Osta kalliimmpi kela ja vapa niin varmaan tulee kaloja!!
Skidinä joku joskus mulle sanoi, että eine kalat näe onko sulla Daiwan halppista tai Abu garcian kalleinta.
No onhan mulla Abun vermeet, sellaset keskihintaiset, keskinkertaiselle kaverille. Ja keskinkertaiset saaliit. Ei mp, muttei mitään megasaaliitakaan ;).
Ja on ollu Daiwa, kalamiehen vaiva. Hyvä sekin oli. Enkka sentään liki 10 kilon hauki, vaan ei jalokalaa. Ikinä.
Sain työnantajaltani kuusikymmentävuotislahjaksi pikkuisen kalliimman luokan virvelisetin, jonka sain vielä itse valitakin tietyn rahasumman puitteissa - valitsin Abua tietysti...
Setti oli semikovalla käytöllä ja kuinka ollakaan, kelan kammessa alkoi esiintyä klappia eli laakerit kuluivat niin, että kampi "lonksui". Hankin siihen rinnalle jossain vaiheessa Daiwan Air-malliston kelan jollain kampanjahinnalla alle satasen, ja kun kokeilin sitä, en ole Abuun sen jälkeen koskenut, ero oli niin selkeä Daiwan eduksi eikä se ole ruvennut lonksumaan vielä vuosien jälkeenkään.
Uistelukelat ovat Okumaa, vavat vähän käyttötarkoituksesta riippuen, uisteluun Patriotia, jigi-kalastukseen Fenwickiä, Daiwaa, Dragonia, jne... ei kuitenkaan Abua - virheestä piti oppia...