Tämä Jyväskylän reissuni alkaa olemaan loppumaisillaan. Huomenna palaan kotiin. Mutta on ollut tämäkin reissu taas varsin kiva, olen nauttinut olostani. Joka reissupäivä on ollut jotain tekemistä ja päivät ovat olleet mielenkiintoisia. Varmaan tännekin jäi vielä nähtävää, en ainakaan noissa kohteissa juurikaan käynyt mitä tuolla tämän foorumin Jyväskylä-ketjussa suositeltiin mutta minulle riittää että fiilikset tästä reissusta ovat hyvät. Jos olisi oma auto tai edes pyörä ollut käytössä niin olisin voinut nähdä ja kokea varmaan vielä enemmän.
Mutta kyllähän minä jonkun verran nytkin ehdin kokemaan ja näkemään reissullani. Tiistaina tehtiin mielenkiintoinen kävelykierros jonka aiheena oli Alvar Aalto ja arkkitehtuuri, sillä kävelykierroksella oli oikein opas mukana. Tiistaina kävin myös Kirittärien pesispelissä. Keskiviikkona olin puolestaan Päijänne-risteilyllä ja siellä oli esiintymässä Michael Monroe. Torstaina kiertelin museoita, etenkin Keski-Suomen museossa oli paljon tietoa ja nähtävää. Perjantaina olin puolestaan sellaisessa paikassa kuin Sataman Viilu saunomassa ja poreissa. Ja tänään kiersin kuuden kilometrin verran Jyväsjärven rantaraittia.
No joo, tuossa lyhyesti luetteloituna se mitä tällä reissulla koin. Olihan tämä reissu varsin onnistunut. Olen kyllä ollut aina tyytyväinen näihin tekemiini reissuihin tässä vuosien varrella. Suomea on nyt tullut yksinkin jo kierrettyä aika paljon. Pitäisi kai rohjeta jo seuraavaksi alkaa kiertämään ulkomaita että olisi lisää nähtävää. Ja etukäteen asettamassani reissubudjetissani pysyin aika hyvin, eli se oli se 800 euroa. Se tulee korkeintaan kympillä-parilla ylittymään.
Ja tällä reissulla oli kyllä hyvä majoituspaikka. Viikko tässä majoituskohteessa maksoi jotain 460 euroa ja olen kyllä tyytyväinen tähän majoituskohteeseen. Tämä on tällainen tavallaan tilava rivitaloasunto, neliöitä tässä on jotain 60. Ja tämä on varsin siisti ja viihtyisä asunto. Ainoa miinus siitä että kahvinkeitin ei kunnolla toimi. Siinä pitää olla kallistamassa kahvikannua että saa keittimellä kahvia keitettyä. Mutta muuten tämä on ollut hyvä majoituskohde. Ei tämä ihan Jyväskylän keskustassa ole vaan noin kahden kilometrin kävelymatkan päässä keskustasta mutta täältä on hyvät bussiyhteydet keskustaan.