Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 465 585
  • 67 429

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Palohälytin herätti uuteen päivään tuossa pari tuntia sitten. Kyseessä ei kuitenkaan ollut palohälytys, vaan paristo veteli viimeisiään. Kesti se kuitenkin ainakin kaksi ja puoli vuotta, joten aika hyvin alkaliparistolta.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Palohälytin herätti uuteen päivään tuossa pari tuntia sitten. Kyseessä ei kuitenkaan ollut palohälytys, vaan paristo veteli viimeisiään. Kesti se kuitenkin ainakin kaksi ja puoli vuotta, joten aika hyvin alkaliparistolta.
Itsellä kävi kerran siten, että palovaroittimesta loppui paristo n. klo. 02 ja varoitin ilmoitti siitä mukavasti noin vartin välein. Ei siinä mitään, mutta varoitin oli sähköverkossa ja sitä ei saanut itse mitenkään hiljaiseksi. Eikä sitä edes saa mennä itse ropeloimaan. Muutaman tunnin sai kuunnella sitä piippausta ja aamulla soitto taloyhtiön huoltoon joka kävi pariston vaihtamassa. Silloin avautui myös se, että verkkovirrassa olevissa palovaroittimissa on paristo joka loppuu. Vaihtoivat sitten kaikkien asuntojen palovaroittimien paristot uusiin. Jos en aivan väärin muista, niin neljä vuotta se paristo kesti. Jotenkin olin ajatellut, että varoittimessa olisi akkuparisto jota verkkovirta lataa. Näin ei kuitenkaan ole.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Vaihtoivat sitten kaikkien asuntojen palovaroittimien paristot uusiin. Jos en aivan väärin muista, niin neljä vuotta se paristo kesti. Jotenkin olin ajatellut, että varoittimessa olisi akkuparisto jota verkkovirta lataa. Näin ei kuitenkaan ole.
Meillä on taloyhtiössä myös sähköiset palovaroittimet ja tässä ollaan asuttu nyt talon valmistuttua uudesta lähtien seitsemän vuotta, eikä paristoja olla vielä vaihdettu. Suunnitelmissa on, että vaihdetaan paristot luonnollisestikin kaikkiin huoneistoihin keralla viimeistään, kun 10 vuotta tulee täyteen.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Itsellä kävi kerran siten, että palovaroittimesta loppui paristo n. klo. 02 ja varoitin ilmoitti siitä mukavasti noin vartin välein. Ei siinä mitään, mutta varoitin oli sähköverkossa ja sitä ei saanut itse mitenkään hiljaiseksi. Eikä sitä edes saa mennä itse ropeloimaan. Muutaman tunnin sai kuunnella sitä piippausta ja aamulla soitto taloyhtiön huoltoon joka kävi pariston vaihtamassa. Silloin avautui myös se, että verkkovirrassa olevissa palovaroittimissa on paristo joka loppuu. Vaihtoivat sitten kaikkien asuntojen palovaroittimien paristot uusiin. Jos en aivan väärin muista, niin neljä vuotta se paristo kesti. Jotenkin olin ajatellut, että varoittimessa olisi akkuparisto jota verkkovirta lataa. Näin ei kuitenkaan ole.
Mä kyllä muistaakseni vaihdoin edellisessä kämpässä pariinkin kertaan. Tost noi vaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Eilen iski kännykkäkuume eli halu ostaa uusi puhelin. Oli tämä halu sinällään ihan perusteltu kun vanhalla luurilla oli ikää yli kolme ja puoli vuotta. Kyllä vanha puhelin hyvin palveli mutta kivaahan se on välillä uusi puhelin ostaa ja joskus se on myös tarpeellista.

No, tällä kertaa en paljoa pähkäillyt vaan tänään menin liikkeeseen josta uusia puhelimia saa ja ostin uuden puhelimen. Eilen olin hieman katsellut puhelintarjontaa ja tänään tein sitten ostopäätöksen. En kovin kallista puhelinta ostanut. En edes uskalla ostaa mitään älyttömän kallista puhelinta jos se meneekin nopeasti rikki. Tiedostojen siirron kanssa uudella puhelimella oli hintaa lähes 300 euroa.

Rahatilanteeni on parantunut sen verran että on mahdollista ostaa tällaisia kalliimpiakin tuotteita nopealla aikataululla ja ei tee edes tiukkaa. Säästän tänään menneet rahat varmaan tammi- helmikuussa jolloin en mene vapaa-ajan rientoihin. Pidän nykyään tarkkaan kirjaa menoista ja kuluistani, joka on auttanut ainakin säästämään.

Nyt olen käyttänyt jonkin aikaa jo tätä uutta puhelinta ja on tässä ainakin selkeät ja tarkat kuvat, tekstit ja näyttö ja tekstin syöttö on nopeaa. Vaikuttaisi hyvältä puhelimelta ja tämä on One+.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös