Ostin neljä erilaista hard selzeriä joku viikko sitten, eikä ne kyllä ollut minun juttu ollenkaan.
Joo, ei ne hääppösiä ole.
Ostin neljä erilaista hard selzeriä joku viikko sitten, eikä ne kyllä ollut minun juttu ollenkaan.
Kun muuta tekemistä ei nyt ollut, niin aloitin (taas) katsomaan shawshank redemptionia. On tuo Morgan Freemanin ääni jotain aivan uskomatonta.
On tuo Morgan Freemanin ääni jotain aivan uskomatonta.
Ei tuossa homoseksuaalisuutta kuvata. Valtaa vankilassa. Ystävyys ehdottomasti on mulle se juttu, taustoista riippumatta. Kirjassa Red oli irlannista, mistä nimikin, kun oli punapää.Tätä elokuvaahan on pidetty tietynlaisena homoseksuaalisuuden kuvauksena. En tiedä miten se näyttäytyy homoseksuaalin silmin, mutta itse pidän elokuvan tavasta kohdella miesten välistä ystävyyttä huomattavasti.
Olisit nyt edes kutsunut kylään. Ei tarttis yksin saunoa. Paitsi jos haluat olla saunassa itsekseen.Meinasin kirjoittaa tänne jotakin, vaan taitaa sauna olla ns kypsä täällä mökillä, jossa yksin olen, niin menenkin löylyyn.
Luultavasti.Onkohan nykynuorisolla samanlainen suhtautuminen 90-luvun musiikkiin, mitä itsellä oli 90-luvulla 70-luvun musiikkiin? 80-luvulla tuli kaikki rässit sun muut, niin raskas musiikkihan otti aivan uudet muodot ja sen myötä 70-luvun hevi ja rokki kuulosti omaan korvaan vähän sellaiselta hippimenolta (paitsi ehkä sabbathit ja priestit). Ehkä se Spice Girls kuulostaa menneeltä maailmalta, kun Ed Sheeran ja Käärijä pauhaa kuulokkeissa?
Muistan ja elin vähän mukanakin tuota 2000-luvun alun harkore-aikaa. Suomessa muuallakin nuorempi polvi innostui soittelemaan sitä vähän raskaampaa poljentoa. Onpa niistä ajoista jäänyt mukaan hyviä lappeenrantalaisia kavereitakin.Luultavasti.
Tulee mieleen omilta lukioajoilta 2000-luvun ensivuosikymmeneltä anekdootti, kun Iron Maidenin löysin ja hevariksi rupesin. Lukion kirjastossa juttelin joskus rinnakkaisluokkalaisen tyypin kanssa musiikista. Kaveri diggaili itse modernimpaa metallia, tai ehkä ennemmin metalcorea ja metallista hardcorea (Lappeenrannassa oli noihin aikoihin aika kova skene jälkimmäisenä mainitun musalajin ympärillä ja ulkomaalaisiakin bändejä siellä kävi paikallisissa soittamassa), ja kun kuuli meikäläisen tykkäävän Maidenista, totesi ykskantaan että eihän se mitään metallia ole, korkeintaan hard rockia. Ihan liian kevyttä kamaa metalliksi.
Edgyllä teinihevariminulla keitti tietysti aika pahasti kiinni, ja piti siinä ruveta luennoimaan, että opettelehan kaveri historiasi ja mieti, mistä se Triviumin Matt Heafykin on ne liidinsä pöllinyt. Unohdetaan toki tässä nyt se, että Steve Harris itse pölli tuplaleadit Maidenille Wishbone Ashilta.
Mulle kyllä maistui se 70-luvun hippimusakin samoihin aikoihin, jahka vain ehdin tarkemmin tutustumaan. Mikä tietysti tapahtui about heti, kun muutti mutsin nurkista lukion kolmosella omilleen, jolloin tämän vinskahylly alkoikin yllättäen kiinnostaa. Eihän sitä nyt äitillä asuessa vielä olisi niitä levyjä voinut penkoa (joku roti!), mutta pikku hiljaa sieltä katosivat Pink Floydit, Purplet, Heepit, Genesikset ja Wigwamit meikäläisen levyhyllyn täytteeksi. En ole palauttanut, mutta korvaukseksi opetin hänet sentään Spotifya vastikään käyttämään. Eipä tuolla toisaalta ole toimivaa levariakaan ollut sen jälkeen, kun kodin ainoa levysoitin koki karun kohtalon minun ja sisaren DJ-leikeissä.
Nyt kun miettii, niin varmaan osansa tuohon hippimusakiinnostukseen oli niillä lukemattomilla lukemillani Steve Harris -haastatteluilla, joissa kertoi omista idoleistaan, eli juurikin noista edellä mainituista bändeistä. Helvetti, kai nyt Matt Heafykin on Maidenia haastatteluissaan joskus hehkuttanut, mutta oli ilmeisesti mennyt vaan ohi tuolta lukiotutulta.
Pitkä tarina, mutta tuo teoriasi näyttäisi tämän perusteella pitäneen paikkansa vielä 2000-luvulla. Vai on Maiden liian kevyttä metalliksi. Jestas sentään.
Tennessee Williamsin näytelmässä ”Kissa kuumalla katolla” kuvattiin käsittääkseni homoseksuaalisuutta, mutta näytelmän perustuvassa saman nimisessä elokuvassa asiat esitettiin siltä kantilta, että jokainen heteronainen olisi heittänyt pöksyt nurkkaan siinä vaiheessa, kun Paul Newman katsoi Elizabeth Taylorin sukkiensa tarkistamista.Ei tuossa homoseksuaalisuutta kuvata. Valtaa vankilassa. Ystävyys ehdottomasti on mulle se juttu, taustoista riippumatta. Kirjassa Red oli irlannista, mistä nimikin, kun oli punapää.
Mun mielestä se kasarin metalli alkoi vasta ysärillä yleistymään, alkuvuosina tuli BC:tä, Seppistä, PAnteraa, FF:ää, Slipknottia to name a few. Nykymetallista ala FFDP on täyttä paskaa. Eikä lyhenne siis tarkoita Finnish Force Defence Paskaa... :DOnkohan nykynuorisolla samanlainen suhtautuminen 90-luvun musiikkiin, mitä itsellä oli 90-luvulla 70-luvun musiikkiin? 80-luvulla tuli kaikki rässit sun muut, niin raskas musiikkihan otti aivan uudet muodot ja sen myötä 70-luvun hevi ja rokki kuulosti omaan korvaan vähän sellaiselta hippimenolta (paitsi ehkä sabbathit ja priestit). Ehkä se Spice Girls kuulostaa menneeltä maailmalta, kun Ed Sheeran ja Käärijä pauhaa kuulokkeissa?
Englanniksi ehdotus: Escape with HayworthKukahan keksi aikoinaan tuon @vetti katsoman klassikkoleffan ns. suomenkielisen leffanimen ?
Katso, mitä siellä Ritan kuvan takana on.Englanniksi ehdotus: Escape with Hayworth
Juu ysärillä silloin alussa se rässi ja muu alkoi nousta ja samaa tahtia löyty sitten kasarin hc-punkit. Kasarilla vielä kuunneltiin veljen kanssa maideneita ja waspeja.Mun mielestä se kasarin metalli alkoi vasta ysärillä yleistymään, alkuvuosina tuli BC:tä, Seppistä, PAnteraa, FF:ää, Slipknottia to name a few. Nykymetallista ala FFDP on täyttä paskaa. Eikä lyhenne siis tarkoita Finnish Force Defence Paskaa... :D
Chapeau! Arvostan. Itselläni alkaa valitettavasti aina suu käymään ja sitten on otettava ratkaisevasti pari lisää.Yleensä ostan kaveribileisiin sen 5-6 juomaa ja huomaan kuinka aika ei meinaa riittää kaikkien juomiseen.
Pari viikkoa sitten otin frendin tupareihin vain neljä pientä tölkkiä (kolme olutta ja yks hard seltzer) ja tuo oli aivan passeli määrä. Ja ilman mitään laskuhumalan tai krapulan oireita selvittiin, mikä oli hyvä koska seuraavana päivänä oli töitä.
Nykymetallissahan on vaikka ja mitä hienoa kun jaksaa vähän paneutua asiaan. Siinä missä aikanaan löytääkseen UG bändejä piti lukea ties mitä zinejä, niin nykyään voi mennä YouTubeen, Spotifyyn jne. ja etsiä sieltä musiikkia. Löytyy kaikkea jännää jostain Manowar pastisseista semmoiseen meteliin että 30 vuotta sitten ei edes osattu sellaista kuvitella.Mun mielestä se kasarin metalli alkoi vasta ysärillä yleistymään, alkuvuosina tuli BC:tä, Seppistä, PAnteraa, FF:ää, Slipknottia to name a few. Nykymetallista ala FFDP on täyttä paskaa. Eikä lyhenne siis tarkoita Finnish Force Defence Paskaa... :D
Tsiisus.Nykymetallissahan on vaikka ja mitä hienoa kun jaksaa vähän paneutua asiaan. Siinä missä aikanaan löytääkseen UG bändejä piti lukea ties mitä zinejä, niin nykyään voi mennä YouTubeen, Spotifyyn jne. ja etsiä sieltä musiikkia. Löytyy kaikkea jännää jostain Manowar pastisseista semmoiseen meteliin että 30 vuotta sitten ei edes osattu sellaista kuvitella.
Mikäs muuten tuo FF on?