

Sitten ovat vielä kolmantena ryhmänä ihmiset, joille tärkeintä on ääriliikkeessä oleminen, aivan sama missä ääriliikkeessä. Vaikkapa Abdullah Tammi oli tiettävästi aikoinaan Siitoimen porukoissa, sitten Neuvostoliitossa asti kommunistien parissa ja neukkulan tuhouduttua hänestä tuli sitten suomalainen partamuslimi. Sitten on jokunen tapaus "saatananpalvojia" (jotka ovat jotain omaa yksityistä show'taan vetäneet nuorena), jotka ovat sitten nähneet ns. valon ja päätyneet äärilinjan kiihkokristityiksi, jotka näkevät piruja kaikkialla. Lasken samaan kastiin myös yhteiskunnan ääripäätä edustavat kovan linnan rikolliset, jotka saattavat myös löytää Herran ja päätyä saarnaamaan herransanaa.

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näyttää siltä, että eräänvärinen Nuoli aikoo saavuttaa jonkusen ennätyksen viestien määrässä. Tosin, ei taatusti onnistu, eikä laatukaan lähentele "der Meister ab-und-zu schollin" tasoa missään määrin.

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Ihmisarvo ei merkitse itselleni niin paljon, että ihmisenä oleminen tarkoittaisi automaattisesti jumalaista alkuperää ja ylivertaisuutta.(Ihmisiä saisi mielestäni käyttää kokeissa, jos siten löydettäisiin hoito syöpään jne. ihmisen omalla suostumuksella toki...) Oikeastaan koko moraali ja etikka alkaa tuntumaan sitä typerämmältä mitä enemmän sitä miettii. Ihmiset jotka eivät usko jumalaan(minä lukuunottaen) noudattavat moraalia ja etiikkaa täysin sokeasti eivätkä huomaa käyttäytyvänsä täysin samalla tavalla kuin ihmiset, jotka kiihkeästi perustelevat tekemisiään koraanin tai raamatun tekstien mukaan. Silti ateisti/teisti kritisoi uskovaista, vaikka kummankin elämänkatsomus perustuu muutaman ihmisen sanomaan. Siinä missä jotkut kulkevat Platonin oppien mukaan, toiset kulkevat Mooseksen sanan mukaan ja kummallekkin nauretaan vuosisatojen päästä samalla tavalla kuin me nauramme nyt niille, jotka 1400-luvulla polttivat ihmisiä roviolla koska nämä ajattelivat toisin kuin valtavirta.

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Aamulla oli matsi ja nyt on sitten vatsassa oikealla alhaalla outo tuntemus/kipu josta en helvetti saa selvää onko se lihaksessa, sisäelimessä vai jossain siltä väliltä. Mutta koska pelipäivä on juhlapäivä, turrutan viskillä ja olen aamulla viisaampi tai kuollut. Ja voitettiin, itselle 1+1, ihan tyytyväinen vaikka uusiin luistimiin totuttelu on oma projektinsa.

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Täällä ei ole tietääkseni yleistä positiivisuusketjua (en kyllä haulla etsinyt):

Nyt on kuitenkin erityisen hyvä olo. koska:

-Jokerimatsi töllöstä

-Ardbeg -viski

-Kun en juo liikaa, niin ilta (ja alkuyö) muuttuu vain paremmaksi, vaikka Jokerit menisi häviämäänkin

-Ei tarvitse herätä huomenna aikaisin

-En ole millekään asialle vihainen, vaan lähinnä paneminen on mielessä kuten teininä

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Näyttää siltä, että eräänvärinen Nuoli aikoo saavuttaa jonkusen ennätyksen viestien määrässä. Tosin, ei taatusti onnistu, eikä laatukaan lähentele "der Meister ab-und-zu schollin" tasoa missään määrin.

Ei minulla ole ennätystavoitteita. Scholl kirjautui foorumille pari kolme viikkoa minun jälkeeni v. 2003, ja siinä missä minä olen saanut kasaan pahaiset 4200 viestiä, niin scholl painelee omilla metriluvuillaan yli 23 000 viestissä. Kukaan muu koko Jatkoajassa ei ole 20 000 viestin rajaa rikkonut.

Viestien laadun määrittävät viime kädessä muut kuin minä itse. Viestien yleisten laatukriteerien määrittelemisessä jokaisella on varmasti oma näkemyksensä. Lisäksi yksittäisten viestien rakenteen, kieliopin ja sisällön suhteen jokaisella on varmasti oma mielipiteensä.

Eipä minua viime kädessä kiinnosta kuin yhden käyttäjäryhmän näkemys eli moderaattorien näkemys, koska tämän ryhmän tulkinta viestieni sisällöstä ja niiden soveltuvuudesta palstan sääntöjen henkeen ratkaisee voinko palstalle ylipäätään kirjoittaa. Toistaiseksi olen voinut kirjoittaa keskeytymättä (yksi OT-varoitus tuli reilut viisi vuotta sitten, ja 3v. sitten varoitus pitkien tekstien lainaamisesta kokonaan), ja siinä suhteessa jää scholl kakkoseksi lukuisten pelikieltojensa myötä.

Schollin tekstejä on monesti hauskaa ja kiintoisaa lukea, kun on sisäistänyt missä niiden suhteen mennään eikä turhaan lähde niistä provosoitumaan.

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Särki meni tehosekoitin. Nyt se ei ole enää edes tehokoitin. Takuukuittikaan ei ole siellä missä kaikki muut kaltaisensa ovat.

Hyppää! Hyppää, teini hyppää.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners

Minusta erivärisen Nuolen taso on valovuoden edellä kyseisen speedomasterin vastaavasta. Nuoli perustelee kirjoituksensa ensinäkin ärsyttävän laajasti eikä vastaa lyhyesti provolla palstalaisten kirjoituksiin. Ei vaan voi verrata näitä kahta toisiinsa samana päivänä.

Ukkometso...koita nyt saatana relaksoitua hieman.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Millainen on täydellinen repeäminen internetin äärellä oikeasti? Siinä tulee puhaltaneeksi sierainten kautta ilmaa niin, että kuuluu tuhahdus.

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Minusta erivärisen Nuolen taso on valovuoden edellä kyseisen speedomasterin vastaavasta. Nuoli perustelee kirjoituksensa ensinäkin ärsyttävän laajasti eikä vastaa lyhyesti provolla palstalaisten kirjoituksiin. Ei vaan voi verrata näitä kahta toisiinsa samana päivänä.

Mä taas sanoisin, että nimim. scholl on viihdyttävämpi, mutta nimim. Musta Nuoli on huomattavasti asiapitoisempi ja muistuttaa nimimerkki vladia paljon (asian ja hyvän kieliasun lisäksi myös tylsässä pitkäveteisyydessään).

Scholl taas on aina ollut hyperaktiivinen, mutta melko tyylikäs trolli, joka välillä erehtyy asiakirjoitteluun. Siksi hänelle ei pysyviä banneja kuulukaan antaa. Tasaiset penaltit riittävät.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Scholl on hyvä tyyppi. Ehdottomasti Jatkoajan parhaimmistoa. Erityisesti teki vaikutuksen herran asenne epälojaaliutta kohtaan pelikieltoa aiheuttaneessa viestissä, mielestäni se oli silkkaa kultaa.

Musta Nuoli paketoi asiat kauniiseen pakettiin lähes joka viestissä. Joskus voisi ehkä ihan vähäsen toivoa, että jättäisi kaverillekin jotakin sanottavaa. Hieno mies joka tapauksessa, arvostan.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Mutta olisihan se valtava imagotappio, jos kokeneista kokenein herrasmies heitettäisiin tylysti ikuisiksi ajoiksi yksin ulos kylmään ja pimeään, pois tunnerikkaasta baarista, jota tässä tapauksessa edustaa Jatkoaika.com.

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
"Sillon ku sä osaat pelata lätkää, sun ei tarvi osata luistella." - Esko Seppänen

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Pidän hesarin Virpi Salmea ehkä koko Suomen ärsyttävimpänä ja itseään täynnä olevana kolumnistina, mutta silti luen tekstejään ainakin melkein joka viikko. Ja aina sieltä tulee sitä samaa tuubaa. Tekeekö se hänestä hyvän vai huonon toimittajan? Minä ainakin olen huono lukija.

Tällä viikolla Virpi kirjoitti lempiaiheestaan eli feminismistä ja vitutuksen puolelle meni taas. Kommenttiosio ainakin on totutun laadukas.

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Toistaiseksi olen voinut kirjoittaa keskeytymättä (yksi OT-varoitus tuli reilut viisi vuotta sitten, ja 3v. sitten varoitus pitkien tekstien lainaamisesta kokonaan), ja siinä suhteessa jää scholl kakkoseksi lukuisten pelikieltojensa myötä.

Jatkoajan tapaan lähtisin kuitenkin ehkä vertailemaan tyylillä pelikiellot vs viestit. Toisinsanoen pisteet per peli. Kuinkas sitten käy?

Että silleen...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy