Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 448 074
  • 67 316

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Minulla ollut ajokortti vuodesta 1994. Ensimmäisen kerran jouduin puhallutusratsiaan 2007, toisen kerran tämän vuoden toukokuussa ja kolmannen kerran tänään. Jos nuo ratsiat kiihtyy tuota tahtia niin kohta joutuu puhaltelemaan joka kerran kun ratin taakse istahtaa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tänään on ollut hieno päivä, tai no eilen ja tänään, koska vrk on vaihtunut ja pitää lisätä yö. Oltiin pojan kanssa lyhyellä risteilyllä. Tultiin autolla mun kotiin ja haettiin myös mun tytär täällä käymään, olin nähnyt tyttäreni viimeksi huhtikuun alussa. Katsottiin futista ja pojan kanssa otettiin/otetaan vähän häppää.
Emäntä on hommannut meille enkelikortit, joo pidin itsekin humppana, vaan saatana kun osuvat. Lapset ottivat summassa kortit ja voi kuinka osuivat kohtiille. Ensiksi tytär, oli osuva. Sitten poika, kun luin sen, niin itkin. Niin täydellinen. Ja siellä jo moni miettiin, että bansku vaan kännissä sekoilee. Ei, osaan itkeä selvinpäinkin lasten läsnäollessa, jos itkettää.
No, hieno päivä.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mä en aina ymmärrä ihmisiä.

Meillä oli "reunion" tyyppinen ilta vanhan lätkäporukan kanssa eilen illasta ja tietysti syötiin, saunottiin, yövyttiinkin samassa mestassa.

Ja mies, jonka olen tuntenut ehkä noin 3-v (eli 48 vuotta) alkaen ja noin 7v alkaen pelattu 15 vuotta samassa joukkueessa (satunnaisesti vaihdellen, saattoi vuosi-kaksi olla väliä) ei suostu mun kanssa saunomaan?

"Mä en homon kanssa sauno"

En mitenkään ole koskaan lähennellyt (ehkä pikkasen vilkaissut). Nyt, kun hän tietää että olen ihan avoimesti homo, niin samaan saunaan ei sitten tulla. Missään tekemisissä ei olla oltu noin 18 vuoteen.

Mä olen kuule "Riku" (nimi muutettu) nähnyt kun sä vedät käteen.

e. Typot
 
Viimeksi muokattu:

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Mä en aina ymmärrä ihmisiä.

Meillä oli "reunion" tyyppinen ilta vanhan lätkäporukan kanssa eilen illasta ja tietysti syötiin, saunottiin, yövyttiinkin samassa mestassa.

Ja mies, jonka olen tuntenut ehkä noin 3-v (eli 48 vuotta) alkaen ja noin 7v alkaen pelattu 15 vuotta samassa joukkueessa (satunnaisesti vaihdellen, saattoi vuosi-kaksi olla väliä) ei suostu mun kanssa saunomaan?

"Mä en homon kanssa sauno"

En mitenkään ole koskaan lähennellyt (ehkä pikkasen vilkaissut). Nyt, kun hän tietää että olen ihan avoimesti homo, niin samaan saunaan ei sitten tulla. Missään tekemisissä ei olla oltu noin 18 vuoteen.

Mä olen kuule "Riku" (nimi muutettu) nähnyt kun sä vedät käteen.

e. Typot
Jos sitä pelottaa, että jollain saunakaverilla olisi seksuaalisia ajatuksia häntä kohtaan. Tokko sitten olisi valmis saunomaan naisten kanssa, niistähän joku voisi vaikka yritellä jotain…

Aika jännä, muutoin sopii saunoa alastomien miesten kanssa, mutta jos joku onkin homo, niin sitten ei. Ei ihan logiikka pelaa tuossa. No eipä homofobiassa logiikka toimi muutenkaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jos sitä pelottaa, että jollain saunakaverilla olisi seksuaalisia ajatuksia häntä kohtaan. Tokko sitten olisi valmis saunomaan naisten kanssa, niistähän joku voisi vaikka yritellä jotain…

Aika jännä, muutoin sopii saunoa alastomien miesten kanssa, mutta jos joku onkin homo, niin sitten ei. Ei ihan logiikka pelaa tuossa. No eipä homofobiassa logiikka toimi muutenkaan.
Ihan sama mitä ko ihminen miettii. Lukemattomia kertoja kuitenkin aikoinaan oltu alasti.
Ja nuorena nähnyt siltä muutakin.

Kun nyt vaan ihmettelin.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jos sitä pelottaa, että jollain saunakaverilla olisi seksuaalisia ajatuksia häntä kohtaan. Tokko sitten olisi valmis saunomaan naisten kanssa, niistähän joku voisi vaikka yritellä jotain…

Aika jännä, muutoin sopii saunoa alastomien miesten kanssa, mutta jos joku onkin homo, niin sitten ei. Ei ihan logiikka pelaa tuossa. No eipä homofobiassa logiikka toimi muutenkaan.
Homofobia on niin paska termi kuin ollajavoi. Kukaan oikeasti pelkää homoja. Ne on vaan kyrpiä ihmisiä.
 
Viimeksi muokattu:

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Missä on selitys siihen "vitsiin" mikä tuli EM-kisojen seurannassa. Luvattiin, että selitys tulee.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes

IS: 56-vuotias mies onnistui lähes mahdottomassa tempussa – todennäköisyys yksi 67 miljoonasta​



Minusta kyseisestä todennäköisyydestä täytyy puuttua pari nollaa nyt ainakin. Tätä kirjoittaessa aloin tutkimaan holareitten määriä huippupelaajilta (Woods 20 kpl...). Iltasanomien otsikossa onkin virhe, nimittäin jutussa olevassa linkissä sanotaan tuoksi todennäköisyydeksi sitä jos pelaaja saa samalla kierroksella 2 holaria, eikä siellä edes lue todennäköisyyttä sille että pelaaja tekisi kaksi holaria perätysten.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt viikonloppuna oli joka vuotiset Wanaja festarit täällä Hämeenlinnassa. Ne oli perjantaina ja lauantaina. Tuli oltua kumpanakin päivänä festareilla. Kahden päivän lippu maksoi noin 140 euroa mutta olisin PAMin jäsenenä saanut liput satasella jos olisin tiennyt etukäteen että PAM tulee myös lippuja jäsenilleen myymään. No, kyllä tuon 140 euroakin lipuista maksoi kun festareilla oli hyvät esiintyjät.

Oli monta sellaista bändiä tai artistia joita erityisesti katseli ja kuunteli, kuten Dingo, Eppu Normaali, Kaija Koo, Apulanta ja Bortion Boys. Tämä oli ensimmäinen kerta kun näin livenä esimerkiksi Dingon ja Eppu Normaalin. Lisäksi festareilla esiintyi Kuumaa, Behm, Gasellit, Ellinoora, Elastinen ja Happoradio. Festareilla oli monet hyvät keikat ja kuultiin monia hyviä hittikappaleita.

Tykkäsin kyllä festareista ja nautin olostani. Viime vuonna en näillä festareilla ollutkaan mutta nyt taas olin. Alkoholin juojia festareilla oli aika paljon ja pahimpia taluteltiin pois festarialueelta ja ensiapumiehet auttoivat joitakin. Minullahan on itselläni alkoholiriippuvaisuutta ja käytän tällä hetkellä antabusta joten en itse alkoholia juo. Mutta kyllä noilla festareilla tuli miettineeksi miltä festarit tuntuisi jos joisi. Ainakin rahaa uppoaisi niihin paljon enemmän, sillä hinnat festarialueella oli kalliita. Minäkin sain festarialueella ja taksimatkaan lauantain ja sunnuntain välisenä yönä uppoamaan yhteensä noin 80 euroa vaikken juonut edes alkoholia.

Festareilla minulla oli jalat ja alaselkä koetuksella kun joutui seisomaan niin paljon. No, onneksi väliajoilla pääsi istumaan. Mutta kyllä alaselkä ja jalat kipeytyivät silti ja kolmatta festaripäivää en olisi jaksanut ja nyt sellaista ei ollutkaan. Vähän pitäisi kai jumppaa harrastaa niin ensi vuonna festarit voisi tuntua vieläkin paremmilta.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

IS: 56-vuotias mies onnistui lähes mahdottomassa tempussa – todennäköisyys yksi 67 miljoonasta​



Minusta kyseisestä todennäköisyydestä täytyy puuttua pari nollaa nyt ainakin. Tätä kirjoittaessa aloin tutkimaan holareitten määriä huippupelaajilta (Woods 20 kpl...). Iltasanomien otsikossa onkin virhe, nimittäin jutussa olevassa linkissä sanotaan tuoksi todennäköisyydeksi sitä jos pelaaja saa samalla kierroksella 2 holaria, eikä siellä edes lue todennäköisyyttä sille että pelaaja tekisi kaksi holaria perätysten.

Tuota noin, kaksi holaria samalla kierroksella missä tahansa rei'illä tehtynä on ihan yhtä todennäköistä, kuin tehdä kaksi holaria samalla kierroksella peräkkäisillä rei'illä. Toisistaan riippumattomat asiat.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Tuota noin, kaksi holaria samalla kierroksella missä tahansa rei'illä tehtynä on ihan yhtä todennäköistä, kuin tehdä kaksi holaria samalla kierroksella peräkkäisillä rei'illä. Toisistaan riippumattomat asiat.
Niinkö? Sulla on kierroksella mahdollisuus tehdä 17 kertaa tuplaholari putkeen kun pelkkään tuplaan on 153 eri kombinaatiota. Siis lähes 10 kertaa enemmän mahdollisuuksia tehdä kaksi hole in onea samalla kierroksella kuin tehdä ne perätysten.

Jos ajattelen jotenkin väärin niin haen takkini.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niinkö? Sulla on kierroksella mahdollisuus tehdä 17 kertaa tuplaholari putkeen kun pelkkään tuplaan on 153 eri kombinaatiota. Siis lähes 10 kertaa enemmän mahdollisuuksia tehdä kaksi hole in onea samalla kierroksella kuin tehdä ne perätysten.

Jos ajattelen jotenkin väärin niin haen takkini.

Toisen todennäköisyys ei riipu millään lailla edellisestä.

Esimerkkinä vaikka, minulla on sama todelläköisyys saada kaksi kertaa lotossa seitsemän oikein koko elämäni aikana tai kaksi viikkoa putkeen. Jos siis lottoan joka viikko, kuten teen. Eivät riipu toisistaan millään lailla.

Esimerkki on siinä mielessä tosi huono, että varmaan koskaan en saa sitä ensimmäistäkään suurta lottovoittoa, eli seitsemän oikein. Mutta havainnollistaa sitä, että kyseessä ovat toisistaan riippumattomat tapahtumat.

Edelleen, yhtä todennäköistä tehdä kaksi holaria kierroksella, ovat ne sitten perätysen, tai satunnaisesti muilla väylillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös