Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 433 131
  • 67 203

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Äsken lensi Ogelin yli ilmeisesti Hornet. Onko kyseessä yksittäistapaus vai joku harjoitus?
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Mitä sitä nyt taas voi sanoa.
Puolisoni oli myynyt Tori.fi sohvapöydän. Minun tehtävänä oli vain tänään luovuttaa pöytä hakijalle koska puolisoni on töissä. Pöydälle oli sovittu hinnaksi 100e. Maksu oli sovittu hoidettavan MobilePayllä taikka käteisellä. Ostaja saapui juuri sovittuun aikaan. Autoin naista saamaan pöydän autoon. Sitten koitti hetki jolloin maksu piti suorittaa. Nainen sitten kurotti auton etupenkiltä minigrip pussin täynnä kolikoita. Hän ojensi pussin minulle ja vakuutti että on laskenut kotona kolikot että koko summa olisi tuolla. Itse vain huokaisin syvään ja toivotin hyvät päivän jatkot. Sitten kotona suoritin laskennan ja tulos oli 98e. Tarkistuslaskenta suoritettu kolmesti ja tulos yhä 98e. Hyvää tiistaita vain kaikille.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen innostunut pelaamaan joka päivä Hesarin Sanalouhos-tehtävän. Koukuttavaa touhua. Sääli, ettei noita ole kuin tuo yksi päivässä. Toisaalta hyvä, koska itseni tuntien pelaisin noita hullun lailla ja manaisin, kun eivät alkaisi aueta riittävän nopeasti.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Olen innostunut pelaamaan joka päivä Hesarin Sanalouhos-tehtävän. Koukuttavaa touhua. Sääli, ettei noita ole kuin tuo yksi päivässä. Toisaalta hyvä, koska itseni tuntien pelaisin noita hullun lailla ja manaisin, kun eivät alkaisi aueta riittävän nopeasti.
Aika moni noista on minulle veemäisen vaikeita. Harvoin saa kaikki kirjaimet käytettyä. Mutta samaa mieltä itse pelistä, kiva peli.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jonkinlaista flunssaa pukkaa näin lukuvuoden päätteeksi. Tänään on vuorossa viimeinen koe tältä kevätlukukaudelta eli äidinkielen kirjallinen koe, jonka aion suorittaa. Kaksi päivää vielä koulua ja sitten koittaa loma.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aika moni noista on minulle veemäisen vaikeita. Harvoin saa kaikki kirjaimet käytettyä. Mutta samaa mieltä itse pelistä, kiva peli.
Jäi muutama tehtävä alkuun myös niin, etten saanut kokonaan valmiiksi. Meinasi mennä hermot, kun olen ristikkoja ym. sanajuttuja ratkonut ja täytellyt paljon, että mikä tässä nyt mättää. Pakko oli vaan jatkaa vähän hampaitakin kiristellen ja nyt sujuu jo paremmin. Toisaalta kivaa juuri siksi, ettei ole liian helpooa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä nuo Sanalouhokset saa viimeistään pienellä vääntämisellä täyteen. Toissa päivänä taisi tosin käydä niin, että jokainen minun löytämäni sana erosi ns. virallisesta ratkaisusta (jossa oli pidempiä sanoja kuin minulla).

Niksinä ainakin mulla on ollut se, että pitää aloittaa kulmista ja etsiä sieltä tietyt kirjainyhdistelmät. Esim. Ä ei sovi samaan sanaan monien A:n tai O:n kanssa, joten sille pitää löytää sopivampia kavereita.

Mutta se tuossa pelissä ärsyttää, että sanavarasto on epälooginen ja rajallinen. Oikeassa ratkaisussa voi olla sana muussa kuin perusmuodossaan. Ja vastaavasti taas joku aivan kelvollinen sana ei vaan kelpaa.

Tänään en ole vielä koittanut, joten nyt kun tuli lesottuakin, niin pitääkin käydä saman tien kokeilemassa.

EDIT: no tänään oli kyllä oikeastaan liian helppo. Ä:stä aloittelin ja sen jälkeenhän tuolla olikin vain helppoja kirjaimia jäljellä.
 

Liitteet

  • sanalouhos.jpg
    sanalouhos.jpg
    24,8 KB · kertaa luettu: 44

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä nuo Sanalouhokset saa viimeistään pienellä vääntämisellä täyteen. Toissa päivänä taisi tosin käydä niin, että jokainen minun löytämäni sana erosi ns. virallisesta ratkaisusta (jossa oli pidempiä sanoja kuin minulla).

Niksinä ainakin mulla on ollut se, että pitää aloittaa kulmista ja etsiä sieltä tietyt kirjainyhdistelmät. Esim. Ä ei sovi samaan sanaan monien A:n tai O:n kanssa, joten sille pitää löytää sopivampia kavereita.

Mutta se tuossa pelissä ärsyttää, että sanavarasto on epälooginen ja rajallinen. Oikeassa ratkaisussa voi olla sana muussa kuin perusmuodossaan. Ja vastaavasti taas joku aivan kelvollinen sana ei vaan kelpaa.

Tänään en ole vielä koittanut, joten nyt kun tuli lesottuakin, niin pitääkin käydä saman tien kokeilemassa.

EDIT: no tänään oli kyllä oikeastaan liian helppo. Ä:stä aloittelin ja sen jälkeenhän tuolla olikin vain helppoja kirjaimia jäljellä.
Vokaalisointu on kova sana ratkoessa.

Joo, noissa hyväksytyissä sanoissa välillä yllättyy positiivisesti. Toisaalta aluksi kiukuttelin yhden kerran, että mitä helvettiä, miksi suuli ei muka kelpaa. Ai jaha? Länsisuomalainen murresana. Mitä sitten?
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Vokaalisointu on kova sana ratkoessa.

Joo, noissa hyväksytyissä sanoissa välillä yllättyy positiivisesti. Toisaalta aluksi kiukuttelin yhden kerran, että mitä helvettiä, miksi suuli ei muka kelpaa. Ai jaha? Länsisuomalainen murresana. Mitä sitten?
Mikä on suuli?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Äidinkielen koe tehtynä ja odotukset sen suhteen ovat realistiset. Nyt palkitsen itseni Pommacilla sekä kunnon annoksella mansikkajäätelöä. What a year, what a lovely year!
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Lautarakenteinen suurehko lato, vaja tms. varastorakennus. Suulit ovat yleensä suurempia kuin hirsiseinäiset ladot. Nähtävästi aika satakuntalainen sana.
Hesalaisen kamuni tilalla Somerolla oli myös suuli ja Suulingintiellä jopa, että Varsinais-suomessakin käytetty.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Veikkaan, että huomenna meidät kaikki haukutaan vähintään siitä kun ei olla tarpeeksi tilastoitu siitä tärkeimmästä junasta!
Toinenkin asia, jätkät ketkä reissaa Normandiaan kohtas tänään MLC Uusimaan Kielin kanavassa ja molemmat teki lipputervehdyksen, ei ihan joka jamppa saa sotalaivalta lipputervehdystä.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Veikkaan, että huomenna meidät kaikki haukutaan vähintään siitä kun ei olla tarpeeksi tilastoitu siitä tärkeimmästä junasta!
Toinenkin asia, jätkät ketkä reissaa Normandiaan kohtas tänään MLC Uusimaan Kielin kanavassa ja molemmat teki lipputervehdyksen, ei ihan joka jamppa saa sotalaivalta lipputervehdystä.
Nyt on kyllä sen luokan munkkilatinaa, että joudun kysymään tärkeää asiaa: oletko selvinpäin?
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Nyt on kyllä sen luokan munkkilatinaa, että joudun kysymään tärkeää asiaa: oletko selvinpäin?
Mehiläinen auttaa, i assume.
Lapsukainen pääsee huomenna penalttiboksista pois ja ainakin viimeksi haukkui kaikki patalaiskoiksi!!
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No niin, tänä aamuna ratkaisin sanalouhoksen ensimmäisen kerran niin, että minulla oli ratkaisussani samat sanat kuin ns. virallisessa ratkaisussa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Toisaalta aluksi kiukuttelin yhden kerran, että mitä helvettiä, miksi suuli ei muka kelpaa. Ai jaha? Länsisuomalainen murresana. Mitä sitten?
Vissiin vähän samaa sarjaa kuin sarani. Äitini kotipaikalla (Savonlinnan lähellä) on tuollainen. Siis pihassa oleva heinälato. Jos ko. rakennus oli peltojen luona niin sitten se oli lato. Pihassa se on sarani (sanan juuret on venäjän kielessä).
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kävin äänestämässä kun sattui ennakkoäänestyspaikka sopivasti kotimatkan varrelle ja harmitti että pressavaalien toisella kierroksella jätin äänestämättä ensimmäistä kertaa ikinä Suomessa asuessani valtiollisissa vaaleissa (siis kunta, eduskunta, EU ja presidentti).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös